rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:10

mistral del sol, grace t, nokout, mambo, alina, coco, habibi, sapina kossack

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:37

Ok, en volgende week is de sprint?
Er is een misverstand... De een, esperance, zegt dat de sprint volgende week zondag is, en Popke zegt dat die nu zondag is...
Dacht al dat Popke het verkeerd begrepen had...

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:42

koers 3 (EV) 1800 meter (leipzig-prijs)
koers 6 (AV) 2000 meter (supporters-prijs)
koers 8 (EV) 2150 meter (WK koorts-prijs)

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:25

griebels schreef:
Er is een misverstand... De een, esperance, zegt dat de sprint volgende week zondag is, en Popke zegt dat die nu zondag is...

klopt ja volgende week is er een sprint voor arabieren

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:02

griebels schreef:

je weet toch wel dat ik meestal gelijk heb he!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:47

Dus eindelijk heeft DD een sprint...
Werd tijd hihi

Nou Monique... Ik dacht indd dat Popke het verkeerd begrepen had, ze zou het nog navragen bij M&M, dus morgen zal ze me wel bellen om te zeggen dat we niet DEZE zondag naar DD gaan maar volgende week

arabian07

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:53

haha je hebt me herkent kim ja ik heb al aardig wat informatie opgevangen hier!!

Qazwsxedc

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:00

arabian07 schreef:
haha je hebt me herkent kim ja ik heb al aardig wat informatie opgevangen hier!!

Ha, ja duh Zo heeft je ook bij askanower . O, mooi ik ook

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:51

wat een verassende uitslag gisteren in de arabieren ren. nib habibi star met leonie.. proficiat meid!

weet iemand wat nokaut had?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:41

Habib alweer 1ste? Die krijgt de smaak te pakken hihi...
Hoe is de uitslag verder?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:55

mistral del sol 2de
nokaut 3de
mambo 4de
grace T 5de..
rest weet ik niet..

habibi won gemakkelijk.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:56

Ben benieuwd naar het filmpje straks op nakoersen...
Toch best een sterk veld voor Habibi of niet?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:19

ja idd het leek een sterke veld voor haar.. mistral, nokaut, grace t, mambo enzo behoren zeker niet tot de minste..

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:50

mistral en grace t zijn indd sterke paarden, nokout daarintegen kon laatst niet winnen van nib bicai star (waarvan habibi laatst ook gewonnen heeft) en mambo....tja daar zijn de verwachtingen wel hoog van, maar zijn er nog niet uitgekomen! ik vind het heel leuk voor de eigenaren en natuurlijk voor leonie, maar ik blijf erbij dat hij gewoon veel te laag in de handicap is opgenomen.....dus een hele grote verassing.........nee, voor mij niet!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:38

Daar zal nu wel verandering in komen lijkt me...
Wel raar vind ik het dat hij na zijn 1ste overwinning achteraan eindigde en nu weer gemakkelijk wint...
Zou hij dan gewoon geen zin hebben!?

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:46

griebels schreef:
Wel raar vind ik het dat hij na zijn 1ste overwinning achteraan eindigde en nu weer gemakkelijk wint...

dat was een hele andere koers...een conditie ren en zondag was een handicap koers. dat maakt wel een beetje verschil. hij heeft na de overwinning van zondag 2 kilo gekregen. dat had hij op zijn minst verdient, leonie reed hem ook plus 1.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:02

griebels schreef:

en ja natuurlijk misschien had hij zijn dag toen niet zou mee kunnen spelen. maar om je even de verschillen te laten zien:
11 juni
grace t 62
mistral 65
habibi 54

21 mei
grace t 61
mistral 60
habibi 58

je kan dus zien dat hij er afgelopen zondag veel gunstiger in stond als de x ervoor. en dan heb je natuurlijk nog een heleboel andere factoren die de koers beinvloeden....bodem, weer, koersverloop...enz

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:03

Ja maar Mistral ook... Scheelt zelfs 5kg...

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:18

je begrijpt me denk ik verkeerd....ik bedoel habibi ten opzichte van die ande 2
11 juni stond hij 11 en 8 kilo lager dan die 2
21 mei stond hij 2 en 3 kilo lager dan die 2
dus dan is het niet zo heel raar dat hij 11 juni beter liep dan 21 mei

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:27

Oh zo... dan snap ik hem nu hihi...
ja dat is wel een verschil. Maar voordat hij voor het eerst won stond hij ook zo licht en deed hij ook niet veel toch!?

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:31

weet je het verschil tussen een handicapkoers en een conditiekoers? want dan zou je het denk ik beter snappen....ik vind het een beetje lastig en voor sommige lezers misschien oninterresant om hier uit te leggen. laat anders marg of marjo het verschil aan je uit leggen, dan leer je ook anders naar de koers te kijken.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:49

griebels schreef:
Oh zo... dan snap ik hem nu hihi...
ja dat is wel een verschil. Maar voordat hij voor het eerst won stond hij ook zo licht en deed hij ook niet veel toch!?

ten eerste heeft hij helemaal niet onverdienstelijk gelopen vorig jaar. van de 5 starts 3x in het geld. en afgelopen zondag was de eerste in zijn leven dat hij in een handicapkoers is gestart....wat het (in zijn geval van lage handicap) allemaal een beetje gunstiger maakte

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:26

kibbeling schreef:
weet je het verschil tussen een handicapkoers en een conditiekoers? want dan zou je het denk ik beter snappen....ik vind het een beetje lastig en voor sommige lezers misschien oninterresant om hier uit te leggen. laat anders marg of marjo het verschil aan je uit leggen, dan leer je ook anders naar de koers te kijken.

Juist op dit (sub)forum is het leuk om dat soort zaken te lezen. Dus van mij mag je het uitleggen (als je zin hebt)
Of maak er een nieuw topic van, kunnen geïnteresseerden het makkelijker terugvinden.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:51

Ik ben indd wel nieuwsgierig daarna. Dus van mij mag je het uitleggen, via hier of via pb... Als je daar geen behoefte aan hebt (kan ik ook begrijpen ) dan vraag i khet wel aan M&M...

En dan heb ik vorig jaar wrs net die keren gezien dat hij niet in het geld zat. Ik heb hem 1x 5e zien worden in een klein veld geloof ik...
Dus eigenlijk is hij best goed op weg, zonder slechte start

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:25

Allereerst is het goed om uit te leggen wat een handicap nu eigenlijk is.

Het handicapgewicht van een paard is het "standaardgewicht". Dat krijgt een paard naar aanleiding van 3 of meer verrichtingen toegewezen door de handicapper. Dat gewicht kan toenemen door goede prestaties en afnemen door slechte prestaties.
De handicapgewichten liggen tussen de 35 en de 65 kilo ongeveer.

Een handicap koers gaat uit van dat gewicht. De amateurkoersen zijn bijvoorbeeld handicap gewicht +20. Een goed paard komt dat op een heel hoog gewicht en een minder paard op een heel laag gewicht. Men wil daarmee bereiken dat alle paarden gelijk over de finish komen.

Een conditieren echter, kijkt niet naar een standaardgewicht, maar naar recente prestaties. Bijvoorbeeld:
standaard gewicht van 60 kilo en voor elke gewonnen som van 1500 euro een kilo extra.
Deze zijn er in enorm veel varianten.

Neem het voorbeeld Habibi en Mistral nog even: Habibi heeft een handicap van 46 en Mistral van 57. Het voordeel van Habibi is in een handicapkoers dus altijd 11 kilo ten opzichte van Mistral.

Wanneer deze paarden in een conditieren zouden lopen waarin de conditie als volgt is: 60 kg + voor elke gewonnen som van 1500 euro 1 kg is het als volgt: Habibi loopt met 61 kilo want de gewonnen som is 1700 euro ongeveer.
Mistral krijgt 65 kilo omdat hij 7800 euro heeft verdiend. Het verschil in deze koers bedraagt dus maar 4 kilo en de kans dat Habibi nu ook wint is heel veel kleiner.

Omdat Habibi dus een laag handicapgewicht heeft, is het veel verstandiger om in handicapkoersen te lopen, dan conditierennen te starten. Dat blijkt dus nu ook, met deze overwinning.

Zijn handicap is overigens wel met 2 kilo gestegen omdat hij won, dus nu op 48 gezet.

Is het zo een beetje te volgen??
Laatst bijgewerkt door SaintAissa op 13-06-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt