heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:39

Je moet een goede advertentie opstellen met duidelijke foto's.
Je hebt leuke foto's van je paardje gemaakt maar that's it, leuk voor op Hyves enzo maar niet voor in de advertentie.

Zag dat Flew je wil helpen, daar zul je vast wat aan hebben!! +:)+
Het is een leuk paardje en ik denk dat er iemand rondloopt die er heel blij mee gaat worden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:39

kun je niet donderdag samen met flew zorgen voor mooie foto's. Dan neem je haar(het paard) even mee naar een mooi stuk gras. En maak je daar even wat stand foto's. Dan nog wat losgooi foto's en een paar nette rij foto's. En dan heb je een goede advertentie.

Edit: een raar stukje veranderd.. Om misverstanden te verkomen :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:40

ja dat is de bedoeling

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:08

Je nieuwe foto's zijn al een stukje beter, maar nog steeds niet goed genoeg ben ik bang... Kijk eens naar andere advertenties op Marktplaats of Sporthorses van merries met een vergelijkbare leeftijd en opleidingsniveau voor inspiratie!

Overigens - na eens wat uitgebreider gekeken te hebben op MP naar Dravers - is er maar een enkeling die zijn of haar Draver te koop aanbiedt met een goede advertentie met alle benodigde informatie, zonder spelfouten en met behoorlijke foto's. Wat dat betreft zou het hele ras wel wat beter gepresenteerd mogen worden daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:21

Nexus schreef:
Je nieuwe foto's zijn al een stukje beter, maar nog steeds niet goed genoeg ben ik bang... Kijk eens naar andere advertenties op Marktplaats of Sporthorses van merries met een vergelijkbare leeftijd en opleidingsniveau voor inspiratie!

Overigens - na eens wat uitgebreider gekeken te hebben op MP naar Dravers - is er maar een enkeling die zijn of haar Draver te koop aanbiedt met een goede advertentie met alle benodigde informatie, zonder spelfouten en met behoorlijke foto's. Wat dat betreft zou het hele ras wel wat beter gepresenteerd mogen worden daar!

Veel dravers worden ook verkocht aan beginners en recreatie ruiters. Dus dan heb je al gouw dat er wat minder professionele advertentie's staan.

Maar ik vind sowieso dat het hele ras weleens wat beter gepresenteerd mag worden. En dat de vooroordelen eens de wereld uit moeten.

@TS zorg ook dat in je advertentie staat dat jou draver kan galopperen(ik neem aan dat ze dat kan?) Veel mensen denken namelijk dat dravers dat niet kunnen..

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:27

ze kan galopperen..

en idd dravers mogen wel wat bekender worden zonder afgekraakt te worden..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:37

Misschien moet je ook op wat andere sites een advertentie plaatsen. Waar mensen komen die graag een draver willen hebben.
Ik kan je de volgende aanraden: www.dravers.nl (en evt. draversforum), het enduranceforum, www.trottersforsale.com en evt. www.trabermarkt.de onder Freizeitpferde.

Ik heb zelf een 8 jarige draverruin te koop staan op diverse sites met alleen 2 foto's van zijn hoofd.
Hij is niet zadelmak, maar de advertentie omvat wel "wie" hij is. (een paard met een superkarakter) En ik kan je zeggen we hebben het er een week opstaan, en hebben zeer veel reacties gekregen. Onder voorbehoud is hij verkocht en gaat binnen een week weg. Vandaag hebben we nog 3 mensen moeten teleurstellen die hem echt graag wilden hebben.

Een fotoshoot zal dus niet per definitie dat verschil gaan uitmaken. Er is genoeg markt voor een draver, en ook voor een gewezen koerspaard. Plaats is voor ons belangrijker dan prijs, wij vragen er dan ook slechts een kleine vergoeding voor. Misschien kun jij ook nog iets met je prijs zakken?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:39

mijn prijs is maar minimaal 650.. dat is tog niet veel?

bedankt voor de sites!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:42

op die site van dravers.nl waar kan je dan advertentie plaatsen?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:51

Op de site dravers.nl moet je even klikken op "te koop" aan de linkerkant in de menubalk dan zie je waar je je adv naartoe kan mailen.

Tsja de prijs van 650 euro ik vind het vrij fors. Heb je mp adv bekeken ik zie een paard wat compleet uit conditie is met een pak haar op zn lijf. Het is geen aantrekkelijk paard op dit moment, hoe je haar ook op de foto zet. Als je zou schrijven dat ze 15 is zou je het ook geloven. De toebehoren die je aanbiedt zie ik ook niet als een pre voor verkoop. Niet vervelend bedoeld maar een stokoud zadeltje en een simpel hoofdstel, ik zou ze niet eens meenemen als ik je paard kocht. De markt is echt slecht en als je snel en netjes van je paard afwilt zou ik zakken in prijs. Die van ons gaat voor minder iig.

Dit is mijn draver: [EA-TK-PP] Betrouwbare mooie draverruin voor recreatie of aangespannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:03

Synthaa bedenk wel dat brave paarden wel goud waard zijn. En jullie paard bijv. nog veel moet leren want ik begrijp dat die alleen zadelmak is?

Dus ik denk dat 650 helemaal geen gekke prijs is voor dit paard.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:09

Helaas ligt de prijs van dravers dus wel erg laag..
Bij mij op stal staat ook best een mooie. Zadel- en verkeersmak.
Er was een handelaar op stal. Daar zou hij niet naar toe gaan hoor, maar toen we hem vroegen wat de markt doet op dit moment zei hij: Niet meer dan zo'n 500,-

Helaas zijn er best wat dravers met beengebreken. Ze worden met 1,5 al voor de sulky gezet (beleerd) hè?
Er zijn er behoorlijk wat die al vroeg met bv artrose kampen. Heel jammer, want ze hebben over het algemeen een gouden karakter! Echte doorzetters.
En voor het geval dat ik nu iedereen over me heen krijg: Nee, zeker niet alle dravers kampen met deze problemen maar ik ken veel mensen die om deze reden niet voor een draver gaan ;-)!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:11

dravers zijn geweldige paarden,ze zijn goudeerlijk en heel veelzijdig!
Je moet alleen wel kunnen rijden....rijtechnisch gezien..dan kun je er prima bewegingen uitrijden.Anders zijn ze prima geschikt om buiten te rijden!
De foto's tonen niet echt mooi...hoofdje in de lucht.
Het is een heel leuk paard,ik zou het zo aandurven hoor!(als ik er 1 minder had)

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:12

Hoi, ik heb even marktplaats doorgespit op dravers en ik zie dat er wel geboden wordt. Vaak zien die plaatjes er wel gelikter uit dan die van jou. Ook kun je het verhaal over het paard wat aanpassen. Vertel waar ze goed in is, waar ze geschikt voor is, waar jullie samen lol in hebben. Dat regeneczeem en dominantie kun je vertellen als de koper er is. Je schrijft: zal zeker geschikt zijn voor recreatief gebruik.... Dan denk ik gelijk dat je dat nog niet geprobeerd hebt en zoek ik even verder. Hoop dat je wat hebt aan mijn tips. Ik heb een superbaasje voor mijn draver gevonden vorig jaar.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:13

Oja, kan ze ook tölten? Dan kun je haar ook bij de gangenpaarden te koop aanbieden. In Duitsland wordt deze gang ook hogelijk gewaardeerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:15

ik zag net nog een advertentie op marktplaats ( bij pony's gouda intikken en dan bij een vospony) om je gek te lachen :')

foto's en goede info doen wonderen.
wat CHristel1164 zegt moet je nooit doen, vermeld ook wat haar mindere kanten zijn en vertel hoe je daar zelf mee omgaat, dat schept een beeld voor mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:16

IMJ schreef:
Helaas ligt de prijs van dravers dus wel erg laag..
Bij mij op stal staat ook best een mooie. Zadel- en verkeersmak.
Er was een handelaar op stal. Daar zou hij niet naar toe gaan hoor, maar toen we hem vroegen wat de markt doet op dit moment zei hij: Niet meer dan zo'n 500,-

Helaas zijn er best wat dravers met beengebreken. Ze worden met 1,5 al voor de sulky gezet (beleerd) hè?
Er zijn er behoorlijk wat die al vroeg met bv artrose kampen. Heel jammer, want ze hebben over het algemeen een gouden karakter! Echte doorzetters.
En voor het geval dat ik nu iedereen over me heen krijg: Nee, zeker niet alle dravers kampen met deze problemen maar ik ken veel mensen die om deze reden niet voor een draver gaan ;-)!

Nee met 3 jaar met de neus tussen de voorbenen rondjes lopen.. Dat is goed voor een paard..
Met 1,5 jaar in training. Is geen probleem wanneer alles met mate word gedaan. Maar zo is dat met alles. Een kwpn hengst die met 3 jaar naar zo'n show/keuring moet. Denk je nou echt dat daar rustig op 3 jaar mee begonnen is? écht niet..
Dus dat voorordeel is gewoon onzin..

En die mensen die aangaven daarom geen draver te willen? hadden die ervaring met dravers?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:18

Nini_roosje: Mijn paard hoeft vrijwel niets meer te leren :D . Hij is 100% verkeersmak in het tuig en bekend met longeerwerk. Kan goed reizen en heeft de conditie van een beer. Zadelmak maken van een draver met zo goed karakter kost een handig persoon ongeveer 2 dagen. Daarbij is hij in blakende conditie, mooi bespierd en prachtig in de vacht. Niet omdat hij van mij is maar het is een plaatje om te zien. Dit laatste itt het paard van de TS.

IMJ: niet alle dravers gaan met 1,5 voor de kar. Inderdaad er worden veel jaarlingen en tweejarigen spelenderwijs beleerd en een enkele keer voor de kar gezet, daarna gaan de meesten op rust. Wegens het simpele feit dat ze nog niet sterk genoeg zijn :D
Voordeel van dit nadeel in jouw ogen is dat deze paarden altijd veel in de hand en goed opgevoed zijn. Je kan beter met een 3 jarige draver te maken hebben dan met een 3 jarig rijpaard wat zo uit de opfok wordt geplukt ;-)
Ten aanzien van de prijs heb je helemaal gelijk. 500 is een nette prijs. Ik denk dat TS daar ook dr handjes mee dicht mag knijpen en als ze haast heeft met de verkoop zelfs met minder genoegen moet nemen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:21

sythaa; idd een hele goeie advertentie :j Gewoon een fijn tekstje erbij en een aansprekende foto :) Kan me goed voorstellen dat je een hoop reacties hebt gehad..

TS; t is natuurlijk de kunst om mensen over de streep te trekken... Ben zelf (maar das denk wel heel persoonlijk, anderen zullen er weer heeel anders over denken) geen fan van die korte ad's.. Zo van; ras, correct, ouders (niet eens naam van paard zelf, vind ik zoiets mafs..) prijsklasse en telnr en klaar. Echt een hekel aan :P Aan de andere kant, mijn poown stond alleen een (wel zeeeeer aantrekkelijke) foto en ''goed gefokt hengstveulen'' en prijs en ben dezelfde dag nog wezen kijken :') Denk dat met ofwel een briljante tekst, ofwel een briljante foto je al heeel goed op weg bent :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:22

Sythaa schreef:
Nini_roosje: Mijn paard hoeft vrijwel niets meer te leren :D . Hij is 100% verkeersmak in het tuig en bekend met longeerwerk. Kan goed reizen en heeft de conditie van een beer. Zadelmak maken van een draver met zo goed karakter kost een handig persoon ongeveer 2 dagen. Daarbij is hij in blakende conditie, mooi bespierd en prachtig in de vacht. Niet omdat hij van mij is maar het is een plaatje om te zien. Dit laatste itt het paard van de TS.

Zo van de foto vind ik die van jou ook een erg leuk paard. Maar met veel leren bedoel ik, Dat hij niet geschikt is voor een onervaren ruiter. Want een paard met een fijn karakter beleren is idd niet heel moeilijk. Maar dan nog niet geschikt voor een onervaren persoon(tenzij die persoon goede begeleiding krijgt natuurlijk :) ).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:24

Anoniem schreef:
Nee met 3 jaar met de neus tussen de voorbenen rondjes lopen.. Dat is goed voor een paard..
Met 1,5 jaar in training. Is geen probleem wanneer alles met mate word gedaan. Maar zo is dat met alles. Een kwpn hengst die met 3 jaar naar zo'n show/keuring moet. Denk je nou echt dat daar rustig op 3 jaar mee begonnen is? écht niet..

En die mensen die aangaven daarom geen draver te willen? hadden die ervaring met dravers?

Hé.. ik gaf geen commentaar hoor! Ik ben het volledig met je eens :) .
Met 3 jr met de neus tussen de voorbenen is ook niet goed! :n
Maar d 2-jarige koersen worden toch echt door 2 jarigen gelopen..
Uiteraard doet niet iedereen hier aan mee! Dus niet elke draver heeft deze koersen gelopen voordat het weer uitloopt op onrust hier! :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:24

er is geen markt... er word helemaal niet gereageerd op advertenties.. of ze bellen maar komen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:27

IMJ schreef:
Anoniem schreef:

Hé.. ik gaf geen commentaar hoor! Ik ben het volledig met je eens :) .
Met 3 jr met de neus tussen de voorbenen is ook niet goed! :n
Maar d 2-jarige koersen worden toch echt door 2 jarigen gelopen..
Uiteraard doet niet iedereen hier aan mee! Dus niet elke draver heeft deze koersen gelopen voordat het weer uitloopt op onrust hier! :D

In dat geval sorry voor de aanval.

Idd er zijn 2 jarige koersen. Maargoed ik denk dat het per paard en per trainer verschild wanneer een paard rijp is voor training. De dravers die ik heb gezien, vond ik namelijk al redelijk jong "volwassen" terwijl er rassen zijn die bekend staan om het later rijp zijn. En de ene draver zal op 2 jaar al wel wat koersen kunnen lopen, en een andere niet.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:28

Nini_roosje klopt hij is ook niet geschikt voor de onervaren ruiter of een niet-paardenmens.
Maar dat vind ik eigenlijk maar weinig dravers.
Die categorie mensen kan denk ik beter gokken op een stuk ouder geduldig rijpaard of pony.

Wel grappig dat je het aansnijdt we hebben ook best veel mail gehad die duidelijk gericht is op de lage prijs. Mails in de trant van "mijn dochter zoekt een knuffelpaard is hij daar geschikt voor we wonen op een boerderij en er is genoeg weiland, heb je er ook een zadel bij" :') ....

Wij kennen ons paard door en door en hebben het beste met hem voor. Daarom gaat hij ook alleen naar iemand met ervaring, die echt zin heeft in een draver. De kans op een goede match en veel plezier voor de toekomst is dan het grootste voor beide partijen.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:28

Ik moet zeggen dat ik ook een vooroordeel had over dravers.
Maar er werd mij 1 te koop aan geboden en ben gaan kijken en rijden en was in 1 keer bijgedraaid alleen nu heeft mijn vriend hem ingepikt haha.
Wou niet meer rijden en is er nu niet meer af te krijgen haha.

maar ik kreeg echt veel betere foto,s dan jij in je advertentie heb staan hij zit aardig in vacht en de rijfoto,s zien er niet aansprekend uit.
Kan je er niet iemand op laten die hem echt kan rijden niet banketstaaf bedoeld maar dan worden de foto,s al een stuk aansprekender.
en vind de prijs van 650 iets hoog zou eerder voor die van jou een 500 a 550 vragen.