Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gerritje

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:57

succes ermee.
we lezen het wel.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:23

Afbeelding
Nog een plaatje van mijn ex-renpaard van zondag.Afgelopen weekend hebben we meegedaan in laren aan de tripalon (cross) We hadden 195 pnt met dressuur, foutloze cross en foutloos springparcours, resultaat: een tweede plaats.
Kreeg nog de opmerking van een toeschouwer dat mijn paard zo super gespierd was.
Tja, dat is de volbloed he!! Haha!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:05

hey,
ben net terug Haha!
het ging wel goedie maar nog niet dat je zegt super fijntjes wel galoppeerde ze super rustig voor ons doen maar, dan viel ze er heel af en toe eens uit hoeveel been ik ook gaf het hielp niet maar daar moeten we even aan werken (hoe vaker je dat oefend hoe sneller ze het leert)
wel deed ze super haar best en het buigen moet nog ff aan gewerkt worden want, dat is nogsteeds erg moeilijk Bloos
maar PASCHA hoe krijg jij hem dan zo nageefelijk soms ïk heb even in je profiel gekeken en daar zag ik soms dat die er mooi doorheen liep (doet ze dat altijd of ook maar af en toe) en heeft die van jou ook zo van die dagen dat ze heel erg moeilijk is???

ps: Laren is gaaf he!! ik ben er ook 2x geweest toen ik nog op mijn oude stal stond want, toen had ik nog vervoer om daar te komen (ze rende altijd zo hard en ze vond het zo leuk dat ik de laatste keer 13 mensen in had gehaald "maar het was ook gevaarlijk want toen kon je haar gewoon niet sturen" je moest wel meegaan Bloos Bloos )

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:16

ravena zoek een goede instructeur. ook ex ren paarden kunnen goed dressuur matig gereden worden hoor. en sommige misstaan echt niet in de ring.

ik weet niet of je continue been geeft, maar meestal is dat niet de oplossing.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:50

He leuk dat Casan nu van een bokker is... Mijn vriendin hier op bokt heeft hem willen kopen maar heeft hem uiteindelijk laten staan. Super mooi beest, en indd ook super braaf voor een hengst Ja

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 01:09

ik heb een goede instructrise ze is ZZ licht en kan me ook goed helpen maar, ik heb haar vandaag gereden en ze galoppeerde erg rustig "heeeeeeel soms valt ze er nog uit want, dan vind ze het nog te moeilijk om het vol te houden" maar dat kost even tijd! Haha!
alleen het probleem heb ik dat ze verrekt om na te geven "ze zakt wel met haar hoofd" alleen het ook dan inknikken en rond maken van haar hals/nek dat verrekt ze Bloos
ik snap er niks van want, van achter loopt ze er ook goed bij alleen het buigen in hara lichaam gaat wat minder makkelijk "ze is altijd zow stijfjes" en dan probeer ik haar dan los te krijgen maarja.....
ik geef niet de hele tijd been in de galop "ik onderhoud het als ze dus drijgt om terug te vallen" en nu geef ik haar wel zeker om de pas been omdat ze even die steun nodig heeft van mij (ze vind het gewoon super moeilijk en dan begint ze te proesten en een beetje te trekken).
dat doet ze trouwens ook heel erg trekken "ook met halsstrekken dan trekt ze in 1x die teugels uit mijn handen als ze de kans krijgt" ik ben nu bezig met haar kleine stukjes de hals te laten strekken in stap (kan ze ook niet zo onder me uit lopen) en ik merk gewoon dat ze het niet wil want ze begint om de 2 meter harder te lopen als ik haar rustig laat lopen en ook haar hals watuit wil schuiven MAAR OOK DAT KOST WEER TIJD

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:12

hey griebels,

ik ben de trotse bokker van Casan ! Ik heb hem sinds eind juli in mn bezit, en kan echt niet meer zonder hem.. Hij is idd super mak, iedereen vraagt zich nog steeds af of zn ballen wel echt zijn Tong uitsteken het ongelovelijk hoe braaf hij is..
we rijden dressuurmatig en dit gaat heel goed Caas leert snel..
Zodra de rustige galopknop er ook opzit wil ik eens kijken hoe die t doet op n onderlinge wedstrijd.. En als dat goed gaat wil ik met hem gaan starten, er valt nog veel uit hem te halen denk ik !

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:10

leuk dier inderdaad die Casan, en een beauty.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:15

dankjewel gerritje, ben er ook erg trots op Haha!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:31

heb je hem bij anneke gekocht?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:59

er zat al een rustige galop op Casan, dus je moet gewoon even streng zijn. Wel moet je zorgen dat je bij renpaarden zorgt dat ze genoeg sprong maken in de galop, dat verleren ze een beetje op de baan Knipoog

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:03

Casan heb iik bij Anneke gekocht ja...
nou de rustige galop, tsjah met longeren zie k die wel maar met rijden is t nog moeilijk te vinden.. ik ga maar steeds kleine stukjes galloperen, hoe langer ik ga galloperen hoe harder die gaat maar ik weet dat ie t rustig kan want hij doet t af en toe wel.. maar we blijven hard oefenen komt vast goed hij leert snel alleen heeft ie zo af en toe zn dwarse buien en dan is t net of ie niks heeft geleerd hihi.. echt n karakter heeft ie.. maar tis een ongelovelijk lief paard ben zeer blij met m..
Vind t ook heel leuk dat andere bokkers hem kennen !

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:48

ben ooit met vriendin naar ander paard gaan kijken en toen stond daar al zo'n mooie hengst. casan dus. mijn vriendin vond het ook een beauty maar durfde het niet aan een oudere hengst. fijn dat jij zoveel plezier met hem hebt en hem hengst kan laten.

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:51

Ikkuh heb ook een ''ex-renpaard'', blijkt ook bekend te zijn hier op bokt Lachen

Het is een Engels volbloed merrie van 10 jaartjes jong Lachen
Haar naam is Olivia, op Renbaan Duindigt werd ze Ollie genoemd.

Groetjess

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:38

mooi volbloedje vind ik dat. wat doe je er nu mee??

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:24

Dankje Lachen

'T is echt een veelzijdig paard. Ik zorg ook voor veel afwisseling zodat het voor ons allebei leuk blijft.

Het leukste blijft toch springen en recreatierijden, maar wissel het af met dressuur, longeren, wandelen, losgooien en grondwerk.

Groetjes

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:07

ik heb ook een "ex-renpaard" Haha!
heb haar nu 2 weken komt ook van duindigt
geweldig paardje OK dan!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:14

rose_ schreef:
ik heb ook een "ex-renpaard" Haha!
heb haar nu 2 weken komt ook van duindigt
geweldig paardje OK dan!

Hoi!

Hoe heet je paardje,en waar komt ze vandaan?

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:17

ze heet rose summerland stond op duindigt

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:42

rose_ schreef:
ze heet rose summerland stond op duindigt

hey hoe is het met de rose-baby (ze noemden wij dr op stal), heb je dr al gereden?

groetjes

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:19

haha ja heel goed hoor ja heb al een paar keer gereden ben al 2 keer naar buiten geweest ze is heel braaf Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:57

Ik heb ook een ex-renpaard. Engelse volbloed van Man in the Moon. Eigen fok.
Ze loopt M1 dressuur met 2 ruiters en is het fijnste dressuurpaard dat ik ooit onder mijn kont heb gehad (fijner dan mijn 'gewone' rijpaarden).
Met de andere ruiter heeft ze ook een aantal oefencrossen gelopen en dit jaar een aantal officiele crossen. Helaas is het niet zo'n geweldige springer, dus nu rijden we er alleen nog maar dressuur mee.
Ik vind het een paard met een fantastisch karakter en heel veel humor.

cindy69

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:22

ik heb ook een engels volbloed "Loch Dibidale" stond op duindigt en is van 1994

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:02

Hoi Cindy,

Ik ken de naam van je paard,maar weet echt niet waarvan...!
Zag dat je op Le Cavelier hebt gestaan,misschien daarvan? Heb je misschien een foto?

cindy69

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:28

ik heb daar lesgegeven en loch stond daar ik heb haar daar half dood vandaan gehaald