Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Geryon schreef:Zo'n grote onzin is het niet.
De galop ís gewoon niet goed, maar in die zin is de galop van een koudbloed ook niet goed.
En ze hebben wel een mentaliteit van 'gaan!'. Maar kortsluiting hebben ze nou ook weer niet.
xGwennn_94 schreef:het nadeel is aan een draver dat het hard loper zijn, galop is vaak niets bij die dieren. in veel dravers is het probleem ook nog als ze kortsluiting krijgen stoppen ze niet meer dat door het bloed van de hardlopers. in jou geval is ook nogeen nadeel de leeftijd.
persoonlijk zou ik ook nooit een draver nemen. puur hierdoor er zijn paarden die wel kunnen galloperen/springen etc maar dit is natuurlijk nooit te vergelijken met een kwpn/BWP etc.
Ook het karakter staat me in veel gevallen niet aan meer door no stop.
verder heb ik helaas geen tips enkel ervaringen die ik heb meegemaakt.
xGwennn_94 schreef:het nadeel is aan een draver dat het hard loper zijn, galop is vaak niets bij die dieren. in veel dravers is het probleem ook nog als ze kortsluiting krijgen stoppen ze niet meer dat door het bloed van de hardlopers. in jou geval is ook nogeen nadeel de leeftijd.
persoonlijk zou ik ook nooit een draver nemen. puur hierdoor er zijn paarden die wel kunnen galloperen/springen etc maar dit is natuurlijk nooit te vergelijken met een kwpn/BWP etc.
Ook het karakter staat me in veel gevallen niet aan meer door no stop.
verder heb ik helaas geen tips enkel ervaringen die ik heb meegemaakt.
darkadia schreef:enkel vanwege zijn galop werd ie herkend als zijnde draver.
Milkberry schreef:Oh daar gaan we weer. Dravers kunnen noet galoperen, koudbloeden kunnen geen endurance lopen.... nou inmiddels heb ik mijn 22jarige draver de galop aangeleerd en begint hij na een paar weken trainen toch al sprongen te maken. Kost hem moeite. Maar ik zie zat kwpners die het ook moeite kost.
Net zoals dat ik regelmatig een koudbloed een klasse 2 endurance prima uit zie lopen.
Kijk naar het individuele paard, wat zijn of haar mogelijkheden zijn. Niet meteen naar het hele ras.
Geryon schreef:Kwpn is geen ras. Die verschillen onderling meer dan dravers doen.
marielle123 schreef:zelf heb ik een jaar of 6 een harddraver gehad. Een schat van een dier. Ik ben er L1 dressuur met de punten voor het L2 mee geworden. B springen met 28 winstpunten en B Sgw met de punten voor het L.
Oh ja en dat er geen rem op zit, onzin. Dat ze niet goed galopperen is waar. Maar met springen en cross geen probleem mee. Makkelijk in de toegestane tijd binnen. In het parcours makkelijk rond met zijn kleine galopje. Altijd lief, betrouwbaar,fijn te rijden en wilde altijd naar de overkant.
Mijn huidige KWPN paard heeft mij al meer bloed, zweet en tranen bezorgd.