Verstappen en door de achterbenen zakken kan ook een vorm van onbalans zijn. Teveel op de voorhand: struikelen, en de achterhand is vaak slap, in de oprichting althans, dus daardoor zakken ze er soms doorheen. Vaak trainings- en rijtechnisch op te lossen door rechtrichten en spierversterkende oefeningen. Maar: zorg voor goede begeleiding en heb geduld!
WendyBZ
Geplaatst: 03-01-13 23:04
Je moet ook niet meteen van het ergste uitgaan hoor. Als hij een tijdje niets gedaan heeft kan het onbalans/gebrek aan juiste spieren zijn. Gewoon een kwestie van tijd en training.
Ik ben bezig een draver om te scholen naar rijpaard,maar dat valt niet mee. Ze is zoo heet ,dat werkt nog erg tegen mij.Maar er is mij verteld dat dat in haar bloedlijn zit. Ik rij haar tijdelijk op een hackemore, want een bit maakt haar alleen maar kwaad. Maar ik sta open voor ieder aannemelijk advies. haar naam is Usantie Heikant.
Ik heb ook veel met hackamore gereden, voornamelijk buiten. Met dressuurwerk deed ik dan liever een aansnoerneusriem om, en dan de teugels aan de neusriem, zoals een sidepull. Is wat minder streng dan een hack.
Heb ik ook wel aan gedacht ,maar met een hack heb ik iets meer te vertellen. Ze moet eerst van achter en de rug sterk krijgen ,voor ik ook maar iets anders kan beginnen. Ze is zoo slap en daardoor zonder enig evenwicht. Maar ze heeft een gouden karakter, alleen is ze bij de vorige eigenaar gewoon onbegrepen en daardoor verpest.
VisionMeadow
Geplaatst: 04-01-13 13:17
Yes yes yes yes, nog 1 WP, en we zijn Z1 startgericht!
WendyBZ
Geplaatst: 04-01-13 13:44
Leuk! Waar start je? Ik wil wel een keer komen kijken
wowie, bijna Z starten!! dat is echt super!! Ik hoop dit jaar ook weer te kunnen starten, maar wil haar eerst echt 100% zuiver hebben. Sinds vandaag hebben we een ander zadel, ik had wel een goede (KN) die lag super op Bella, maar zelf mis ik toch wat kniewrong.. Kon de Kentaur van mijn vriendin overnemen, en wat denk je, die ligt NOG beter op Bella, en hij zit zoooo fijn!! Dus ik helemaal heppie de peppie, maar ja, nu wel weer een zadel te koop... hopelijk ben ik hem snel kwijt. Ben vandaag ook nog even gefilmd:
De kwaliteit is niet echt superrrr en af en toe lijkt het alsof ik vooruitschiet en weer vertraag... ligt aan de camera denk ik (samsung telefoon)
Hey wat leuke foto's en filmpjes, jullie doen het allemaal hartstikke goed.
Ik heb ook de oorzaak gevonden van Siem zijn moeizaam draven ohz het zadel wat ik leende van mijn vriendin paste totaal niet op Siem, het knelde langs alle kanten. En dan mijn vriendin maar geloven dat dat geen kwaad kon, ja nu weet ik wel beter...
Nu ja volgende week komt er een zadel passer met verschillende zadels langs om het juiste zadel te vinden voor Siem. Want het zadel wat ik eergisteren gekocht heb past ook niet. Gelukkig mag ik dit terug brengen.
Ziet er goed uit Dabo! Fijne galop heeft bella! Hopelijk wordt dat bij ons ook ooit zo. (linksom op de volte is inmiddels appeltje eitje, maar rechtdoor of rechtsom is een hel haha). We oefenen lekker door.
Evytje fijn dat je nu weet dat het door het zadel komt. Een zadel kan echt heel veel schade aan richten als het niet goed ligt.. ook op lange termijn. Hopelijk vindt je snel een passend zadel!
@Dabo, ik heb het idee dat bella met rechtsvoor iets wat kreupel loopt? kan ook kopen door het filmen dat dat beweegt. en zie het vooral rechtsom. alleen in draf
FireAndIce
Geplaatst: 06-01-13 18:28
Les ging niet door vanwege (weer) 4 stalbenen van Kyara
Dat heb je goed gezien, biancalaylo. We zijn er bijna, maar nog net niet helemaal. Ben dus nog steeds een soort van aan het 'revalideren'. Aan de longe gaat ze top, op rechte stukken (buitenrit!) ook top, maar op de rechterhand toch nog af en toe wat korte pasjes. Ik moet zelf heel erg om mijn houding denken, rechtop blijven, benen lang maken, en vooral niet teveel stelling vragen. Beter wat rechter houden. Als de dochter van mijn vriendin erop rijdt loopt ze echt beter, dus het ligt voornamelijk aan mij. Moeilijk moeilijk!
Balen, FiraAndIce (FAI? ) zonde dat je les niet doorging... stalbenen zijn niet fijn. maar beweging is natuurlijk wel goed, dus lekker stappen met haar?
Frummel, Bella gaat linksom ook zoveel beter in galop dan rechtsom! zoals je op het filmpje kan zien probeert ze rechtosm op een gegeven moment ook om uit te breken (denk ik, ze werd wat heftiger) Linksom kan ze echt zoooo super lekker relaxt galopperen
Toch het zadel, Evytje. Goed dat je daar achter gekomen bent! Ik heb nog een mooie KN liggen Sinds deze week heb ik dus ook een nieuw zadel, de KN ligt echt wel goed op Bella, maar zelf zit ik er niet zo heeel lekker in. Hij is wat 'open', met weinig kniewrong. Nu heb ik een Kentaur, en oh, alsof ik in een luie stoel zit! heeerlijk, en hij geeft Bella ook iets meer schoudervrijheid, dus ik ben helemaal blij
@dabo, oh vandaar! hoop dat alles snel weer goed is!
FireAndIce
Geplaatst: 06-01-13 21:42
Dabo schreef:
Balen, FiraAndIce (FAI? ) zonde dat je les niet doorging... stalbenen zijn niet fijn. maar beweging is natuurlijk wel goed, dus lekker stappen met haar?
Ja,we wandelen met haar op de verharde weg. En dat is ook wel erg gezellig natuurlijk! We hebben onderweg nog wat foto's gemaakt in het heerlijke zonnetje vanmiddag
Hai allemaal, omdat ik niet zoveel op bokt zie lees ik nu pas jullie berichten. Ik weet nog niet waar ik ga starten helaas is mijn paard niet fit, verkouden en ze loopt nog niet lekker. Ik heb met de veearts afgesproken een week rust, anders had ik zondag hopelijk onze laatste M2 wedstrijde gereden. Ik zal echter in Friesland wedstrijden rijden, zal ik melden wanneer het zover is, en waar ik heen ga? Wel gaaf dat iemand wil komen kijken!! Uiteraard foto's volgen!
Ook moet ik zeggen, dat ik hier ook leuke foto's zie van andere dravers, mijn draver heeft misschien maar 1 á 2 keer gekoerst.. Ik vind het echter wel gaaf dat jullie ook dravers hebben.
Tot snel, ik zal jullie in de gaten houden qua meldingen en zal snel foto's posten. ps, ben je hulp nodig? Ik wil altijd eens komen helpen?
Friesland is voor mij veel te ver weg, hoop dat je een filmpje kan maken!? (als je weer start dus haha) jammer dat ze nu niet fit is, maar wat rust zal haar vast goed doen. Sterkte in elk geval!