Een heleboel vragen over dravers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:57

Heb je een duidelijke foto van de voorvoeten?

Hoe is dit paard gehouden? Staat hij in een box in de nacht?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:58

ruitje schreef:
Heb je een duidelijke foto van de voorvoeten?

Hoe is dit paard gehouden? Staat hij in een box in de nacht?

Nee heb zo geen foto van de voorvoet. Nee hij staat 24 uur per dag buiten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:05

Hij lijkt een beroerde voorvoet te hebben, heb je daar naar gekeken?

Voor een aantal Dravers past 24/7 buiten gewoon niet. Zeker niet zonder deken/ijzer. Geld niet voor allemaal hoor, sommigen doen het er erg goed op. Maar deze ziet eruit alsof hij niet goed in zijn vel zit en dat kan medisch zijn, maar ook hoe hij gehouden word.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:09

Ik heb er wel naar gekeken maar eigenlijk was mij niets opgevallen. Maar het is ook voor het eerst in 18 jaar dat ik een paard wil kopen en opeens overal op let. Doe mijn best en leer veel en laat hem zeker keuren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:09

Zal morgen een foto maken van zijn voeten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:13

appiesjappie schreef:
Zal morgen een foto maken van zijn voeten

Heb je hem al dan? Of staat hij vlakbij je?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:17

Ik heb hem thuis op proef voor een maand. Ik laat hem ook bij een kliniek hier in de buurt keuren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:21

appiesjappie schreef:
Ik heb hem thuis op proef voor een maand. Ik laat hem ook bij een kliniek hier in de buurt keuren.

Laat hem dan alsjeblieft eerst keuren voor je er op stapt. Liefst ook met foto's.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:23

Bedankt voor de tip. Pfff voel mij alweer zo stom dat ik hem mee heb genomen. Het zag er echt goed uit hoe hij liep enzovoort. Voor zover ik het kon zien. Alleen het gewicht was iets waar ik mij zorgen om maakte nu komt er alleen maar meer bij. Er was niet echt een goedkope kliniek in de buurt daar en dacht doe het wel thuis bij mijn eigen dierenarts die vertrouw ik dan weer wat meer dan die van hun

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:30

Daar is niks mis mee hoor ;)
Je hebt hem op proef, dus mooi de tijd om hem nu te laten nakijken.
En wie weet is het met goed management prima op te lossen.

Heb zelf met mijn eerste paard een hele periode gehad dat ie mager was en ook wat tam. Bleek niks ernstigs te zijn, moest gewoon meer/ander voer in.
Bleef altijd wel opletten, want die viel gewoon snel af.
Heb er nu weer zo een die bij iedere scheet gewicht verliest :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:52

Sherivey schreef:
Daar is niks mis mee hoor ;)
Je hebt hem op proef, dus mooi de tijd om hem nu te laten nakijken.
En wie weet is het met goed management prima op te lossen.

Heb zelf met mijn eerste paard een hele periode gehad dat ie mager was en ook wat tam. Bleek niks ernstigs te zijn, moest gewoon meer/ander voer in.
Bleef altijd wel opletten, want die viel gewoon snel af.
Heb er nu weer zo een die bij iedere scheet gewicht verliest :o

Haha bedankt voor het opbeurende berichtje kon ik wel even gebruiken. Heb begin dit jaar mijn merrie in moeten slapen omdat ze aan de diarree was en mager bleef. Daarom is het zo lastig

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:13

Heel eerlijk? Ik had dit paard laten staan. Nu heb je hem thuis staan en ga je er toch al wat aan hechten want hij zal ongetwijfeld heel lief zijn. Daarnaast ga je nu geld uitgeven voor een keuring terwijl hij er eigenlijk al niet zo heel best uit ziet. Zoals eerder gezegd waarom spaar je niet even door en koop een wat duurder paard of zorg in ieder geval dat je iemand mee neemt die er goed oog voor heeft. Als je die niet in je omgeving hebt is er misschien wel iemand hier op bokt die met je mee wil kijken. Of regel een dierenarts om het paard ter plaatse te laten keuren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 22:15

Er waren wel dierenartsen daar maar of duur of je moest een verharde en zachte longeercircel regelen. Nu ga ik naar een kliniek waar alles is en mijn eigen dierenarts wat ik fijner vindt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:19

Heb je op papier staan dat je hem een maand op proef hebt? Zo niet, dan hoop ik dat je hem nog niet betaald hebt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:29

appiesjappie schreef:
welmoedz schreef:
Voor dat budget ben ik bang dat je niet een doorgewinterd braaf paard kunt kopen. Vind je mennen misschien leuk? Is ook duur maar ik denk dat kleinere ponys iets meer binnen je budget vallen en kwa onderhoud in eten ook iets betaalbaarder. Misschien kan je ook een zoekertje plaatsen voor een ouder recreatie paard waar nog wel lichte ritjes mee gedaan kunnen worden. Maar hou ook rekening met dierenarts kosten, hoefsmid etc.

Je kunt altijd bij de draver gaan kijken maar neem iemand met extra verstand mee, en laat m voorrijden.

Wij hebben gisteren bij haar gekeken en ze liep wel echt goed en ze was heel erg rustig.mevrouw was verlamd aan 1 zijde en kon op haar leunen en ze liep met de scootmobiel mee. Ze moest echt vooruit gejaagd worden voor ze ging draven. Het is echt lastig om te beoordelen omdat ze ook een beetje te dik was waardoor ze ook moe en lui kan zijn.

Ze moest vooruit gejaagd worden voor ze ging draven. Liep ze wel zuiver?

Ik vind 1250 voor een gezond paard echt niet te geloven.

Ik snap dat het je aan het twijfelen maakt. Maar straks heb je een paard waar van alles mee is en als 4000 voor aanschaf nu niet gaat. Dan heb je dan wel een probleem.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:41

Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af of hij überhaupt wel zuiver loopt? 6 weken stil staan doet me toch denken aan een blessure…

Heb je hem vrij zien lopen en aan de longe zien lopen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 06:06

Ik heb hem aan de longeerlijn, onder het zadel en los zien draven

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:39

appiesjappie schreef:
Ik heb hem aan de longeerlijn, onder het zadel en los zien draven

Maar herken je het ook als ze niet zuiver is?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 06:42

Nee voor mij gevoel liep hij goed

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:22

Heb je anders een filmpje? Misschien kunnen Bokkers (via pb) met je meekijken. :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:32

Let op met wat je deelt. Je hebt het paard nog op proef.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:23

_Noah schreef:

Waarom? Als zij de filmpjes maakt heeft zij toch de rechten daarvan? Of denk ik nu te simpel?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:32

appiesjappie schreef:
Bedankt voor de tip. Pfff voel mij alweer zo stom dat ik hem mee heb genomen. Het zag er echt goed uit hoe hij liep enzovoort. Voor zover ik het kon zien. Alleen het gewicht was iets waar ik mij zorgen om maakte nu komt er alleen maar meer bij. Er was niet echt een goedkope kliniek in de buurt daar en dacht doe het wel thuis bij mijn eigen dierenarts die vertrouw ik dan weer wat meer dan die van hun

Nou het kan ook best wat onschuldiger zijn.

Ik zou zorgen voor een box s"nachts, onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit. Wat (geweekte) bietenpulp met olie en krachtvoer wat speciaal voor dravers is.

Dan laten keuren, zorg dat ze goed naar het gebit kijken en of hij goed en zuiver loopt. Voelen op eventuele verdikkingen van peesblessures oid.

En even overleggen over ontwormen, testen op zand, ondertussen kun je zelf zien hoe zijn mest is.

Leg er bij guur weer een dekentje op zodat er niet teveel energie gaat naar zich warm houden.

Als hij goed door de keuring komt dan kan er alsnog iets onderliggends zijn maar dat is dan het risico wat je neemt (bij ieder paard) en iets waar je gewoon mee moet dealen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 08:50

Elisa2 schreef:
appiesjappie schreef:

Nou het kan ook best wat onschuldiger zijn.

Ik zou zorgen voor een box s"nachts, onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit. Wat (geweekte) bietenpulp met olie en krachtvoer wat speciaal voor dravers is.

Dan laten keuren, zorg dat ze goed naar het gebit kijken en of hij goed en zuiver loopt. Voelen op eventuele verdikkingen van peesblessures oid.

En even overleggen over ontwormen, testen op zand, ondertussen kun je zelf zien hoe zijn mest is.

Leg er bij guur weer een dekentje op zodat er niet teveel energie gaat naar zich warm houden.

Als hij goed door de keuring komt dan kan er alsnog iets onderliggends zijn maar dat is dan het risico wat je neemt (bij ieder paard) en iets waar je gewoon mee moet dealen.

Bedankt voor je berichtje. Ik hoop het zo. En inderdaad er kan altijd iets zijn. Maar bij een keuring weet ik in iedergeval dat of zijn gebit, bespiering of dat hij echt niet genoeg voeding heeft gehad omdat de andere paarden hem weg trapten. Het is ook echt een sulletje dus dan geloof ik wel dat andere paarden over hem heen walsen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 08:53

_Noah schreef:

Ben het met je eens filmpjes ga ik niet delen. Daar staan ook de mensen op die er op gereden hebben.