wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:47

Zally is leuk! Ik heb jullie ontmoet van het weekend. Gaan jullie een leuk paard aan hebben! 8-)

kaylie_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:47

wij verkopen dravertjes die niet hard genoeg kunnen op de drafbaan!

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:24

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:31

Waaauw wat een prachtig mooie hengst :9

De jouwe is ook knap Moika! Jammer dat de foto's in je profiel zo klein zijn.

Charlotte_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:06

Ik heb ook een dravertje!
ZOuden jullie PLEASE op hem willen stemmen? Hij doet namelijk mee aan Hollands Next Top Horse:D
We zitten nu al in de halve Finale en hopen op een plekje in de Finale! :o
SMS; hnth ryan naar 1008.
Als jullie dat willen doen?... HEEL ERG BEDANKT! :D

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:10

moika schreef:
twinstar is wel een plaatje :9
en die hengst van genta ook :9

en nina, zo tof dat je nog steeds endurance doet met je "opaatje" :D

dit is de mijne: http://img151.imageshack.us/img151/9387/img2933.jpg

dankje!! die van jou is ook gaaf zeg!! :D

toch vind ik dravers (de meeste) echt mooi lopen!! :D

@Gen_Cal jeeetje, die is gaaf, en die peesje zo erbij.. egt kike!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:03

Ik heb ook een draver (een kruising met weet niet wat)
Maar ik zie zoveel gelijkenissen met de andere dravers in dit topic, echt herkenbaar en echt gaaf hoor.
Mijn merrie heeft nooit gekoerst, ze is nu 13 jaar oud en een pittig typetje. Vroeger kon ik rustig met haar naar buiten maar tegenwoordig springt ze overal voor weg of gaat op de klepper. :Y)
Ik krijg dressuurmatig les met haar maar eigenlijk is ze meer geschikt voor endurance..
Ze is mijn toppertje!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:33

Kruisingen koersen nooit, alleen volle dravers mogen koersen. ;)

Kan natuurlijk wel dat ze toch een volle draver is, veel zijn er vroeger verkocht als een ander ras (je kan het zo gek niet bedenken :D ) of als "kruising" met draver, dat was net iets minder erg blijkbaar. :+

Was Paola haar originele naam? En ze is van 96?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:47

Sorry, beetje domme opmerking he? had ik zelf ook kunnen bedenken haha dat kruisingen niet koersen.
Ja Paola is haar originele naam en idd van 1996..zover bekend trouwens..
Ze is hier in het dorp verderop gefokt en als jaarling verkocht naar een vrijgezelle man om het weiland kort tr houden en daarbij dachtie natuurlijk datie zo nog een vriendinnetje kon krijgen..hij had totaal geen verstand van paarden en ze hebben haar regelmatig horizontaalvan de weg gehaald ivm voedselgebrek en het gras bij de buurman is altijd groener dan perikelen..ik kocht haar toen ze 4 was en heb haar zelf zadelmak en de hele mikmak eromheen gemaakt zoals ze nu is..
en ik ben zzooooo trots op haar.. :):)

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:17

Mijn vriendin heeft er eentje, superfijn beestje, springt goed en is lekker snel :P Ze had vroeger ook gekoerst, maar die carriére was snel afgelopen door een peesblessure, gelukkig is ze weer genezen *D

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:19

moika schreef:
twinstar is wel een plaatje :9
en die hengst van genta ook :9

en nina, zo tof dat je nog steeds endurance doet met je "opaatje" :D

dit is de mijne: http://img151.imageshack.us/img151/9387/img2933.jpg

Wat een knapperd! Die kleur hebben de meeste dravers, toch?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:20

ik heb ook een draver, haar naam is Vera Vicktory en een suuuuuuper schat. foto's in profiel =)

SunnY_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:23

ik heb ook een draver merrie van 9 sunny fotos in mn profiel

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:19

Rijden jullie allemaal onder het zadel of wat anders? ik ben best wel benieuwd wat julllie er zoal mee doen =)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:27

Vanalles, wat doen we niet? :D
Meestal wel onder het zadel ja, maar hij loopt ook voor de koets soms (veel te weinig eigenlijk... :o ). Super als afwisseling, en hij is echt in zijn element dan. We doen ook grondwerk, en hij kan prima als handpaard naast een ander paard of naast de fiets.

Onder het zadel doen we ook vanalles: endurancewedstrijden (klasse 2) en (dus) veel buitenrijden, dressuurmatig, we hebben een tijd western gereden, een parcoursje springen is ook geen probleem. Een draver is zo veelzijdig!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:34

leeeeeeuk om te horen!! ik ben bezig mijn draver nieuwe dingen te leren, we zijn nu bezig met het nageven, maar dat vindt ik toch echt nog super lastig..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:41

Aaaaah die van mij wordt nu zadelmak gemaakt enzo. Ik wandel echt ontzettend veel, en nu ook vaak met zadel op.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:48

ik rij voornamelijk endurance, maar een keer per jaar een trec wedstrijd, we hebben meegedaan aan een oefentrail, ze gaat mee aan de fiets, haar dochter mee als handpaard en sinds kort loopt ze ook weer voor de sulky.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:52

Die van mij is vooral een soort grote, levende knuffel ( :D ) maar ik rij ook recreatief op hem en hij gaat mee aan de fiets.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:12

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:24

onze 18 jarige ruin rijden we recreatief en sinds kort ook weer voor de kar,onze 3 jarige merrie gaat mee als handpaard naast/achter de kar.Foto's staan in mijn profiel,groetjes...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:41

Mijn merrie (7 jaar) is nog niet bereden (enkel paar keer op gezeten en gestapt), staat deze zomer wel op de planning als ik mijn zadel heb. Bedoeling is veelzijdig te werken. Goede dressuurbasis (doen we nu vanaf de grond), veel springen, veel wandelen... :-) . En voorzover dat lukt bitloos :j

Draver van een vriendin is licht bereden maar wordt vooral voor de koets gereden (geen sulky, gewoon voor de koets ;-) ).

Zowel de mijne als de hare (die ontzettend op elkaar lijken) hebben een groot probleem, de mijne nu zelfs al bij de eerste keren erop zitten. Steigeren... Ongelooflijk hoog steigeren. En nu zie ik dat ook bij Beau.... een rastrekje?? :D Die van de vriendin doet het niet voor de koets, dat is wel fijn. De mijne doet het sowieso vaak in vrijheid bij haar gekke sprongen, en onder de ruiter dus helaas ook. Geen pijn, want ben er langs de Leie (grote rivier voor Ndl) eens op gaan zitten en heel eind gestapt (met iemand die haar vasthield) en dat ging prima. Ze kan gewoon geen controle vanop haar rug verdragen.
Laatste keer ben ik losgekomen van haar rug en met m'n borstbeen vol op haar schoft terecht gekomen... dat laat sporen na in 't koppie :D
Hoe heb jij Beau het steigeren afgeleerd? Ik kan het best met ingereden paarden, mits ze niet te hoog gaan, maar met deze :\ :D
Ik denk echt dat het raseigen is :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:04

Beau euh, nog niet afgeleerd :=
Hij doet het nooit aan de hand, op de weide heb ik het ook nog niet echt gezien, toch niet in de mate als onder de man...

Het is ook geen pijn, hij doet het vooral bij het alleen buitenrijden, of als we maar met 2 of 3 buitenrijden. Hij doet het ook op jumping enzo, eigenlijk van zodra hij druk ervaart. Hij gebruikt het om simpelweg om zijn zin te krijgen... is hem aangeleerd door de vorige eigenaar, omdat hij daar dus zijn zin kreeg :P Het is al veel verbeterd (meer invloeden van Parelli en dergelijke gaan toepassen) maar toch blijft hij het doen als het er écht op aankomt :')
heb er mij bij neergelegd... ik probeer gewoon bezig te blijven, veel variatie te bieden en als hij het weer bovenhaalt : niet opgeven, niet buigen, maar koppiger zijn dan hem.

het steigeren op zich is niet raseigen, maar het zijn gewoon geen eenvoudige paarden...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:05

Steigeren een rastrekje? Die van mij weet niet eens hoe hij moet steigeren. :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:12