Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:46

Leuk topic! heb sinds kort pas een account op bokt. ik heb ook een draver waar ik dressuur mee rij, helaas heeft ze een lange tijd een pees blessure aan haar achterbeen gehad, gelukkig gaat het steeds beter. Weet iemand of het ooit helemaal overgaat?

Evytje86

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:59

Hey Dabo, wat leuk voor je dat ze lekker loopt en je nog mee gaat doen aan een paar wedstrijden.
Ben benieuwd naar de resultaten, maar heb in dit topic Bella wel zien vooruit gaan.

Ik heb dus woensdag mijn eerste les bij de LRV gehad. Het ging redelijk goed, hij was ook heel rustig, dit had ik eerlijk gezegd niet gedacht.
Heb ook enorm veel tips gekregen.
In stap liep Siem al mooi nageeflijk, maar in draf deed hij dit enkel als ik niets anders van hem vroeg.
Nu zei de lesgever dat ik hem moest longeren met bijzetteugels en dit begint nu al een beetje resultaat te geven.
Ook heb ik hem eindelijk nog eens galop gekregen met de nodige tips en hulpen van de lesgever.
Nu ja galop is niet helemaal juist want dit deed hij enkel met zijn voorhand, zijn achterhand bleef draven.

@ Cl_Fr een vriendin van mij heeft ook een draver die een peesblessure had en zij kan er nu gewoon recreatief mee rijden e dressuur lessen meevolgen of de blessure helemaal weg is weet ik niet zeker maar voor hoe zij hem wil rijden hindert het hem in ieder geval niet.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:22

Denk dat het per paard en per blessure verschilt.. of het over zou gaan kan alleen je DA vertellen, en dan nog heb je geen 100% garantie helaas.

Fijn dat Siem ook weer lekker gaat, Evytje! :)
Bella gaat juist in draf veel makkelijker nageeflijk. Ook in de galop gaat ze ook steeds beter.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 02:10

gelukkig heb ik nog maar 1 paard, dus ook maar 1 zieligje nu op stal, ze voelt zich erg goed nu, alleen mag ze der huis niet verlaten... zal nog wat worden de komende weken...

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 02:12

Okee, recreatief / dressuur Gaat idd prima! Haar p
eesblessure was aan het linker achterbeen, dat schijnt minder goed te genezen dan voor. Ik plaats binnenkort wel even wat dressuur foto's. (:

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:06

Kyara heeft links achter ook een peesblessure gehad,is ze gelukkig goed van hersteld! :)
Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:39

Flash heeft al zijn hele leven zwakke knieën achter, gaat waarschijnlijk ook nooit meer over.
Je merkt het heel erg als we weinig gereden/gedaan hebben, dan zakt hij er heel snel doorheen bij bv een wending of gebroken lijn, of buiten bij zwaar zand. Dan ligt hij meteen met zn gat op de grond.. Als we veel rijden, longeren en balkjes draven, buiten rijden etc. is er weinig tot niets van te merken. :)

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:44

@FireAndIce super dat de peesblessure helemaal weg is!
@Frummels veel rijden en doen met je paard moet niet zo'n probleem zijn (;

Dit is Close (:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Balkjes draven was de aller eerste keer voor haar!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:53

Wat een leuk paard is Close! Ze toont erg groot, wat is haar stokmaat?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:59

Ik heb ook een draver va 10 jaar hij kan ook wel netjes lopen maar hij kan veel beter springen ik doe ook liever springen!
Hij kan wel zo een b proefje doen

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:01

Mijn draver loopt ook at raar met zijn rechter achterbeen hij zet hem wat raar neer wee iemand hoe dat kan??

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:17

ik zie hier heel veel dravers die de galop een struikel punt vinden.
mijn draver heeft 3 keer op de baan geweest maar er was iets waardoor hij gewoon niet goed genoeg was!
En dus hebben ze hem er op tijd uit gehaald en nu wordt er alleen maar recreatief mee gereden hij galoppeert gewoon goed en wil dit ook graag hij zet zijn achter been wat raar neer misschien dat hij daarom er uit is gehaald ben blij dat hij wel gewoon kan en wil galopperen Mijn Draver is ook een beetje bang op vreemd terrein maar als je zelf gewoon rustig bent is er niks aan de hand

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:59

Bedankt! Ja ze is voor een draver best groot, stokmaat weet ik niet precies, sowieso wel ruim 1,60.

@justhorez heb je ooit een da naar het achterbeen laten kijken? Misschien weet die waarom je paard zo loopt. Wel gaaf dat je paard een goede galop heeft! mijn paard kan wel galopperen, de ene kant gaat veel beter dan de Andere. Helaas wordt ze wel heel druk van een stukje galop.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:26

Cl_Fr oh ze oogt echt een stuk groter! Ik had wel rond de 1.75 verwacht van de foto :j Hoe groot ben jij? :)

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:48

Frummels, ik ben 1,73. Ik kan Close wel een keer opmeten haha, ze is wel iets kleiner als mij ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:12

@cl_Fr mijnde gaat ook heel hard naar een stukje galop hij zet zijn been raar neer hij is ook wat stijf enzo das miss gaat het later over!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:34

Cl_Fr schreef:
Frummels, ik ben 1,73. Ik kan Close wel een keer opmeten haha, ze is wel iets kleiner als mij ;)

Je hebt je beugels ook niet heel lang, misschien dat ze daarom zo groot toont. Vind haar zeker erg gaaf!

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:38

@justhorez, hopen dat het later overgaat. ik rij dit paard nog niet erg lang, galop gaat wel steeds beter, ook omdat ik haar leer kennen.

@Avalon, voor een draver is close wel groot. Had m'n beugels op de foto's niet heel erg lang, komt ook omdat ik een vz erop heb liggen. Dankje wel! Heb jij ook foto's van je paard? (:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:52

Oh dan ben je zeker niet klein nee!
Flash oogt op sommige foto's ook heel groot, terwijl hij 'maar' 1.68 is. Voor een draver aardig aan de maat natuurlijk. Maar ik ben 1.80m en dat is ook niet altijd te zien haha. Maar op andere foto's lijkt hij weer heel klein. :)
Hier vind ik hem bv best groot ogen.. (zeker als je bedenkt dat ik 1.80 ben)
Afbeelding

Maar hier dan weer niet :D
Afbeelding

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:58

Wat een mooie foto's en paard! Dan is jou paard Idd ook aardig Groot, Heb ook wel dravers gezien die amper 1,50 zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:31

Dankje!
Ja hij is flink aan de maat idd. :j voor mij wel fijn met mijn lengte. Maar een oud stalgenootje heeft er eentje van 1.75 dat is echt een tank!
De meeste die ik gezien heb zijn inderdaad niet zo groot, om en nabij de 1.50/1.55m

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:07

ik heb een kleine draver 1.48 1.50 ik heb hem ook nog niet zo lang sinds 19 januari maar ik kon heel lang niet rijden!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:33

Cl_Fr schreef:
@justhorez, hopen dat het later overgaat. ik rij dit paard nog niet erg lang, galop gaat wel steeds beter, ook omdat ik haar leer kennen.

@Avalon, voor een draver is close wel groot. Had m'n beugels op de foto's niet heel erg lang, komt ook omdat ik een vz erop heb liggen. Dankje wel! Heb jij ook foto's van je paard? (:

Jazeker, een profiel vol zelfs. :D Even voor 't beeld:

Afbeelding

Nevele is maar 1.56 overigens...

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:47

@de mensen die het hebben over zwakke achterbenen/slap in achterhand. Dit is iets wat biomechanisch bij een draver voorkomt als je gaat rijden. Ze zijn immers niet gefokt om te dragen. Dit probleem is iets waar ik en mn Diamond ook mee te kampen hebben. Dit is rijtechnisch wel te verbeteren als je de juiste spieren traint. Ik doe dit door te lessen in rechtrichten. "
Quote Leraar; wanneer het paard recht komt en de VNWT aanneemt en wanneer het paard zijn gewicht naar achteren gaat brengen en zich relatief gaat oprichten zonder dat daar enige teugeldruk aan te pas komt. Dit type paard zal nooit vrijwillig de rug loslaten. Omdat het niet in zijn genetica zit. Maar biomechanisch blijft het een paard. En dus als hij eenmaal recht komt dan worden die buikspieren aangespannen en dan moet die rug wel los. En dan zie je die prachtige bewegingen van dit paardje". :D We zijn nog hard bezig om Dieter zijn draversgenen te laten vergeten." Zie hier foto's van mn lessen. Dressuurmatig steeds fijner.
Afbeelding
Zo was het eerst (kijk hoe k dr opzit)
Afbeelding
al iets beter maar nog veel op voorhand
Afbeelding
Hier zie je vwnw tendens en losser over rug.

ben erg blij met de vordering en rij steeds met meer plezier (diamond ook)

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:23

@avalon super mooi paard!

@Maximosa, Dit probleem is heel herkenbaar.jij bent echt op de goede weg! Mijn paard heeft doordat Ze meer op de achterhand moest gaan lopen een peesblessure (gehad). Ook is er met haar bitloos gereden, dit hielp ook om de druk te verminderen.