Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:jullie hebben het over die superpaarden die nog gevormd moeten worden en ik over de paarden die kapot zijn gemaakt....waar jullie niet meer naar omkijken.....die als superdressuurpaarden aangeboden worden.....DAT IS HET VERSCHIL !!!
Karakterpaarden die doorgaan tot ze niet meer kunnen.....en als wrak gedumpt.... een zadel op .....verkocht aan mensen die net zo weinig kijk op dressuur hebben als jullie !!!
Topsport ? Laat me niet lachen....Geld....geld....geld
broadway schreef:oei,oei,play-co.....die foto's in je profiel.....precies zoals het NIET hoort.....hoe krijg je slijtage....
juist..... ook door verkeerd te rijden.....maar dat is het juist...... ,fout is fout en daar hebben we het over !!!
Dat geld met iedere sport, als het ten koste gaat van de paarden......maar ja...paarden kunnen niet een weer-
woord geven......dus .......
En ja in alle sporten heb ik het idee dat het al erger wordt, weinig paarden meer die worden goedgekeurd......
artrose,oude blessures,verknoeide hoeven, verkeerd opgevoed/beleerd/gelopen/getraind .....en inderdaad in
2 weken moet het gepiept zijn is ook zo'n moment wat voor veel paarden funest kan zijn.....is dan nét zo erg!!!
Zolang er niet op toegezien wordt zal het alléén maar erger worden, ik vind dat de da hier mede schuld aan hebben !!!
Zij zien het echt wel maar mogen/kunnen niks, omdat ze hiertoe niet bevoegd zijn.....zij gaan doodleuk iedere keer weer
naar datzelfde paard....inspuiten,pijnstillers even rust en .....tot ze er weer bij geroepen worden....och ja het is hun ver-
dienste....niet meer en niet minder......óok zij hebben hier moeite mee, maar de eigenaar heeft altijd het laatste woord,
tenzij het paard in beslag wordt genomen.....
liedje89 schreef:Misschien dat het wel al gezegd is hoor maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom ze zo vroeg worden ingereden. Ik weet eigenlijk niet of ik het slechter vind. ik snap het alleen nog steeds niet helemaal. Is het gewoon traditie of heeft het ook nog nut?
Kady1 schreef:@Ik vind jou reacties heel erg negatief en vraag me ook af of je zelf ervaringen hebt in de draf / ren sport waarop je dit baseerd
broadway schreef:Mackie.....eerlijke antwoorden, bevestigd mijn verhaal.....als jij weet wat dressuur inhoud, zou je dus ook weten waarom er zoveel paarden kapot gaan in jullie sport.....weet jij dus niet ,net als zovelen....... en DAAROM maken jullie je eigen sport kapot !!!
timilon schreef:broadway schreef:Mackie.....eerlijke antwoorden, bevestigd mijn verhaal.....als jij weet wat dressuur inhoud, zou je dus ook weten waarom er zoveel paarden kapot gaan in jullie sport.....weet jij dus niet ,net als zovelen....... en DAAROM maken jullie je eigen sport kapot !!!
hier wil ik even op inhaken: er is een aantal jaar geleden een onderzoek gedaan naar de gemiddede leeftijd van het KWPN SPORTPAARD.
conclusie:de gemiddelde leeftijd was 7jr.
ik rijd zelf dressuur,en ben geen fan van draf- en rensport omdat ik er niets van weet.
maar ik ben wel zeer geschrokken van dat onderzoek toendertijd.
en een paard hoeft niet alleen kapot te gaan aan training,ook genen,groei,voer etc spelen een zeer grote rol.
dressuur is GEEN heilige sport,in elke tak van de paardensport sneuvelen dieren door onkundige training en de rest.