wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:53

Meld me hier ook maar eens...

Ik ben nu al 7 jaar in het bezit van Salty (Jovial Lobell v. Strausie) en sinds vorige week ben ik ook de gelukkige eigenaresse van Bidri Victory (v. General November). Een niet geregistreerd merrieveulen. Lachen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:09

leuk!

Ik heb een draver van straussie en ééntje van general november!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:20

nobel1 schreef:
leuk!

Ik heb een draver van straussie en ééntje van general november!

Dat is wel heel erg toevallig Haha!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:26

kleine wereld he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:28

ik heb er ook een Lachen

noble touch
v: grassano
m: kimlady

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:41

Heb er ook nog 1 bij van mijn zwager Romeo Boko. En nog 2 andere dravers.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:26

Ik heb er ook een.Een zwarte merrie.
Ze is het vaste liefje van Sil de franse dekhengst. Haha!
Ze is er een van Tarport Prix. Knipoog

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:53

rhaps ken ik zeker Lachen
is echt een superleuk paard Lachen
heb jij die nu dan?[/quote]

Ja, ik ben de bijzonder trotse eigenaar van hem. Ik ben dus echt trots op hem hahaha. Ik heb hem nu ongeveer een half jaar. Hij doet het super als rijpaard en vindt het ook echt leuk.[/quote]

oke wat leuk Haha!
was echt een populair paard op stal Lachen
echt super lief, deed geen vlieg kwaad en ook heel rustig voor de kar enzo

veel plezier met hem Knipoog

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:08

Kent iemand miss Tiger BD heeft ook bij de Rob de vlieger gestaan aantal jaren.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:10

Ik weet of ik deze vraag hier kan stellen, maar doe 't toch maar Bloos

Ik ga 2e kerstdag bij een 2,5 jarige draver kijken. Een hele leuke merrie
Het gebruiksdoel is, zeg maar, recreatie

Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij de aankoop van een draver?
Zijn er bepaalde "gebreken", bijv. qua beenstanden, die veel voorkomen bij dravers?

Ik wil haar in elk geval wel klinisch laten keuren

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:32

Dravers hebben geen aparte afwijkingen, ze zijn meestal correct gebouwd en hard op de benen (anders houden ze de zware training ook niet vol).

Maar het paardje dat jij op het oog hebt is daar blijkbaar niet geschikt voor (anders werd ze niet verkocht), het is dus wel handig om van een betrouwbare bron te vernemen waarom precies ze weggaat. Lachen Sowieso kan het geen kwaad om een van de kenners hier te vragen of het adres/trainer waar ze vandaan komt een betrouwbaar adres is.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:55

Ze komt bij ons kijken. Haha! Grappig je op bokt tegen te komen.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:20

Hahaha, dat is zeker grappig Haha! !!
Een vertrouwd adres zijn jullie volgens mij wel, ik kan sowieso ook echt niks negatiefs vinden over jullie Knipoog. Ik ben erg voorzichtig, omdat ik tot op heden nou niet bepaald geluk heb gehad met mijn eigen paarden (zie profiel)

Volgens mij stond er iets over de reden in de adv. op MP, maar weet ik niet zeker, aangezien ze er niet meer op staat.

Ik heb echt zin in vrijdag. Ik ben onwijs nieuwsgierig. Vanaf de foto's spreekt ze me in elk geval heel erg aan!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:23

Ik heb daar ook twee paarden gekocht, en ben meer dan tevreden.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:27

Dat is leuk om te horen en helemaal voor jullie, Sempre Haha!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:11

Ook ik heb daar 1 paard gekocht Haha! Ook tevreden, kom er nogsteeds zo af en toe.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:55

Woogy schreef:
hoe bedoel je trauma op het bit? is ze er bang voor of zijn ze hard geweest in d'r mondje?
Hoe oud is ze ongeveer?

Ze is 6-7 jaar. Ze is even ingereden geweest voor ze 2 jaar was, wat toen mis ging (heb er verslagen van gelezen: bokken, niet willen draaien, niet draven onder de ruiter maar dat lijkt me op die leeftijd logisch). Volgens mij is het toen gewoon allemaal te snel gegaan. Ik verzorg haar al twee jaar en ben nooit problemen tegengekomen. Op een bepaald moment wou ik haar inrijden, ben met het zadel begonnen vond ze echt prima, geen probleem (gelukkig!). Maar het hoofdstel aiai. Ben dus gaan opzoeken en vermoed door die verslagjes een (psychisch) trauma.

Wat ze doet: haar mond geen halve seconde stilhouden. De eerste keer wou ik kijken of het paste, heb haar toen (omdat ik dacht dat ze moest wennen) een heel eind met het bit aangelaten, maar nooit KUNNEN kijken of het past Haha! Altijd maar kauwen en speekselen.
Aan de longe reageert ze totaal niet meer op de hulpen, zelfs al hangt de longe niet vast aan het bit.

Toen ben ik erop gekropen zonder hoofdstel (wel zadel), en vanaf ik druk zette op het halster ging ze omhoog. Echt flink steigeren. Daar heb ik even 'door' gereden, aangezien gewoon rijden zonder sturen wel prima ging (ze verdraagt het gewicht, bewegingen,...) en ze steigerde niet meer, maar schudde wel constant met haar hoofd (en ferm). Ze laat zich ook helemaal niet sturen. Ook begint ze te "knabbelen" met haar lippen opgetrokken en doet haar mond open (zonder bit in)...

Ik durf er dus niet met bit op en heb ook geen idee hoe ik het kan aanpakken... In het voorjaar (na de examens) wil ik haar terug een beetje beleren maar heb geen idee waar te "her"beginnen. Nu staat ze gewoon op het land en in de omgang is er ook totaal geen probleem. Alleen die druk op haar hoofd...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:36

ponyzotje schreef:
Woogy schreef:
hoe bedoel je trauma op het bit? is ze er bang voor of zijn ze hard geweest in d'r mondje?
Hoe oud is ze ongeveer?

Ze is 6-7 jaar. Ze is even ingereden geweest voor ze 2 jaar was, wat toen mis ging (heb er verslagen van gelezen: bokken, niet willen draaien, niet draven onder de ruiter maar dat lijkt me op die leeftijd logisch). Volgens mij is het toen gewoon allemaal te snel gegaan. Ik verzorg haar al twee jaar en ben nooit problemen tegengekomen. Op een bepaald moment wou ik haar inrijden, ben met het zadel begonnen vond ze echt prima, geen probleem (gelukkig!). Maar het hoofdstel aiai. Ben dus gaan opzoeken en vermoed door die verslagjes een (psychisch) trauma.

Wat ze doet: haar mond geen halve seconde stilhouden. De eerste keer wou ik kijken of het paste, heb haar toen (omdat ik dacht dat ze moest wennen) een heel eind met het bit aangelaten, maar nooit KUNNEN kijken of het past Haha! Altijd maar kauwen en speekselen.
Aan de longe reageert ze totaal niet meer op de hulpen, zelfs al hangt de longe niet vast aan het bit.

Toen ben ik erop gekropen zonder hoofdstel (wel zadel), en vanaf ik druk zette op het halster ging ze omhoog. Echt flink steigeren. Daar heb ik even 'door' gereden, aangezien gewoon rijden zonder sturen wel prima ging (ze verdraagt het gewicht, bewegingen,...) en ze steigerde niet meer, maar schudde wel constant met haar hoofd (en ferm). Ze laat zich ook helemaal niet sturen. Ook begint ze te "knabbelen" met haar lippen opgetrokken en doet haar mond open (zonder bit in)...

Ik durf er dus niet met bit op en heb ook geen idee hoe ik het kan aanpakken... In het voorjaar (na de examens) wil ik haar terug een beetje beleren maar heb geen idee waar te "her"beginnen. Nu staat ze gewoon op het land en in de omgang is er ook totaal geen probleem. Alleen die druk op haar hoofd...

heb je haar al eens heel goed medisch laten nakijken? dit klinkt niet heel goed inderdaad Nagelbijten / Gniffelen het is geen trauma op het bit denk ik dan, maar eerder op het hoofd, aangezien ze het bitloos ook doet?
dus even een heel simpele, misschien domme vraag : als ze gewoon een halster aanheeft is er niets aan de hand? (dus niet onder het rijden, maar in de omgang)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:27

Zijn paarden die extreem gevoelig zijn op het hoofd en dan vooral energetisch een hekel hebben aan druk op de kop.

Mijn volbloed heeft dit ook een tijd lang gehad, ze kon totaal geen druk verdragen op d'r koppie. Bit, halster, ketting helemaal niks. Ze is er nu wel overheen, toen destijds ook al redelijk maar laat d'r nu behandelen voor het hele energetische factor wat heel erg veel helpt.

Klinkt toch wel echt als stress op rijden, vooral dat knars gedrag ook als er geen bit in zit. Het hoeft niet persee een trauma te zijn, kan een natuurlijk weerzin zijn die wel versterkt is door het gebruik van een bitje of harde handen.

Is ze ook kopschuw(geweest)? gaat ze snel hangen als je d'r vastzet?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:30

Ik verzorg een draver van 20 jaar Pling
en hij is 1.70 *LOL*
Groot he voor een draver,

Hij is van Binar op bokt
Zie voor foto's in me profiel van Bizar

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:54

Paljassofie, Woogy:
Ze is medisch helemaal ok. Ik train haar ook voornamelijk op het wijken voor druk. Ik kan achter haar oren drukken en dan zakt haar hoofd meteen. Gewoon aan het halster leiden heeft ze geen probleem mee. Ze is absoluut niet kopschuw.

Volgens mij (met behulp van jullie vragen), is het dus echt een trauma door het vroege inrijden (op een verkeerde manier)...? Maar dan nog, weet ik niet hoe dat op te lossen.
Aan de hand is er echt geen probleem. Behalve, wanneer ik met "dubbele lijnen", aan de hand werk. Dat protesteert ze ook met hoofdschudden. M.i. dan omdat dat op sturen lijkt.

Ik wil haar uiteindelijk wel liefst MET bit inrijden, liefst een dubbelgebroken Fulmnertrens die heel zacht inwerkt. Ik heb er geen probleem mee bitloos te starten, maar ik vind het zonde als haar trauma daarop blijft bestaan natuurlijk...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:56

haar laten wennen lijkt met het makkelijkste als ze verder niet kopschuw is. Hoofdstelletje in zo vrij mogelijk(geen neusriemen dun bitje misschien twee soorten metaal voor een 'smaaksensatie') beetje mee wandelen met het touwtje aan het halster vast, misschien een keert mee in een bak zetten(wel erbij blijven voor de zekerheid!) kijken wat ze ermee doet als ze binnen haar eigen grenzen eraan kan wennen.
Als ze het eenmaal een beetje doorheeft kun je misschien verder gaan bouwen door te wandelen aan het bitje en misschein dan al met losse lijnen rijden.
Zou met een dergelijk bitje rijden als deze Afbeelding
Mijn volbloed is ook niet altijd even zoet op het bitje, veel stress erop gehad ook gooien met het hoofd en vooral de mondhoeken optrekken. Rij haar met dit bitje en langzaam maar zeker gaat ze er steeds beter op loopt nu al een stuk rustiger met d'r hoofd en d'r mond houdt ze nu aardig dicht. Ik rij altijd zonder neusriem trouwens...geen idee of dat relevant of boeiend is om te weten Knipoog

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:27

Het bitje dat jij afbeeldt is dus idd het bitje dat ik bedoel Haha! hiephiep, ik wist wel dat mijn gevoel juist was Tong uitsteken Knipoog

Maar twee soorten metaal wil ik liever niet. Bij bepaalde bewegingen van het bit kunnen hierbij kleine schokjes vrijkomen door de wrijving van de twee metalen tegen elkaar, schijnt het. Evengoed, ik wil hetzelfde bit maar met een gewoon tussenstuk.

Ik wil sowieso zonder neusriem rijden. Ik vind het belangrijk die expressievorm van een paard niet te onderdrukken. Dat kan dus ook al geen reden zijn, toen ik haar het hoofdstel aan deed.

Het zal inderdaad een kwestie van wennen, wennen, wennen zijn en niets anders. En mooi opbouwen natuurlijk ook. Bedankt voor je inbreng!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:39

Ik rijd een dravertje bij!
Tornado Victory v. Keller Lobell m. Flying Yankee

Echt een superleuk paardje! Heel werkwillig en echt een leuk karakter! Haha!
Sinds ik hem ken ben ik echt fan van het ras! (na natuurlijk ook wat andere dravers te hebben getest! Haha!)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:42

Dat is Nans' halfbroertje. Ja