De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:58

Hier opnieuw een sukkelaartje! :(:)
Gisteren trof ik mijn paard aan met een bloedneus en linkerkant van zijn hoofd gezwollen! Dat was schrikken zeg!
Gelukkig is mijn paard zichzelf nog. Nu lijk hij een bad-ass uit die gevochten heeft ofzo. :+ Maar we moeten die zwelling goed in de gaten houden... Gisteren 2 spuitjes gekregen, vandaag weer 1 en morgen komt DA terug en zien of hij nog spuitjes moet geven of niet...

Mijn paard de laatste maanden ook mok, schimmel, ... gehad. Ook white line disease in zijn hoeven, 2 van de 4 zijn genezen.

Zorgenpaardje toch... ;)

Diddykong

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 01:55

Jeetje Hanne wat doen die paarden toch ;) volgens mij vinden ze het leuk de baas af en toe een hartverzakking te bezorgen. Maar balen, want je zou toch binnenkort je eerste wedstrijd hebben?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:16

Ja inderdaad volgende week eerste cross. Het is maar dat het hoofdstel niet zou passen door die zwelling. Maar voor de rest is hij fysiek en mentaal helemaal in orde! Vanavond vraag ik aan DA of hij wel kan werken... Beste is dat die zwelling snel weg gaat! :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:06

Heel veel sterkte Samy! Dappere beslissing.

Jeetje Hanne, dat is schrikken! Weet je ook waardoor het komt? Heeft hij een trap gehad of zoiets?

Hier is het even stil in volbloed-land. :Y) Ik heb mijn paard terug verhuisd naar mijn ouders omdat ik zelf ook ga verhuizen en ik ben nu dus op zoek naar een prettige stal in de buurt van Zwolle/Hattem/Wapenveld. Dat blijkt zo makkelijk nog niet met "al" mijn eisen (aan het bos, 24/7 buiten, koud stromend water). Maar in de tussentijd staat paard dus stil omdat mijn ouders niet direct om de hoek wonen en ik zo druk ben met verhuizen en tentamens.
Balen, hij is nu helaas niet op tijd in conditie voor de voorjaarsrally die ik had willen rijden in april en voor het eerste toernooi... :\

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:43

Ik weet het niet! DA denkt wss trap of stoot. Maar hij maakte zich ook zorgen dat het ivm het lymfesysteem kon zijn! Maar als de zwelling verminderd, zou het normaal niet dat zijn.
Hopelijk vanavond zwelling heel stuk minder!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:20

Veel sterkte Samy.

Balen Hanne. Je vraagt je soms idd wel af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Mijnes maakt er een sport van om met ijzers te smijten. Smid krijgt er bijna grijze haren van. En moesten het nu de voorijzers zijn a la. Maar nee, het zijn de achterijzers die rondvliegen, meestal hervormt tot prachtige onherkenbare kunstwerken.
Don't ask me how.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:31

Idd maar vreemd Hanne... Hopelijk niks ernstig.

Thioro toch, vliegende achterijzers hoor je idd niet zo vaak, maar achteraan valt de schade meestal wel iets beter mee dan bij aftrappen vooraan, niet?

Ik ga hout vasthouden, maar tot hiertoe geen afgetrapte ijzers meer hooguit 1 uitgescheurde nagel ook al begint mijn smid veel garnituur te geven.
Gisteren wel binnen gehaald met opgezette speekselklieren. Vind het altijd zo vreemd dat ze dat "plots" hebben en hooguit een paar dagen. Alsof er op enkele dagen zoveel miner of emer gras kan staan...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:34

Hier ook een paard met verwrongen ijzers gehad! Maar gelukkig blijven ze er gewoon op.
Ik had gereden met mijn paard, stak 'm weer op de wei. Kwartiertje later moesten de paarden binnen voor 's nachts. Mankte hij daar wel niet keihard... := Ik 'm pakken en kijken naar z'n voeten, ijzer helemaal verwrongen en naar binnen geschoven! Direct paniek voor nageltred. Want paard wou z'n gewicht er niet meer op zetten. De smid werd ook meteen gebeld, hij kwam uit een restaurant naar mijn stalling gerend. := Met zijn nette kleren. :+ Maar gelukkig niets ernstigs geraakt en kon hij het ijzer weer netjes op leggen na het recht maken. Dag erna op wedstrijd en hoppa we zaten in de prijzen. :+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:11

Mijn paard verloor zijn ijzers ook heel vaak. Vooral de ijzers die mijn smid voorheen gebruikte, tegenwoordig is het veel minder, maar ik weet niet zo goed wat het verschil in ijzers nu is.. :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:26

Enige verschil is dat ze bij een missend achterijzer niet mankt. Voorijzer eraf en ze staat op 3 benen.
Smid was deze keer niet heel verbaasd omdat hij bij het beslaan al had gezien dat de nagelgaten last hebben gehad van de vochtigheid. Hoef was nu gewoon aan het brokkelen rond de nagelgaten.
Tel daarbij dat mijn merrie ook als een volslagen idioot door het weiland kan rennen. Sja dan blijft dat ijzer op een bepaald moment wel in de grond steken. Staleigenaar heeft het ijzer in het weiland ernaast terug gevonden. Om een idee te geven van de idioterieen die die kip soms uithaalt.

Ach, zoals een stalgenootje zei: ze behoed hoefsmeden voor werkloosheid :+ .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:00

Thioro schreef:
Ach, zoals een stalgenootje zei: ze behoed hoefsmeden voor werkloosheid :+ .

:')

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:04

Oww doet ie van mij het nog heel netjes hoor ik al. Maar heb sinds 2 weken weer ijzers voor dus ben benieuwd.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:16

springschoenen omhouden helpt bij ons bij het aftrappen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:24

Vandaag paardje laatste spuitje gehad en hij mag morgen terug werken! :) Dinsdagnamiddag springles en volgende week zondag cross! :D
En en hij is in 2 weken 15-20 kilo verdikt, wat echt enorm is voor hem! :D Op zo'n korte tijd! Dankzij de supplementen en dergelijk van de dierenarts! (Heb begin maart bloed laten testen en verschillende waarden niet in orde) Ik ben 'm zooo dankbaar! :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 06:35

Mijn oude dame nog 1 keer word komende mnd 21jr.
nog top fit,en durf het bijna niet te zeggen nooit ziek in heel haar leven 1x een hoefzweertje gehad.echt een toppertje.
alleen erg verpest door mezelf,ik kreeg haar op 3jr leeftijd en was toen zelf 13jr dus we hebben enorm veel gecrosst eigenlijk alleen maar,maar dat wil ze nog steeds haha.
helaas liet ze zich niet dekken had graag een nakomeling gehad.
meet gipsy
https://www.dropbox.com/s/wuy57j2ou0otc ... 0.jpg?dl=0

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:07

Afbeelding
Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:16

Oh ja spring ik hier even binnen. ;) Cross was trouwens foutloos!

Afbeelding

Leuke foto Dittaswart!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:24

Jeetje wat goed! Gefeliciteerd zeg. En supermooi jullie zo samen!

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:56

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaresse van een engels volbloed merrie! Ze heet Anacaona. Heb haar gisteren gegoogled, had niet veel tijd dus wil er aankomend weekend echt voor gaan zitten. Wat ik wel tegen kwam is dat ze een stuk of 10 races heeft gelopen.
Ze heeft het afgelopen jaar niet veel gedaan, dus het langzaam weer opbouwen met nu nog veel longeerwerk.

Ik hoop dat ik heel veel plezier met haar ga beleven. Ben nu al zooooooo blij met haar! Ben aan het werk maar in mijn gedachten ben ik al bij haar op stal {:} /3

Leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:02

Wat leuk Marijketjuh, waar komt ze vandaan? Veel plezier met je volbloed!

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:15

Ze komt uit Ierland, weet zo niet uit mijn hoofd bij welke stal. Volgens mij was de trainer Lazzari.

Dank je wel! Gaat vast lukken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:18

Ik ga zondag opnieuw op cross met mijn paard. Ik ben benieuwd! :) We starten 80cm. (In nederland is dat de B maar bij ons is de B 90 cm, dus is 80 bij ons nog een trapje lager)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:36

Leuk dat je een volbloedje gekocht hebt! Je kan op www.ndr.nl zien wanneer en door wie ze is gereden.
Ze is nog gereden door iemand die ik ken echt leuk! Ze reed volgens mij toen al op een stal in duindigt.
Ze is zo te zien in 2010 voor het laatste op de baan geweest dus al een tijdje of alleen in training of heeft ze iets anders gedaan. Veel plezier met je volbloedje!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:37

Marijketjuh_ schreef:
Ze komt uit Ierland, weet zo niet uit mijn hoofd bij welke stal. Volgens mij was de trainer Lazzari.

Dank je wel! Gaat vast lukken.

Leuk! Die van mij is ook in Ierland geboren, maar is getraind en uitgebracht in Engeland.

ikkelies schreef:
Leuk dat je een volbloedje gekocht hebt! Je kan op http://www.ndr.nl zien wanneer en door wie ze is gereden.
Ze is nog gereden door iemand die ik ken echt leuk! Ze reed volgens mij toen al op een stal in duindigt.
Ze is zo te zien in 2010 voor het laatste op de baan geweest dus al een tijdje of alleen in training of heeft ze iets anders gedaan. Veel plezier met je volbloedje!

Dat geldt denk ik alleen voor paarden die in Nederland gerend hebben.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:54

vandaag mooie foto genomen

Afbeelding

Na een periode van 2 voorijzers, toch maar weer over naar 4. Ze liep helaas te vaak onregelmatig met 2 ijzers...