Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sherivey schreef:Daar is niks mis mee hoor
Je hebt hem op proef, dus mooi de tijd om hem nu te laten nakijken.
En wie weet is het met goed management prima op te lossen.
Heb zelf met mijn eerste paard een hele periode gehad dat ie mager was en ook wat tam. Bleek niks ernstigs te zijn, moest gewoon meer/ander voer in.
Bleef altijd wel opletten, want die viel gewoon snel af.
Heb er nu weer zo een die bij iedere scheet gewicht verliest
appiesjappie schreef:welmoedz schreef:Voor dat budget ben ik bang dat je niet een doorgewinterd braaf paard kunt kopen. Vind je mennen misschien leuk? Is ook duur maar ik denk dat kleinere ponys iets meer binnen je budget vallen en kwa onderhoud in eten ook iets betaalbaarder. Misschien kan je ook een zoekertje plaatsen voor een ouder recreatie paard waar nog wel lichte ritjes mee gedaan kunnen worden. Maar hou ook rekening met dierenarts kosten, hoefsmid etc.
Je kunt altijd bij de draver gaan kijken maar neem iemand met extra verstand mee, en laat m voorrijden.
Wij hebben gisteren bij haar gekeken en ze liep wel echt goed en ze was heel erg rustig.mevrouw was verlamd aan 1 zijde en kon op haar leunen en ze liep met de scootmobiel mee. Ze moest echt vooruit gejaagd worden voor ze ging draven. Het is echt lastig om te beoordelen omdat ze ook een beetje te dik was waardoor ze ook moe en lui kan zijn.
appiesjappie schreef:Bedankt voor de tip. Pfff voel mij alweer zo stom dat ik hem mee heb genomen. Het zag er echt goed uit hoe hij liep enzovoort. Voor zover ik het kon zien. Alleen het gewicht was iets waar ik mij zorgen om maakte nu komt er alleen maar meer bij. Er was niet echt een goedkope kliniek in de buurt daar en dacht doe het wel thuis bij mijn eigen dierenarts die vertrouw ik dan weer wat meer dan die van hun
Elisa2 schreef:appiesjappie schreef:Bedankt voor de tip. Pfff voel mij alweer zo stom dat ik hem mee heb genomen. Het zag er echt goed uit hoe hij liep enzovoort. Voor zover ik het kon zien. Alleen het gewicht was iets waar ik mij zorgen om maakte nu komt er alleen maar meer bij. Er was niet echt een goedkope kliniek in de buurt daar en dacht doe het wel thuis bij mijn eigen dierenarts die vertrouw ik dan weer wat meer dan die van hun
Nou het kan ook best wat onschuldiger zijn.
Ik zou zorgen voor een box s"nachts, onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit. Wat (geweekte) bietenpulp met olie en krachtvoer wat speciaal voor dravers is.
Dan laten keuren, zorg dat ze goed naar het gebit kijken en of hij goed en zuiver loopt. Voelen op eventuele verdikkingen van peesblessures oid.
En even overleggen over ontwormen, testen op zand, ondertussen kun je zelf zien hoe zijn mest is.
Leg er bij guur weer een dekentje op zodat er niet teveel energie gaat naar zich warm houden.
Als hij goed door de keuring komt dan kan er alsnog iets onderliggends zijn maar dat is dan het risico wat je neemt (bij ieder paard) en iets waar je gewoon mee moet dealen.