Mijn EV staat vierkant op ijzers, omdat je zelfs achteraan altijd iets van gevoeligheid kan zien, zelfs op een goede losse zandpiste. Vooraan zonder ijzers en ze loopt kreupel bij elke pas, en zelfs na 3maanden staat ze even kort als bij het aftrekken vd ijzers, oogt depressief en heeft op de koop toe nog enkele bleinen en kneuzingen. Dus nee hoe graag ik het ook zou willen de nadelen van ijzers (die ik met zo'n weke hoeven overduidelijk kan zien) wegen niet op tegen de voordelen, nl een happy paard dat als een malle rond raced door de weide.
Meeste EV's, die ik ken, kunnen hooguit het winterseizoen als de ondergrond zacht is zonder beslag, van zodra ze terug in training gaan, moeten ze na enkele keren al terug beslagen worden om brokkelen en slijtage te voorkomen.
Mijn EV staat nu mooi op gewicht, deze winter stond ze zelfs te dik
er lag echt een vetlaagje op haar ribben, maar madam had zich tegoed gedaan aan kwalitatief goed voordroog hooi (eet ze 3x meer van dan gewoon hooi) en eikels
en ik weet het, dat is niet geweldig, maar naar 3 500L kruiwagens uit de weide gekrabt te hebben en en nog een paar kleintjes, waarbij ik mijn rib gekneusd heb (weilanden zijn nu eenmaal niet "vlak" en zware kruiwagen leidt soms een eigen leven), heb ik opgegegeven. 

?
.
.
). Hij is ook flink zwaarder geworden door goed voeren, glanst uitzichzelf etc.
maar ze doet haar naam geen eer aan. Ik krijg het gewoon niet bijgevoerd ook anders. 1e winter was ze ondanks deken best veel afgevallen. Nu gaat dat gelukkig wel goed. Anders kijk je het aan toch, je ziet het vrij vlot als hij het niet trekt zonder deken. Alleen was je ook bezig hem aan te laten komen toch? Want je moet even kijken dat je die reserves niet in 1 week weer kwijt bent. Ik ben zelf wat minder van deken op, deken af. Dus zodra hier de regendeken erop ligt, laat ik dat vaak zo. Ik begin met 100 gram regendeken en gaan we richting vorst dan 300 gram. Dit gaat al 2 jaar heel prima. Maar wat ik zeg, ik rijd door in de winter, dus ik wil ook bewust geen dikke wintervacht. Ik scheer haar trouwens niet. Wil ik wel, want ik ken iemand die van die leuke figuren scheert. Maar ze heeft zo weinig wintervacht dat ik dat ook weer zonde vind
, blamage. Het verhaal is, dat ik mijn ev had uitgeleend voor de spring les. Daarna kreeg ik te horen, dat ze niet wilde springen, zelfs niet over een cavaletti. Hu.... Wat is dit nu, dus... ik moest er zou een spring les mee doen, want zo ken ik haar niet. Het eerste half uur ging goed, toen ging de sprong wat hoger en idd, ze weigerde 2x, de derde maal sprong ze op de noodrem waardoor ik eraf vloog, bleeee. Maar hup er weer op en daarna alles gewoon gesprongen. Maar toch, mijn Phoebe die weigert, zo ken ik haar helemaal niet. De laatste hoge sprong moest ik maar niet springen, van de lesgever, maar.....effe meegepikt natuurlijk. Zo dit moest ik even kwijt..
. Maar goed dat was nu niet eens het geval, Winterfell nam ze opeens alle 3 tegelijk, was ik even niet op voorbereid hahaha. En toen lag ik er ook opeens naast, met een paard dat zich waarschijnlijk afvroeg wat doe je nou
We hebben zowaar de eerste appuyementen en wissels gereden.