rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qazwsxedc

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:54

OK, bedankt Haha! ! Nu snap ik het allemaal wat beter Lachen .
xx

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:12

Kom ik weer met mn 1000e vraag, de mensen die mij zat zijn negeer me maar gewoon hoor, haha Tong uitsteken .. Ik weeg nu (ben 15 jaar en bijna uitgegroeid) 44 kilo, en er komen vast nog wel een paar kilos bij, maar als ik amatrice wordt is het toch een harstikke groot nadeel, al dat lood?? Kijk beroeps is natuurlijk mn droom, maar lijkt me lastig aangezien er zoveel amatrices zijn en zo weinig beroeps, ik bedoel dan zou je het wel niet makkelijk worden, toch?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:35

voor amatrice is het idd heel licht, nederland zelf heeft meer aan leerling/beroepsjockey's. alleen heb jij niet zo veel aan nederland als beroepsjockey.
in engeland zijn er een paar hele leuke opleidingen om beroeps te worden, en ik denk dat je daar ook veel meer leert dan hier in deurne.
zo heb je ook een 9 weekse opleiding, en de staanderd 2 jarige, waar je bij een trainer komt te zitten, en als het goed gaat tussen jullie krijg je na die 2 jaar ook een baan aangeboden.
de school zit in newmarket, dat is de mekka van de paardensport in engeland, dus je zit er echt super.

hier de link :www.brs.org.uk (alleen werkt het bij mij niet, weet niet of het aan mijn PC ligt, of dat de site offline is)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:38

owja mocht je van plan zijn om naar engeland te gaan, of naar deurne, zou ik eerst wel een kijkje op een renstal maken, en vragen of je een paar keren mee mag rijden. is wel zo fijn om er wat zekerder van te zijn dat je echt jockey wilt worden, voor je aan een opleiding begint.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:48

Hey (weer Tong uitsteken) bedankt voor alle info Haha! ! Ja, dan is het misschien niet zon gek idee om een opleiding te volgen in Engeland Lachen . Dan wil ik er inderdaad wel eerst zeker van zijn dat dat echt is wat ik wil Knipoog . Die site doet het bij mij ook niet .. Maar als ik naar Engeland zou gaan, daar heb je toch veel lichtere mensen ?? En ik vroeg me af hoe dat in Duitsland zit, daar zijn toch ook veel rennen ??
xx Kim

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:42

In duitsland kan je ook leerling worden idd, daar zijn ook erg veel koersen, en het is iets dichtbij dan engeland Knipoog

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:16

Ja, hoef je niet met de boot Tong uitsteken . Heeft iemand van jullie een eigen renpaard?
xx

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:20

*stilte* Tong uitsteken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:57

haha is wel vaker een stilte hier.. ik heb zelf geen renpaard. maar als ik het goed heb heeft kibbeling wel een renpaard, genaamd marocco.. (toch paula?)..

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:57

ja dat klopt we hebben marocco met een groep vrienden samen en hij staat bij ons (twan wolters) in training. deze zaterdag 30 september, moet hij weer lopen in krefeld. dit weer voor de eerste keer na een pauze vanwege een blessure....afwachten maar....

Afbeelding

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:26

Zo, das gaaf! met je eigen renpaard *LOL* ! Jammer van de blessure, en veel succes zaterdag ! Mooi paard, trouwens Knipoog .

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:02

Ik heb ook een eigen renpaard genaamd Aleyah ze staat op duindigt, in training bij Eric Bloem, me vader heeft ook renpaarden, morgen lopen er 2 in krefeld duitsland, Mornington Flyer en Taggerty

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:50

Leuk *LOL* !

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:31

ik heb ook eeen renpony niet renpaard beauty ik ben nu nog wel altijd laatste ma ze heeft met mij 2 jaar niet gekoerst en aar voor denk ik ook ff nie meer ma ze is de beste voor mij ik hoe zilsveel van haar xxx cherrida 11 jaar

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:36

ik kan geen foto plaatsen op mijn bericht hoe moet dat

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:10

hallo hier is geen kip te zien niemand antwoordt

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:57

nee.

(ps: kan je ook gewoon nederlands schrijven? en over het algemeen houden wij niet zo erg van Kleinspel..)

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:45

kip is nederlands hoor of kan je geen nederlands

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:54

Hahaha Lachen

Ja, muiszje dacht echt dat je op een reactie van een kip zat te wachten Knipoog

Nee, zonder gekheid. Het gaat om de interpunctie en het hoofdlettergebruik. Probeer daar een beetje op te letten. Dat leest een stuk fijner voor de mede forum gebruikers. Muiszje, geef dan ook wel het goede voorbeeld Lachen

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:02

Ik heb er ook voor gekozen om niet mee te doen met kleinspel, dat is gewoon echt mijn wereld niet, hoe heerlijk ik het ook vind om te racen, ik wil niet racen tegen een kind van 8 jaar ofzo.. xxx Kimmie

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:09

zeg ik rij op het klein spel,ma bij het groot spel kan toch ok iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar toch ik rij op mijn klein,lief,mooi,schattig ponytje beauty ok ik snap u ook wel hoor ma anders kunnen aleen goede jockeys koersen gaan want bij het groot spel rijden aleen maar goede jockeys ik ben 11 jaar xxxxxxxx cherrida

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:10

he het klein spel is gwn meer voor kinderen behalve de dravers en vluchters

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:43

koerser schreef:
zeg ik rij op het klein spel,ma bij het groot spel kan toch ok iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar toch ik rij op mijn klein,lief,mooi,schattig ponytje beauty ok ik snap u ook wel hoor ma anders kunnen aleen goede jockeys koersen gaan want bij het groot spel rijden aleen maar goede jockeys ik ben 11 jaar xxxxxxxx cherrida

Vork het goede voorbeeld..

Zeg, ik rijd op het Kleinspel. MAAR bij het grootspel kan toch ook iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar (-toch)? Ik rijd op mijn klein, lief, mooi, schattig pony'tje genaamd Beauty. Oké ik snap u ook wel hoor, MAAR anders kunnen alleen goede jockey's koersen (-gaan) want bij het grootspel rijden alleen maar goede jockey's. Ik ben trouwens pas 11 jaar. Groetjes, cherrida.

Of ben ik nu heeel irritant Clown

Het is over het algemeen zo dat er een rede is waarom jockey's ouder zijn. Het gaat er niet alleenmaar om of je goed kan rijden maar ook verantwoordelijk bent en genoeg inzicht/ervaring hebt. Tuurlijk moet je op de een of andere manier je kunnen voorbereiden opdat je later jockey wilt worden, maar Kleinspel is zo anders dan het "echte" koersen dat ik denk dat Kleinspel niet nodig is om een goede jockey te worden. Ga gewoon eens langs een trainer en vraag of je daar wat mag helpen> als je wat groter bent en echt prof of amatrice wilt worden kan hij/zij je opleiden met een degelijke achtergrond van ervaring.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:50

ik rijd op een kleine stal, waar ook dravers af en toe komen. misschien bij de meesten wel bekent: John(ny) Maurix. bij hem rijd ik dus paarden. De paarden die ik heb gezien zijn:
Memory Lane (net verkocht)
Sam Ball
Trailblazer
Siem Schermer
Robin Schermer

Kennen Jullie een van deze paarden..?

Groetjes Elianna Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:18

cherrida ik zei toch dat ze hier tegen het klein spel zijn waarom ga je het dan toch proberen.
maar ben toch kampioen dit jaar en ran ook echt stoer fluegelmans(jij weet wel wie ik bedoel).
millenium trouwens ook.
En beauty gaat ook steeds beter trudy ook staat ze op 20 meter komt ze nog bij.
Erg trouwens he van tornado kei zielig voor celien maar ja die kunnen er ook niks aan doen meen koliek en iets aan het been helemaal opgezwollen en zo.
ik meen in de wei gebeurt da celien zei.
Ben benieuwd wie er bij pony,s 1 kampioen wordt tussen jhero en memmy zal nog spannend worden denk ik.
Maar zie je zondag wel weer denk ik weet nog niet of ik mee kan rijden want trudy loopt niet te weinig inschrijvingen en ze heeft zat gepresteerd de laatste koersen elke keer 1e en 2e gelopen dus jah zemag nu lekker rusten.
Ga je trouwens de laatste koers ook mee feesten in de zanzibar??
En 3 feb. wel komen kei gezellig joh jij hoort er toch ook bij!!