Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:06

Mando schreef:
Het leven is zeker goed in Friesland _O-
Heerlijk toch deze foto's.

Kan mij hier alleen maar bij aansluiten :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:18

Melzazu schreef:
Heerlijk om te zien dat een paard zo gehouden wordt en zulke prestaties levert. Dat kan dus gewoon hè :+

Ja mooi is dat he?
Ik sprak ooit eens een niet onverdienstelijke trainster> paarden hele dagen buiten zomer en winter, 2x pw duurtraining en 1 x pw op snelheid en daarmee wint ze vele koersen.
Daar kunnen een hele hoop disciplines wat van leren!

Gefeliciteerd met de overwinning Janouk! Prachtig gereden in dat grote veld!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 05:56

Melzazu schreef:
Heerlijk om te zien dat een paard zo gehouden wordt en zulke prestaties levert. Dat kan dus gewoon hè :+

Ik denk juist dat Madness zo presteert omdat hij zo gehouden wordt

Madness blijft zo lichamelijk en geestelijk gezond. Hij heeft vrienden in de groep waar hij mee kan ravotten en de baas over kan spelen, hij houdt zich zelf fit en de rest :D in de wei. Hij kan lekker banjeren.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:05

janouk schreef:
Melzazu schreef:

Ik denk juist dat Madness zo presteert omdat hij zo gehouden wordt

Madness blijft zo lichamelijk en geestelijk gezond. Hij heeft vrienden in de groep waar hij mee kan ravotten en de baas over kan spelen, hij houdt zich zelf fit en de rest :D in de wei. Hij kan lekker banjeren.

Helemaal eens. Ik denk dat dus ook *\o/*
Zoals wildgirl ook zegt kunnen sommigen daar denk ik van leren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:58

Gelukkig is het in andere takken van snelheidssporten ook gebruikelijk. EV's, endurance, polopaarden worden bijna altijd zo gehouden en getraind.

Alsof het andere paarden zijn waardoor ze wel vrij in de wei kunnen of zo... Alsof de spieren voor snelheid anders herstellen dan wanneer je ze voor krachttraining gebruikt.

Ik heb dat 6x in de week trainen voor dressuur nooit begrepen.
Springruiters zitten er een beetje tussenin, naar wat ik daarvan hoor. Daar komen ze iig nog wel een deel van de dag vrij in de wei, over het algemeen, en gesprongen wordt er ook niet dagelijks.

prompter

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:54

Over de training van polopaarden ben ik wat minder positief, maar ze staan inderdaad heel veel buiten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:01

Dat snap ik. Het is gewoon een ruwe sport, met een ruwe rijwijze en (vermoedelijk) even ruwe training. Net als dat jachtpaarden (en dan kijk ik even alleen naar de UK/Ierland etc) niet heel erg 'klassiek' worden gereden. Meeliften en als een zoutzak over de sprongen komt dichterbij de werkelijkheid (de goeden niet te na gesproken)
Maar ze worden niet dagelijks getraind en ze lopen veel buiten, en dat was meer het punt hier.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:03

Hier worden ze wel dagelijks getraind. Dat ruwe valt wel mee. Maar duurtraining altijd rechtsom, en training op het veld altijd van koud hup in galop, nooit een warming up. De paardenkliniek hier in de buurt heeft er wel goede klanten aan, veel peesproblemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 13:34

Voor de Bokkers in de buurt van Emmeloord

Woensdag 19 Juli komt Madness naar de gras Drafbaan in Emmeloord. Dus als je Madness een keer live wil zien lopen en aanmoedigen.

Hij is ingeloot en start in koers 5, Startnummer 4, koers tot een winsom van 12.000 euro.
Hij wordt gereden door Yanick Mollema. Starttijd 18:55u

Ik ben er niet bij, want ik ben op trainngskamp met Aladdin, mijn rijpaard.
Maar Madness is er bij met het team. *\o/*

En nog veel meer Dravers. Gezellig om eens kennis te maken, live, met de drafsport

https://www.grasbanen.nl/emmeloord/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:57

Leuk, dat is nog wel te doen dus wie weet dat ik ga kijken :) Maar als jij zelf er niet bent, wie leidt dan de Madnessfans rond?

Ik zie overigens dat er in zijn koers een paard is uitgeloot. Is dat omdat er meer inschrijvingen dan plekken waren?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:00

Leuke baan is dat, Emmeloord :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:06

Koper schreef:
Leuk, dat is nog wel te doen dus wie weet dat ik ga kijken :) Maar als jij zelf er niet bent, wie leidt dan de Madnessfans rond?

Ik zie overigens dat er in zijn koers een paard is uitgeloot. Is dat omdat er meer inschrijvingen dan plekken waren?

Inderdaad, teveel inschrijvingen. Dan wordt er geloot. En het uitgelote paard heeft volgende keer zeker een plek.

:o ik ben er niet om de Madness rondleiding te houden :( maar de volgende keer hoop ik zeker wel bij te zijn voor de rondleiding liefhebbers

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:17

Is Paul er wel dan of ook niet?

Ik zit dan in Heerenveen dus wel aan te rijden.
Maar ook niet gezellig zonder jou natuurlijk. Wil dan wel ff jou ook zien

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:21

Nee Paul is er ook niet.

Het zal moeten wachten tot de volgende keer als deze Penny er ook is
Laatst bijgewerkt door janouk op 12-07-23 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:30

Rogier ontmoeten zou bijna net zo'n grote eer zijn als Madness himself in het echt zien :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:43

Koper schreef:
Rogier ontmoeten zou bijna net zo'n grote eer zijn als Madness himself in het echt zien :j

Hahaha Rogier meldt dat hij er niet is. Dus helaas die eer moet ook even wachten *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:21

Nou, dan maar wachten op Wolvega.

Rogier1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:19

Koper schreef:
Ooooohh, dat filmpje van Madness als jaarling <3 Ik snap je helemaal, Janouk. Hij heeft echt penny-potentie.

Over die sulky's trouwens. Het ziet er zo oncomfortabel uit. Zo met je benen naar voren gestrekt, waarbij ik m'n knieën al voel als ik er naar kijk. En dan zo'n klein zitje waarop je eigenlijk achterover kiepert maar toch rechtop wil zitten. <3 Ik heb veel te weinig core muscles om pikeur te kunnen zijn :') En dan zoals Robbin meerdere koersen achter elkaar.

Of valt het allemaal wel mee en ziet het er spartaanser uit dan het is?

Dat voel je goed aan... Ik kreeg een keer kramp op zo'n karretje vlak voor de start. Wist niet meer waar ik het zoeken moest. Als het geen dagelijkse bezigheid voor je is is, dan voel je je net een aangespoelde walvis.

Rogier1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:23

janouk schreef:
Koper schreef:

Hahaha Rogier meldt dat hij er niet is. Dus helaas die eer moet ook even wachten *\o/*

Nou, voor single, donkerharig en niet onbemiddeld kan ik wel wat omgooien in mijn schema eventueel. Beetje type Sandra Bullock. :D

Rogier1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:26

prompter schreef:
En ook zo leuk en dan zijn we weer bij Madness: Rogier deed altijd verslag als Purple Rain moest lopen, hij noemde hem "een mooie verschijning" :D

Dat was wel erg diplomatiek. :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:29

Hoe bedoel je :)? Jij deed altijd verslag op Duindigt en vond mijn paard er kennelijk goed uitzien :j

Rogier1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:32

prompter schreef:
Hoe bedoel je :)? Jij deed altijd verslag op Duindigt en vond mijn paard er kennelijk goed uitzien :j

Ik heb er geen herinnering meer aan. Schrik er wel van dat ik blijkbaar een alfabet geleden al aan het speakeren was. Ow, wacht... Stuart Diab reed haar! Zit ik warm? Of hem...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:33

Yep, ik ben de vrouw van Stuart. Het was wel een hengst :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 07:33

Rogier1976 schreef:
Nou, voor single, donkerharig en niet onbemiddeld kan ik wel wat omgooien in mijn schema eventueel. Beetje type Sandra Bullock. :D

_/-\o_
Keep on dreaming, Rogier :D :D

Aparte omschrijving trouwens voor Madness: single, donkerharig en niet onbemiddeld *\o/*

:D ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:50

Rogier1976 schreef:

:D

Helaas voor jou ben ik blond. Wel single, en heel erg van plan om dat zo te houden.

Kramp op zo'n karretje lijkt me erg onhandig. En toen? Hoe heb je die koers toen gereden?