Een heleboel vragen over dravers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:42

Ik zou idd niet vastpinnen op de historie. En eerlijk? Ik heb eens koersdravers gereden. 2 merries. Beide waren ontzettend bang om galop te doen. De andere was ook zeer nerveus onder het zadel en als die ruimte zag bv als je richting midden van de bak reed wou ze ervandoor gaan. Bleef je bij de rand bleef ze wat rustiger. Ik denk eigenlijk dat in hun omscholing iets mis gegaan is.

Mijn draver heeft niet gekoerst. Wel getraind maar nooit geklasseerd geweest.

Als rijpaard is hij echter een top braaf dier ik heb hel zelf opgeleerd. Ik spring ermee en ik kan er prima andere ruiters mee laten rijden.

Hier wordt die gereden door een jonger meisje
Afbeelding

Pinacolada

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:23

Je moet gewoon geluk hebben denk ik. Ik heb in april een draver gekocht, 4 jaar en je kon er op zitten maar niet doorgereden. Heeft wel gekoerst trouwens. Maar ontzettend braaf en leert zo snel, heel fijn in omgang ook.

Wel of niet gekoerst te hebben schijnt niet veel uit te maken onder het zadel.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 12:26

Bedankt voor de tips. Ik wacht het rustig af. Zou vandaag filmpjes krijgen en heb ook geen haast. Maar op de foto's zag ze er heel vriendelijk uit en qua grootte ook perfect voor mij

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:28

Nee klopt Pinacolada. Je hebt natuurlijk ook monté koersen en vaak lopen montépaarden ook nog gewoon mee in sulky wedstrijden.

Overigens zijn dravers vaak ook helemaal niet 'bang' om te galopperen want dat doen ze in het weiland ook gewoon. Ze snappen vaak alleen de hulpen niet en kunnen daardoor gestressed raken. Zo kan mijn merrie in het werk geen linkergalop, maar in het weiland kan ze een perfecte linkergalop :+ Ze snapt het heel simpel in het werk gewoon niet, en kan daardoor ook heel gestressed raken, maar dat heeft vaak verder niks met de galop zelf te maken. Alsof 't gewoon normale paarden zijn :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:32

appiesjappie schreef:
Elisa2 schreef:
Is het voor jou niet verstandiger om een Draver te kopen die al beleerd en bereden is ohz? dan weet je veel beter of het dier braaf is en bij je past.

Dat is waar. Maar een paard dat aan alle wensen voldoet dan ben ik zo 6 of 7000 verder. En ik laat een paard altijd berijden door iemand doe ik niet zelf. Heb ik toen bij onze Friese merrie ook laten doen. Ik heb daarom ook twijfels

Nee joh, dravers worden nooit zoveel waard..hoe leuk, lief, braaf en gezond ze ook zijn.

3500,- is al veel..voor e2500,- heb je makkelijk een leuk gereden en braaf dier.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 13:30

Bedankt allemaal.mijn vorige draver vond het ook heel moeilijk om te galopperen. Uiteindelijk ging tolten met de achterbenen. Maar galop is voor mij ook niet belangrijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:00

Elisa, momenteel zijn dravers helaas niet zo goedkoop meer hoor. Zie ze vrij regelmatig voor 3500/4000 voorbij komen.
Goedkoper zijn vaak de onbeleerde dieren.

Heb mijn draver in 2018 gekocht voor 1500. Zat stap/draf/galop op en was ontzettend braaf buiten. Helaas maar 2 jaar met hem kunnen genieten, maar dat was een wereldpaard.
Helaas zie ik ze niet meer voor dat bedrag nu :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:29

Als ik even op marktplaats kijk staan de meeste nog steeds gemiddeld rond de e2000,-/ 2500,- te koop. Ook enkele die duurder zijn maar die staan er dan ook al langer op.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 08:34

De meeste paarden die wat goedkoper zijn hebben vaak artrose of andere gezondheidsproblemen.tenminste voor zover ik contact heb gehad met mensen van deze paarden of het staat in de advertentie. De echte goede paarden worden vaak weer duurder verkocht

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:59

appiesjappie schreef:
De meeste paarden die wat goedkoper zijn hebben vaak artrose of andere gezondheidsproblemen.tenminste voor zover ik contact heb gehad met mensen van deze paarden of het staat in de advertentie. De echte goede paarden worden vaak weer duurder verkocht

Dan misschien nog even door sparen en een goed door gereden paard kopen wat gekeurd is. Een jong of nog onbeleerd paard wil niet zeggen dat het niets kan mankeren. Bovendien is laten beleren ook niet gratis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:05

appiesjappie schreef:
hoeft niet perse.
Mijn draver koste me 2 jaar geleden 1500 euro.
Niet bereden. Maar dat was geen probleem. Enige wat die wel had was dat hij scheef was. Rechtsom geen galop kon daardoor. Maar met wat les in rechtrichten kan je dat verhelpen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 09:58

Wat betekent geschrapt uit tct?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:03

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 10:54

Ok dankjewel

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 19:15

Eindelijk een super lieve draver gevonden echt super braaf en bereden. Alleen lijkt hij mager als je hem van de achterkant bekijkt. Terwijl als je hem zo ziet staan van de zijkant ziet hij er niet verkeerd uit. Ik had gelezen dat dravers wel vaker ingevallen billen hebben of de ruglijn ziet. Wat vinden jullie er van?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-09-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:59

Ik vind 'm idd wat mager. Maar wordt er op dit moment met hem getraind?
Wel of geen bespiering maakt echt een wereld van verschil.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:04

Hij had 6 weken stil gestaan daarvoor werd hij wel vaker bereden door kinderen in de les of door iemand die vaak kwam. Ongeveer 3 keer in de week. Dus hij kreeg wel beweging. Maar weet niet of het de juiste was. Ze hadden ook 3 dekjes op zijn rug omdat hij een hoge schoft heeft. Dacht later een goed passend zadel was beter geweest

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:18

Wat is de reden dat hij zes weken stil heeft gestaan?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:20

Ivm vakantie van de kinderen en degene die er op reed

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:22

appiesjappie schreef:
Ivm vakantie van de kinderen en degene die er op reed

Maar in zes weken tijd verliest hij niet zoveel spier.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:37

Is idd wel veel spierverlies voor een aantal weken :=
Hoe oud is ie eigenlijk?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:37

Nee inderdaad. Dat kan ik mij ook niet voorstellen. Ik liet paarden wel eens 2 maand in de winter staan en hadden nog mooie ronde billen. Hij is 13

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:38

Ik ga hem sowieso laten keuren nog

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:44

Ik zou denk ik ook bloed laten trekken bij dit paard. 13 is ook niet oud, dus daar zou ie ook niet zo dunnetjes van moeten zijn

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:50

Zou je de bespiering wel weer op kunnen bouwen? Ze vertelden dat de andere paarden hem steeds bij het voer weg trapten en beten. Hij zit ook inderdaad onder de bijt wondjes en hoefafdrukken