Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:03

@Maximosa; Inderdaad een herkenbaar probleem. Jij boekt in elk geval flink vooruitgang! Ziet er goed uit. Het verschil tussen de eerste en de derde foto is gigantisch. Je houding is op de eerste foto echt beroerd, hihi, waarschijnlijk vanwege een tekort aan balans van je paard. Op de derde foto zit je keurig.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:52

Citaat:
Je houding is op de eerste foto echt beroerd, hihi
Ja inderdaad ook wel slecht moment die foto's maar Diamond is een Rechts gebogen paard en smijt me altijd daardoor op de linkerkant. Loopt over het schouder weg en is voorwaarts. Niet altijd makkelijk zitten dan. Zeker niet als hij daardoor vreemde passen gaat maken of in de typische draversmode gaat. Door bepaalde oefeningen gaat het nu steeds beter. En krijgt hij steeds meer balans. Door hem of links of op rechts te zetten als het moet komt hij steeds beter in het spoor. En ik beter in het midden. Door hem de mogelijkheden aan te reiken tijdens het rijden komt hij zelf steeds meer met de juiste oplossing nml vwnw en losser over de rug en een beter onder tredend achterbeen. Het rijden is zoals ik zei een genot. :Y) Daarom wil ik deze nog ff plaatsen, heerlijk aan de sjouw mn manneke
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:01

Rechtrichten hebben wij ook een periode gedaan, in het begin ging het super, maar ik vond persoonlijk dat we een beetje stil bleven staan. Plus dat ik in een donald duck houding werd gezet.. Ook niet fijn voor mn paard als ik als een drol zit :o
Nu pakken we het rechtrichten mee in de training maar draait niet meer heel de training hier om. Ik focus er wel op dat hij rechts (rechtsgebogen paard) nooit inbuigt, ik probeer hem zo recht mogelijk te houden in alle oefeningen, liever zelfs met stelling en buiging in zijn lijf naar links.
Ik merk vooral dat sinds ik weer gecorrigeerd ben in mijn houding door een andere instructrice, Flash opeens de sterren van de hemel loopt. Nu hij in stap en draf ontspannen is, zijn we weer wat meer bezig met het rechtrichten, maar dan op een laag pitje. De oefeningen die we eerst moesten doen waren denk ik te zwaar voor zijn achterbenen. (SB, volte inzetten en overgaan in travers). Hij moet inderdaad zijn linkerbeen meer onder de massa zetten, maar deze oefeningen zijn nog te zwaar voor hem. :)

Ziet er goed uit maximosa!

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:52

Sinds dinsdag(2 april) heb ik mijn eigen draver gekregen voor mijn verjaardag.
Het is echt een droom die uitkomt.. ik kan het nog steeds niet geloven
Over een paar weken gaan wij starten met dressuurlessen (:
Leuk topic!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:04

Wat super leuk veerxsjimm! Gefeliciteerd! Heb je al fotos van hem/haar? :)
Hoe oud is hij? En heeft hij gekoerst?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:53

Wat leuk! Is het het paardje uit je profiel?

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:03

Ben echt superblij met hem! heb hem ook precies op mijn verjaardag gekregen ;p
Jaa, vroeger heeft hij op de baan gelopen, maar hij ging niet snel genoeg vonden ze..
Vrijdag krijg ik zijn paspoort en ben er erg benieuwd naar!
Hij is trouwens een ruin en hij heet Flame en is 5 jaar oud, en idd het paardje uit mijn profiel ik zal van de week wat meer foto's plaatsen.
Over een paar weken heb ik met hem mijn eerste les op een pensionstalling bij ons tegenover. Ik sta met hem gestald op een handel/fok stal en onze eigen bak heeft geen goed zand helaas omdat meestal alle buitenpaarden voor de handel erin lopen.. (heeel zwaar zand en stenen erin..) gelukkig hebben we wel een goede paddock.
Ik ben erg benieuwd hoe hij de les gaan vinden, nieuwe plek en andere paarden om hem heen :p

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:54

Veerxsjimm wat leuk je eigen draver, het zijn echt zo'n werkwillige paardjes.

Ikzelf heb mijn eerste paard en draver sinds 2 december.
Vandaag had ik trouwens mijn 2de les bij de LRV, ze denken dat als hij zo snel bij leert ik in de zomer aan een eerst proef kan meerijden.
Ik kei fier met de vooruitgang, ik krijg natuurlijk ook nog wel privé les.

Zal volgende keer nog eens wat foto's laten maken, heb hier weer een paar mooie foto's zien passeren.

valesca_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:23

mijn drave struikeld/hinkt nog wel is

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:25

Hee! Ik ben er weer, druk gehad haha.
Met Calli gaat het goed. Hijw as gister alleen zo aan het kloten met rijden.
Alles was eng, mij lekker uittesten zodat ik niet echt heb kunnen rijden.
Hebben jullie dat ook? Dat ze lente in de kop hebben?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:30

Ess_Ramona: neuh niet echt, Flash is nog al een droogkloot. Hij loopt overal langs en vindt letterlijk niks interessant of eng. Wel handig hoor buiten en met vrachtwagens, tractors, wapperende zeilen naast de bak etc. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:34

Haha, dat vind ie dus ook niet eng :'). Trekkers, vrachtauto's vind ie allemaal niet eng. Maar in de bak vind ie alles eng.
Hebben het idee dat ie onder het werk uit wil komen, maar dan moet ie juist harder werken van mij, en gaan we gewoon langer door :Y). Morgen weer ff rijden of longeren langs de "enge" plekken.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:13

mijn draver is 148 1.50

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:08

gelukkig kloot mijn paardje niet met rijden omdat ze fris is ofzo, heb de hele winter door gewoon in de buitenbak gereden!

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:11

Haha, dat is idd wel fijn CL_FR, mijn draver die kan dr soms ook wel wat van, niet zo zeer met schrikken maar die van mij wordt erg snel dan haha.

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:28

beter voorwaarts dan schrikken enzo. mijn draver is altijd wel voorwaarts (;.
iemand ook ervaring met buitenritten met een draver?

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:30

Ik heb eens een vraagje;
de draver die ik ga kopen is 9 jaar moet nog 2 koersen lopen is licht gereden,
maar hij loopt dus steeds met zijn neus in de lucht, hoe en zal ik hem nog aan de teugel krijgen?

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:36

Ja dat klopt haha! Buitenritten vind ik in 1 woord geweldig met een draver!

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:40

@liane_shet, veel longeerwerk en ook met hulpteugel, elastiek of zo iets.

@melkeasy, mooizo! ik wil heel graag buitenrijden maar de eigenaresse zegt dat ze er van door gaat in het bos, geloof er helemaal niks van, want dat doet ze bij mij in de bak ook niet.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:46

Cl_Fr schreef:
@liane_shet, veel longeerwerk en ook met hulpteugel, elastiek of zo iets.

@melkeasy, mooizo! ik wil heel graag buitenrijden maar de eigenaresse zegt dat ze er van door gaat in het bos, geloof er helemaal niks van, want dat doet ze bij mij in de bak ook niet.

Mijn draver doet dat in de bak ook niet hoor ;)
Maar buiten is het een totaal ander paard! Veeeeeel te voorwaarts, en lekker willen drammen soms. Stappen gaat super, maar draven wil ze eigenlijk altijd te hard. Galopperen kan ook hoor, maar ik kijk altijd wel even hoe haar pet staat. Op de terugweg sowieso niet. Alleen stappen, en een rustig drafje (moet dus altijd aan gewerkt worden)
Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik buiten met een pelham rij hoor :o
Maar in de bak.. Top! :D

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:46

maar ik had bij een vroeger paard, als je er een elastiek aan doet hij gewoon achteruit liep :+

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:48

@CL_FR, Oke dat is idd vreemd, misschien een idee om eerst met een stalgenoot proberen uit te stappen buiten? En dan als het goed voelt kun je altijd een stukje draf proberen, alleen doe het de heen weg want de terug weg naar huis zijn ze vaak vlot. Want ik weet niet wat ze bedoeld met ervan doorgaan in het bos? Plus het kan ook altijd aan de ruiter liggen die erop zit, dus misschien is ze bij jou wel braaf.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:38

mijn vorige draver reed ik alleen maar mee buiten, zij ging echt protesteren in de bak en ik vond er toen ook niks aan.
nu met mijn nieuwe paardje is het eigenlijk andersom! buiten is ze soms echt gevaarlijk, ze heeft zich met een stalgenoot al een keer achterover in de sloot laten vallen... gelukkig hadden ze allebei niks! ze doet nogal moeilijk bij verkeer en zeker groot verkeer is een probleem, maar daar gaan we van het voorjaar weer flink aan werken!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 21:47

liana_shet schreef:
maar ik had bij een vroeger paard, als je er een elastiek aan doet hij gewoon achteruit liep :+

Ik longeer ook altijd met elastiek. Goed afstellen. Niet meteen op strakke stand zetten. Zodat hij er even aan kan wennen.
Ik heb nog nooit een paard gehad wat achteruit ging door het elastiek, dus normaal doen ze dat ook niet.
Gewoon proberen dus?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:49

Flash ging ook wel eens aan de kletter buiten, vooral in draf als ik heel naief een te lang teugeltje gaf. maar nu rijden we zelfs vaak bitloos buiten :j gaat prima!
Hij reageert ontzettend scherp op stemcommando's, heb mijn teugels alleen nodig om te sturen, echt heel fijn :)
Gewoon een kwestie van opbouwen denk ik, of afbouwen haha hoe je t wilt zien.