wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_stip

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:24

Ik ben vanaf 1 januari de trotse eigenaar van een voskleurige draver. Yourimeadow.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:11

ponyzotje : het was voor Kiekje bedoeld ;) haha, ik moet echt duidelijk vragen leren stellen. Voor een evt. fotoshoot namelijk :j

Maar leuk dat je in Gent studeert trouwens :D ik ook ;-) misschien moet je maar eens het oostvlaamse topic opzoeken, daar zit ook een westvlaamse die in Gent woont nu, maar er dus eerst gestudeerd heeft ;-)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:55

Ah sorry paljassofie, er stond jullie, ik twijfelde eerst ook even :D

Ik heb momenteel mijn handen vol aan 1 HK topic :o ná de examens! :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:29

zwijg mij van die examens combineren met HK topics inderdaad :')

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:50

leuk dat er rond Gent zoveel draversmensen zijn:)

Ik heb er zelf ook 1'tje,(zie profiel) Belgische draver, echt een schatje van 4.5jaar, heeft nooit gekoerst, ze stond van haar 2 tot 3 als proefpaardje op de veeartsenijschool in merelbeke.
Sindsdien staat ze op de weide Wetteren-ten-Ede(vlakbij Heusden)
ze zal nu lekker in de sneeuw aan het spelen zijn;)
Ze is 1.72m,dus heel groot voor draver ;) kleur is roan, incl zwarte sokken, en met dubbele zwarte manen en staart met krulletjes :D foto's moet ik dringend es uploaden.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:57

Die moet ik kennen Moika! Hoe heette ze op de faculteit? Aan de kleurbeschrijving ken ik d'r niet, maar aangezien het maar anderhalf jaar geleden is...??

Bas_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:48

pfff mooi mooi mooi hoor allemaal echt lief :D schattige koppies:P

:9 :9

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:22

Citaat:
Die moet ik kennen Moika! Hoe heette ze op de faculteit? Aan de kleurbeschrijving ken ik d'r niet, maar aangezien het maar anderhalf jaar geleden is...??

Het was Bacardi :als je kijkt op de site van centaur, daar staan de fotootjes van ons de eerste zomer :D
In haar stamboek staat ze wel als Amor, maar dat vond ik meer een naam voor een ventje ;)
En omdat ze zo mooi bruin is met zebrastreepjes, vond ik Amber wel beter passen ;)

Niet dat ze zooo goed naar haar naam luistert }:0 ze komt gewoon als ik aan hek sta, heel gemakkelijk :D

Vandaag was ze super enthousiast om in de sneeuw te gaan wandelen, eigenlijk meer slieren :+
tot voor 3 weken wou ze geen stap meer buiten zetten zonder ander paard, had er topic over geplaats, en ben de goeie raad nu aan het uitproberen ;)
en het lukt! woehoe! :D

paljassofie: merci voor je berichtje, maar ik kan enkel lezen op de oost-vlaamse topic, niets posten ;( ( ik ben nog niet actief genoeg aan het berichten denk ik?)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:50

inderdaad, je moet 30 berichten hebben als ik mij niet vergis...

Summmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:06

Ik heb ook een draver. het is wel een draver x hafllinger :D ook leuk Zou je niet denken draver x haflinger maar toch..

Op m'n profiel heb ik foto's van mijn paard summer.. ook toen ze jong was en met haar moeder (de haflinger)

WELOVEDRAVERS *\o/*

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:42

Wat grappig, je ziet er zo op de foto's inderdaad niks van terug dat ze half Haflinger is! :) De foto met haar moeder staat er niet (meer) bij, jammer want ik wilde het wel eens zien. :D

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:32

Ik verzorg twee dravers.
Avanti een 26 jarige draversruin waar we nu vooral mee wandelen.
En Pleasure, een 15 jarige dravers ruin, die echt mijn paardje is. Waar ik ook alles mee doe :)
De eerste x dat ik op hem moest had ik echt zoiets van: O, nee, ik en een draver. Dat gaat niet goed komen.
Maar inmiddels doe ik alles met hem en zou ik niet zonder hem kunnen.
Voor foto's, kijk in mijn profiel.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:46

Wat leuk PeePaardje. Waar staan ze, aangezien je in de kop van noordholland woont? Woon ik ook. :D

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:48

Nina_rex schreef:
Wat grappig, je ziet er zo op de foto's inderdaad niks van terug dat ze half Haflinger is! :) De foto met haar moeder staat er niet (meer) bij, jammer want ik wilde het wel eens zien. :D

Hij staat er gewoon? :D Wat grappig, mooie kruising!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:59

Sempre schreef:
Wat leuk PeePaardje. Waar staan ze, aangezien je in de kop van noordholland woont? Woon ik ook. :D

Ze staan net buiten C'oog.

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:00

seg ponyzotje, ben echt blij dat je Enya ook een tweede kans geeft :) ze verdienen het zo! ik heb nog geen seconde spijt gehad van Amber bij jullie te kopen *D

Ze ziet er wel meer draver uit dan mijn mies, kan ze eigenlijk telgangen en 4-takt galop??
Amber dus wel, is niet echt simpel geweest om ze te leren, maar ze galoppeert supergraag, liever dan draf, alleen als het traag is zit ze in 4-takt, echt grappig maar supercomfortabel :z

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:35

Sempre schreef:
Nina_rex schreef:

Hij staat er gewoon? :D

Hé, nu wel weer ja. Ziet er heel grappig uit zo. :D

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:54

moika schreef:
seg ponyzotje, ben echt blij dat je Enya ook een tweede kans geeft :) ze verdienen het zo! ik heb nog geen seconde spijt gehad van Amber bij jullie te kopen *D

Ze ziet er wel meer draver uit dan mijn mies, kan ze eigenlijk telgangen en 4-takt galop??
Amber dus wel, is niet echt simpel geweest om ze te leren, maar ze galoppeert supergraag, liever dan draf, alleen als het traag is zit ze in 4-takt, echt grappig maar supercomfortabel :z

Hoi Moika!! Het schoot me gisterenavond nog te binnen, dat het Bacardi was :D Echt een prachtpaardje was dat, blij te horen dat ze het nog steeds zo goed heeft! :j Heb haar ook een paar keer losgelaten, hele fijne miep is het :j
Enya staat inderdaad ook te blinken op 'n weide :D , ze verdienen het inderdaad. In maart gaan er Shetlandertjes weg en die hebben ook allemaal een fijne thuis!

Enya vertoont nog geen "vreemde" gangen maar ze is ook nog niet ingereden ;-) , ik heb wel het gevoel dat ze ze niet echt in zich heeft. Ze heeft een normale stap, draf (met de achterbeentjes wijd natuurlijk, 't is nog altijd een draver!) en galop... En steiger-bok-steiger-bok modus zit er ook op :D

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:03

Citaat:
Het schoot me gisterenavond nog te binnen, dat het Bacardi was Echt een prachtpaardje was dat, blij te horen dat ze het nog steeds zo goed heeft! Heb haar ook een paar keer losgelaten, hele fijne miep is het

zo leuk dat je Amber kent !!!
wereld is klein hé ;)

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met telgangers???

Ik heb gewoon gemerkt bij het rijden dat ze 5 vitessen heeft ;) (eigenlijk 7: slenteren, stap, tölt, draf, rendraf, 4-takt-galop en gewone rengalop :D )
In draf krijgen ging in het begin moeilijk: ze ging eerst tölten, dan schoot ze in rendraf, dan weer paar pasjes tölten....
haar balans was ook heel wiebelig.. het maakte echt niet uit of ik licht reed, bonken deed het toch, auwauw
In galop lukte eerst ook niet, omdat de andere hun slakkegalop doen, dan blijft ze erachter in draf, vindt ze echt niet zo plezant :Z
nu zet ik altijd als eerste aan, dan heeft ze het gevoel dat ze achtervolgt wordt hihi
Doe wel martingaal aan, anders gaat ze té hard en verliest ze haar evenwicht in de bochtjes ;) en in de boom blijven hangen of de sloot van dichtbij zien, is niet zo'n leuke ervaring :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:29

Je vraagt om ervaring met telgangers, maar de telgang staat niet in het rijtje met je paard haar gangen..? Tölt en telgang zijn twee heel verschillende gangen, en een tölter hoeft niet persé te kunnen telgangen (andersom wel). :)

Kijk anders eens op dravers.nl, daar staat een hoop info ook over de gangenaanleg van dravers.

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:57

nina, je hebt gelijk :o
ze heeft dus 8 vitessen ;)
telgang doet ze ook in de wei als ze wat opgefokt loopt, heb er ergens wel een fotootje van...maar eerder zelden, dus die was ik vergeten... :D

draver.nl is echt een site met veeeeeel info ;) had ik al paar jaar geleden ontdekt ;)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:21

Naast de 3 basisgangen (stap, draf en galop) heb je in principe 2 extra gangen: viertakt/tölt (een paard met middelmatige laterale aanleg) en telgang (een paard met veel laterale aanleg, deze moet dus ook kunnen tölten). Binnen viertakt heb je dan wel weer verschillende vormen variërend van heel diagonaal (draftölt) naar heel lateraal (zoals saddlegait); ieder ras heeft zijn eigen "ideaal".
Maar zoals je zelf al zegt, deze paarden zijn zo ontzettend lenig en handig, of soms onhandig :D , dat ze die gangen ook nog eens door elkaar kunnen gooien. Zo gaat een galop vloeiend over richting tölt via een viertaktgalopje, ook vanuit stap kun je vloeiend naar de tölt, en soms doen ze dingen met hun benen waarvan je gewoon niet kunt bijhouden wat het is. :D

Het is dus wel een uitadging omdat allemaal een beetje gecontroleerd te kunnen doen. :j

bobijsita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:10

Ik heb ook een dravertje, een schatje..... :P

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:19

hoi, ik heb ook een draver, met een zweeds paspoort. Nu zat ik me af te vragen, kan ik dan gewoon zo'n knhs medisch inlegvel bestellen, of moet ik dan ook gelijk een nieuw paspoort aanvragen, want ze staat verder niet op mijn naam ofzo, tenminste niet in dat paspoort....en ik kan ook nergens dr inentingen die ze vroeger als veulen heeft gehad terugvinden (of staat dat niet in het paspoort, sorry, ben echt een leek op dit gebied).....

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:09

Een buitenlands paspoort mag je inderdaad naar de KNHS sturen om op je naam te zetten (als je dat wil, het betekent verder niets), en ik denk dat je ook bij hun terecht kan voor dat inlegvel. :j