Ben benieuwd naar je up-date! Nou mooi dat de dooi weer in is gevallen, kunnen we weer gaan rijden, ik wil me inschrijven voor een wedstrijd begin maar, t wordt wel weer eens wat...
Moest hem van de DA in de weide laten zodat we konden zien hoe reageerde. Hij ging meteen liggen maar de DA zei hij ligt rustig en stil dus hij is gewoon uitgeput.
De DA zei dat hij vandaag nog wel een paar keer zou gaan liggen en dat het geen kwaad kon zolang hij rustig lag. We moesten dan wel weer heel de dag op hem letten zodat we meteen zagen of hij zou rollen. Rollen is gelukkig niet gebeurd, maar later op de dag werd zijn liggen van meestal een 15 min nu langer en langer (het langste 1u en 15min).
Ik dan toch maar terug gebeld na de DA omdat ik nu vond dat hij toch wel enorm lang en veel ging liggen. DA is dan meteen gekomen (9u deze avond), hij heeft geluisterd na zijn buik en zijn darmen waren nog heel fel aan het werken. Hij heeft Siem dan nog 1 keer ingespoten, en ons gezegd dat we na huis moesten gaan. Siem moest wel de nacht in de schutstal doorbrengen (stal vindt hij vreselijk).
Morgenvroeg om 8u moeten we hem eten gaan geven, zijn ontwormingsmiddel geven en terug op de weide laten. We moeten ook gewoon werken gaan, de DA gaat morgen een aantal keer langs Siem passeren en mij op de hoogte houden. Hoe DA zei ons dat hij totaal niet ongerust was over Siem en dat wanneer de wormen van Siem af zijn, hij vlug weer de oude zal zijn.
Wel stom dat de vorige eigenaar de foute producten gebruikte om Siem te ontwormen en hij daardoor nu dit allemaal moet meemaken.
Ma ben wel blij dat we zo een DA hebben gevonden. Hij heeft me echt gerustgesteld.
Het gaat beter en beter met Siem. Zijn eetlust is volledig terug.
Wel gaat hij na het eten van korrel of slobber nog even liggen (max. 30min.) Volgens onze DA kan dit geen kwaad zolang hij rustig ligt. Je ziet hem dan ook echt knikkebollen. Ja moeilijk uit te leggen hij ligt dan op zijn zijde met zijn benen onder hem en je ziet zijn hoofd dan zachtjes op en neer gaan.
Vindt het wel niet echt leuk als hij zo nog gaat liggen want heb hem dit voordien nooit eerder zien doen, maar de DA zegt dat ik me geen zorgen moet maken.
Hij gaat nu s'nachts wel altijd op stal, voordien stond hij gewoon 24u op de weide en in de stal gaat hij niet liggen, ik denk dat hij dat niet durft.
Mja het gaat elke dag beter. Hij krijgt al terug wat streken, zo werkt hij nu flink tegen als ik hem s'ochtends moet inspuiten om te ontwormen. Morgen laatste dag trouwens met de 5dagen kuur van het ontwormen
VisionMeadow
Geplaatst: 02-02-13 19:40
Wegens mijn gezondheid kan ik nog steeds niet rijden, maar lekker wandelen wel hierbij even een paar foto's! ps let niet op mijn hoofd haha.
We waren nogal gek aan het doen
God straft meteen haha
FireAndIce
Geplaatst: 02-02-13 21:06
Gelukkig gaat het beter met Siem Leuke foto's hierboven! Kyara gaat vooruit!Morgen les
Hoe is het nu met Siem, Evytje86 ? Leuke foto's VM! Lekker lessen morgen met Kyara, veel plezier! Ook leuke foto!
Ik hoop op wat beter weer, kan ik lekker in de buitenbak gaan rijden. Ja okee, ik ben super blij met een binnenbak hoor, begrijp me niet verkeerd haha. Maar als we met meer dan 3 mensen rijden, kost het mij teveel moeite om mijn stalgenootjes te ontwijken... Bella heeft een soort angst ontwikkeld voor andere paarden.. En omdat ik me daar druk om maak, versterk ik alleen dat gevoel maar bij haar. zucht. In de buitenbak rijdt nooit iemand (in de winter haha) dus die heb ik dan lekker alleen.
Leuke foto's hierboven. Bij ons geven ze morgen hele dag regen, dus Dabo ik hoop voor jou bij jullie niet. FireAndIce leuk dat Kyra het goed doet.
Ja met Siem is alles weer ok, amaai hij is vandaag in de weide als een gek te keer gegaan. Bokken, steigeren, draven als een zot. Net voor ik met hem een eerst buitenrit wou doen met nog 3 andere ruiters. Hij was dus naar mijn mening net iets te enthousiast, en kreeg dus bang om met een buitenrit te doen. De andere raden mij aan om in de weide hem eerst wat te longeren. Da heb ik dan ook gedaan, dan nog even gestapt in de weide en dan toch maar mee op buitenrit vertrokken.
Omdat ik niet meer zoveel ervaring heb kan je het wel raden, ik heb heel de rit met zenuwen op Siem gezeten, wat helemaal niet nodig was want hij was super braaf. Heb wel aan de andere op voorhand gezegd dat ik enkel wou stappen, want voor de rest voelde ik me veel te gespannen en dat moet Siem zeker en vast ook gevoeld hebben.
Nu ga ik door de week in e weide nog wat met hem oefenen zodat ik elke keer wat meer aan durf met hem. Maar al bij al vond ik het wel een leuke rit.
By the way heb dus ook een zadel gevonden dat perfect op Siem past.
FireAndIce
Geplaatst: 03-02-13 18:57
Wat een *****weer vandaag zeg! Tijdens de les heeft m'n vriend een paar foto's kunnen maken tussen de druppels door... uiterst geconcentreerd,hahaha
Fijn dat Siem weer de oude is! Kan me wel een beetje voorstellen hoor, ik rij momenteel ook niet zoveel buiten, en als ik al buitenrij doe ik ook alleen stappen.. Helaas was het hier ook superknukweer dus toch maar in de binnenbak gereden. Veel gestapt en gedraafd, maar toch ook nog wel wat galopjes gedaan (toen er een paar de bak uitwaren en we nog maar met z'n 4en over waren) Ook een paar keer tegenliggers gehad, maar ik dacht hup, niet zeuren El!! En het ging eigenlijk best goed! Dus lekker gereden dus haha (muts die ik ben he)
Fijn dat het goed gaat met Siem! En super dat je toch lekker buiten gereden hebt en hij zo braaf was.
Wij zijn gisteren op wedstrijd geweest. De eerste proef was een regelrechte ramp, ik was zo blij dat hij in galop ging dat hij er niet meer uit ging haha. En een paar keer een letter voorbij gereden etc. Tweede proef ging een stuk netter, 171 punten en zelfs een 6 voor de galop! Ik was helemaal blij en dat helemaal te stralen haha. Bij terugkomst lekker een emmer slobber gegeven en mochten ze nog even buiten spelen Als er nog fotos komen dan zal ik die nog plaatsen
Fijn dat je lekker gereden hebt Dabo, wat heerlijk dat je een binnenbak hebt! Ik was vanmorgen in de stortregen de kou en wind aan het trotseren met Flash in de buitenbak. (Je raad het al, toen ik naar huis ging scheen de zon). Gelukkig is onze bak altijd droog, zelfs na alle sneeuw, regen noem maar op. Echt heel fijn
Een 6 voor de galop is niet zo gek hoor.. ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik een lager cijfer kreeg, hoe slecht het ook ging (maar om dat zeker te weten zou ik de protocollen moeten gaan nalezen haha) Heb ook wel eens een 7 gehaald volgens mij
Ja lekker hoor, een binnenbak met zulk weer.! Vanmiddag scheen de zon, dus ik mijn oorwarmers op, bella een rondom rij-dekentje op, en lekker naar buiten. Ze was braaf, relaxt dus zelfs een drafje gedaan! Normaal heb ik geen zelfmoordneigingen en blijf ik alleen stappen. Daarna nog ff lekker in de buitenbak de spanning eruit gereden, lekker lang/laag. Braaf paard!
Vorige keer hadden we bij beide proeven voor alle galop onderdelen en de galop zelf een 4 Maar Flash zijn 'galop' is gewoon keihard plat door de bocht, nu ging het voor het eerst wel oke in een normaal tempo!
Ah heerlijk zeg dat je zo fijn hebt kunnen rijden!
Ahjoh, toen ik in de B begon gingen wij snelheidsrecords verbreken hoor haha, zelfde verhaal! Maar practice makes perfect zeggen ze toch? En perfect is het nog niet maar dat platte door de bocht is er echt wel uit
Haha ja heel herkenbaar Dabo! En wat je zegt, lekker oefenen dan komt het wel goed. Het is ook niet mijn bedoeling een heuse dressuurcrack van hem te maken, ik wil alleen graag dat hij in alle gangen kan ontspannen.
Vandaag hebben we een paar sprongen gemaakt als voorbereiding voor de onderlinge wedstrijd komende zondag en dat ging best aardig! We springen alles vanuit draf, dus vandaar dat de beenzetting soms wat ongelijk is. Benen intrekken heeft hij ook nog nooit van gehoord/vindt hij niet nodig op deze hoogte (80 cm)
Zijn mooie nieuwe frontriem, gekregen van mijn lieve stalgenootje Yvanka_
Even aan mn ruitewisser knagen.. rat
Hij zet eigenlijk vrijwel altijd te vroeg af, ik moet hem hier heel erg mee helpen maar vind dat soms een beetje lastig in draf. Grondbalkjes van te voren helpt niet, die springt hij dan gewoon mee..
We zijn ook nog even over de kop gegaan, Flash struikelde bij de landing waardoor ik letterlijk op zijn hoofd zat, en dat was natuurlijk een beetje zwaar waardoor hij met zn neus in t zand lag, en ik ook haha. Gelukkig hebben we alletwee niks en na een grondige check hebben we nog vrolijk verder gereden.
Leuke foto's, wel grappig zicht dat hij zijn benen niet op trekt
Jullie boffen maar dat jullie dravers de galop doen al is het nu super snel of niet helemaal correct. Siem weigert dit doen
Ben deze week vaak met hem aan het oefenen geweest, maar een galop krijg ik er niet uit. Nu ben ik lessen aan het volgen (niet meer bij die vriendin) en vroegen ze mij of ik graag had dat ze Siem leerden ontspannen te stappen, draven en galopperen. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen. Hij loopt inderdaad nog niet hoe het moet (hoofd zo ver mogelijk de lucht in) maar of ik dit echt al aan iemand anders wil over laten.... Hmmm ik weet het niet zo goed. Ik heb hem ook nog maar van begin december en door het weer en zijn koliek nog niet veel mee kunnen doen.
Ok het is een feit dat ik ook opnieuw veel moet leren, want ik merk nu meer en meer dat ik toch veel dingen niet meer zo goed onder de knie heb als vroeger, plus daarbij voel ik ook dat ik niet meer zo veel durf als vroeger. Had ik maar nooit een pauze ingelast met paardrijden voor mijn studies en de eerst jaren werken. Dus wie weet kan ik Siem de dingen ook niet goed aanleren omdat ik zelf niet meer zo zeker van mijn stuk ben.
Ik weet echt niet of ik op dit voorstel moet ingaan, langs de ene kant denk het zou ins beide een hele stap vooruit zetten, maar langs de andere kant denk ik er meer plezier van te hebben als ik weet dit zelf bereikt te hebben.
Iemand tips?
Frummels
Geplaatst: 09-02-13 01:19
Je moet natuurlijk doen waar je je het beste bij voelt, en uit je bericht maak ik op dat je wat twijfels hebt.. Bij twijfel zou ik zeggen niet doen. Het kost heel veel tijd om je paard te laten ontspannen. Flash ging bij mij pas in galop toen ik hem al meer dan een jaar reed. (Wilde hem eerst in draf ontspannen hebben voor ik aan de galop begon) inmiddels rij ik hem alweer bijna twee jaar en nog steeds is de galop niet perfect. Hij kan het alleen op de volte. Maar dat geeft niet we hebben geen haast. Wat ik probeer te zeggen is dat je het lekker rustig aan moet doen in jullie tempo. Blijkbaar vindt Siem het ook nog erg moeilijk om te ontspannen, maar dat komt vanzelf wel, lekker blijven oefenen. In stap helpt het ook om te kijken of hij je hand wilt volgen - goed contact blijven houden maar niet trekken, je hand naar voren doen (klein stukje, ongeveer een cm per keer) en kijken of hij wilt zakken, als hij dat niet doet, begin je weer opnieuw met contact nemen. Zorg wel dat er tempo in blijft, hij mag niet inslapen dit heeft bij ons heel goed geholpen. Dit ging natuurlijk niet na drie keer oefenen opeens goed, daar zijn wat meer dagen overheen gegaan. In draf hetzelfde gedaan maar begonnen op de volte zodat hij meteen buiging in zijn lichaam heeft. Zorg dat je hier begeleiding in hebt van iemand waar je je prettig bij voelt, iemand die niet sneller wilt gaan dan jullie willen en aankunnen maar iemand die accepteert dat jullie vertrouwen in elkaar moet groeien en Siem moet leren ontspannen Longeren met dubbele lijnen kan ook wonderen doen, heeft bij Flash geweldig geholpen. Hierbij kun je je paard makkelijk naar binnen en naar buiten sturen en de volte bv vierkant maken zodat je paard zijn binnenachterbeen beter onder de massa gaat plaatsen. Je stuurt op elke zijde je paard naar buiten, om hem vervolgens de hoek om te sturen. Als je hier nog niet zo goed in bent, kun je vragen of iemand het je wilt leren, 't is minder moeilijk dan het lijkt en het is helemaal niet erg als je het niet perfect doet. Ik kon en kan het ook nog steeds niet perfect maar Flash begrijpt wat de bedoeling is, en van je fouten kun je leren!
Hopelijk heb je iets aan de tips!
En ja Flash vindt benen optrekken niet nodig geloof ik.. Met vrijspringen trekt hij wel netjes in maar dan springt hij ook wat hoger.
Ik lees nog druk mee in dit dressuur-dravers topic.. maar Nevele heeft nog steeds vakantie. Gister zou ik officieel weer beginnen, vol motivatie werd ik wakker, gordijnen open, en het is weer winterwonderland! Nog maar even weer pret maken in de sneeuw dus... Maar de rij-kriebels zijn volop aanwezig. We zijn al een mooi aantal weken geleden gedwongen gestopt met rijden, op een punt dat we samen echt door de bak knalden en hij zichzelf elke keer weer wist te verbeteren. Maar goed, verbetering is in zicht.. en daarbij krijg ik waarschijnlijk stalgenootjes! Een goede vriendin heeft deze zomer al 2 weekjes met haar bijrijdpaard bij ons doorgebracht. Samen heel wat ritten gemaakt. Enorm gezellig hoor, motiveert absoluut als je gewend bent meestal alleen te moeten rijden.
In dit topic zie ik dat Kyra elke keer vooruit lijkt te gaan, je zou voor de grap eens vergelijkbare rijfoto's achter elkaar moeten zetten, je ziet haar groeien onder zadel. Geniet er van FireandIce! Je lijkt echt je maatje gevonden te hebben.
Frummels heeft genoten op wedstrijd las is, en een 6 voor galop! Lekker uurtjes maken bovenop je paard, elke week zal hij sterker worden en uiteindelijk zal de galop steeds meer verbeteren. Je paard heeft trouwens echt een lieve uitstraling, een knuffelgehalte. Ik heb Nevele nog nooit laten springen, laat staan met mij erop. Die gaat op de lijst voor komend voorjaar/zomer. Foto's zijn hierbij beloofd!
Evytje, soms moet je een paar stapjes terug doen en voordat je verder kunt. Focus je op de dingen waarmee je wel lekker aan de slag kunt, de stap en draf. Zorg ervoor dat je paard zelfvertrouwen krijgt, ontspannen kan lopen en dus elke keer sterker wordt. Een paard, welk paard dan ook, wat met het hoofd in de lucht (en dus niet over de rug loopt), nog niet sterk genoeg is en soms onzeker, zal gaan 'rennen' in de galop. Dit maakt de ruiter onzeker en zo krijg je een negatieve wisselwerking tussen ruiter en paard. Houd in je achterhoofd tijdens het rijden, dat bijna alles waarmee je bezig bent ook ten bate komt van de galop. En ga lekker bezig, met de tijd zul je merken dat je voor de grap eens een overgang maakt als het rijden gewoon lekker gaat. En vanuit daaruit kun je voortbouwen.
Amaai gisteren avond op een ander paardenpension is nog maar eens gebleken dat dravers bij de meeste personen niet echt geliefd zijn.
Ik heb serieuse commentaren gehad dat ik een bijna 13jarige draver nooit ga omgeschoold krijgen. Allé ja ik zal het jullie niet moeten vertellen hé, jullie zullen al die commentaren en vooroordelen ook wel kennen.
Sommige waren ook verassend possitief en zeiden dat als nog mogelijk is.