Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:40

Ik ben Blij!!! :D
We hadden dr wel even aardig moe gemaakt en ik heb lang in gereden, ze was wat drukkig en ik ook niet heel relaxed, maar mn eerste proef ging aardig, heb nog even een extra rondje gereden bij de b, wat resulteerde in -2.. de tweede was beter! We hadden 181-2 en 185! Dus weer een winstpunt erbij! Moest wel lachen om die eerste, jammer haha. We waren ook 2x eerste geworden! Ik heb zelfs 7's voor onderdelen in galop gekregen en onderaan ook een 7!
Dus wat nou dravers kunne niet in galop ;)

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:12

Wat leuk Germatje dat je zulke goede prestaties hebt geleverd.

Ik heb dit weekend moeten werken aan mijn zit.
Les gehad terwijl lesgeefster longeerde en ik mij helemaal kon focussen op mijn zit.
Er is nog veel werk aan de winkel, tijdens draf stuiterde ik de eerste keren kei hard uit het zadel, maar dat beterde wel. Heb ook een tijdje zonder zadel moeten rijden, amaai Siem heeft een mega harde rug.

Maar heb vandaag zelf alleen wat oefeningen gedaan en mijn balans is er wel al een beetje op verbeterd

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 20:35

Germatje schreef:
Leuk dabo! dat ziet er relaxed uit! Als ik je een tip mag geven; overgang galop, daar lijkt het net of je erg terug rijd in draf en dan aan gaat springen, als je meer tempo in draf houdt kan het vloeiender worden.

Ik heb straks wedstrijd; gisteren was ze weer zo wild als hooi, we dachten dat het misschien kwam omdat haar maatje weg is, daar liep ze altijd wel mee te klooien als ze buiten stonden, nu doet ze niet zo veel en wellicht mist ze hem ook wel!
Maar goed, we gaan ons best doen!

Welkom Wisdem!
Dat doe ik dus absoluut niet bewust, en op dit filmpje zie ik dat ook niet zo, we gaan van een relaxt drafje over in een net zo relaxt galopje..?

Wat super dat je wedstrijd zo goed ging heej, gefeliciteerd met je winstpunt! :)
Welkom Wisdem!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:31

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:05

Germatje wat goed zeg dat geeft de burger weer moed. Nou weet ik het zeker dat mijn dochter gewoon moet gaan starten met haar draver/paardje. Alleen is ze nog maar 13 dus in de paarden denk ik wel de jongste. We zullen het binnenkort wel meemaken.

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:06

Evytje86 schreef:
Wat leuk Germatje dat je zulke goede prestaties hebt geleverd.

Ik heb dit weekend moeten werken aan mijn zit.
Les gehad terwijl lesgeefster longeerde en ik mij helemaal kon focussen op mijn zit.
Er is nog veel werk aan de winkel, tijdens draf stuiterde ik de eerste keren kei hard uit het zadel, maar dat beterde wel. Heb ook een tijdje zonder zadel moeten rijden, amaai Siem heeft een mega harde rug.

Maar heb vandaag zelf alleen wat oefeningen gedaan en mijn balans is er wel al een beetje op verbeterd

En tja die zit en houding, moet ik ook heel hard aan gaan werken. Maar eerst een ander zadel zit met smart op het testzadel te wachten.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:08

Vandaag weer lekker gereden. En dressuur? Ach... Ik was al blij toen hij op de hoefslag bleef draven zonder in galop te gaan en zonder dat ik aan de teugels moest hangen. Het valt niet mee zo'n gehersenspoelde draver. Wat wil je, als je tot je 9e op de baan racet? Er zijn er niet zo veel die dat halen.
En dan klimt er zo'n dressuurtroela op je rug. Arm beest ;-)

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:39

Bo_Cassey ik denk dat Siem er net hetzelfde over denkt die heeft tot zijn 12de op racebaan gelopen

Gelukkig zijn zo werkwillig

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:40

Wow tot zijn 12e? Chapeau!

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:11

Mja idd het is een ijverig beestje, maar hij is het draven wel beu hoor.
Dat merk je ook heel goed tijdens het rijden, vooral in het begin toen ik hem nog niet voor mij gewonnen had.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:07

Vorige week hebben Flash en ik weer les gehad en hij loopt sindsdien als een trein.
We hebben heel veel aan mijn houding en hulpen gewerkt en ik merk dat aan alles tijdens het rijden!

Flash heeft nog wel de neiging om wat diep te gaan als hij het moeilijk of zwaar vindt worden.
Ik heb dan liever dat hij zn neus er iets te ver uit heeft dan dat hij te diep loopt, maar dit is nog even zoeken hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen.
Naar voren rijden heeft geen zin dan gaat hij alleen maar dieper.. heeft iemand van jullie hier ervaring mee en misschien tips voor ons? :)

Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

En weer terug, hier zie je dat hij te diep komt, hij vindt het heel moeilijk om zijn achterhand actief onder te brengen dus duikt dan liever naar beneden..
Afbeelding

Afbeelding

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:13

Yeaaaaaaah :D
Ben gisteren gaan luisteren bij de LRV in Balen en mag 24 maart starten met Siem.
Het maakte voor hun niet uit dat we beide nog wat moeten leren, daar zijn we voor was hun antwoord :)

En dat ik de eerste jaren niet zou meedoen met wedstrijden was ook geen probleem.
Dacht toch dat ik daar nog niets kon gaan doen, zo zie je maar....

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:37

Door het slechte weer is gisteren de les niet kunnen door gaan.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 10:22

En, hoe was het gegaan, Evytje?

Mensen, ik heb me ook weer opgegeven voor een paar wedstrijden! :oo
Momenteel gaat ze super lekker, en aangezien ik ga verhuizen, en dan voorlopig geen wedstrijden meer KAN rijden (bij gebrek aan trailer en wedstrijden op loop afstand..) dacht ik, NU moet het nog maar ff dan!
Zou toch leuk zijn om er nog 1 of 2 puntjes bij te kunnen rijden voordat we vertrekken naar Gelderland!
Ik start dan pas in Mei, dus kunnen we nog ff lekker door trainen :D

Op de foto's ziet het er lekker ontspannen uit hoor Frummels! :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:06

Ik vergeet dit topic steeds!

Dabo, succes op je wedstrijden!! Hopelijk rijd je nog een paar puntjes bij elkaar!
Laatst tijdens mijn zoektocht naar zadels, kwam ik volgens mij een reactie van jou tegen over een Thorowgood T8, kan dat kloppen? Heb je dit zadel nog en hoe bevalt het? De zadelmaker komt 8 april bij mij langs met nieuwe zadels voor Replay en o.a. dus ook thorowgood.

Over een uurtje komt de osteo-fysio voor Replay.. Ben benieuwd. Hij was de laatste tijd niet zo fijn met rijden nadat mijn zadel opnieuw gevuld is. Zadel is inmiddels weg want dat bleek gewoon niet te passen. Dus ik hoop dat ik niet teveel schade aangericht heb :\ Arm beest. Hij geeft het ook zo slecht aan allemaal, kachelt gewoon door..

Zijn jullie dravers ook van die bikkels die het nooit laten merken wanneer er iets loos is?
Replay heeft dus tijdenlang met een slecht passend zadel gelopen en ipv dat hij in de staak gaat of gaat bokken of iets, is hij alleen maar een beetje tegen de hand met overgangen..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:59

Ohwww Liesje, dat zou zo mijn paard kunnen zijn. en maar doorbikkelen he. ;(
Nee helaas was de thorowgood ook niks voor Bella. Bleef ook maar schuiven. Vond hem zelf ook te breed, kreeg er kramp van.
Daarna heb ik een klein jaartje met een KN gereden, die lag wel goed, gelukkig maar daar zat ik zelf ook niet zo heeeel lekker op, en nu heb ik een Kentaur Medea II. Helemaal top. ligt fantastisch op Bella, en zelf zit ik er geweldig lekker in.
De KN heb ik nog te koop.. ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:14

KN ligt helaas ook niet echt lekker op 'm ;(
Nog twee weken wachten, dan gaan we zadel passen.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:31

die van mij is idd ook zo'n bikkel en de vorige ook.
ik rijd ook met een kentaur en dat ligt en rijdt er goed, op mijn vorige dravertje reed ik altijd met een daaleman, veelzijdig richting dressuur, dus iets langere zweetbladen, maar nu ben ik zo serieus aan het rijden dat ik dus de kentaur aangeschaft heb.
Binnenkort voor het eerst gaan lessen, zal flink afzien worden aangezien ik echt al in geen jaren les heb gehad!

markeuro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:20

Ik ben al enige tijd bezig met het dressuur rijden van mijn draver merrie, gek genoeg vind ze de draf heel moeilijk..
Wie kan mij helpen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:27

Langzaam draven is moeilijker dan hard draven :+ Wat doet ze precies dan?

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:38

pfff voorlopig geen lessen hier... gekke pown had iets teveel voorjaar in der hoofd zitten toen ze in de stapmolen stond, met als gevolg een zeer forse bloeding, hechtingen, beentje in het verband en in totaal 3x de da op 1 dag! nu dus 2 totale boxrust... |(

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:00

Ohjee milja78! Dat is echt niet leuk. Maar hoezo voorjaar... het is winters kouddd brrrr ;(
Veel sterkte met je paardjes. 2 paarden boxrust begrijp ik? ;( echt balen!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:39

Jeetje Milja78, dat is wel heel veel pech! Sterkte ermee!

valesca_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:13

ik heb ook sins pas een draver maar hoe kan je goed de spieren opbouwen met welke oeveningen?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:11

tempowisselingen, balkjes lopen. Dressuuroefeningen zijn gemaakt om bepaalde spiergroepen te trainen, dus door het dressuur rijden zelf kom je een heel eind.

Vertel eens wat over jouw draver?