Beterschap! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beterschap!
Hij heeft dan een spuit pijnstilling gekregen en dan nog een siroop voor 5 dagen. Nu stapt hij toch al veel beter! Exact een week later en hij vind het al helemaal niet leuk om binnen te staan.
'k Vind het echt zielig voor hem... Iedere dag al z'n stro aan de zijkant en vieze prut in het midden door heel de tijd rondjes te stappen. Als er nog niemand op stal is, en ik kom toe, begint ie hysterisch te hinniken...
Oh, ik hoop dat hij die 3 weken nog gaat kunnen volhouden, en dat hij na controle in de kliniek niet weer in z'n box moet blijven.
En zijn bespiering zijn ook enorm afgenomen, hij staat weer lelijk... Miljaarde!
Nu heb ik wel veel meer ervaring op gedaan. 
Maar het was spijtig genoeg het beste voor hem... Peesblessures ofzo nóóit gehad, enorm sterke benen. Idd ook droge benen, dus zou ik ook op letten bij het bezichtigen van volbloeden. 
In de crossen was het ook zo'n zalig gevoel, hij hield ervan om sneller te galoperen op de langere stukken!

Thioro schreef:Ik heb de mijne ook niet gekeurd, enkel klinisch beetje nagekeken.
Maar het is verder wel een goed idee als je ergens twijfels over hebt.
Mijn ervaring is dat Engelse volbloeden toch ook best schrikkerig kunnen zijn. Mijn merrie kan hysterisch worden omdat er een blad aan een boom omdraait. Maar bij haar weet ik dat dat 'werkontduiking' is en ik erger mij daar idd ook aan. Wat het helaas niet beter maakt.
Diezelfde merrie kan fluitend langs een graandorser lopen. Het is of zen, of hysterische aanstelleritis.
Aan de hand vind ik ze inderdaad wel een pak rustiger dan arabieren.
. Maar ik voel me altijd veilig bij haar, Winterfell is behoorlijk intelligent en gevoelig, ik zeg altijd dat als ze op je teen gaat staan dat ook precies haar bedoeling was
. Maar als ze dan toch een keer schrikt, raakt ze me nooit. Ze is er nog nooit met mij vandoor gegaan en ik kan haar perfect in elk tempo rijden, ook op het strand of in het bos. En ook in een groep. Ik heb geluk gehad hoor met haar. Ik heb niet echt grote tips voor je, voor mij was Winterfell het paard waarvan ik wist, dit is ze. Ik heb er nooit spijt van gehad. Natuurlijk kijken of ze gezond is, geen peesblessures heeft gehad. En kijken hoe het karakter is. Van Winterfell werd gezegd dat ze 1 van de liefste was daar. Ik heb met haar een stuk bos gereden waar ze normaal naar de renbaan gaat toen ik kwam proefrijden. En een stuk buiten gereden. Hieruit kon ik best veel info halen hoe haar reaktie was. En verder kijken of ze in elk geval 3 goede basisgangen heeft. Hoeven is al genoemd, en dat is inderdaad een zwak punt. En bedenk van tevoren wat je doel is, je wensen. Vraag wat ze aan dressuurmatige basis heeft meegekregen. Soms zijn er soms ook volbloeden die al wat omgeschoold zijn, hoewel wat duurder misschien ook de moeite waard. Het duurt wel langer voor je een goede dressuurmatige basis hebt dan met een kwpn'er denk ik.
. De laatste heb ik wel laten keuren, maar dat was omdat het kwpnpaard ervoor, ongekeurd, geen succes was. Beide waren enigszins omgeschoold, ook wel belangrijk denk ik. En.... je moet de klik hebben. Ik heb een bij rijdster gehad, die de grootste problemen met mijn eerste ev had, terwijl ik er zo mee weg reed.
Een volbloedmerrie die net 6 is geworden!