Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
melkeasy schreef:@Dabo en liana_shet, idd precies zoals Dabo zegt gewoon even uitproberen en helemaal als het paard uit zich zelf al met de neus in de lucht loopt rustig aan beginnen, en het rond rijden begint altijd met ontspanning.
liana_shet schreef:Ik heb eens een vraagje;
de draver die ik ga kopen is 9 jaar moet nog 2 koersen lopen is licht gereden,
maar hij loopt dus steeds met zijn neus in de lucht, hoe en zal ik hem nog aan de teugel krijgen?
Frummels schreef:Ess_Ramona: neuh niet echt, Flash is nog al een droogkloot. Hij loopt overal langs en vindt letterlijk niks interessant of eng. Wel handig hoor buiten en met vrachtwagens, tractors, wapperende zeilen naast de bak etc.
Frummels schreef:liana_shet schreef:Ik heb eens een vraagje;
de draver die ik ga kopen is 9 jaar moet nog 2 koersen lopen is licht gereden,
maar hij loopt dus steeds met zijn neus in de lucht, hoe en zal ik hem nog aan de teugel krijgen?
Inderdaad vooral door geduld.
Flash heeft nooit gekoerst, wel getraind en is sinds zijn 4e als rijpaard aan de slag.
Hij wordt deze maand 9 en ik rij hem nu bijna twee jaar, waarvan hij pas sinds twee maanden nageeflijkheid begint te krijgen.
Om nageeflijk te kunnen zijn, moet de motor aan staan van achteren, en die stond behoorlijk uit bij Flash.
Het heeft heel lang geduurd om hem van achteren actief te krijgen, zijn rug los te kunnen laten, gelijke druk te krijgen, en hem ook nog eens aan beide kanten zo soepel mogelijk te laten zijn in de rug.
Longeren doen we altijd met dubbele lijnen en sinds een maandje met een elastiek (op de meest losse stand, tussen de benen en op het hoofd, dus puur om hem over de rug te laten lopen).
Als je in dit soort dingen constant blijft, wordt je paardje dat vanzelf ook. De een zal dit na een paar weken/maanden al op pakken, de ander zal er een jaar of jaren over doen.
melkeasy schreef:@ Dabo Oh wat gaaf! heb je misschien wat leuke foto's of misschien wel een filmpje? Ik wil over een tijd misschien ook gaan starten met wedstrijden.
@ Milja, dat is echt geweldig!
Avalon_ schreef:Frummels schreef:Ess_Ramona: neuh niet echt, Flash is nog al een droogkloot. Hij loopt overal langs en vindt letterlijk niks interessant of eng. Wel handig hoor buiten en met vrachtwagens, tractors, wapperende zeilen naast de bak etc.
Yesss, je zou hier zo Nevele kunnen beschrijven! Die kijkt ook werkelijk nergens van op of om... of nouja... een enge grote zwerfkei wil dan nog wel eens problemen opleveren..