Gisteren trof ik mijn paard aan met een bloedneus en linkerkant van zijn hoofd gezwollen! Dat was schrikken zeg!
Gelukkig is mijn paard zichzelf nog. Nu lijk hij een bad-ass uit die gevochten heeft ofzo.
Maar we moeten die zwelling goed in de gaten houden... Gisteren 2 spuitjes gekregen, vandaag weer 1 en morgen komt DA terug en zien of hij nog spuitjes moet geven of niet...Mijn paard de laatste maanden ook mok, schimmel, ... gehad. Ook white line disease in zijn hoeven, 2 van de 4 zijn genezen.
Zorgenpaardje toch...
Ik heb mijn paard terug verhuisd naar mijn ouders omdat ik zelf ook ga verhuizen en ik ben nu dus op zoek naar een prettige stal in de buurt van Zwolle/Hattem/Wapenveld. Dat blijkt zo makkelijk nog niet met "al" mijn eisen (aan het bos, 24/7 buiten, koud stromend water). Maar in de tussentijd staat paard dus stil omdat mijn ouders niet direct om de hoek wonen en ik zo druk ben met verhuizen en tentamens.
Ik 'm pakken en kijken naar z'n voeten, ijzer helemaal verwrongen en naar binnen geschoven! Direct paniek voor nageltred. Want paard wou z'n gewicht er niet meer op zetten. De smid werd ook meteen gebeld, hij kwam uit een restaurant naar mijn stalling gerend.