op wat voor leeftijd inrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:11

Juist Acilon! Zo hoort een paard te zijn, maakt niet uit welke sport! Het is erg jammer dat jullie als boemannen worden gezien door sommige mafkezen in jullie tak van de sport. Krijg zelf ook vaak opmerkingen omdat ik western rijd, dat is idd niet leuk om dat soort dingen te horen. Maarja, de hokjespolitiek regeert he?

Cer

Re: op wat voor leeftijd inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:12

Acilon schreef:
ik vind het allen jammer dat we
allemaal

als boemannen gezien worden die op winstbejag uitzijn en niks geven om onze paarden.

Dat is denk ik ook perceptie....
Ondertussen is wel gebleken dat er in iedere tak van sport rotte appels zitten, en in iedere tak mensen die wel het best met hun dier voor hebben... denk ik.

En zo zie je maar dat een topic als dit best nuttig kan zijn, als men niet zo snel op de kast gaat zitten, maar gewoon informatie uitwisseld.

Kritische vragen moeten zeker gesteld blijven worden het is aan degene die antwoord om het te weerleggen. Als men dat niet kan, dan is het een goede vraag geweest

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:57

ja weet ik wel Cer maar ik bedoel het in de zin van dat we soms allemaal over dezelfde kam worden geschoren.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:58

Och... is dat zo erg? Of een beetje het calimero syndroom:

Judith_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:48

Cer schreef:

Wat is dat??

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:50

euh... sja... hoe moet ik dat nu uitleggen

Nou ja, ik bedoel iig dat je het je ook niet altijd al te snel aan moet trekken. Kan me voorstellen dat je liever geen nare dingen over je sport hoort, en het is nu eenmaal makkelijke spreektaal om dingen over 1 kam te scheren. Maar je hoeft dat natuurlijk ook niet altijd al te letterlijk te nemen. Of je moet je idd heel erg aangesproken voelen.

Maar als je van jezelf weet dat je bepaalde dingen niet doet, is het al een stuk minder erg toch?

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:52

Mackie schreef:
Cer schreef:

Wat is dat??

Zij zijn groot en ik ben klein En dat is niet eerlijk!

Nog even over het geld Er valt inderdaad bar weinig te verdienen. Met Point hebben wij nog een behoorlijk goeie, die heeft in twee jaar koersen tienduizend euro bij elkaar gelopen. Lijkt een hoop, maar trek daar anderhalf jaar stalgeld af en tel het dan nog maar eens na... Ik dnek dat me niet eens quitte zitten. Voor het geld hoef je het dus niet te doen, het is echt liefhebberij.

jesthatsme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:22

kijk natuurlijk kun je veel zeggen over topsportpaarden, die worden ook vaak te vroeg ingereden. Maar het is niet zo dat de drafsport nou echt zo heilig is! Hoe vaak hoor je niet dat afgedankte dravers naar de slacht gaan omdat ze misschien niet snel genoeg gaan, terwijl ze een schitterd recreatiepaard hadden kunnen worden?!
En nu ik toch bezig ben, wil je zeggen dat het rijden met zo'n strakke teugel om het hoofd omhoog gericht te houden natuurlijk is?!!

Alle sporten hebben wel z'n negatieve kanten maar dan moet je niet met het argument komen dat de ene sport beter is dan de andere....

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:03

blablabla....

ten eerste is dit topic mega-oud! Ik zie dat dit je eerste bericht is en ik zou dus zeggen, lees eerst de regels even en daarna een heel topic voordat je uit je nek gaat lopen kletsen

Ten tweede wordt er voor veel uitgekoersde of niet snel genoege dravers (klinkt beter dan afgedankt, want ze worden niet afgedankt) een 2e huis gezocht waar ze recreatiepaard mogen spelen

Ten tweede het rijden aan een strakke teugel (die de paarden overigens meestal zelf aannemen) met het hoofd omhoog is net zo natuurlijk als aan een strakke teugel met het hoofd omlaag....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:18

Ik Tem even, topic is idd oud en deze discussie gaat niets meer toevoegen denk ik...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:42

Mee eens. Ik zal hier een slotje plaatsen.