Ik ben nu al 7 jaar in het bezit van Salty (Jovial Lobell v. Strausie) en sinds vorige week ben ik ook de gelukkige eigenaresse van Bidri Victory (v. General November). Een niet geregistreerd merrieveulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nobel1 schreef:leuk!
Ik heb een draver van straussie en ééntje van general november!
Woogy schreef:hoe bedoel je trauma op het bit? is ze er bang voor of zijn ze hard geweest in d'r mondje?
Hoe oud is ze ongeveer?
ponyzotje schreef:Woogy schreef:hoe bedoel je trauma op het bit? is ze er bang voor of zijn ze hard geweest in d'r mondje?
Hoe oud is ze ongeveer?
Ze is 6-7 jaar. Ze is even ingereden geweest voor ze 2 jaar was, wat toen mis ging (heb er verslagen van gelezen: bokken, niet willen draaien, niet draven onder de ruiter maar dat lijkt me op die leeftijd logisch). Volgens mij is het toen gewoon allemaal te snel gegaan. Ik verzorg haar al twee jaar en ben nooit problemen tegengekomen. Op een bepaald moment wou ik haar inrijden, ben met het zadel begonnen vond ze echt prima, geen probleem (gelukkig!). Maar het hoofdstel aiai. Ben dus gaan opzoeken en vermoed door die verslagjes een (psychisch) trauma.
Wat ze doet: haar mond geen halve seconde stilhouden. De eerste keer wou ik kijken of het paste, heb haar toen (omdat ik dacht dat ze moest wennen) een heel eind met het bit aangelaten, maar nooit KUNNEN kijken of het pastAltijd maar kauwen en speekselen.
Aan de longe reageert ze totaal niet meer op de hulpen, zelfs al hangt de longe niet vast aan het bit.
Toen ben ik erop gekropen zonder hoofdstel (wel zadel), en vanaf ik druk zette op het halster ging ze omhoog. Echt flink steigeren. Daar heb ik even 'door' gereden, aangezien gewoon rijden zonder sturen wel prima ging (ze verdraagt het gewicht, bewegingen,...) en ze steigerde niet meer, maar schudde wel constant met haar hoofd (en ferm). Ze laat zich ook helemaal niet sturen. Ook begint ze te "knabbelen" met haar lippen opgetrokken en doet haar mond open (zonder bit in)...
Ik durf er dus niet met bit op en heb ook geen idee hoe ik het kan aanpakken... In het voorjaar (na de examens) wil ik haar terug een beetje beleren maar heb geen idee waar te "her"beginnen. Nu staat ze gewoon op het land en in de omgang is er ook totaal geen probleem. Alleen die druk op haar hoofd...