jockey worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:22

Chibi2 schreef:
xkimmie schreef:
Een kleine update, ik werk inmiddels voor een andere trainer in Engeland en als alles goed gaat krijg ik rond Augustus eindelijk m'n licentie om in de koers te rijden.
Het is hard werken maar ben blij dat ik dit risico genomen heb! _/-\o_
[ Afbeelding ]

Voor welke trainer werk je nu? /bij welke yard?

Daniel Kübler in Lambourn

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:16

BeauWertz schreef:
Hey allemaal,
Eventjes inbreken...
ik ben door kennissen ook heel erg nieuwsgierig geworden naar de rensport, ik ben ongeveer 1,54 en weeg zo'n 48 kg ik ben 18 dus groeien gebeurt niet meer.
ik spring zelf nu M en maak pony's zadelmak (beroepsmatig),
binnekort mag ik mee naar de baan in Kevelaer gaan trainen.
op alle opleidingen die ik volg/heb gevolgt, (Citaverde paardenhouderij en nu NHB Deurne paardensport) word mij regelmatig na de galop training op de baan vertelt dat ik zeer geschikt ben voor de rensport(door de docenten die zelf ook in de tak actief zijn) en misschien een stage voor een kijkje in de keuken een goed idee zou zijn. (helaas bestaat de opleiding pikeur in deurne ook niet meer)
dus nu is mijn vraag of iemand hier een aantal geschikte plaatsen weet niet te ver uit de richting (woon nu in Weert (LB) en in Deurne(Bra).
Alvast bedankt!

Groetjes Beau

Ik geloof dat Diana Dörenberg en Daniël Klomp beide in Limburg zitten. Zal even gaan kijken, maar D. Dörenberg was tot voor kort nog op zoek naar iemand om te helpen. Of ben je opzoek naar een opleiding?

edit: Sevenum, dit is de advertentie van diana:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Dit is de advertentie

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:33

daffie1986 schreef:
BeauWertz schreef:
Hey allemaal,
Eventjes inbreken...
ik ben door kennissen ook heel erg nieuwsgierig geworden naar de rensport, ik ben ongeveer 1,54 en weeg zo'n 48 kg ik ben 18 dus groeien gebeurt niet meer.
ik spring zelf nu M en maak pony's zadelmak (beroepsmatig),
binnekort mag ik mee naar de baan in Kevelaer gaan trainen.
op alle opleidingen die ik volg/heb gevolgt, (Citaverde paardenhouderij en nu NHB Deurne paardensport) word mij regelmatig na de galop training op de baan vertelt dat ik zeer geschikt ben voor de rensport(door de docenten die zelf ook in de tak actief zijn) en misschien een stage voor een kijkje in de keuken een goed idee zou zijn. (helaas bestaat de opleiding pikeur in deurne ook niet meer)
dus nu is mijn vraag of iemand hier een aantal geschikte plaatsen weet niet te ver uit de richting (woon nu in Weert (LB) en in Deurne(Bra).
Alvast bedankt!

Groetjes Beau

Ik geloof dat Diana Dörenberg en Daniël Klomp beide in Limburg zitten. Zal even gaan kijken, maar D. Dörenberg was tot voor kort nog op zoek naar iemand om te helpen. Of ben je opzoek naar een opleiding?

edit: Sevenum, dit is de advertentie van diana:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Dit is de advertentie

dankjewel ik zal eens contact opnemen, misschien weetje nog meer plaatens in NL (Zeel,dren,zh,bra,utrecht,gelderland)

daiswees

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:25

hoi!
ik zou graag de rensport inwillen ik ben 1.72 en weeg 50 kg, 17 jaar
enkel heb ik geen idee hoe ik hierin terecht zou kunnen komen hebben jullie tips of advies voor mij?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:43

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:36

Voor welke trainer werk je nu? /bij welke yard?[/quote]

Daniel Kübler in Lambourn[/quote]

Cool, zag idd dat zij opzoek waren naar nieuwe ruiters/werknemer op de fb pagina van de NRC

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 00:25

Chibi2 schreef:
Voor welke trainer werk je nu? /bij welke yard?

Cool, zag idd dat zij opzoek waren naar nieuwe ruiters/werknemer op de fb pagina van de NRC

Klopt, we hebben nu meer paarden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:28

Wow! Echt heel erg stoer! Vond ik 2 jaar geleden al zie ik, maar het blijft echt tof :)

Je hebt het gewoon geflikt! Heeft je moeder je al zien koersen? :D

2012 was ook het jaar dat ik meer interesse begon te krijgen in die tak van sport dus ik ga weer voor het derde jaar werken bij de drafsport tijdens de koersen! Monté of erachter zie je mij echt niet doen, langs de baan vind ik het echt geweldig *\o/*

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:57

Na tweeënhalf jaar ga ik maandag terug naar de British Racing School om m'n licentie te halen. Hard werken wordt beloond :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:32

Wow, Kimmie!

In het eerste bericht dacht ik even van dat is vast een jong meisje die net even heeft bedacht dat ze Jockey wil worden. Maar die gedachte was al gauw verdwenen toen ik de rest van je berichtje las en daar uit opmaakte dat je er serieus mee bezig was.

Heel erg leuk om dan een paar pagina's verder te lezen dat je ook echt je droom hebt gevolgd en dat je bijna koersen mag racen!

Mij lijkt het doodeng en ik vind het dan ook erg knap dat jij straks de echte wedstrijden gaat racen!
Nog heel veel succes en ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:45

xkimmie schreef:
Na tweeënhalf jaar ga ik maandag terug naar de British Racing School om m'n licentie te halen. Hard werken wordt beloond :)

Heel veel succes maandag!

Blijf je ook in de uk wonen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:46

Ik zie dit topic nu pas voor het eerst en wat is het tof om te zien dat jij hebt gedaan wat jij wilde! En dat het ook allemaal zo fijn uitpakt. Heel mooi! +:)+

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 19:18

Bedankt :)
Ja ik blijf hier wonen, ik mis Nederland zeker maar helaas is de rensport gewoon niet groot genoeg daar.
Heb er meerdere keren aan gedacht om terug te komen en te gaan studeren maar wil niet de rest van m'n leven denken 'wat als...'

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:19

Ik snap je helemaal!
IK zag ook in je profiel dat je uiteindelijk toch havo bent gaan doen?

Ook hele mooie foto's.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:19

Groot gelijk :)
Je hebt het goed gedaan en goed voor elkaar; Nederland loopt niet weg!

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 19:45

Talindos schreef:
Ik snap je helemaal!
IK zag ook in je profiel dat je uiteindelijk toch havo bent gaan doen?

Ook hele mooie foto's.

Klopt, ik heb uiteindelijk toch voor havo gekozen. Als ik ooit alsnog ga studeren spreekt hbo me toch meer aan. Heb zelfs al een plan b en c haha. Maar hopelijk hoef ik daar voorlopig nog niet voor te gaan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:06

Groot gelijk TS, ik ben ook zo blij dat ik de stap heb gewaagd, dan dat ik "braaf" mijn opleidingen had gevolgd en huis, boompje, beestje was gaan doen. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat leven nooit meer zou kunnen doen.)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:11

xkimmie schreef:

Veel succes! :j

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:44

Je mag trots op jezelf zijn met wat je hebt bereikt!!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:45

Wat gaaf om te lezen dat je je droom waarmaakt!
Wel spannend zeker, dat wachten op je eerste koers? Weet je al welke koers je dan waarschijnlijk gaat rijden?
Zou het wel leuk vinden om tegen die tijd een filmpje/foto's en tijden etc van je eerste koers te zien! :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 22:26

Lumea schreef:
Wat gaaf om te lezen dat je je droom waarmaakt!
Wel spannend zeker, dat wachten op je eerste koers? Weet je al welke koers je dan waarschijnlijk gaat rijden?
Zou het wel leuk vinden om tegen die tijd een filmpje/foto's en tijden etc van je eerste koers te zien! :)

Ik ben nu voor 5 dagen op de British Racing School voor de fitness test, lessen op de simulator, rijden, en algemene lessen over de regels in de rensport en voor jockeys in het algemeen.
Hopelijk snel m'n eerste koers, en dan proberen ritten te krijgen voor andere trainers. M'n volgende doel is 20 winnaars voor maart 2015 te rijden. Dat is hoog gegrepen, maar ik denk dat je hoge eisen voor jezelf moet stellen in deze sport.
De statistieken zijn niet erg positief, 10% van de leerling jockeys hier worden uiteindelijk professionals. Maar dat zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik nog harder ga werken!
Vind het erg spannend dat het nu echt gaat gebeuren, heb er zo lang naar uit gekeken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:28

Je gaat gewoon bij die 10 procent horen! :) houdt dat gewoon voor. Mocht het niets worden, heb je sowieso een super gave ervaring opgedaan en 1 die weinig je nadoen! Kom je gezellig in Nederland studeren :Y)

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:35

Heb je je jockey licence gehaald?

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 22:34

Chibi2 schreef:
Heb je je jockey licence gehaald?

Ik ben net terug na 5 dagen op de British Racing School, ik hoor volgende week of ik het gehaald heb. Alles ging goed deze week en heb alle fitness testen ruim gehaald dus ben vrij zelfverzekerd :).

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:10

Die zul je vast wel gehaald hebben kim.