heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:32

paardenfreak schreef:
er is geen markt... er word helemaal niet gereageerd op advertenties.. of ze bellen maar komen niet.

Schandalig! Bel dan iig even netjes af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:33

Sythaa schreef:
Nini_roosje klopt hij is ook niet geschikt voor de onervaren ruiter of een niet-paardenmens.
Maar dat vind ik eigenlijk maar weinig dravers.
Die categorie mensen kan denk ik beter gokken op een stuk ouder geduldig rijpaard of pony.

Wel grappig dat je het aansnijdt we hebben ook best veel mail gehad die duidelijk gericht is op de lage prijs. Mails in de trant van "mijn dochter zoekt een knuffelpaard is hij daar geschikt voor we wonen op een boerderij en er is genoeg weiland, heb je er ook een zadel bij" :') ....

Wij kennen ons paard door en door en hebben het beste met hem voor. Daarom gaat hij ook alleen naar iemand met ervaring, die echt zin heeft in een draver. De kans op een goede match en veel plezier voor de toekomst is dan het grootste voor beide partijen.

Idd, veel mensen lijken een paard te willen kopen. Puur op prijs.
Verder ben ik het met je eens dat de meeste draver idd niet geschikt zijn voor onervaren ruiters. En naar mijn mening is dat omdat ze zo verschrikkelijk intelligent zijn. Dat heb je liever met je dan tegen je :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:34

IMJ er zijn maar weinig paarden klaar lichamelijk voor 2 jarige koersen hoor. En dan nog, als ze gelopen worden, volgen er weer perioden van rust nadien. Er is niemand bij gebaat de paarden de nek eraf te rijden hoor.
Ons merrietje heeft zeer jong in de merriederby gelopen. Was "maar" 3de. En liet daarna niets meer zien, gewoon niet rijp. Bij ons is ze pas als 4 jarige weer gaan koersen. En de ruin die ik te koop heb meldde zich pas als 4 jarige. Dat was echt een laatbloeier.

Paardenfreak dat ligt er denk ik aan wat je te koop hebt, hoe je het presenteert en waar je adverteert.

Wolly27 ik denk niet dat een andere ruiter veel verschil zal maken voor het paard van TS. Afgaande op de foto's heeft het paard een 0,0 conditie en bespiering die knap je niet even in een paar weken op. Maar misschien zijn buiten fotos van een buitenrit aansprekender. De doelgroep voor een draver zijn ook veelal mensen die graag buitenrijden en minder waarde hechten aan bakwerk.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:35

Idd, veel mensen lijken een paard te willen kopen. Puur op prijs.
Verder ben ik het met je eens dat de meeste draver idd niet geschikt zijn voor onervaren ruiters. En naar mijn mening is dat omdat ze zo verschrikkelijk intelligent zijn. Dat heb je liever met je dan tegen je :)[/quote]

ik moet zeggen intelligent is die van ons zeker .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:36

En iemand die heen kijkt door de weinige bespiering die hij nu bezit en het echt ziet als een uitdaging.
Maar ja, daar is de prijs dan helaas niet naar..

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:37

Sythaa schreef:
IMJ er zijn maar weinig paarden klaar lichamelijk voor 2 jarige koersen hoor. En dan nog, als ze gelopen worden, volgen er weer perioden van rust nadien. Er is niemand bij gebaat de paarden de nek eraf te rijden hoor.
Ons merrietje heeft zeer jong in de merriederby gelopen. Was "maar" 3de. En liet daarna niets meer zien, gewoon niet rijp. Bij ons is ze pas als 4 jarige weer gaan koersen. En de ruin die ik te koop heb meldde zich pas als 4 jarige. Dat was echt een laatbloeier.

Paardenfreak dat ligt er denk ik aan wat je te koop hebt, hoe je het presenteert en waar je adverteert.

Wolly27 ik denk niet dat een andere ruiter veel verschil zal maken voor het paard van TS. Afgaande op de foto's heeft het paard een 0,0 conditie en bespiering die knap je niet even in een paar weken op. Maar misschien zijn buiten fotos van een buitenrit aansprekender. De doelgroep voor een draver zijn ook veelal mensen die graag buitenrijden en minder waarde hechten aan bakwerk.

Dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens maar als je in elk geval 1 wat dressuur matig betere foto kan krijgen is het beter dan wat er nu opstaat.

En indd buitenrij foto,s is een hele goede had ik nog niet eens aan gedacht.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:43

Aan buitenrijfoto's had ik wel gedacht dus dat komt wel goed. Ik ga Babs ook niet helpen met het idee dat paard er opeens als een bewegingsmonster of paard in topconditie op te zetten, maar degelijke foto's waar het paard mooi en aansprekend op staat moeten toch wel mogelijk zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Flew op 22-02-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:45

over dat het paard een bontjas aan heeft.... logisch in deze tijd, iemand die serieus interesse heeft kijkt daar doorgeen

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:45

Flew schreef:
Aan buitenrijfoto's had ik wel gedacht dus dat komt wel goed. Ik ga Babs ook niet helpen met het idee dat paard er opeens als een bewegingsmonster of paard in topconditie erop te zetten, maar degelijke foto's waar het paard mooi en aansprekend op staat moeten toch wel mogelijk zijn. :)

Ik vind het super dat je haar gaat helpen , en ben erg benieuwd naar het resultaat!!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:48

het is dat ik nog geen plek heb, maar had 'm zo van je gekocht

ik sch**t echt op al die vooroordelen, ook al word er gezegt, 'het gros' of soms...
niks het gros, niks soms..het is pure onwetendheid met dit ras,
en je eigen gedachten laten spreken.
vanaf het moment dat ik kon lopen, ben ik met paarden bezig..
nu z"n 23 jaar verder, is de draver hét paardje waar ik mee kan lezen en schrijven!
de draver is een paardje met karakter, heb je zijn vertrouwen gewonnen? * wat wel van belang is!* dan gaat deze echt door het vuur voor je!
niet goed of niet kunnen galoperen? hou toch op..waar de gebreken beginnen houdt de kennis van de ruiter op!

duss..wat ik hier gewoon even mee wil zeggen: alle anti-dravers of mensen die denken de dravers te kennen, shut up :D

heel heel veel succes met de verkoop van je kanjer!

want in 1 woord zijn het gewoon kanjers!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:50

Flew super dat je dat gaat doen. Ben benieuwd naar je foto's.

Stef klopt in principe kan je daar wel doorheen kijken ware het niet dat een draver niet het meest populaire paard is wat te koop staat plus dat er zat te koop aangeboden worden die wel netjes in conditie zijn en in de vacht zitten. Dus ik snap heel goed dat potentiele kopers dan sneller op een aantrekkelijker gepresenteerd paard afgaan.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:52

Hmm foto's doen het echt hoor!
Ik heb mijn pony voor een goed bedrag toen verkocht, binnen een week. Heb een fotograge gevraagd om foto's te maken, 2 rij, 3 los. Hier de los foto's:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 13-710.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 44-720.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-660.jpg
Zien er toch goed uit? Kwaliteit moet goed zijn, beetje leuk zonnetje erbij misschien (ik weet dat het nu nog winter is maja :P) Een beetje creatief zijn. En je paard netjes bij knippen, invlechten en tada, je bent al een stuk verder!

Prijs is inderdaad niet hoog, maar als ik de foto's bekijk dan is het paard niet veel (kan je haar rond rijden iets?) of gewoon een leuk (hoeft niet hoog) sprongetje en die anders op de foto zetten? Zorg wel dat je duidelijk licht erbij hebt. +je hebt een draver... ik kwam toen ook slecht van een draver af want veel mensen denken er gewoon slecht over, een paard wat niet goed dressuur kan en moet het maar net met springen maken, wat ook lang niet allemaal lukt. Dus is recreatief rijden eigenlijk de enigste optie..

Bontjas... tjaah eerlijk gezegd... dan er maar overheen met een scheerapparaat, ziet ze er ook netter uit. Maja opzich niet echt goed in deze tijd van het jaar nog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:55

Waarom rond rijden? Tis een recreatie paard, geen potentieel dressuur talent. Denk dat mensen wel realistisch moeten blijven.
Paard scheren voor een paar verkoop foto's? Sorry :n

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:56

Ielsjj de doelgroep voor een draver geeft niets om knotjes en witte bandages :D

Jouw pony staat er idd keurig op, mooie foto's maar dat is voor TS geen oplossing zij biedt een paard aan wat voor recreatieve doeleinden ingezet zal worden.

Het zal belangrijker zijn het paard op de juiste plaatsen aan te bieden, sites waar mensen kijken die graag een draver willen hebben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:01

Ik zie trouwens dat er via Marktplaats al een bod is gedaan van 750 euro op het paard..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:04

Flew schreef:
Ik zie trouwens dat er via Marktplaats al een bod is gedaan van 750 euro op het paard..

Nou, maar hopen dat het serieus is..

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:06

IMJ schreef:
Flew schreef:

Nou, maar hopen dat het serieus is..

Wel vreemd dat ze alle 3 op dezelfde dag bieden

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:07

Sythaa schreef:
Ielsjj de doelgroep voor een draver geeft niets om knotjes en witte bandages :D

Jouw pony staat er idd keurig op, mooie foto's maar dat is voor TS geen oplossing zij biedt een paard aan wat voor recreatieve doeleinden ingezet zal worden.

Het zal belangrijker zijn het paard op de juiste plaatsen aan te bieden, sites waar mensen kijken die graag een draver willen hebben.

Dan nog, je kunt je paard wel wat beter presenteren dan type manege paard :)
Ik zie genoeg "afzakkers" die netjes op de foto eruit zien... ookal zien de rijfoto's er niet uit.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:15

Het bod van MP is van 750 euro ineens veranderd in 400 euro

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:17

Typisch. Misschien is diegene dit topic tegen gekomen. :=

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 23:18

nee was vriendin van mij in de hoop dat mensen hoger bieden haha

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:37

Aan die vacht zou ik echt niets doen behalve heel erg netjes poetsen en zo'n wolhandschoen gebruiken. Scheren is wel het laatste wat ik zou overwegen.
Je moet door die vacht heen kunnen kijken, maar eerlijk is eerlijk: een paard met dikke wintervacht heeft nu eenmaal een andere uitstraling dan een paard met zomervacht. Die van mij staat nu ook een dikke beer te zijn en het is net een kinderpony, maar van de zomer heeft ie z'n luxe en sportieve look weer terug. :D
Daarom zou ik er naast een 'winterfoto' altijd een foto bij plaatsen van je paard in zomervacht.

Ik mag trouwens hopen dat de foto's die worden gemaakt met Flew erop van betere kwaliteit zijn dan de foto's die ik tot nu toe heb gezien, anders heb je er nog niets aan. Ik ben zelf ook iemand die alleen maar met een compact camera'tje foto's van m'n knol maak, maar ik weet wel dat alle ledematen er op moeten staan, het paard zijn oren naar voren moet hebben, en dat het paard centraal op de foto moet staan. Close-up foto zoals de draver van Synthaa doet het ook erg goed vind ik!

Bieden zou ik trouwens uitschakelen, vind ik onzakelijk overkomen. Ik zou haar als vaste prijs op 700 euro zetten. Er zijn toch altijd genoeg mensen die reageren per mail en dan een prijs aangeven dat ze er voor willen betalen. Voor een pony die een vriendin van mij er voor 3000 euro op had staan kreeg ze ook heel veel reacties van meisjes of moeders/vaders die vroegen of ze de pony mochten hebben voor 1500 tot 2500 euro (in deze prijsrange kwamen de verzoekjes binnen). Als je haar op een iets hogere prijs zet kun je wat aan je prijs doen, waardoor de interesse meer wordt gewekt, mensen vinden het altijd interessant wanneer ze iets van de vraagprijs af kunnen krijgen. Overigens lijkt mij 500 euro een realistische prijs die je ervoor zou kunnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Girl In The Mirror op 22-02-11 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:39

foto's maken is niet meer nodig :)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:45

Want?

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:45

verkocht :)