mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lina

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:13

Ik had wel een vooroordeel over dravers. Dit kwam omdat de draver van mijn vriendin heel erg 'heet' is. Maar dat kwam dus omdat het een 'Norg' is en die schijnen allemaal 'heet' te zijn. Ik ben laatst met haar meegeweest naar haar stageplek bij Hubertus schoonhoven. Mijn vooroordeel is helemaal weggenomen hierdoor. Allemaal lievurds zijn het. Ik had verwacht dat ik allemaal opgefokte beesten zou tegenkomen maar het zijn juist allemaal hele lieve paardjes.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:06

Ik ben zondag naar Duindigt geweest voor het eerst. Is dat slecht trouwens? Ik vond het namelijk erg leuk Bloos mooie dravers kijken. Bekende mensen ontmoeten beetje drinken en kijken. Heel dagje vol met allemaal dravers en volbloeden

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:13

't slaat echt helemaal nergens op een paard is een paard of het nu een dure kwpn is of een draver, Je kan van alllebei lol hebben en bij alle rassen zitten mindere tussen maar dat is dus niet alleen van een draver zoals je zegt kan een KWPNer veel rotter zijn als een draver.. maar ik merk wel vaker dat het niet meer gaat om lol met je knol, maar om watvoor duur paard je onder je kont hebt. en wat voor dure kleding en spullen je hebt..!!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:03

Ha ha, dat is gewoon de kift!!

Wij hebben altijd al dravers en ik zou mijn draver waar ik op rijd voor geen geld ter wereld kwijt willen, maar wat nog leuker is: mijn vriendin heeft ook een draver van ons gekocht en mijn andere vriendin gaat morgen kijken! Dus straks hebben wij alleen nog maar dravers op stal.

xlrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:56

Ik heb ook een draver
hij is pikzwart en heeft bruin8tige manen en een kleine bles
Je merkt niet heel erg van dat hij een draver is
alleen met de draf dan..lekker ruim..
hij loopt met m,n pinken aan de teugel en wijken
daar is die de beste in..
dus het is een goed paard!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:46

Ik heb mijn draver al 11 jaar , en als ik een armoedzaaier was geweest had ik nooit al die kosten die hij gemaakt heeft kunnen betalen Bloos .
Mijn paard is net zo goed als een kwpner of iets dergelijks. Hij kan dressuuren/springen(1.25)/crossen/ lekker naar buiten. Gewoon een all round paard Haha! ben erg trots op hem en iedereen mag het weten Haha! . Ik heb nog is ruzie met een vrouw gehad op een concour over zijn afkomst. Ze zag hem en zei "dat is een KWPN er hé" Ik vertelde haar dat het een draver was. Mevrouw was zwaar beledigd "dat ik haar paarden kennis beledigd had, zij draaide al zoveel jaren mee dat zij het toch wel beter wist". Haha! Haha! Ik glimlachte naar haar en zei" ik heb een pacour te rijden met mijn kanjer"en stapje daarna de ring in.Toch mooi als je zijn volledige draver stamboom papieren hebt Knipoog
Zucht sommige mensen Bloos .Ik zou hem voor geen goud willen ruilen(Ik rij zelf M ruiters eruit met dressuur wel B hoor ,hou niet zo van dressuuren Tong uitsteken met "mijn draver".)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:49

Vind het maar een maf gezegte.. Scheve mond Als ik naar draf of rensport kijk op TV, dan heb ik juist zoiets van ''die paarden zullen wel flink wat waard zijn'' Maar daar denkt niet iedereen zo over blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:53

Zolang ze in de koersen meelopen, zijn ze ook veel meer waard dan wanneer ze daar niet meer aan mee doen Lachen.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:06

jup helemaal waar, maar als ze de baan net niet halen of ze worden "te oud" of iet sin die richting dan heb je er 1 voor een heel moi prijseje vaak

mijn zus is ook zwaar tegen dravers terwijl ik er helemaal weg van ben , volgens haar zijn ze anders en niet echte paarden ofso... iets wat volslagen onzin is

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:07

Tuurlijk zijn ze anders, ze zijn gefokt om te rennen
Maar dat wil niet zeggen dat ze minder zijn dan andere paarden

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:27

Precies, ze zijn gewoon het einde! Haha!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:18

uhu uhu zeker waar Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:43

is nix van waar dravers zijn super Haha!
hier worden ze ook erg gewaardeerd..omdat we eerst met een heele groep met dravers stonden...

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:26

Als je hun hart gewonnen hebt, gaan ze voor je door het vuur Haha! even wat foto's in me profiel gezet van hem Haha! MIJN KANJER OK dan!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:40

mooie foto's ^^

Sharmayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:41

Dravers zijn vaak net zulke leuke rijpaarden als elke andere!

Inderdaad kan de galop wat moeilijker zijn.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:04

dit is grote kolder, zelf heb ik niets met dravers maar ieder moet het paard nemen die je het mooist, liefste etc. vind. Het gaat erom dat je plezier beleeft aan je hobby en dat is voor iedereen met een verschillend type paard.

Sharmayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:08

friesiszwart schreef:
dit is grote kolder, zelf heb ik niets met dravers maar ieder moet het paard nemen die je het mooist, liefste etc. vind. Het gaat erom dat je plezier beleeft aan je hobby en dat is voor iedereen met een verschillend type paard.

Ja inderdaad,mee eens!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:28

dravers zijn echt niet minder dan andere paarden! mijn draver kan heel veel ; springen, dressuren, buitenritjes, bitloos (binnekort endurance) Clown

Sharmayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:36

tjitseee schreef:
dravers zijn echt niet minder dan andere paarden! mijn draver kan heel veel ; springen, dressuren, buitenritjes, bitloos (binnekort endurance) Clown

Inderdaad!! Mee eens!

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:01

Ik heb sinds 2 maanden een draver kende vantevoren het ras niet eens:$ maar ze zijn mischien niet duur.. maar dat is omdat ze vaak nog niet onder het zadel zijn beleerd.. en ze kunnen in alle takken van de sport goed presteren.. En hun karakter is geweldig.. Kwil zelf ook de tak Endurance gaan doen.., zijn ze ok heel erg geschikt voor:D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:39

Hallo wij hebben 7 dravers op stal waarvan er 2 nu op rust staan na een tijd gekoerst te hebben.Ik heb er zelf dus geen een maar moet wel geregeld deze 7 binnen en buiten zetten. Over het algemeen zijn ze als ze net op rust staan nog weleens snel heet, dan hebben ze "de koers nog in hun benen" Na een paar dagen zijn ze al een stuk rustiger. Het grootste nadeel van dravers vind ik dat voornamelijk als ze stress hebben dat ze zo met hun hoofd slaan. als je dat niet door hebt kan je wel eens erge pijn in je hoofd krijgen. Ik ben zelf een brede kwpn-er gewend en heb (puur mijn idee) niets tussen mijn benen als ik er op zit, maar ieder zijn dier.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:59

Ik hoor dat wel vaker, maar ik heb zelf nooit een draver gehad die met zijn hoofd sloeg Lachen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:10

Is dat slaan met het hoofd van links naar rechts? Of van boven naar beneden..? Die van mij schud wel eens heel hard NEE! hahaha Als ze dus inderdaad ook 'NEE' bedoeld. Grappig is dat.
Soms als ze loopt te dollen in de paddock, loopt ze wel te slaan met het hoofd, maar dat is meer zwaaien, dus van links naar rechts. (Mijn ene kat doet dat trouwens ook wel eens...) Haha!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:46

Slaan met het hoofd van links onder naar rechts boven.Het valt me wel op dat de dravers die het doen ook echt gekoersd hebben. Sommige zijn natuurlijk als draver gefokt maar hebben de baan nooit gehaald!