ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:01

hihihihi nou bij ons doet hij het!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:01

@ justalive :was het trouwens jou pony die zuurstofgebrek had of ben ik nu in de war??

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:05

Zuurstofgebrek?
Nee :) Wie was dat dan? Nummer 8?! Dat kan best, want die was metteen weg naa de race?! :oo
Die zocht jij toch?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:10

jha ik zocht nummer 8 en die was t ook.

Maat ikzag bij jou olivier staan en ik dacht dat dat olivier was.
Ach jha zal wel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:11

uitslag paardenren 7-2-4-3-1-5-6-8
namen volgen op de site.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:22

ze zeiden tegen mij dat ik 6e binnenkwam :S

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:28

JustaLive schreef:
Wat denk je ? ;)

Metro pool.

En TOCH wil ik even mededelen dat ik het not fair vond :)
Het was harstikke leuk! En het scheelde me niks dat ik niet heb gewonnen, daar kwam ik ook helemaal niet voor.
Maar ik vind wel zo. Elk paard daar is recreatie. En het is gewoon not fair als je daar een renpaard tussen zet.
Oké pony, ja nou goed.
Zo geef je andere eigenlijk geen kans.. :)

nou zeg.. het meisje (eigenaar) werkt super hard om hem in conditie te houden, is dan wel een arabier maar beest heeft nooit gekoerst en is een doodgewone rijpony!! alleen jammer dat ze zelf niet mocht rijden. hij wint het gewoon omdat ie meer conditie heeft en snelheid.. anderen geen kans?/ vorige x won ze het niet, en de x daarvoor ook al niet!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:34

Metro pool is een snelle pony. Wint veel koersen, ( staat toch op de site?! ) En já dan is het on eerlijk. Metro is een volbloed. En die gaan nou eenmaal veel harder als recreatie paardjes. Dus née . Ik vind het niet eerlijk :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:35

anoukoaky schreef:
ze zeiden tegen mij dat ik 6e binnenkwam :S

Ah, waarschijnlijk niet dan! :)
iK BEN wel 4e! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:35

kyrkelover schreef:
uitslag paardenren 7-2-4-3-1-5-6-8
namen volgen op de site.

JEEEEJJ :D

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:40

JustaLive schreef:
Metro pool is een snelle pony. Wint veel koersen, ( staat toch op de site?! ) En já dan is het on eerlijk. Metro is een volbloed. En die gaan nou eenmaal veel harder als recreatie paardjes. Dus née . Ik vind het niet eerlijk :)

Het is toch een ponyren, dus waar zou ze anders mee moeten doen? Als je als nieuweling mee doet, dan moet je opboxen tegen degene die meer ervaring hebben. Dat is altijd zo. Meer ervaring, meer kans om te winnen. Alle rassen mogen meedoen, dus waarom zij niet? Vind het raar dat je erover valt. Als ze niet gewonnen had, dan was er niets aan de hand geweest.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:42

ze is ook niet jaloers, maar ze zei het ook al voor de race, maar ze zegt het ook alleen, ze is niet boos ofzo... :)

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:44

JustaLive schreef:

wat veel koersen?? ze heeft er 2 gewonnen!!
jeeetje zeg.. het is een pony, volbloed of niet. geen koerspaard. staat er dat er geen arabiertjes mee mogen doen?! als hij niet zo snel was hadden we er waarschijnlijk niks over gehoord. Triest hoor, niets oneerlijk. T kind is 12 jaar en doet het helemaal zelf!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:48

Ik snap wel wat Justalive bedoelt. Er zitten bij de ponyrennen altijd 1 of 2 paardjes bij die eigenlijk altijd winnen. Juist omdat ze erop getraint worden en zo verschrikkelijk goed in conditie worden gehouden. Maar niet iedereen heeft daar de plek voor. En ik vind ook, dat het leuk moet blijven en natuurlijk zou iedereen het leuk vinden om te winnen, en hoeveel plezier je er ook in wil hebben, altijd hoop je dat je toch 1rst word. Maar ik moet zeggen, hoe snel mijn pony ook is ik wéét gewoon dat ze niet gaat winnen omdat bijvoorbeeld Metro Pool meedoet of ik geloof Summerwind is ook erg snel. Juist de pony's die erop getraint worden! Het was vandaag al de 3de keer dat mijn pony meedoet en elke keer gaat het ietsje beter, maar toch zal ik Metro Pool niet verslaan. En ja, ook ik heb een Arabiertje. Dus dan zou er misschien iets van een regeling moeten komen dat als je een bepaalde aantal keer heb gewonnen dat je bijv. een tijdje niet mee mag doen. Maar dat is dan zegmaar meer in het belang voor de andere. Voor Thalita zelf zou het niet leuk zijn. Maargoed, het is zowieso al heel leuk, dus ik vind het verder niet erg, maar ik snap wel wat Justalive bedoelt. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:51

Er is al een regeling doordat deze mensen meters moeten geven.Thalita was bijvoorbeeld met Metro de vorige keer 4e.
en summerwind heeft vorig jaar alles gewonnen maar dit jaar heeft deze pony nog niet gewonnen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:53

Ja tuurlijk, maar die paar meters halen ze zo in. Ik nam maar als voorbeeld Summerwind & Metro. Maar ik denk dat je wel een beetje begrijpt wat ik bedoel. Zoals ik al zei, ik vind het niet erg want het hele idee ponyrennen is al geweldig! Maartoch...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:55

daar kan je je nog goed in vergissen, waarom eindigen de ponys in de paardenren vandaag bij de eerste 3??? juist ja door die voorsprong, het is zon korte afstand dat je die voorsprong moeilijk kan inhalen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:57

het probleem is dat de mensen die er echt mee bezig zijn in nederland schaars zijn.
Maar je kunt niet alles aanpassen.
Als je aan rennen mee doet is het gelijk professioneel je hebt niet een b dressuur en als je beter bent ga je naar het z.
Nee het is gelijk rennen van een hoge kwaliteit.
dit is bij de officiele rennen ook zo.
Maar als je bijvoorbeeld aan springwedstrijden of dressuurwedstrijden deel neemt, worden de betere pony's ook niet tegengewerkt.
Jij als ruiter moet er voor zorgen dat je optimaal aan de start komt, en door de handicap krijgen steeds nieuwe paarden de kans om te winnen.
En 20 meter is heel wat als de concurentie goed is!!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:15

Je geeft je op voor een ren. Je weet zelf of je pony daar wel of niet geschikt voor is en of je goed getraid hebt. Is die het niet, dan moet je niet inschrijven of genieten van dat j mee kan doen.
Ik ga me ook niet inschrijven voor een hardloop wedstrijd en dan zeggen, dat als de getrainde deelnemer wint, dat het niet eerlijk is. Dan moet ik me niet inschrijven.
Ik vind het echt vreemd dat ze zo aangevallen wordt, omdat ze mee doet. En zoals je hier boven al hebt kunnn lezen. Ze heeft pas 2x gewonnen.....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 22:16

Hey Bonte!!
Weer leuke foto's gemaakt??
Voor 13 september hebben we inmiddels al 11 inschrijvingen.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:17

Was er een pony met zuurstof gebrek? :oo Dan denk ik gelijk van is het wel slim om mee te doen voor mij := Terwijl mijn pony heeft gelukkig wel een goede conditie, maar van zoiets ga je wel twijfelen!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:18

kyrkelover schreef:
Hey Bonte!!
Weer leuke foto's gemaakt??
Voor 13 september hebben we inmiddels al 11 inschrijvingen.

Ja hoor. Genoeg. :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 22:20

Naomi_unique schreef:
Was er een pony met zuurstof gebrek? :oo Dan denk ik gelijk van is het wel slim om mee te doen voor mij := Terwijl mijn pony heeft gelukkig wel een goede conditie, maar van zoiets ga je wel twijfelen!

Nou als je getraind hebt voor de rennen dus je pony heeft een goede conditie dan heb je het vantevoren al een keer eerder me egemaakt dat het gebeurd.
Ik had het echt nog nooit gehoord en ik heb het helaas ook niet goed meegekregen.
Maar er waren vandaag ook pony's die je bijna kon rollen en ook die hebben het tot de finish gered hoor.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:26

Bonte schreef:
Je geeft je op voor een ren. Je weet zelf of je pony daar wel of niet geschikt voor is en of je goed getraid hebt. Is die het niet, dan moet je niet inschrijven of genieten van dat j mee kan doen.
Ik ga me ook niet inschrijven voor een hardloop wedstrijd en dan zeggen, dat als de getrainde deelnemer wint, dat het niet eerlijk is. Dan moet ik me niet inschrijven.
Ik vind het echt vreemd dat ze zo aangevallen wordt, omdat ze mee doet. En zoals je hier boven al hebt kunnn lezen. Ze heeft pas 2x gewonnen.....

Ik val haar niet aan, ik nam haar alleen als een voorbeeld samen met nog iemand anders, bovendien zei ik dat ik het initiatief ponyrennen al geweldig vind, maar dat dat gewoon iets is wat minder KAN zijn. Je neem het iets te serieus, zo bedoel ik het helemaal niet. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 22:32

Hallo Allemaal,

Helaas heeft het erg lang geduurd voor we wisten welke pony's 13 september aan de start zouden mogen komen.

We hebben besloten dat op deze dat categorie 3 en 4 van start zullen gaan, en dit is tevens het einde van het kampioenschap.

Ook is het zo dat dit waarschijnlijk de laatste mogelijkheid is dit jaar om met je pony mee te doen, en als het heel erg tegen zit wel voor enkele jaren.

Niet omdat Marije en ik niet door willen gaan met de ponyrennen, maar omdat Duindigt tegen een faillisement aan zit.

Voor de mensen die dus nog mee willen doen aan de laatste ponyrennen voor categorie 3 & 4 is er de mogelijkheid om in te schrijven tot 7 september 24:00.

Er kunnen maximaal 15 deelnemers starten en omdat dit de laatste ponyrennen zijn doen we ook een poging om allebei de categorieën helemaal vol te krijgen.

Er zijn natuurlijk weer leuke prijzen te verdienen en verder zullen er veel rennen op duindigt gehouden worden deze dag!!

Met vriendelijke groeten,

Yvonne Theunissen (organisatie ponyrennen)