Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

charmedxlove

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:42

whaha ja ik heb ook geen vervoer maar roi doet wel normaal in grote groep moest leiding zijn met hem met een grote groep :P
maar ik stap 5 minuten als ik op me nieuwe stal sta en dan sta ik op strand :P
zitten ook vet veel dravers bij mij in de buurt ga dit jaar vanaf 2 weken stage lopen bij een entrainment voor dravers !!:) koersen enzo mee lijkt me echt leuk :)
maarja vandaag roi gelongeert wand moest heeeeel snel weg :P en hij had echt net kwartiertje ervoor gegeten dus rijden ging zoiezo al niet ff lekker halster sjokken :P

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:50

ik reed altijd wedstrijden met mijn draver :)
Ik had er geen zin meer in, en hij geniet nu lekker van het op de wei lopen, en lekkere buitenritten.
Ik heb ong 18 wedstrijden gestart( meer onderling als landelijk, maargoed)
En ben slechts 1 keer zonder prijs naar huis gegaan, dat was overigens mijn 1e onderlinge wedstrijd.

foto's

Afbeelding
Heel jammer dat met het verhuizen een aantal dingen kwijtgeraakt zijn..

Afbeelding bij gebrek aan beter :+

wij zijn trouwens landelijk L geworden (door wat problemen,, vader had startkaart niet betaald, zijn veel winstpunten voor niks gereden helaas)
En hebben we tot M1 niveau getraind, en dat pakte hij super op.

Deniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:11

apache1 schreef:
hoi,
ik heb gekeken op de site,nou hij heeft echt veel van mijn paard weg,ik zag dat jullie ook dressuur met hem rijden,hoe gaat hij bij jullie in de galop?die van mij heeft rechtsom nog steeds moeite om er in te blijven.hij mag van mij ook niet harder galopperen.als ik hem harder laat gaan slipt hij achter weg.waar had je die foto gezien van giant cat?die van mij heeft ook appeltjes,alleen s'zomers.lijkt me wel een leuke stal waar jullie staan,groetjes 8-)

Ze hebben zeker wat van elkaar weg ( heb even in je profiel gekeken)
Zijn eigenaar rijdt op dit moment fanatiek dressuur en rijdt hem erg goed. De galop is altijd een moeilijk punt geweest. Maar sinds een half jaar gaat het erg goed. Normaal tempo, valt er bijna niet meer uit. Maar dat is wel heel wat training aan vooraf gegaan.

Ik weet niet meer waar ik hem tegen ben gekomen, maar deze foto bedoel ik
http://www.staro.se/images/General_620.jpg
Laatst bijgewerkt door Deniez op 31-08-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:12

wauw knap hoor ;)

wie heeft er nog meer een stappen plan gemaakt voor jou en je draver :) ( wedstrijd dinges )
ik heb vandaag een beetje een jaren plan gemaakt :)

is heel makkelijk over maand 1e onderlinge wedstrijd rijden en daarna gewoon tot nieuw jaar verder trainen op b/l niveau.
vanaf 2012 begin het jaren plan zeg maar.
als het volgende buitenrij seizoen begint wil ik starten :)
voor volgend jaar juni wil ik zorgen dat ik met mijn doorzitten ontspan en hij ook :)
na 1 a 1,5 jaar wil ik proberen in de L te zitten ( eerder kan natuurlijk ook er zijn hier haast elk weekend wedstrijden in de buurt ;) )
en daarna tog binnen 3 a 4 jaar proberen de M te halen

ja ik heb dravers dromen :) en ga het gewoon via die richtlijn te volgen hopelijk lukt dat.:)
wat vinden jullie ervan een beetje realistisch of slaat het compleet nergens op :)

groetjes :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:28

is best realistisch hoor!! Helemaal als je vaak in de buurt kan starten. Je kan 2 proeven per wedstrijd starten, dus ook al rij je niet elke x winst, kun je toch echt wel binnen een half jaar in de L zitten. ;)
Komt goed hoor! :) :) Veel plezier in elk geval, Dat is toch wel het belangrijkste he haha :D

Betere naam, apache1 :D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:38

meschien staat het een beetje raar hier maar ben nu zo boos en verdrietig.
Mijn vader( gescheiden ouders ) belde me net op om even te zeggen hoe teleurgestelt hij is in my.( heb slechte relatie met hem)
Dat ik een 2e rangs hobbelpaard heb gekocht dat nooit de gp zou kunnen rijden en dus nooit volgens hem de naam dressuur paard zou mogen hebben omdat hij een draver is. Ik denk dat iedereen hier daar wel zoo boos om kan worden moest het even kwijt.
Het lef om dravers in het algemeen
2e rangs te noemen en geen dressuurpaard waardig.

Ik heb mijn eigen paard heb 3 banen, een goede paardenopleiding, heb me vrienden ga haast niet uit en ach met de gaten in me schoenen en me kleding die uit de mode is of wat dan ook weet ik hoe ik in het leven sta . Met weinig maar tog alles.
En ik ben 16...

Sorry als dit hier niet hoort maar had eventjes iets nodig om het neer te zetten.

Ik weet dat roi een super beest is !! En mij ales waard is :)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:44

charmedxlove schreef:
meschien staat het een beetje raar hier maar ben nu zo boos en verdrietig.
Mijn vader( gescheiden ouders ) belde me net op om even te zeggen hoe teleurgestelt hij is in my.( heb slechte relatie met hem)
Dat ik een 2e rangs hobbelpaard heb gekocht dat nooit de gp zou kunnen rijden en dus nooit volgens hem de naam dressuur paard zou mogen hebben omdat hij een draver is. Ik denk dat iedereen hier daar wel zoo boos om kan worden moest het even kwijt.
Het lef om dravers in het algemeen
2e rangs te noemen en geen dressuurpaard waardig.

Ik heb mijn eigen paard heb 3 banen, een goede paardenopleiding, heb me vrienden ga haast niet uit en ach met de gaten in me schoenen en me kleding die uit de mode is of wat dan ook weet ik hoe ik in het leven sta . Met weinig maar tog alles.
En ik ben 16...

Sorry als dit hier niet hoort maar had eventjes iets nodig om het neer te zetten.

Ik weet dat roi een super beest is !! En mij ales waard is :)

Jeetje, wat ontzettend k*t zeg. Zou ik ook heel erg boos om zijn. Maar je weet waar je het voor doet. Voor je lieve beestje. Heel knap van je dat je zo hard werkt voor je paard. Hou je taai.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 22:44

Teleurgesteld in jou? Omdat jij geen GP gaat rijden met Roi?? Dat zegt meer over jouw vader dan over jou hoor... :(:)
Niks van aantrekken. Jij bent gelukkig met jouw paardje, die alles voor jou is!
jij HOEFT toch geen gp te rijden? Nou dan. lekker laten kletsen dus!

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:51

uhu mijn vader moet zelf maar met zijn voeten op de grond gaan staan .
Hij heeft geen baan al 4 jaar niet heeft een koophuis en als hij iets tekort komt doen zij mammie en pappie het wel :@
Ik hoef nooit zo hoog te komen wand ik kan dat zelf ook niet .
Enige wat ik wil is later lekker huisie boompie paardje.
Tuurlijk zal ik proberen zolang roi het aankan zo hoog mogelijk te komen en lukt het niet meer dan niet;)
Kijk dat ik nou doe wat ik wil en dan ben ik maar een idealist maar wel 1 die al zijn idealen op oorde heeft:) het leven word niemand toegegooit dat moet je allemaal zelf doen wand aan het eind van de regenboog kan je ze op een handje tellen die echt alles zouden doen voor je. :)

Ik sta voor mij en voor mijn paardenkind en durf te zeggen dat niet veel mensen van mijn leeftijd dat kunnen zeggen.
Ik ben trots wat roi nu allemaal gehaalt heeft mensen die het hele verhaal kennen snappen mij wel.
Hij is inzijn gedrag zoo gegroeit en in zijn dressuur das niet normaal vind ik zelf :)

Mijn jarenplan ga ik proberen waar te maken.
En dat die ik samn met roi wand ik hoef geen duur dressuur paard.
Wand ik heb MIJN dressuurdraver!

apache1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:39

hoi,
niks van aantrekken wat een ander zegt,zelf heb ik meerdere paarden/pony's gehad en er was altijd wel iets mee,een appaloosa heeft me veel geld gekost,en toen ik er mee ging rijden bleek ze een scheef bekken te hebben,een kruising fries,had chronische bronchitus en zomerexceem,en een engels volbloed,(vaak koliek)en niet mee te rijden buiten.nu ik een draver heb,kan ik eindelijk normaal dressuur rijden en recreatief,ze zijn haast nooit ziek of kreupel ,dat is ook wel wat waard.met dressuur kom je er wel hoor met roi,de galop gewoon blijven oefenen,gewoon kleine stukjes,als het maar goed gaat,kun je zeker wel over een paar jaar de m halen.nou sterkte er mee hoor. -:) ^) :evaw:

Kimmetje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:13

Hallo ik wil ook even reageren.Mijn dochter heeft ook een draver en die heeft ze nu 8 jaar is ook in de B gestart en hoe vaak die niet afgebrand is door de jury onbeschrijvelijk. De grootste misser is van een jury nog niet zolang geleden direct na haar 1e proef werd ze geroepen en werd haar gevraagd of ze de 2e proef wel zou starten waarop zij zei ja waarom niet?Nou zegt die jury ik kan je dan alleen maar 4-en geven waarop mijn dochter zegt nou dat zie ik dan wel weer wij vinden het leuk om te doen en dat mijn paard een draver is daar kan ik niks aan doen.Oh Oh zei ze is dat een draver? :j Einduitslag 178 punten hoe bedoel je jurysport _-:( ze moeten verschillende niveau's hebben geldt ook voor de tinkers fjorden friezen en noem maar op als je uit het rijtje valt loop je de kans om geen punt te rijden.Ze moeten een paard beoordelen naar zijn kunnen en er is ook onderscheid in de dravers de een loopt nu eenmaal beter dan de ander maar dan wordt je wel op het ras beoordeeld en niet in het algemeen.Ze heeft er nu 8.
Mijn dochter blijft door gaan ze zegt alles wat ze nu kan hebben wij maar mooi samen bereikt en zolang wij het leuk vinden blijven we starten hoewel dat nu evenuit den boze is omdat ze een blessure heeft.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen doe waar je plezier in hebt en meis als jij tevreden bent met jouw paard wel of geen gp paard zowat het gaat om wat Jij leuk en belangrijk vind.
Hij zou zich moeten schamen want wat jij allemaal met je 16 jaar doet is niet normaal ik vind je in ieder geval een TOPPERTJE
Laatst bijgewerkt door Kimmetje1989 op 01-09-11 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:22

Kimmetje1989 schreef:
Ze moeten een paard beoordelen naar zijn kunnen en er is ook onderscheid in de dravers de een loopt nu eenmaal beter dan de ander maar dan wordt je wel op het ras beoordeeld en niet in het algemeen.

Iets met knuppel en hoenderhok :+ Ik ben het hier niet mee eens. Als je ondrscheid gaat maken in rassen discrimineer je toch ook? En hoe zit het dan met die dravers/friezen/tinkers/fjorden die het wél halen? Niet elk rijpaard heeft ook aanleg om het Z te halen, zo werkt het nou eenmaal. Als je paard 0,0 aanleg heeft moet je niet verwachten dat de jury voor jou een uitzondering gaat maken.

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:31

Kimmetje1989 schreef:
Hallo ik wil ook even reageren.Mijn dochter heeft ook een draver en die heeft ze nu 8 jaar is ook in de B gestart en hoe vaak die niet afgebrand is door de jury onbeschrijvelijk. De grootste misser is van een jury nog niet zolang geleden direct na haar 1e proef werd ze geroepen en werd haar gevraagd of ze de 2e proef wel zou starten waarop zij zei ja waarom niet?Nou zegt die jury ik kan je dan alleen maar 4-en geven waarop mijn dochter zegt nou dat zie ik dan wel weer wij vinden het leuk om te doen en dat mijn paard een draver is daar kan ik niks aan doen.Oh Oh zei ze is dat een draver? :j Einduitslag 178 punten hoe bedoel je jurysport _-:( ze moeten verschillende niveau's hebben geldt ook voor de tinkers fjorden friezen en noem maar op als je uit het rijtje valt loop je de kans om geen punt te rijden.Ze moeten een paard beoordelen naar zijn kunnen en er is ook onderscheid in de dravers de een loopt nu eenmaal beter dan de ander maar dan wordt je wel op het ras beoordeeld en niet in het algemeen.Ze heeft er nu 8.
Mijn dochter blijft door gaan ze zegt alles wat ze nu kan hebben wij maar mooi samen bereikt en zolang wij het leuk vinden blijven we starten hoewel dat nu evenuit den boze is omdat ze een blessure heeft.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen doe waar je plezier in hebt en meis als jij tevreden bent met jouw paard wel of geen gp paard zowat het gaat om wat Jij leuk en belangrijk vind.
Hij zou zich moeten schamen want wat jij allemaal met je 16 jaar doet is niet normaal ik vind je in ieder geval een TOPPERTJE

Hm je spreekt jezelf wel tegen. Enerzijds zeg je dat het paard moet worden beoordeeld naar zijn kunnen. Anderzijds dat 'ze' verschillende niveaus moeten hebben m.b.t. Tinkers/Friezen/Fjorden e.d.
Het eerste ben ik met je eens. Paard moet op dat moment op het gevraagde niveau beoordeeld worden. Maakt niets uit wat voor paard je hebt. Wanneer je de onderdelen beheerst en netjes rijdt kun je gewoon een winstpunt rijden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:34

Ik had een geweldige draversmerrie en heb haar t/m de M2 uitgebracht met 3 wp, wel 11 jaar geleden :P Toen kreeg ze een peesblessure en was het einde oefening helaas.

Givernydw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:07

Dravers zijn niet voor dressuur gemaakt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:09

weerlicht schreef:

Paarden zijn sowieso niet gemaakt om op te rijden. Wat is je punt? :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:45

weerlicht schreef:

En jij niet om te communiceren waarschijnlijk :') ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:48

weerlicht schreef:

en Balagur dan?

--

leuk topic, volg het al een tijdje maar Sil en ik houden ons nog even stil (ontbreken van rijfoto's :P )

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:16

@charmedxlove

Niks van aantrekken wat je vader zegt hoor!
Ik had ook 4 paarden, en doordat mijn vader ineens stopte met werken en tegen ons elke dag als hij wegging ZEI dat hij ging werken, is bij ons ook alles goed misgelopen en zijn we alles kwijtgeraakt, behalve mijn toppertje.
Ik was 15 toen dat gebeurde en heb zelf iemand moeten zoeken voor mijn geweldige haflinger (die overigens nu suuuuper staat)
maar dat ging me ongelooflijk aan mijn hart en mijn vader wist dat ook.. dat soort dingen zijn gewoon heel erg en mijn ouders zijn dan ook gescheiden en ik woon bij mijn moeder, en ik werk me ook al vanaf mijn 15e 3 slagen in de ronte om hem te houden, puur omdat mijn pa nog steeds niet werkt en mijn moeder door diverse redenen aan een minimumloon zit en het anders onmogelijk is om een paard te houden.
Maar hoe veel en hard ik ook moet werken, mijn schat gaat niet weg..

Ik snap dus wel hoe jij je voelt :)

Ik ben overigens 17..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:19

phormicola schreef:
Ik had een geweldige draversmerrie en heb haar t/m de M2 uitgebracht met 3 wp, wel 11 jaar geleden :P Toen kreeg ze een peesblessure en was het einde oefening helaas.

Goed zeg! :) M2.... ik droom nog maar even om door die L2 heen te komen hahahaha. Maar komt wel goed :)
weerlicht schreef:
Zegt een grietje van 11 die 'hier 5 dravers heeft staan waarvan 2 van mezelf'....jaahjaaah

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:17

ze heeft wel een punt.
Een draver is niet gemaakt voor de dressuur, een draver is gemaakt om zo hard mogelijk te kunnen draven.
Dat wilt alleen niet zeggen dat ze het dus niet kunnen, wat veel mensen wel denken.
Maar dat heb je bij ieder ras wat niet onder 'dressuurpaard' valt.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:06

Ik vind het voor mezelf juist wel heel leerzaam om een paard te hebben dat geen natuurtalent is in dressuur. Je ziet bij haar heel duidelijk wat het effect is van oefenen, rechtrichten, spieren kweken etc. Het duurt allemaal wel lang, maanden totdat ze eens netjes rustig en ontspannen een volte kon draven, maar dat maakt voor mij niet uit. Wat ik nu samen met haar leer zal me altijd goed van pas komen met rijden. Ik vind het wel een uitdaging om te zien hoe 'ver' we komen, Rosa is nog een jonge blom (6) dus we kunnen als 't goed is nog jarenlang rustig verder experimenteren!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:54

Zo zie ik het ook Atalanta, ik heb Bella niet gekocht om hoog in de dressuur te rijden, maar puur voor de recreatie. Dat ik dan af en toe een wedstrijdje meepak doen we voor de lol.
Dat we dan eens wat winst rijden is alleen maar leuk. :D

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:57

ER staan super foto's in dit topic, en goed dat er volop gedressuurd word met de dravertjes (en ook wedstrijden rijden) Ik heb zelf nog geen zin om te starten mede omdat de galop nog niet voor elkaar is. Wel train ik volop met mijn Dieter. Stap gaat super endraf komt nu ook beter uit de verf. Hier veel aan gesleuteld omdat het een heethoofdje is die je zo druk rijd. Ik hoef nooit kwartjes in te gooien om vooruit te gaan ;) Dus ontspanning is de leus. Hier ff wat foto's van onze rijerij.
Afbeelding
lekker buiten in stap
Afbeelding
binnen
Afbeelding
en deze van de draf, hier zie je dat ik hem eigenlijk wat te veel op de binnenhand pak maar dat komt dan weer omdat hij weer z'n turbo aan heeft. Hierin gaat het al beter en rijd ik hem op mn zit terug.

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:04

Leuke draver heb je Maximosa. Wat is zijn stokmaat?
De galop is bij ons ook nog lang niet voor elkaar maar de stap en draf gaan eigenlijk heel erg goed. Wij gaan het gewoon proberen op onderlinge wedstrijdjes.