Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:31

Ik ben weer thuis na een ontzettend leuke avond in Emmeloord :D Wat leuk om eens mee te maken, en ontzettend leuk om janouk en de mensen rondom Madness, en natuurlijk Madness himself, te ontmoeten. Ik was eigenlijk nog nooit naar zo'n baan geweest en dan is het fijn als er iemand is die antwoord weet op alle dingen die je je afvraagt bij wat je ziet :D Zo weet ik nu wat een head pole is en wat die doet, en waarom Madness Madness heet <<) En Jacky heeft ook nog uitgelegd waarom Yanick koos voor deze strategie in de koers en wat eventuele andere opties waren.

Één van de dingen die me opvielen was dat de pikeurs hun paarden allemaal verschillend losrijden. Er waren mensen die de paarden op snelheid lieten lopen, soms zelfs met twee naast elkaar als een soort wedstrijdje. En dan had je Madness, die de helm van de pikeur voor hem aflikte omdat hij eigenlijk een stuk sneller wilde :')
De ponykoers (die niet zo heet, maar ik ben de echte benaming even kwijt) was ook leuk maar met die kleine ponietjes lastig te zien zo aan de ene kant van de baan :P In één van de trailers stonden een draver en een ponietje, blijkbaar was daar een heel gezin actief in de sport :D

In de koers na die van Madness won Meghan Flevo. Wat een spectaculair paard, echt een atleet. Het was wel duidelijk dat per koers de paarden sneller werden.

Dank je wel voor de uitnodiging en voor het organiseren van zulke vriendelijke en geduldige mensen, TS. Echt voor herhaling vatbaar :j

Ik heb geen foto's, ivm een lichte maar hardnekkige fotofobie. Ik maak niet graag foto's en sta er nog minder graag op :o
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-07-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:42

Wat leuk Koper! De moeder van Meghan Flevo was ook een ontzettend goed koerspaard en heeft meer dan 40.000 Euro gewonnen.

En ja, er zijn soms hele gezinnen in de drafsport actief, veel kinderen die in de ponykoersen rijden, hebben familie in de dravers en stromen later vaak door naar het echte werk :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:47

Dat was één van de dingen die ook werden uitgelegd inderdaad. Dat de drafsport een minder brede basis heeft dan bij voorbeeld springen, en dat het niet iets is waar je zomaar inrolt. Maar vaak juist omdat iemand in je familie er bij betrokken is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 22:08

@koper gezellig dat je er was en het aanmoedigen!

Madness had het naar zijn zin. Inuffelpaard.
De koers ging langzaam, dat is in nadeel van Madness. Maar we zijn trots op een mooie tweede plek.
En mannetje is niet moe, totaal niet. Geen eens graag te neusgaten haha trainingsritje.en staat weer lekker op de wei met zijn matties

Afbeelding

Ik hebb nog geen link naar koers, maar komt er aan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:23

Ik ben benieuwd hoe hij het op een eventuele volgende koers op gras gaat doen. En na deze race vraag ik me ook af wat er zou gebeuren als Madness op kop zou blijven lopen. Of hij al stabiel en ervaren (en reguleerbaar) genoeg is om dat te kunnen. Ik snap de keuze die Yanick maakte. Maar ben nou wel benieuwd hoe het zou gaan als Madness, of eigenlijk natuurlijk liever zijn pikeur, het tempo zou bepalen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 22:38

En hier is link naar de koers

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:08

Je ziet inderdaad heel duidelijk het tempo omlaag gaan zodra Mistral de kop pakt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:18

Koper schreef:
Je ziet inderdaad heel duidelijk het tempo omlaag gaan zodra Mistral de kop pakt.

... en Madness zat een beetje opgesloten op de tweede rij.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:23

senna21 schreef:
Koper schreef:

... en Madness zat een beetje opgesloten op de tweede rij.

Wat een goede tactiek bleek te zijn want Mistral won ondanks dat hij niet heel snel was. Hij had zelf nog genoeg over, maar het paard naast hem niet en die blokte zo de snellere Madness.

Ik geef toe dat het slim is. En vandaar dat ik mij afvroeg hoe het eruit had gezien als Yanick op kop was gebleven met Madness. Daar hadden natuurlijk ook weer nadelen aan gezeten. Maar ook voordelen. En ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig of Madness dat zou kúnnen. Of hij al zo ver is of dat hij dan het bit weer beetpakt en zelf te veel gaat bepalen.

Geen kritiek overigens. Gewoon benieuwdheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:30

Je kunt leuk schrijven Koper, ik heb genoten van je verhaal en zag het voor me! Dat likken aan de helm van de pikeur ervoor moest ik wel om lachen. Bedankt.
Het ging inderdaad minder hard. Tweede is knap en je vraag boeiend koper. Fijn dat Madness goed gaat en dat de dag zo leuk was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:16

Ik vind het nog steeds behoorlijk hard gaan allemaal!

Gefeliciteerd met de 2e plaats, vraag me af of die paarden die uitgeschakeld zijn dan zo achter in een beetje gaan sjokken om ze te sparen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:23

Gefeliciteerd met een knappe tweede plaats! *\o/*

'In compacte formatie', hehe. Hoorde ik nou goed dat ze daar een Koelboxbocht hebben? :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:49

Koper schreef:
senna21 schreef:
... en Madness zat een beetje opgesloten op de tweede plaats.

Wat een goede tactiek bleek te zijn want Mistral won ondanks dat hij niet heel snel was. Hij had zelf nog genoeg over, maar het paard naast hem niet en die blokte zo de snellere Madness.

Ik geef toe dat het slim is. En vandaar dat ik mij afvroeg hoe het eruit had gezien als Yanick op kop was gebleven met Madness. Daar hadden natuurlijk ook weer nadelen aan gezeten. Maar ook voordelen. En ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig of Madness dat zou kúnnen. Of hij al zo ver is of dat hij dan het bit weer beetpakt en zelf te veel gaat bepalen.

Geen kritiek overigens. Gewoon benieuwdheid.

Interessante vraag idd Koper. Ik ben nieuwsgierig.

Moet verder de race nog terugkijken. Iets met weinig tijd helaas.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:51

Van harte met de tweede plaats gisteren. Ik heb het net terug gekeken. Erg interessant om jullie te volgen, en ik hoop snel eens naar de drafbaan te komen! :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:23

NOOOOO waarom zie ik dit nu pas dat Madness in Emmeloord was -O- Had er graag bij willen zijn. 23 augustus ga ik naar de drafbaan in Emmeloord. Hoop dat Madness er dan ook is, maar zal wel niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:14

Elisa2 schreef:

Gefeliciteerd met de 2e plaats, vraag me af of die paarden die uitgeschakeld zijn dan zo achter in een beetje gaan sjokken om ze te sparen?

In een andere koers was iemand die of niet doorhad dat hij was uitgeschakeld of het paard niet onder controle had en die gewoon mee bleef draven in het peloton. De speaker riep een herinnering om dat hij toch echt uitgeschakeld was :D

@Karin ja ik verstond ook koelboxbocht. Daar heb ik naar vergeten te vragen :P De manegebocht is denk ik vernoemd naar de pensionstal die aan die kant ligt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:38

Elisa2 schreef:

Als je uitgeschakeld bent mag je de andere paarden niet hinderen.. dus dan is achteraan op een afstandje het handigste

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:48

Koper schreef:
Elisa2 schreef:

In een andere koers was iemand die of niet doorhad dat hij was uitgeschakeld of het paard niet onder controle had en die gewoon mee bleef draven in het peloton. De speaker riep een herinnering om dat hij toch echt uitgeschakeld was :D

@Karin ja ik verstond ook koelboxbocht. Daar heb ik naar vergeten te vragen :P De manegebocht is denk ik vernoemd naar de pensionstal die aan die kant ligt.

De koelboxbocht heet zo omdat er altijd een groep liefhebbers met koelboxen in die bocht zitten .
Die groep is er altijd bij, al jaaaaaaaren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:57

Licor schreef:
Elisa2 schreef:

Als je uitgeschakeld bent mag je de andere paarden niet hinderen.. dus dan is achteraan op een afstandje het handigste

Ahja dat klinkt logisch, thanks! Weer wat geleerd.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:31

Ik ben nu vooral ook heel erg benieuwd waarom madness dan dus madness heet :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:08

Melzazu schreef:

Omdat de fokkers waren begonnen met wat merries die af en toe een veulentje kregen en ineens hadden ze heel veel veulens en werd het eigenlijk een beetje een gekkenhuis met hoe veel paarden er ineens waren. Dat, en dat de naam met een M moest beginnen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:45

Koper schreef:
Melzazu schreef:

Omdat de fokkers waren begonnen met wat merries die af en toe een veulentje kregen en ineens hadden ze heel veel veulens en werd het eigenlijk een beetje een gekkenhuis met hoe veel paarden er ineens waren. Dat, en dat de naam met een M moest beginnen.

Oh hahahaha wat een enorm grappig verhaal :D

Die verhalen er omheen maken het ook zo leuk om dit te volgen allemaal :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:18

Ja he? Ze vonden het ook grappig dat ik het vroeg :D

Kwam nog een filmpje van de minidraverij tegen: https://www.youtube.com/watch?v=b64FkgYJt6o

Die roze sulkietjes :D <3

Overigens is het schimmeltje na de finish achterover geslagen :\ Ik weet niet precies waarom.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:30

Koper schreef:
Ja he? Ze vonden het ook grappig dat ik het vroeg :D

Kwam nog een filmpje van de minidraverij tegen: https://www.youtube.com/watch?v=b64FkgYJt6o

Die roze sulkietjes :D <3

Overigens is het schimmeltje na de finish achterover geslagen : Ik weet niet precies waarom.

Hahaha geweldig grappig. Die serieuze snoetjes van die kinderen en arme Kees die op het laatst geklopt wordt. Heel hoog grappig gehalte .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:34

Ja, door Rakker :P Echt humor dat dat dan ook gewoon een zwarte shet is :D