wie vinden jullie het mooiste renpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Re: wie vinden jullie het mooiste renpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:32

Nienttje schreef:
Van de Arabische volbloeden vind ik Bachi Bouzouk een heel erg mooi gebouwd paard en Oleya du loup vind ik ook een super mooi paard en ze is ook nog is erg snel.

Idd, Bachi is erg groot gebouwd voor arabier maar hij is wel super mooi,
Oleya is heel fijntjes gebouwd, zij is vooral in het weiland en op stal echt mooi om te zien.

Leaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:20

labyrinth schreef:
Nienttje schreef:
Van de Arabische volbloeden vind ik Bachi Bouzouk een heel erg mooi gebouwd paard en Oleya du loup vind ik ook een super mooi paard en ze is ook nog is erg snel.

Idd, Bachi is erg groot gebouwd voor arabier maar hij is wel super mooi,
Oleya is heel fijntjes gebouwd, zij is vooral in het weiland en op stal echt mooi om te zien.

I <3 both!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:45

Euhmm..
Ik vond Eight Belles een prachtig paardje. Bloos
Heb nu een merrie'tje gevonden, die te koop staat, en ze lijkt wel op Belles!
En nu ga ik i.m.o. een vrij penny achtige reactie geven. Maar Seabiscuit was toch wel een super mooi paard, en natuurlijk met mooie prestaties. Clown

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 03:36

funny cide ,red rum ,barbaro,ruffian,readers choice. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:10

olala schreef:
funny cide ,red rum ,barbaro,ruffian,readers choice. Haha!

READERS CHOICE????

daar is er maar eentje van geweest en zij was van mij. Ben heel benieuwd op welk dier je doelt. Knipoog

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:33

Ik ben helemaal weg van de renpaarden van Juddmonte Farms in UK/USA! En dan met namen Dansili en Mizzen Mast vind ik prachtig...
Heb er een paar mogen ontmoeten, echt super mooie en leuke dieren... En duur!!! Bloos

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:53

Ik weet niet of Australie 'meedoet' in deze poll, maar dan kies ik Makybe Diva, a.k.a. The Mare. 3 Melbourne Cups gewonnen op rij, waarvan ik de laatste van begin tot eind gevolgd heb. Superspannend natuurlijk!! Ik vind haar een fantastisch paard!!!!

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:19

Tretorn caloe / paul trot

Kennen jullie die ^ ?
Graag reactiie : Mening! Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:43

Barramundi schreef:
Ik weet niet of Australie 'meedoet' in deze poll, maar dan kies ik Makybe Diva, a.k.a. The Mare. 3 Melbourne Cups gewonnen op rij, waarvan ik de laatste van begin tot eind gevolgd heb. Superspannend natuurlijk!! Ik vind haar een fantastisch paard!!!!

Waarom zouden australische paarden neit mee mogen doen ?
Wat vind je van Takeover Target?! Alsof dat geen goed paard is, zijn leven verhaal samen met huidige eigenaar/trainer joe janiak Haha! helemaal geweldig. Paard heeft nu al rond de 6 miljoen australische dollars gewonnen! En hij gaat in juni weer richting Royal Ascot, en dat terwijl hij al 9 jaar is.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:04

super_arnie schreef:
portcullis is een mooi beest
classic night en cool concept zijn ook wel leuk om te zien

Classic Night is nu van een meneer bij mij op stal die renpaarden heeft. Paard is kapot, wat wil je ook na zo'n carriere op de renbaan. Jammer want het was de beste van Nederland (zegt die man dan, ik heb er geen verstand van). Ze krijgt eind mei een veulentje.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:10

Mag het er ook meer dan 1 zijn?
Van recentere generaties:

Rock Hard Ten, (een beauty!) Fusaichi Pegasus (heb 1 van mijn honden naar hem vernoemd) en Pine Island; de laatste was misschien niet de allermooiste maar een enorm grote merrie, meer een hengst eigenlijk met een enorme uitstraling, helaas is ze net als Eight Belles niet oud geworden.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:11

Ben niet echt thuis in de rensport, ken alleen maar de grotere namen. :D

Maar bij mij komt Secretariat op no. 1 :j geweldig paard. Heb een paar filmpjes gezien op outube, en zoals dat paard rént!
Magnifiek gewoon. :D
Net zoals Man O 'War. :j Ook zo'n kanjer van een paard.

En niet d mooiste, maar waar ik wel een soft spo voorheb; Seabiscuit. :D Alleen al omdat hij liet zien dat een hárt soms nog belangrijker is dan een mooi lichaam. :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 05:50

Maxielover schreef:
super_arnie schreef:

Classic Night is nu van een meneer bij mij op stal die renpaarden heeft. Paard is kapot, wat wil je ook na zo'n carriere op de renbaan. Jammer want het was de beste van Nederland (zegt die man dan, ik heb er geen verstand van). Ze krijgt eind mei een veulentje.

Classic Night heeft altijd last van problemen gehad, dat heeft niets met de rensport te maken er zijn genoeg paarden in de dresuur en spring sport die iedere keer op problemen belanden.
Daarbij was CN ook geen makkelijk paard om te werken. En ondanks dat ze beide iedere dag in het land liep, als ze dan samen met dr maatje secret ging rennen had ze wel weer eens wat. Weet je trouwens van wie ze drachtig is?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 05:52

Tosadog schreef:
Mag het er ook meer dan 1 zijn?
Van recentere generaties:

Rock Hard Ten, (een beauty!) Fusaichi Pegasus (heb 1 van mijn honden naar hem vernoemd) en Pine Island; de laatste was misschien niet de allermooiste maar een enorm grote merrie, meer een hengst eigenlijk met een enorme uitstraling, helaas is ze net als Eight Belles niet oud geworden.

Fusaichi peg. heeft ook een heel goede zoon genaamd Haradasun, is nu in engeland bij Coolmore. Is ook een cracker!!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:52

Maxielover schreef:
super_arnie schreef:

night is niet kapot, ze geniet van dr leventje hoor, mooie bitch is t..
Het was inderdaad de beste van nl. Topmerrie! classic had vaker iets kleins, en ''zon carriere'' uhmm hoe vaak liep ze nou?? alleen in belangrijke koersen, ze werd onwijs gespaard, maar de merrie overdonderd zichzelf, Ik zag dr iedere week trainen, omdat arie naar duindigt kwam zon 2x per week, als ze niet naar hetstrand ging. en dan reed mijn trainer dr. er is heeel voorzichtig met dr gedaan..
ben benieuwd naar dr veulen over 2 maanden! classic night x volfonic, kan best iets moois uit komen,

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:57

Maxielover schreef:
super_arnie schreef:

night is niet kapot, ze geniet van dr leventje hoor, mooie bitch is t..
Het was inderdaad de beste van nl. Topmerrie! classic had vaker iets kleins, en ''zon carriere'' uhmm hoe vaak liep ze nou?? alleen in belangrijke koersen, ze werd onwijs gespaard, maar de merrie overdonderd zichzelf, Ik zag dr iedere week trainen, omdat arie naar duindigt kwam zon 2x per week, als ze niet naar hetstrand ging. en dan reed mijn trainer dr. er is heeel voorzichtig met dr gedaan..
ben benieuwd naar dr veulen over 2 maanden! classic night x volfonic, kan best iets moois uit komen,[/quote]

Meid, ik heb Arie gisteren nog gevraagd waarom ze niet meer op de renbaan loopt en hij zegt zelf ook dat ze kapot is, kreupel geloof ik. En ik denk dat hoe veel je een paard ook spaart, als je ze op de renbaan laat lopen (soms al vanaf 2 jaar !!!) dan is een paard nog lang niet sterk genoeg ontwikkeld om zulk zwaar werk aan te kunnen. Daarmee belast je het lichaam van een paard extreem. Tuurlijk gaan er ook dressuurpaarden en springpaarden kapot, maar ik ben van mening dat de rensport echt wel een tikkie gevaarlijker is en zeker meer slopend voor het lichaam van het paard. Ik doe een opleiding in de paarden en leer dus veel over de ontwikkeling, sport, wat paarden aankunnen etc. Ik roep dus niet zomaar iets. Secret is volgens mij ook van Arie, hij heeft er geloof ik ook eentje die zo heet.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:05

Maxielover schreef:
super_arnie schreef:

Classic Night heeft altijd last van problemen gehad, dat heeft niets met de rensport te maken er zijn genoeg paarden in de dresuur en spring sport die iedere keer op problemen belanden.
Daarbij was CN ook geen makkelijk paard om te werken. En ondanks dat ze beide iedere dag in het land liep, als ze dan samen met dr maatje secret ging rennen had ze wel weer eens wat. Weet je trouwens van wie ze drachtig is?[/quote]

Tuurlijk heb je paarden die sneller problemen hebben dan anderen en die gevoeliger zijn voor blessures e.d. Maar daar doet de rensport ook zeker niks aan ten goede voor een paard, dat is niet niks. En idd, je hebt ook paarden in de dressuur en springsport met problemen, maar daar worden ze meestal niet mee geboren, net zoals renpaarden. Een probleem komt érgens vandaan, maar vaak wordt er gewoon niet goed nagedacht over wat een paard aankan. Zoals dat een 3-jarige maar huppekee meteen moet gaan starten in de dressuur of een meter moet kunnen springen. Zo'n dier is nog volledig in ontwikkeling, vergelijk het met jezelf toen je kleuter was !! Een paard groeit tot zijn 7e en is die periode extra gevoelig voor blessures, maar helaas wordt dat vaak vergeten. Zonde van het paard. Tegenwoordig is het bijzonder als je een KWPN-er van 25+ tegen komt, want de meesten zijn voor die leeftijd al overleden, ingeslapen of verongelukt. Dat kun je gelukkig niet zeggen van een Haflinger, Fjord of Shetlander. Daarom heb ik ook een Haflinger, hij is ook al 15 en heeft ook geen fantastische benen, maar zoals het nu met hem gaat en dat blijft zo, haalt hij met gemak de 30 !! Dan liever geen sportpaard dan een sportpaard dat toch niet oud zal worden. Een gelukkig paard vind ik nog altijd het belangrijkste en daar streef ik ook naar.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:10

Voordat je over de rensport gaat oordelen wil ik je graag verzoeken je er wat meer in te verdiepen voordat je conclusies trekt. Ik bedoel dit niet op een gemene manier, maar er zijn veel te veel mensen zoals jou in NL die te snel oordelen zonder er ook maar iets van de sport te weten/verdiepen.
Er is onderzocht of het schadelijk is om paarden (in dit geval renpaarden) jong in te rijden, en wat bleek... Dat het in het voordeel kan werken. Paarden worden goed ontwikkeld en helpt botten en pezen sterker te maken. En er is een groot verschil tussen hoe dressuur en spring paarden worden beleerd en de ren/drafpaarden. Ren/drafpaarden worden voornamelijk op rechte stukken getraint en niet in een bak van 20x 40/60. Er is een topic gaande over of het schadelijk is om paarden jong te beleren in het draf-rensport afdeling.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:14

mooiste renpaard? BARBARO. en natuurlijk mijn eigen verzorg renpaard Elando xx!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 06:02

@maxielover, ik zeg ook niet dat night niks mankeert, maar dan hoeft ze nog niet kapot te zijn. Een paard is kapot, als er niks meer mee kan worden gedaan, en naar de slager mag. Arie zegt wel kapot, maar niet op de manier waarop jij het bedoelt. Maargoed, ze heeft t nu beter, lekker klooien op t land met dr vriendinnetje. Hij heeft idd secret bright en uhmm t vosje..perez, leuk paardje. Wel jammer dat secret niet drachtig is geworden.

yannieckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:36

ik heb een verzorgpaard misterio en die heeft toen die 8 was de prijs der nederlanden gewonnen op de renbaan dus dat is mijn lieveling haha :)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:39

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:11

Ik ben eigenlijk ook wel onder de indruk van Cigar...

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:50

@classic life: ik zag trouwens dat er kortgeleden weer wat jonge nakomelingen van FuPeg in de prijzen liepen..wie weet is ie met nieuwere jaargangen wel bezig om zijn (welverdiende) reputatie weer omhoog te vijzelen... :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:22

haha ja idd. Er lopen hier in oz aardig wat rond. Afgelopen feb waren hier jaarlingveilingen en er waren een aantal leuke fusaichi pegs. helaas net uit onze prijsklasse (gingen weg voor ongeveer 65.000 $ en eentje zelfs voor 130.000!)