Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rox_en_wilvy schreef:@anneliesdj: sommige mensen zijn ongeschikt voor het hebben/rijden van en draver( neem bijv. Jezelf )! Als je als mens durft toe tegeven dat je zelf soms het probleem bent, dan kun je een geweldige klik en band hebben met een draver! Omdat ze je idd spiegelen, en daar moet je mee om kunnen gaan! Het zijn geweldige dieren die voor je door het vuur gaan, wat boeit die misschien mindere gallop dan! Ik hoop dat de TS een leuk paard vindt ongeacht of het een draver is!
RianneH schreef:Of de instructie die zonder haar gezien te hebben adviseerde een echt paard te kopen.
RianneH schreef:Ik vind het interessant dat veel mensen zo'n tegenstand ondervinden aan het hebben van een draver. Ik heb dat gevoel veel minder tegenwoordig. De da vind haar 'zo mooi' en de hoefsmid en tandarts een goed opgevoed paard. De fysio is dol op haar en alle andere dravers.
anneliesdj schreef:rox_en_wilvy schreef:@anneliesdj: sommige mensen zijn ongeschikt voor het hebben/rijden van en draver( neem bijv. Jezelf )! Als je als mens durft toe tegeven dat je zelf soms het probleem bent, dan kun je een geweldige klik en band hebben met een draver! Omdat ze je idd spiegelen, en daar moet je mee om kunnen gaan! Het zijn geweldige dieren die voor je door het vuur gaan, wat boeit die misschien mindere gallop dan! Ik hoop dat de TS een leuk paard vindt ongeacht of het een draver is!
fransje23 schreef:Bij mij op stal heb ik dat probleem ook niet zo, sta ook een een recreatiestal. Mijn staleigenaar vind het ideale paarden, lekker makkelijk in de omgang. Mijn hoefsmid zou het liefste de hele dag door van die makkelijk paarden doen, Da idem.
Maar bij het oprichten en mijn tijd bij Dravers.nl ben ik heel veel mensen tegengekomen die veel voortdurend geconfronteerd werden met negatieve dingen.
Mensne zijn trots op hun paardje en willen niet continu van Jan en alleman horen wat het paard allemaal niet zou kunenn en dat het eigenlijk een derderangs dier is.
Grootste bedreiging van de draver als rijpaard is de lage aanschafprijs. Daardoor wordt het paard vaak te makkelijk aangeschaft door mensen met onvoldoende kennis en inzicht en daardoor dus niet correct omgeschoold. Daarbij hebben een aantal van dei mensen dan ook onvoldoende financieele middelen voor een juiste begeleiding, goed tuig etc. Hetzelfde gaat natuurlijk ook op voor andere paarden in die prijsklasse.
anneliesdj schreef:WendyBZ schreef:Over het fokken met oudere merries: http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... merrie.pdf
Waar met geen woord gesproken wordt over het veulen zelf.
Dat een dracht voor een oudere merrie lichamelijk moeilijker is is nogal logisch.
Maar dit is nogal offtopic, je mag me een pb sturen
Frummels schreef:Een top sport paard zal het waarschijnlijk niet worden, maar genieten kun je er zeker van en mee.
Judith_W schreef:Frummels schreef:Een top sport paard zal het waarschijnlijk niet worden, maar genieten kun je er zeker van en mee.
Dat wordt 99,99% van de KWPN-ers ook niet en dat terwijl die ervoor 'gefokt' zijn. Als je tenminste met 'topsport' de dressuur- en springsport bedoeld, want er is natuurlijk meer topsport
anneliesdj schreef:Niet met koersen maar heb er een aantal gezien en gereden die uitgekoerst waren en nu als rijpaard verder mochten.
Het gaat mij om het dragen, het gecontroleerd kunnen rijden in galop, dat is met een draver gewoon heel lastig.
Maar laat eens wat foto's zien dan? Of een filmpje, is nog beter.
pipo schreef:of haar ambities zijn anders. Haar ervaringen zijn niet optimaal, die van mij wel. Een paard past bij je of niet,
Marrit13 schreef:tegenwoordig noemt iedereen die een handvol paarden heeft gereden zich expert) of iemand die er echt verstand van heeft en goed kan rijden?
anneliesdj schreef:herintreder1 schreef:Lieve mensen. Bedankt voor alle reacties. Via een pb een aanbod gehad om dravers te bekijken. Ik denk dat ik dat iig ga doen. En voorzover relevant: gaat het me niet om een koopje maar om een paard dat me om een aantal redenen boeit. ik heb veel geleerd uit jullie reacties.
Kijken kan nooit kwaad, moet je zeker doen.
Ben benieuwd wat de redenen zijn waarom een draver je boeit, wil je die delen?