hoop dat we dat probleem niet hebben met de volledige zolen want die zijn niet goedkoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Punt schreef:Ik moet zeggen dat het mijn paard wel echt ruim een jaar heeft gekost voor hij weer normaal op blote voetjes kan lopen. Ben er wel heel blij om dat ik het de tijd gaf, hij heeft nu echt ontzettend sterke hoeven op zijn bijna permanente scheur na dan.
Thioro schreef:Ik zou het geen optie vinden om mijn paard een jaar te laten 'strompelen' omdat ze er aan moeten wennen. Tenzij paard in kwestie op het weiland niks staat te doen al die tijd.
Het is bij ons heel stenig (hoefsmid vind het bijna een schande dat we een volbloed over dergelijke bodem laten lopen) en zonder ijzers haalt ze letterlijk de 500m tussen stal en weiland niet. De weides zelf zijn geen probleem.
Dus dan maar ijzers er onder. Zooltje hoeft gelukkig dan weer niet.
Unseen schreef:Punt schreef:Ik moet zeggen dat het mijn paard wel echt ruim een jaar heeft gekost voor hij weer normaal op blote voetjes kan lopen. Ben er wel heel blij om dat ik het de tijd gaf, hij heeft nu echt ontzettend sterke hoeven op zijn bijna permanente scheur na dan.
Hm ja, het zal inderdaad wel een behoorlijke tijd duren voordat ze dan weer lekker lopen. Wat heb jij in die tijd gedaan? Wel gewoon gereden? Daar zit ik nu een beetje mee, vanaf volgende maand wil ik weer vol aan de bak met hem om te trainen voor mijn wedstrijden komende deze zomer en dan is het wel zo prettig voor hem (en voor mij) als hij weer gewoon goed loopt. IJzers zijn dan een makkelijke oplossing, maar ideaal is het niet.
Thioro schreef:Ik zou het geen optie vinden om mijn paard een jaar te laten 'strompelen' omdat ze er aan moeten wennen. Tenzij paard in kwestie op het weiland niks staat te doen al die tijd.
Het is bij ons heel stenig (hoefsmid vind het bijna een schande dat we een volbloed over dergelijke bodem laten lopen) en zonder ijzers haalt ze letterlijk de 500m tussen stal en weiland niet. De weides zelf zijn geen probleem.
Dus dan maar ijzers er onder. Zooltje hoeft gelukkig dan weer niet.