[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:39

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:34

Afbeelding

Cyclo tijdens de buitenrit vandaag. net na heerlijk stuk te hebben gegalopeerd en gedraafd super, totale rit 23 km, en ze was erna nog topfit (foto is van 3/4 na een stuk stappen was al het zweet alweer weg). het lijkt alsof we dan toch ooit endurance kunnen gaan rijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:43

Onze drukke dag :+

WendyBZ schreef:
Vanochtend om half zes op en om half zeven richting stal gegaan. Spullen ingepakt, Tammy in de trailer en op weg. Onderweg veel regen uiteraard, daar helaas ook nog :\

Niet te land ingereden en begonnen aan eerste proefje. Aan de goede kant van de bak := Proefje ging niet vlekkeloos. Keer verkeerd gereden en daardoor wat spanning, waardoor ik vergeet te rijden :+ Resultaat was 179 punten, dus dat was wel aardig van ze :D
Afbeelding

en Wendy in default-setting :') handen laag en voorover hangen. Te druk met mezelf en met proefje en vergeten normaal te zitten.
Afbeelding

Beter :j
Afbeelding

Proef twee was in de waterbak ofzo :\ Afgrijselijk, wat een water :n Tammy was dus ook niet fijn te rijden, want die houdt niet van water. Kop in de lucht, benen optillen als een tuiger, dus normaal zitten is er ook niet bij :n
Afbeelding

Poging tot aanspringen in galop, maar ik vond het doodeng, in dat water :\
Afbeelding

Leuk dat we allemaal de aandacht erbij hebben :')
Afbeelding

Resultaat 173-6 dus 167, ook weer verkeerd gereden := Nouja, viel me allemaal nog mee :D

Toen Tammy even in de paddock gedaan tot de TREC clinic. Met de clinic begonnen met het water. Tammy voelt even hoe koud het is :D
Afbeelding

Waterratje *D
Afbeelding

Toen de af- en opsprong, met elke eerste sprong dus weer een megasprong, maar gelukkig blijven zitten en daarna hele beschaafde sprongetjes gedaan
Afbeelding

Daarna laaghangende takken
Afbeelding

Hier werd ze al wat onrustig, net na de takken wat bokkesprongen. Ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt. Bij de volgende hindernissen, smalle doorgang en labyrinth wel een paar keer gedaan, maar toen ze bij de smalle doorgang ook weer bokkesprongen begon te maken, ben ik gestopt. Drkke dag gehad, ik vond het wel genoeg en Tammy blijkbaar ook :j Terug naar de paddock, lekker een bak voer en rust gegeven, ze keek ook echt moe uit haar ogen. Nog even op het terrein gehangen en gekletst en eind van de middag naar huis. Tammy was toen alweer aardig opgeknapt :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:58

Tammy houdt in de dressuurring niet van water, maar duikt wel zo die sloot in met jou! hahaha grappig!!
Zonde van die ene punt Wendy! Maar die 2e proef, wat een waterballet zeg! :oo

Leuke foto, cyclo86, zo'n foto heb ik ook van mijn Bella!! zal hem ff opzoeken :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:48

Bijna een uur later heb ik hem eindelijk gevonden!! :)
Normaal quote ik dus geen foto's, maar omdat deze best op elkaar leken en er al zoveel foto's tussen staan (van Wendy) :) heb ik het toch maar even gedaan:
cyclo86 schreef:
Afbeelding

En dan hier Bella:
Afbeelding

Ik heb er enkele keer mee gereden. Voor een stapritje in de zomer: leuk! :-)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:37

klinkt als en leuke dag wendy, trec lijkt me ook echt geweldig maar daar moeten we zeker nog voor oefenen voorlopig erst maar eens endurance proberen haha. Trec wedstrijden zijn allemal zo ver weg en ik heb niet echt trailer enzo echt hoop geregel. We hopen de oefenendurance 11 september in ninove mee te kunnen doen maar weet niet of we het redden, qua vervoer en tijd enzo

en idd bella ze lijken sprekend geweldig he :D beste uitzicht wat je kan hebben <3
Laatst bijgewerkt door cyclo86 op 15-08-11 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:40

Waar woon je dan cyclo?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:40

berlare (oost-vlaanderen)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:42

Zijn er dan geen wedstrijden in Belgie in de buurt? Verder zijn ze inderdaad vaak verder weg, maar je bent toch een weekend onder de pannen. Ik ga vaak op vrijdag heen en zondag weer terug.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:45

meeste zijn in de belgische ardennen dus ja dat is wel een stukje tjah zou heel graag doen meerdere maar vervoer huren voor meer dan 1 dag wordt snel onbetaalbaar (voor mij toch ) dus we houden vorlopig op wedstrijden relatief in de buurt als dat lukt en doen verder lkkr recreatief buitenrijden heerlijk. Misschien ooit als het financieel wat gemakkelijker ligt 8-)

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:20

Beter laat dan nooit (mijn voorstelbericht was van December....). Maar hier dan de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:42

leuke foto

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:50

:wave:

Dat trec lijkt mij ook zo gaaf!
maar mijn paardje houdt niet zo van de trailer :(

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:36

Afbeelding
vind ik nog steeds een super foto :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:08

LawBoy schreef:
*knipt foto*

Mag ik vragen wat er super aan deze foto is..? :o
Sorry hoor, ik zie een scherp gesteld hek, en op de achtergrond een wazig paard met een wazig persoon erop :P

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:11

Dabo schreef:
LawBoy schreef:
*knipt foto*

Mag ik vragen wat er super aan deze foto is..? :o
Sorry hoor, ik zie een scherp gesteld hek, en op de achtergrond een wazig paard met een wazig persoon erop :P

haha, mee eens!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:19

over de foto dacht ik nu precies het zelfde als hierboven :Y) (miss verkeerde foto per ongeluk?) of we zijn blind O:)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:12

het was idd de man die foto trok die foutief scherp heeft gesteld, dat vond ik er net het mooie aan :-)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:16

Dit is een dravers-topic, LawBoy, geen foto-beoordelings-topic ;) :D :P

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:56

heeft iemand van jullie misschien nog een westernzadel liggen voor mijn dravertje :)
dan even pb'en :)

edit niet veel eisen als het maar past :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:52

Flew schreef:
Ik ben het eens met Wendy. Voordat ik een paard zou laten afmaken zou ik zeker willen weten wat er aan de hand is en in zulke gevallen weet je dat niet zonder röntgenfoto's. Stel je beslist om haar af te maken zonder foto's te laten nemen, zou het dan niet altijd aan je blijven knagen van 'wat als?' omdat je niet weet wat er aan de hand is. Mocht ze op de foto's echt stuk blijken te zijn, dan kun je een weloverwogen beslissing nemen.

Hier ben ik het ook mee eens..

En slacht is misschien toch beter voor een 'geestelijk' gezond paard.
Tegen een spuit willen ze vaak nog vechten en dat lijkt me geen fijn beeld

Hoop dat ik nog lang niet voor deze keuze kom te staan

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:12

Liannee_91 schreef:
Flew schreef:
Ik ben het eens met Wendy. Voordat ik een paard zou laten afmaken zou ik zeker willen weten wat er aan de hand is en in zulke gevallen weet je dat niet zonder röntgenfoto's. Stel je beslist om haar af te maken zonder foto's te laten nemen, zou het dan niet altijd aan je blijven knagen van 'wat als?' omdat je niet weet wat er aan de hand is. Mocht ze op de foto's echt stuk blijken te zijn, dan kun je een weloverwogen beslissing nemen.

Hier ben ik het ook mee eens..

En slacht is misschien toch beter voor een 'geestelijk' gezond paard.
Tegen een spuit willen ze vaak nog vechten en dat lijkt me geen fijn beeld

Hoop dat ik nog lang niet voor deze keuze kom te staan

Had idd ook wel verwacht dat er al rontgenfotos gemaakt waren om arthrose vast te stelle? het moet wel heel erg zijn als je het kan voelen (wel mogelijk trouwens) maar dan had het ook wel in het raport van de dierenarts gestan neem ik aan? volgens mij kost het ook de wereld niet een paar fototjes

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:57

Maar hoe weet je dat het sowieso niet meer goed komt? Ik ken geen mensen met röntgenogen hoor..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:47

Nee dat leer je niet inzien. Je kunt niet aan de buitenkant zien wat er in zo'n been aan de hand is. Ik heb paarden er ook knap ellendig bij zien staan, paarden waar je geen cent meer aan uit zou geven, maar die na grondig onderzoek toch goed opgelapt konden worden.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:35

Flew schreef:
Nee dat leer je niet inzien. Je kunt niet aan de buitenkant zien wat er in zo'n been aan de hand is. Ik heb paarden er ook knap ellendig bij zien staan, paarden waar je geen cent meer aan uit zou geven, maar die na grondig onderzoek toch goed opgelapt konden worden.

Ik ga niet in discussie hierover ;) Heb ik even geen behoefte aan. Ik heb, met heel veel adviezen en mensen die er geweest zijn kijken, mijn keus gemaakt & ik blijf hierbij ;)