Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:jullie antwoorden zeggen genoeg, nee eigenlijk bewijzen ze al genoeg.....ik heb ellende genoeg gezien .....ik kom op voor alle paarden die uit die ellende moeten zien te komen, uit alle takken van de paardensport en ja domme onwetendheid en onkunde is ook in de andere takken, maar die worden niet bewust de vernieling in getraind met 1 1/2 jaar -.....
broadway schreef:WendyBZ.....oei, die foto's van jouw op die paardjes.....wie leidt wie om de tuin???
broadway schreef:ongelooflijk Telpeva.....je hebt het antwoord zelf al geschreven.....2x zelfs.....ik heb het verteld.....zodra het ook maar een beetje naar voren komt ( van niet meer kunnen) worden ze gewoon gedumpt in de recreatiesector......daar komen de goed getrainde paarden niet hoor, want die kunnen zonder veel omscholing verder en laten ook zien dat ze netjes en goede galop kunnen geven, op commando snelheid en op commando geconcentreerd en rustig......maar ook nog steeds buigzaam en gedragen en ja , die brengen geld op, die andere groep kosten geld.....voor de recreatieprijs gaan ze weg......
Natuurlijk wordt die eerste groep gevolgd en geprezen, EN TERECHT !!! ZO HOORT HET TE GAAN !!!
Maar die 2e groep .....verdwijnt via de achterdeur.....moet diegene die het koopt zich maar mee redden....deze groep trainers verdiepen zich niet verder in het bewegingspatroon en de gevolgen voor de paarden maar OOK VOOR DIE SPORT ......!
Bekijk de foto's eens goed waar ik op wees, kijk naar de stand van de benen, voorhand/achterhand/rug, stilstaand en in beweging....
Zoek dravers onder het zadel in de sport en als ze recreatief gereden worden.....kijk ook naar de harnachement.....lees over de problemen die ze tegenkomen....vooral rug en knieproblemen en voorbeen (oude) blessures.....zwabberen en attactie en psychisch afsluiten,vermageren enz....!
Ik zie het in de praktijk....maar geld kan die problemen niet wegnemen....kapot is kapot !
Telpeva schreef:Sorry, ik weet van allebei de sporten niet veel, en haal ze snel door elkaar blijkbaar ^^
Drafsport
* De galop is toch een basis gang, het is geen (even héél kort door de bocht) 'kunstje' zoals een sliding stop. In de galop gebruikt een paard toch ook andere spieren dan tijdens draven, het lijkt mij alleen maar positief om een paard in een zo'n goed mogelijke conditie te hebben, dus mijn vraag aan mensen uit de draverij: hoe zit dit?
Rensport
*Zijn er in de rensport ook gangen die vermeden worden? oke, een renpaard zal zowieso niet snel tölten of wat ook, maar doen die dieren wel stappen en draven?
Mocht het zo zijn dat de paarden uit bijde sporten bepaalde gangen niet 'mogen' lopen tijdens trainingen (wedstrijden praat ik even niet over) Dan vind ik dat die paarden tekort komen. Beweging hoort bij het paard, hoort bij het leven. Je leert een paard ook niet om geen gras te eten in een weiland, omdat het tijdens de wedstrijd ook niet mag. Misschien kort door de bocht, maar het is voor nu mijn mening, ik sta geheel open voor andere meningen, feiten, alles
Leuk en leerzaam topic![]()
Telpeva schreef:@ Classic_life: Mijn vragen waren meer gericht op de trainingen van de paarden in de sporten, als in, wordt tijdens de training van een draver ook gegalopeerd (sorry, weet nooit hoe ik 'galoperen' etc. goed moet schrijven) en wordt er ook gedraafd met renpaarden?
broadway schreef:yeah,wright....quarter x fries.....over spieren gesproken, lengte en compactheid......wrong match !
Heb ik uit fatsoen toen niet gezegd.....maar nu zeg je het zelf , ook zulke kruizingen kom ik heel veel
tegen ....maar daar gaat het nu niet om !!!
Ik heb het fatsoen om antwoord te geven op de gestelde vraag (van Telpeva NAAR MIJ ), dat doen jullie dus niet !
Bewijs is geleverd, wanneer tegenbewijs wordt geleverd....dus kom op , vertel dan !!!
EN IK WIL JUIST DAT IEDERÉÉN DIT LEEST, NALEEST ,OOK IN DE ANDERE TAKKEN VAN DE SPORT OM MENSEN DE OGEN TE OPENEN !
KIJK UIT WELKE PAARD JE KOOPT !!!
Leerzaam voor diegene die leest wat er geschreven wordt en daadwerkelijk leert kijken/zien hoe het wél en hoe het niet moet !
Kan ze een hele hoop leed besparen en een hele hoop geld !
ziyadah schreef:Bij de drafstal waar ik help wordt er niet gegaloppeerd met de dravers, al doen ze dat natuurlijk wel uit zichzelf in het weiland. Misschien dat er een enkele trainer is die de paarden wel in galop traint (onder het zadel dan hè xD), maar ik ken niemand die dat doet. Eigenlijk alle koersdravers worden alleen in stap en draf getraind, omdat ze dan tijdens de koers niet zo gauw zullen 'springen', als ze dat doen worden ze gediskwalificeerd.
De renpaarden worden voor zover ik weet ook in draf getraind, maar ik ben nog nooit bij een volbloedtrainer geweest, dus zeker weet ik het niet.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk vertel, aanvullingen zijn natuurlijk welkom
broadway schreef:yeah,wright....quarter x fries.....over spieren gesproken, lengte en compactheid......wrong match !
Heb ik uit fatsoen toen niet gezegd.....maar nu zeg je het zelf , ook zulke kruizingen kom ik heel veel
tegen ....maar daar gaat het nu niet om !!!
Ik heb het fatsoen om antwoord te geven op de gestelde vraag (van Telpeva NAAR MIJ ), dat doen jullie dus niet !
Bewijs is geleverd, wanneer tegenbewijs wordt geleverd....dus kom op , vertel dan !!!
EN IK WIL JUIST DAT IEDERÉÉN DIT LEEST, NALEEST ,OOK IN DE ANDERE TAKKEN VAN DE SPORT OM MENSEN DE OGEN TE OPENEN !
KIJK UIT WELKE PAARD JE KOOPT !!!
Leerzaam voor diegene die leest wat er geschreven wordt en daadwerkelijk leert kijken/zien hoe het wél en hoe het niet moet !
Kan ze een hele hoop leed besparen en een hele hoop geld !
ziyadah schreef:\
De renpaarden worden voor zover ik weet ook in draf getraind, maar ik ben nog nooit bij een volbloedtrainer geweest, dus zeker weet ik het niet.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk vertel, aanvullingen zijn natuurlijk welkom