Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:06

Succes :)
Mijne snapte eerst echt niet het deel van benen overkruisen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:09

FLash was ook doodsbang voor de zweep, als je ermee aan kwam lopen dan ging hij al door het plafond, dus opstappen kon je wel vergeten en aan laten geven was ook geen optie. Toen eens serieus vanaf de grond ermee aan de slag gegaan en twee maanden later kon ik hem moeiteloos bij tikken onder het rijden. :)
(De eerste paar keer met die zweep in de longeerkraal was een regelrechte ramp :') )
Maar het ene paard went er sneller aan dan het andere natuurlijk!

Wijken gaat bij flash ook prima, net als SB. Travers daarin tegen vind hij vooral linksom erg moeilijk en pakt hij vaak niet het goede aantal sporen. Nou is dat helemaal niet erg, want we rijden af en toe voor de lol een B proefje, maar ik gebruik deze oefeningen in de training om zijn binnen of buiten achterbeen meer onder de massa te krijgen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:04

De ene kant op doet het wel en daar gaat ze het wel goed leren, maar de andere kant op vind ze het enorm moeilijk, alsof er iets dwars zit zeg maar. ik heb het donderdag vanaf de grond gedaan, eerst met lange lijnen gelongeerd en daarna ernaast gelopen en dat geoefend, soms wel een pasje, maar het is sumier..
Ik mag er ook een zweep bij pakken van mijn instructrice, ze is er niet bang voor dus dat moeten we maar eens proberen!
Hoewel wel haar ook even moeten na laten kijken of het het nog wel goed zit in de rug en achterhand!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:16

Even na laten kijken kan dan geen kwaad inderdaad, misschien zit er iets niet helemaal goed!
Met een zweepje kan vaak veel verschil maken inderdaad, het proberen wel waard zeker als ze er niet bang voor is :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 22:28

Liesje89 schreef:
Edit; wat een lekkere deken trouwens op je filmpje! Van welk merk is die?

Is een eurostar deken. Heerlijk ding! Rij er in de winter altijd mee als ik buiten rij (buitenbak of buitenritje) :)

melkeasy schreef:
@ Dabo, Haha ja je ziet duidelijk verschil hoor, houding en bespiering *D !Leuk dat je die foto's zo nog terug kan kijken, hoeveel verschil er komt na zoveel tijd trainen. Gaaf dat je dr zelf uit Frankrijk gehaald hebt haha dus echt een raszuivere draver. Ja klopt die van mij geeft geen aftekeningen, foto's zijn ook al wat ouder toen had ik heb net, hij was wat mager toen ik em kreeg en geen bespiering, hij heeft nu meer bespiering gekregen en wat dikker haha. :o
Tijd voor nwe (rij)foto's dan? :)

Wijken aan de hand kan ik ook wel eens proberen, Bella wijkt prima voor druk als ze OM moet dus dit moet dan toch ook wel lukken..?

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:56

@ Dabo, Ja idd haha, zal ze deze week gewoon even op deze topic plaatsen :D .

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:02

Citaat:
Wijken aan de hand kan ik ook wel eens proberen, Bella wijkt prima voor druk als ze OM moet dus dit moet dan toch ook wel lukken..?

Heb het zo aangeleerd, pony vond het gewoon vreemd om zijn benen ohz te overkruisen, maar was dan ook tot haar 23 niet goed omgeschoold (stap draf en galop waren erop, meer niet), even een oma nieuwe truukjes leren, arm dier :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:00

Laat ik me ook maar eens in dit topic melden :)

Hoewel ik nog geen dressuurwedstrijden rijd met Salty en Bietje nog ingereden moet worden, ben ik weldegelijk serieus bezig met het dressuurmatig trainen van m'n paarden.
Salty loopt met haar 21 jaar wel zó lekker als ik regelmatig kan trainen, dat ik dan wel eens twijfel over een startkaart. Met proefgericht trainen merk ik echter weer waar we nog aan moeten werken (zoals de overgang galop-draf).

Wijken voor de kuit vindt Salty ook moeilijk, maar met kleine stapjes gaan we wel vooruit. Als ze eerst maar leren wijken voor druk, al is het maar 1 of 2 pasjes en dan weer rechtdoor rijden.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:36

Frummels schreef:
Avalon_ schreef:
Yesss, je zou hier zo Nevele kunnen beschrijven! Die kijkt ook werkelijk nergens van op of om... of nouja... een enge grote zwerfkei wil dan nog wel eens problemen opleveren.. :+

Ja of die eeuwige grassprieten he, als die bewegen nou hou je dan maar goed vast! Eten hoort niet te bewegen, en als het beweegt kun je je maar beter uit de voeten maken :+
(nou houdt flash niet van rennen als het niet hoeft, dus meestal schiet hij twee meter de lucht in om tien centimeter naar links weer te landen en heel cool om zich heen te kijken:' wat? ik deed niks? er was niks toch? zag jij wat? nee ik ook niet :') }:0 )

Hahaha, Nevele ook! Springt in de lucht, land weer op 4 hoeven. Kijkt rond en doet net alsof er niks is voorgevallen.
Ik vind het dikke pluspunten, vooral als je soms met van die zenuwlijers onderweg bent... Nevele is absoluut niet lui trouwens, zijn eten beweegt wel... met hem mee welteverstaan:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1202_o.jpg

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:24

Wat een leuke Avalon!! Hij ziet er enorm lief uit!

Ik had vandaag dus wedstrijd, het was een redelijke hectiek! Ze was wat drukkig, bleef er aan trekken en wilde snelsnelsnel, al heel lang niet zo gehad! Had toch behoorlijk ingereden, maar goed.
De eerst proef ging matig, te veel spanning en 173 punten.
De tweede proef ging beter, toen liet ik haar iets langer lopen, maar ze kroop soms iets te diep daardoor. Maar evengoed 180 punten met de compimenten van de jury; de punten waren verdiend omdat ik netjes bleef rijden!! Nou dat is nog een een compliment :D.
Ze zei nog, sommige mensen hebben een knap lopend paard en verdienen daar hun punt mee, maar ik moest het toch echt van mn eigen hebben haha

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:47

Gefeliciteerd met je punt :D Altijd leuk om een compliment te krijgen!
Ik weet nog dat ik een keer een 8 had voor galop en dat er onderaan mijn protocol stond dat ze het zo'n leuke, goede pony vond :P :D Als ik dat protocol nu terugzie ben ik gewoon weer helemaal trots, haha!

Net als toen ik bij mijn laatste wedstrijd in de B 4 winstpunten reed, man wat was ik trots op Riep! Vervolgens kwam de jurymeneer vragen wat zijn afstamming was, want hij vond het zo'n apart dier :P Hij kon niet geloven dat het een draver(mix) is. Zo briljant :D

Morgen komt de zadelpasser!! :):) Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig := Ik hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht haha. Ellende. Ik hoop zo dat er wat bij zit...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 23:17

Ik ga duimen voor je. Anders heb ik nog wel een mooie KN liggen ;)

Gefeliciteerd met je punt, Germatje :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:39

KN ligt niet goed, ik heb die van m'n schoonmoeder er al opgehad en dat ging niet best helaas

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:39

Ohja, dat had je volgens mij al eens gezegd, sorry :D

Vandaag wordt Bella ingeent, ook tegen Rhino. Omdat we gaan verhuizen naar een andere stal in een andere provincie, en daar wordt Rhino geent, dus ik moet wel.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:35

Zadelpasser heeft afgebeld, heb ik weer!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:29

hier nog opnieuw in het verband voor de komende 10 dagen...
duur rondje "draaimolen" is het aan het worden zo...
de komende 2 weken zit ik er dus nog niet op helaas, maar het belangrijkste is dat de wond er goed uitzag!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:15

Mm vlot lekker bij jullie! Heb je wel een nieuwe afspraak Liesje?
Vervelend zeg Milja, maar wel fijn dat het er goed uitzag! Jij hebt wel mazzel met deze droogte, staat ie tenminste niet in de prut ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:28

Ja, woensdagmiddag :) ze had een afgebroken kies en zat bij de tandarts. Ze kon wel vanavond maar ik heb geen bakverlichting..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:59

milja78 schreef:
hier nog opnieuw in het verband voor de komende 10 dagen...
duur rondje "draaimolen" is het aan het worden zo...
de komende 2 weken zit ik er dus nog niet op helaas, maar het belangrijkste is dat de wond er goed uitzag!

Gelukkig ziet de wond er goed uit, dat is al een sprong in de goede richting!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:30

Idd! Vindt het alleen zo sneu dat ze niet der stal uit mag, wat zal die uit der plaat gaan als ze eindelijk mag!
Jammer dat je nu nog geen passend zadel hebt kunnen vinden

valesca_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:36

FireAndIce schreef:
valesca_x schreef:
mijn drave struikeld/hinkt nog wel is

De mijne ook!Met name in de galop :j
Maar dat komt denk ik vooral omdat ze dan haar balans verliest...

is daar wat aan te doen ik heb sins pas een draver dus weet er nog niet heel veel van :p

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:57

Ik rijdt veel overgangen/figuren en heb les. :j
Kyara galoppeert erg graag,dus gebruik dat meer als beloning.
Oefening en geduld zijn de sleutelwoorden ;)
het beengebruik moet met de tijd beter worden,ze moet leren "dragen".
Soms heb ik het gevoel dat haar benen in de knoop raken :P
Afbeelding

valesca_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:42

ziet er leuk uit zeg!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:42

Ik rijd inderdaad ook heel erg veel overgangen. Merkte laatst dus tijdens het oefenen van een proefje dat de overgang galop-draf nog niet helemaal vlekkeloos ging :') Ze moeten dan ook weer terug op het achterbeen in plaats van vooruit te stuiven in harddraf. En dat is nog best moeilijk!
Gisteren ging het aanspringen in galop tenminste weer erg fijn, dus we boeken wel weer vooruitgang t.o.v. een paar weken geleden toen ik wel erg weinig aan rijden toekwam.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:51

Nou, wij gaan 28 april weer een poging wagen in de B dressuur op manege Santhorst in Wassenaar. :)
ik wilde eigenlijk alleen maar outdoor starten, maar stalgenootjes gaan ook dus ik wilde geen partypooper zijn :o
Dat wordt vanaf maandag weer lekker aan het werk met mn grote kleine man (die zondag trouwens jarig is!)
De galop gaat al stukken beter, van de week zelfs een paar keer vanuit stap aangesprongen, ook meteen een goede oefening om zijn achterhand sterker te maken.