ik ben hier nieuw, ik zal me even voorstellen, ik ben amy mul ben 18 jaar oud en heb net een paard gekocht en ze is een draver, harstikke lief maar super snel, en ik wil graag weten hoe ik haar tijdens het draven misschien iets rustiger kan krijgen, hoe ik daar mee moet omgaan,
goede les nemen dat is het belangrijkste, wss ben je zoals ik het lees niet ervaren genoeg om het in je eentje te doen. Dus neem goede dresuur les en dan komt het allemaal goed !
ps dit berichtje hoor hier niet maar meer bijn rijtechniese problemen
Weet niet of er nog gereageerd word om dat ik zie dat het al een tijd is geleden dat er iemand heeft gereageerd.
Dus zou toch graag willen weten wat jullie schatten voor mijn merrie.
Naam: Sjanne Dark Geslacht: Merrie Leeftijd: 8 Vader: Golden Sund Moeder: Pompebled Janet
Heeft ooit koersen gelopen heb ik gehoord, en gevonden op internet maar volgens mij was ze niet goed genoeg en dus werd ze als rij paard verkocht. Heb haar nu 2.5 jaar en heb uit haar een schitterend veulen gefokt.
Naam: Veal and Fish Geslacht: Merrie Leeftijd: 5 Stokmaat: 1.70 Vader: Chips and Fish Moeder: Selected Hanover Trainings Niveau: Dressuur - L1 / Springen - B Heeft op de baan gelopen, nu rij paard. Niet uitgebracht op Dressuur/spring wedstrijden.
op de NDR site staat hij inderdaad als duitse ruin... Sowieso vind ik er weinig uitstraling inzitten en wegens niet uitgebracht zou ik er ook niet meer voor geven dan ergens tussen de 1250/1400.
Ik denk dat de meeste dravers getaxeerd worden met in het achterhoofd wat ze gekost hebben. De meeste gaan immers weg voor iets rond de slacht prijs. Voor Flash hebben we immers 400 betaald en die is ook een heul stuk hoger getaxeerd
Wat hanteren jullie als norm om een paard naar waarde in te schatten? De bouw, de afstamming, de prestaties de forumnaam???? De schattingen liggen wel ver uit 1
Wat hanteren jullie als norm om een paard naar waarde in te schatten? De bouw, de afstamming, de prestaties de forumnaam???? De schattingen liggen wel ver uit 1
Bouw en beweging. Op niveau kan je niet echt afgaan, ik vind dat het niveau niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid.
Een paard heeft het meeste aan zijn bouw en beweging. Een paard kan zulke mooie ouders hebben die zo goed lopen, maar dan geeft geen garantie dat het kind ook wat kan. Daarnaast het niveau zegt niks. Kan ook wel zeggen dat mijn paard thuis op M niveau loopt, dat moeten jullie dan maar geloven.
Veal- Max. €1200,- ziet er uit als een leuk jong recreatie paard, maar heeft (vind ik) voorlopig niks op de dressuurbaan te zoeken. Sjanne- Max 1300
Achtergrond onbekend, gekocht als +/- 5.5 jarige op de markt in Utrecht. Ken haar 5 jaar waarvan ze nu bijna 3 jaar van mij is. Rijden veel en lange buitenritten. Dressuur en springen kan ze, maar nooit echt voor getraint. Maar zou makkelijk B proefje kunnen lopen.
Naam : Whiskey Houberg. leeftijd : 4. geslacht : ruin. stokmaat : 1.54 kleur : bruin. Vader : Kaliman. heel papier is aanwezig! Heeft zowel onder de sulky als onder het zadel gedraaft. was niet snel genoeg. ik rij hem nu 2 maanden, en het gaat erg goed. ze leert snel, de beginselen van het wijken,achterwaarts enzv gaat goed. ook galopeert ze onder het zadel, en springt ze zonder moeite al rond de 90 cm. verder is ze erg sociaal naar mens, en paard!
Ik vind idd ook dat hier onwijs hoog getaxeerd wordt!
Me To You: 2500 (doet lekker mee in de sport en heeft een mooie leeftijd) Whiskey Houberg: 800-1000 (is nog jong en groen, verder geen noemenswaardige prestaties) Enneh, is het niet Whisky ipv Whiskey? Happy: 1000 (merrie, met oog op evt fokken, ondanks onbekende ouders, verder geen bekende bijzondere prestaties)
Naam Silvester Geslacht:Hengst leeftijd:7 Bloedlijn: Silver pine x super jill Puur recreatief mee gereden, geschikt voor endurance. Eerlijk paard, makkelijk in de omgang, fijn om te rijden Geen hengstenstreken, staat op land met merries.