Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:10

He hallo Jewey, Diamond is nu zo'n 1.59/60 heb er geen stokmaat meer bij gehad, toen ik hem kocht was hij 3 en 1.56, hij is wel gegroeid het puppy paardje is er wat af. En Tsja die galop hij is dan erg snel en daardoor weinig balans een maand terug nog met z'n twee onderuitgegaan in de buitenbak. Hij ging uit de bocht probeerde nog binnenbeen te geven maar hij viel naar binnen en gleed onderuit. (is niet goed voor zelfvertrouwen) :(:)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:11

Oogt toch best wel ontspannen hoor maximosa! :) Leuke draver heb je.
Galop moet er toch wel enigsinds opzitten wil je gaan starten. Ik heb in het begin ook wel wat snelheidsrecords verbroken hoor, in de B toen hahaha als ik daar nog aan denk. :o

Vervelend dat je onderuit gegaan bent. Kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent!

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:16

Haalo Dabo, na t viel mee leek net slomotion te gaan stond er zo naast. Alleen dan zit het wel tussen je oren. Dus als ik galop wil gaan doen dan span ik toch onbewust aan wat dieter onmiddellijk opvangt. (ja t zijn gevoelige diertjes :D ) En dat geeft niet het gewenste resultaat nog. Maar de aanhouder wint, kilometers maken ook volgens lesgeefster.

Jewey

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:21

Inderdaad, kilometers maken en les nemen dat is het. Vooral dat laatste maakt enorm veel verschil bij ons. Mijn bijrijdster en ik zijn allebei weleens echt hard van mijn paard afgevallen en dat merk je wel een tijdje. Vertrouwen moet dan toch weer terugkomen.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:26

ik heb ook een draver gahad( of ie een volle draver was weet ik niet zeker maar hij kwam wel van draverstal en hij had een onbekende afstamming in een vervangend paspoort en leek natuurlijk op een draver :+ )
daar reed ik ook gwn dresuur mee op b niveau hij kon ook wijken en schouderbinnenwaarts enzo ! we zijn een keer gestart met 175 punten maar dat was toen ik hem nog maar net had ! (en hij was toen pas vier)
ik heb hem zelf alles geleerd en het was heel leuk ! het zijn echt bijzondere dieren waar je een echte band mee hebt! ik heb nog nooit zo`n paard gehad !
toch heb ik hem verkocht aan een recreatie ruiter ! omdat ik een wat meer waaral spring paard gekocht en die heb ik gevonden !
ik heb er zeker geen spijt van dat ik heb gehad !
suc6 iedereen met de wedstrijden met jullie dravers !

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:36

Ach het is niet zo dat het niets word, als ik maar in de draf, die nagevelijkheid kan behouden. Dus in de hoek ontspannen met iets binnenstelling in de galop aanspring, naar de buiten teugel met mn binnebeen dr aan, dan krijg ik een lekker doorgesprongen beheerst galopje van Diamond.
Maar als ik weer zit te zenuwen dan is meneer alweer mag ik, mag ik??
En dan ist weer zo ongecontroleerd. En ja als ik zo ga starten dan begin ik in de B ring maar eindig in de Z :o En daar pas ik nog voor.

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:42

@Maximosa. Snap ik inderdaad! Ik heb er ook wel even over nagedacht wat te doen. Rival is nogal een zenuwpees en nog niet vaak op onbekend terrein geweest. Ik vind het belangrijk dat ze leert om gewoon rustig te blijven dus ik wil die ervaring vast opdoen. Ik weet toch dat het in het begin nog niks zal worden qua punten.;) En verder gewoon lekker doortrainen thuis.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:49

hii mensen hier gaat het alweer beter maarja ff over roi.

Heb vandaag weer les gehad en ging sppr beheerst galopje aan het eind goed stukje afwisselen stap draf halt draf stap halt draf halt etc. En dat dan doorzitten :) dn hij spande niet :)
Hij was heel soepel en wendbaar vandaag en heel fijn te rijden werd alleen met middendraf beetje heet maar na 2 x oefenen hoefde ik hem niet eens mee te laten veruimen met been maar kon het met zit en daarop bleef hij supper ontspannen :) (was wel vlak na galop)
Maar dus supper tevreden van vandaag wijken maar geschaart nog ff thuis geoefend :) wand daarvoor hadden we in de les geen tijd voor ,
En na de les richting huis in een zeer ontspanndn drafje.

Ging echt supper hoe ging het rijden bij jullie .?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:44

Lief dat je er naar vraagt :) gister heb ik een heerlijke buitenrit gemaakt:
Afbeelding

Vandaag lekker gelongeerd. Morgen dressuren of weer naar buiten, het is nu nog mooi weer... dus nog ff lekker van genieten toch? :D
Kan de hele winter nog in de bak aan de dressuur :D haha

Fijn dat jij ook lekker gelesd/gereden hebt :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:09

Volgens Jewey gaat het met ons zo goed dat ik me ook zelf moest melden := :+

Ik heb Tammy nu vier jaar geloof ik. We hebben voornamelijk endurance gereden en momenteel veel TREC. Jewey heeft al wat dressuurwedstrijden met haar gestart. Ik ben sinds een paar maanden ook fanatiek aan het lessen geslagen en we gaan zo hard vooruit dat ik van de winter misschien ook wel wat wedstrijden wil starten :=

Dit is twee weken geleden geloof ik
Afbeelding

en vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:21

Ziet er goed uit! Ik vind alleen de open mond niet echt een fijn beeld geven..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:24

Dat is iets wat er niet makkelijk uit gaat. Deed ze als koerspaard al, en ik ben constant op zoek geweest naar een bit wat haar wel past. Enkel- of dubbelgebroken, rubber, met lepel, leren bitje, tongboog... Ik heb nu een Myler level 2 en ze is veeeel rustiger dan in het begin :) Voor een buitenstaander misschien storend, maar ik ben hier al heel blij mee :j

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:41

Ik moet het even melden hier.!

Ik heb vanavond een B springwedstrijd gehad. Eerste ronde foutloos, barrage ook foutloos.! met 47 stijlpunten en een snelle tijd leverde dat ons de 2e prijs op.! van de 60 deelnemers.

Zo trots op mijn draver.! En de barrage was hoger dan 1m. :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:20

ik meld me ook als jullie dat goed vinden,
ik ben samantha heb een 6 jarige draver ruin van 1,63 groot.
ik rijd ook serieus dressuur met hem,
hij is zeer soepel ik heb nu 6 winstpunten met hem,ben nu in de zomer pas gestart.
ik hoop dat ik de winter in het l zitten,
de galop is de ene keer goed en dan weer wat minder.maar dat komt wel goed.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:23

WendyBZ schreef:
Dat is iets wat er niet makkelijk uit gaat. Deed ze als koerspaard al, en ik ben constant op zoek geweest naar een bit wat haar wel past. Enkel- of dubbelgebroken, rubber, met lepel, leren bitje, tongboog... Ik heb nu een Myler level 2 en ze is veeeel rustiger dan in het begin :) Voor een buitenstaander misschien storend, maar ik ben hier al heel blij mee :j

Ik herken het.. Bella doet dat ook ;( Heb ook veel bitjes uitgeprobeerd, en ben net als jij uitgekomen op een Myler level 2.

Goed zeg, marielle123! Knap hoor, ik doe het je niet na!

Welkom sammy1, als je nu al 6 punten hebt gaat die L van de winter wel lukken hoor, top! :)

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:37

Ha Wen! Super! :D Ze liep echt heel goed gisteravond. :j

Wauw Marielle! Echt heel knap! En helemaal in zo'n groot deelnemersveld.
Hoi Sammy, dat doe je snel met de winstpunten. Ik ben heel benieuwd, heb je foto's?

Wij hebben, net als Wendy gisteren ook weer les gehad. Ik ben op vakantie geweest en heb gisteren weer voor het eerst gereden. Dan kon ik in het begin goed merken, maar later liep ze weer fijn. Wil er toch even een paar foto's van spammen.;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:26

wat leuke foto's en alles weer hierzo

@sammy1 lekker dat het zo goed gaat met de winstpunten
@marielle123 lekker hoor :) das echt heel goed :)
@dabo buitenritje is ook heerlijk :) maar ik moet daarmee nog ff wachten als ik op nieuwe stal sta hup het strand en bos in !!:)
@jewey ziet er goed uit zeg :) lekker ontspannen op de foto's :)
@wendyBZ roi deed bij een gebroken watertrensje ook steeds zijn mond open enzo en toen ben ik overgestapt op die van hh met van die rollertjes :) die werkte wel wand hij ziet er alleen maar mee te klieren xD
maar ziet er ook goed uit :)

ga zo eventjes met roi springen en daarna werken :) heb er alweer zin in :) ff oefenen voor de wedstrijd oef nog een maandje dan 1e onderlingen :P

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:02

Ik ga over een tijdje met mijn draver starten in de B. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:34

Met mijn voirge Draver reed ik ook wedstrijden, hij werd meestal voor een lusitano oid aangezien :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn huidige Draver ben ik momenteel aan het omscholen, wat hij heel leuk oppakt! Hij heeft nu rust na een jaar omschool-lessen :D Ik heb ook 1 les klassieke dressuur gehad, dus aan een kaptoom. Ik ga daar zeker mee door!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop nog wat hoog qua tempo, maar wel mooi drietakt!

Afbeelding

Ik zie hoor mooie plaatjes voorbij komen!

apache1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:57

hoi,
marrit13:ziet er goed uit zeg,ik ben benieuwd hoe ver je komt.vandaag in de grote buitenbak gereden,daar word normaal alleen losgegooid.nou hij vond het helemaal geweldig,galopperen was opeens geen probleem,hij is er geen ene keer uitgevallen,met draven ging hij wel te hard,daarna het ruiterpad opgegaan met een ander paardje ,een kwpner.hij was helemaal lijp,hard draven en uitsloven,ik moest hem elke keer terugnemen,elke keer als ik met andere gaat wil hij voorop,hij loopt elk paard er uit,ik heb hem niet laten galopperen,want dan kan hem niet meer houden als er iemand bij is.na 1 rondje was het andere paard zo moe,maar hij had nog wel een paar rondjes gekund.
en leuke foto's weer op bokt,ik hoop morgen weer foto's te maken.groetjes allemaal en veel plezier. 8-) :):)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:23

ik heb vandaag ook nog 2 proefjes gereden L1.

Tsja 175 en 179 punten.. ahhaha jury's ?

Ik heb wel lekker gereden.. ;)

apache1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:42

goed van je,en die van jou kan ook goed springen,zag ik in je profiel,knap hoor,mijn draver heeft een hekel aan springen,en springt er gewoon tegenaan of struikelt er over.en in het park gaat hij ook de waterbak niet door,misschien komt dat nog,sommige bruggetjes vind hij ook eng. :+ <<)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:45

pff vandaag geen tijd gehad om te gaan springen moest opeens eerder met werken beginnen dus maar eventjes laat in de middag gelongeert en gekliert met water :) hij was echt super rustig en lekker aant lopen :) ik moet ook weer snel ff foto's of filmpje neerzetten :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 19:41

marielle123 schreef:
ik heb vandaag ook nog 2 proefjes gereden L1.

Tsja 175 en 179 punten.. ahhaha jury's ?

Ik heb wel lekker gereden.. ;)

Als je voor je gevoel maar lekker gereden hebt :) punten zijn niet slecht hoor, volgende x rij je gewoon winst :)

Leuke/mooie foto's zie ik weer voorbij komen! Leuk hoor, al die dressuur-dravers!
Wij gaan maandag voor een paardagen naar de Veluwe, jammer dat het weer niet zo denderend wordt, maar we vermaken ons evengoed wel! :)

apache1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:23

hoi,
vandaag in de bak gereden en buiten,de foto's van het binnenrijden zijn niet zo goed gelukt,dus heb ik er maar twee foto's van buiten er bij gedaan,wel een filmpje van dressuur in de bak,galop ging goed nu,rechtsom en linksom,hij deed erg zijn best vandaag.groetjes weer *-:) :)ddd
http://www.youtube.com/watch?v=RQBx9b04LzEAfbeeldingAfbeelding