Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:28

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:50

ssandyy [img]hierDelinkVanDeFoto[/img] :)
Leuke foto en leuk paardje!!

Edit: zie net je vorige post.
Op deze stal reageerde iedereen heel positief, dat ze hem zo leuk vonden en dat ze vonden dat hij netjes loopt enzo, dat is leuk om te horen :o
Bij de vorige stal vonden ze hem armoedig door zijn lange manen en saai en niemand begreep eigenlijk waarom ik 'daar' op rij - ik citeer: dat beest hoort voor de kar daar moet je niet op willen rijden - terwijl er zoveel dressuurpaarden op stal stonden.. Vond ik erg jammer want had het met mijn vorige bijrijdpaard ontzettend naar mijn zin op die stal.. Heb mijn beeld een beetje bijgesteld. :D

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:22

Ik sta ook op een grote dresuurstal, maar heb nooit een lelijk woord gehoord eigenlijk..
De eerste tijd toen ik daar net stond was het ook echt wel een 'draver'haha met die lange hippiemanen en dat schriele lijf. Maar nu zie je een dressuurpaard. Niemand ziet een draver :D

Leuk snoetje, ssandy! succes alvast met de wedstrijden!

Ik ben trouwens ook wel weer van plan te gaan starten... dit jaar. :D Maar nu nog even niet. :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

Jammer Dabo!
Wij don drie februari mee in Den Haag op manege Berestein.
Alleen heb ik nu al ruim een week niet kunnen rijden en denk ook niet dat het er deze week in zit met al die sneeuw.. -O-
Maar ach, dan heb ik een lekker voorwaarts paard.. :D

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:34

Frummels schreef:
ssandyy [ [url=hierDelinkVanDeFoto]Afbeelding[/url] ] :)

Op deze stal reageerde iedereen heel positief, dat ze hem zo leuk vonden en dat ze vonden dat hij netjes loopt enzo, dat is leuk om te horen :o
Bij de vorige stal vonden ze hem armoedig door zijn lange manen en saai en niemand begreep eigenlijk waarom ik 'daar' op rij - ik citeer: dat beest hoort voor de kar daar moet je niet op willen rijden - terwijl er zoveel dressuurpaarden op stal stonden.. Vond ik erg jammer want had het met mijn vorige bijrijdpaard ontzettend naar mijn zin op die stal.. Heb mijn beeld een beetje bijgesteld. :D

dankjewel! :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:50

Frummels schreef:
ssandyy [ [url=hierDelinkVanDeFoto]Afbeelding[/url] ] :)

en gelukkig vinden ze je paardje op je nieuwe stal wel leuk!

even uit proberen hahaha

[img]http://tinypic.com/view.php?pic=a4264l&s=6[img\]

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:22

bijna goed, geen [img\] maar [/img] ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:24

Ja ben ik ook blij om! En anders hebben ze pech dat ze niet zien hoe leuk hij is! :D

Inderdaad bijna goed, wat Dabo zegt. :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:36

dabo

haha dankjewel:)
weet ik eindelijk hoe ik foto s moet plaatsen
& nog bedankt voor je andere reactie!
jij ook al vast sucses!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:37

fummels

heb je goed!
t is jouw paardje, jij moet er plezier mee hebben en verzorgen :)

dankjewel dat je zei van foto s plaatsen nu weet ik t eindelijk :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:40

thnxx :)
Bella loopt wel best weer goed, maar voor we weer 'op niveau' zijn.. Het is nu ook koud, en alles en iedereen is fris bij ons op stal, dus we stuiteren lekker de bak door haha.
Gelukkig hebben wij wel een binnenbak. Maar Bella heeft een paar kleine probleempjes met andere paarden, ik probeer gewoon te ontspannen, en net te doen alsof het NIKS is, maar da's best moeilijk.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:04

dabo

veel sucses!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:35

Ik meld me hier ook :) Volgens mij had ik ooit al in dit topic gereageerd, maar blijkbaar was dat toch ergens anders want mijn paardje komt in het topic nog niet voor :P

Mijn naam is Elise, ik ben reeds 10 jaar (in mei althans) in het bezit van mijn geweldige draverruin Replay. Er zit een vleugje arabisch bloed doorheen denk ik. Replay is op dit moment 13 jaar jong. Ik heb wedstrijden met hem gereden tot mijn 18e, maar de drempel om bij de paarden te gaan starten was me een beetje te hoog, aangezien de kwaliteit van zijn galop niet om over naar huis te schrijven is. Ik heb 2 winstpunten gehaald in de L1 en ben daarna gestopt. Replay is blind aan zijn rechteroog en heeft daardoor moeite met durven wijken voor het been. Hij durfde dit niet goed te doen, wat ik hem natuurlijk niet kwalijk kan nemen.

Thuis rijden we nog steeds wel serieus en lichtelijk proefgericht, ik probeer nog steeds hem het wijken bij de brengen en de galop te verbeteren, maar ik heb geen stok achter de deur (wedstrijden), om er echt fanatiek mee aan de gang te gaan. Mocht ik ooit de kriebels krijgen en echt heel graag weer wedstrijden willen gaan rijden, dan zal ik er wat harder aan moeten werken.

Los:
Afbeelding

Onder het zadel:
Afbeelding

Hele oude foto, maar zo was 'ie in wedstrijd conditie:
Afbeelding

Koppie:
Afbeelding

Laatste (onderlinge) wedstrijd:
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:36

Liesje89 schreef:
Er zit een vleugje arabisch bloed doorheen denk ik.

Waarom denk je dat?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:40

Puur door zijn gedrag, in de omgang, met werken. Ik heb een tijdlang met arabieren gewerkt en er zijn zo veel overeenkomsten. Bovendien heeft hij een tijdje met een andere draver x arabier kruising gestaan, en niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag leken die twee als 2 druppels water op elkaar.

Maar ik zal het nooit weten, ook niet of het echt een draver is of niet. Ik heb er bij aankoop geen paspoort bij gekregen terwijl hij wel een chip bleek te hebben. Hier kwam ik pas achter toen het chippen verplicht werd, en hij gecontroleerd werd of er niet al ergens eentje zat. Dit bleek zo te zijn, een duitse chip. Ik heb al eens geprobeerd via sites of ik iets kan achterhalen via het chipnummer, maar ik word er niet veel wijzer van.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:44

Er zijn uiteindelijk maar weinig dravebieren, dus de kans dat je die treft is een stuk kleiner dan een gewone draver. Daarbij zijn beide rassen natuurlijk wel volbloed, vind ik niet raar dat je daar dan overeenkomsten in ziet. Heb je het al eens geprobeerd bij de HVT? www.hvt.de, even mailen of het chipnummer bij hen bekend is.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:02

Nee, nog nooit geprobeerd en ik ga er ook geen moeite meer voor doen, want verschil maakt het toch niet.

Degene waar ik hem van gekocht heb heeft trouwens gezegd dat zijn vader arabisch was, maar in hoeverre dat klopt weet ik natuurlijk ook niet. Ik houd het er lekker op dat hij dravebier is.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:43

Tsja, het is maar een mailtje. En wat er gezegd wordt.. Ze worden verkocht als kruising volbloed, new forest, arabier, maar ook als Frans of zelfs Duits volbloed :+ Dus niet alles geloven wat er gezegd wordt.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:00

Twee zware dagen en nacht achter de rug.

Vrijdag middag Siem met koliek terug gevonden op de weide, meteen DA gebeld.

En nu pas heeft hij goed gemest, DA is hem 5 keer moeten komen inspuiten.
Echt akelig als je dit nog nooit hebt meegemaakt.
Ben niet van zijn zijde geweken, het enige positieve hieraan is dat je zo een super band krijgt met je paard.
Ma liever toch niet meer op deze manier, heb echt bang gehad en paniek als ik hem niet van de grond kreeg.

Moest dit toch even kwijt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:08

Ohjeeetje, da's zwaar balen zeg, arm paard! Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop! Lijkt me heel naar om mee te moeten maken.. sterkte!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:40

Ojee wat naar zeg! Ik hoop voor jullie dat hij weer goed opknapt, dit zijn altijd vervelende dingen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:55

Jeetje wat rot! Veel sterkte en hopelijk knapt hij snel op..

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 06:29

Wat erg voor Siem!Sterkte! :(:)

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:32

Even jullie op de hoogte houden.
Ben deze nacht nog om de twee uur gaan kijken en hij stelt het goed.

De DA komt straks tussen 10u en 12u nog even langs, gewoon om te kijken hoe het nu met hem gaat.
Toen hij voor de eerste keer gemest had, is de DA ook nog even bij hem geweest en heeft me gezegd dat hij snel terug de oude zou zijn, maar hij vroeg of ik graag had dat hij vandaag nog eens langs kwam.
Hij had me vandaag goed leren kennen door dat hij zo vaak is moeten langskomen en dus gemerkt dat ik super bezorgd en een stress konijn ben.

Ben wel blij met zo een Da eigenlijk. Het heeft me wel wat geld gekost, maar had er werkelijk alles voor over om Siem terug beter te krijgen.

Er is wel gezegd door de DA dat hij geen voordroeg meer mag, enkel nog droog hooi.

Straks na 12u volgt nog een kleine up date.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 10:53

Fijn dat siem al beter gaat! Duimen dat hij snel weer de oude is :)

Oh, Liesje89, vergat helemaal op jouw mooie paard te reageren! Wat een knapperd! mooie foto's, je hebt hem lekker aan het lopen :)