Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:46

Hoi!

Mag ik mij melden? Ik rij nog geen wedstrijden met mijn Draver, maar ben het na de winter wel van plan (heb hem nu sinds mei, en heb geen idee hoe hij in de winter is :+).
Mijn Draver heet Vechtjas, maar omgedoopt tot Calli(mero). Hij is 9 jaar en heeft gekoerst. Moeder is Buitenzorg Lara en vader Volo Prise.
Voor foto's, de bruine op mijn profiel :).

lotte_horses

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:56

wat is ie mooi! <3
Ik vind vooral die 3de foto van hem mooi! Hij heeft een mooie vacht!
Kan hij galoperen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:07

@Lotte, dankje :D!

Jaa, dat gaat erg goed opzich. Het "vlakke" is eraf en hij krijgt nu sprong, alleen op eigen benen is het soms eng, maar komt goed!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:39

Darco heeft al een paar keer gegalopeerd, maar hij weeet niet waar hij zijn voeten moet zetten, dus bij het aanspringen is hij klugelig en niet in evenwicht en daarna begint hij snelheid aan te maken.
Heeft er iemand hier tips voor om hem te helpen, of moet je dit gewoon heel vaak oefenen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:18

Ik heb hem heel vaak gelongeerd. En dan vooral het aanspringen oefenen. Eerst goed warm stappen en draven en dan de galop proberen.
Hielp bij mij ook om het rennen eruit te halen en goed aan te springen!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:48

Bedankt, dan zullen we het zo oefenen. Dit gaat wel pas lukken als het terug droger is want de piste (weide) ligt voor de moment veel te nat :(

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:20

Ik longeer ook veel, maar het aanspringen gaat onder het zadel altijd veel makkelijker (bij ons) dan aan de longe... haha.
Oefenen en nog meer oefenen.... succes!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:38

Dan zal ik beide moeten uitproberen, hij is nog wel niet veel gelongeerd geweest, maar het zal wel lukken
Bedankt!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:54

Bij die van mij gaat het allebei goed onder het zadel en aan de longe. Wat die van mij nog wel eens wilt doen is tolte hebben jullie daar ook last van?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:02

Echt tactzuiver tölten niet, maar ze rommelt wel wat aan af en toe :+ Vooral als ze in haar 'tr ut'galopje zit, moet je soms goed kijken :+

(Paard en Koets afgelopen weekend)

We hebben wel een andere gehad die érg goed kon tölten, beter dan sommige ijslanders :') :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:14

Leuk fimpje zeg!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:57

lotte_horses schreef:
Darco heeft al een paar keer gegalopeerd, maar hij weeet niet waar hij zijn voeten moet zetten, dus bij het aanspringen is hij klugelig en niet in evenwicht en daarna begint hij snelheid aan te maken.
Heeft er iemand hier tips voor om hem te helpen, of moet je dit gewoon heel vaak oefenen?

De draver die ik af en toe rijd doet zijn hoofd graag om hoog en drukt zijn rug weg. Ik rijd hem ontspannen naar de hand toe, eerst in stap daarna in draf. Als hij wat aanleuning heeft, zijn rugspieren goed aanspant en zijn achterbenen fatsoenlijk onderzet kan ik normaal aanspringen en blijft hij redelijk in evenwicht.
Je kunt aan de longe de stemhulp voor galop bevestigen en die gebruiken als je bij het rijden de hulp geeft.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:21

Bo_Cassey schreef:
lotte_horses schreef:

De draver die ik af en toe rijd doet zijn hoofd graag om hoog en drukt zijn rug weg. Ik rijd hem ontspannen naar de hand toe, eerst in stap daarna in draf. Als hij wat aanleuning heeft, zijn rugspieren goed aanspant en zijn achterbenen fatsoenlijk onderzet kan ik normaal aanspringen en blijft hij redelijk in evenwicht.
Je kunt aan de longe de stemhulp voor galop bevestigen en die gebruiken als je bij het rijden de hulp geeft.

Zo leer ik het Kyara ook :j ze reageert heel goed op stemhulp!
Tegelijk geef ik ook de juiste beenhulp.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:03

Nou, 3 februari is het weer zo ver, Flash en ik gaan nog een poging wagen in de B Dressuur :)
Ben heel benieuwd hoe hij het doet na ons debuut in September. De galop is op de linkerhand inmiddels onder controle, rechts moeten we nog even oefenen.
Vandaag hebben we weer les gehad, van een nieuwe instructrice, en dit ging heel goed!
Weer bij de basis begonnen - vooral bij mij! - en dat was weer even wennen.. Toch wel lastig soms!
We hebben weer lekker wat huiswerk en vooral mijn houding haha. :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:20

Leuk Frummels ! en ook spannend natuurlijk ;) Je hebt nog even om te oefenen dus dat moet vast goed komen!
De basis is echt belangrijk ja, ik moet er ook vaak weer naar terug, vooral als iets niet lukt moet ik daar weer naar toe om de lossigheid te krijgen waarmee ze de oefeningen wel kan doen.
Wij mogen over 2 weken weer de baan in! Heb de laatste weken niet heel fanatiek gereden omdat ze een enorme wintervacht had, gisteren is ze geschoren dus we kunnen er weer tegenaan!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:25

:wave: Ik meld me (weer :') )

Wil het dressuur toch echt gaan oppakken,.. vooral nu we op een stal staan met een áltijd te rijden, niet te zware bak die op maat is (dat helpt toch wel := )!

Heb weer een jaartje oid niet gelesd, vooral recreatief en van alles wat. maar ik ga het toch weer merken en zou het toch wel leuk vinden om weer te gaan sleutelen met van alles en nog wat :)) !
Puntjes die ik toch altijd wel merk die hij moeilijk vind;
- galop ( :') )
- rechtrichten, hij wil altijd graag of links of rechts, maar recht dat vind die erg moeilijk :j
- heeft altijd de neiging z'n achterbenen te vergeten

Puntjes die nu toch wel erg lekker gaan :))
- Ontspanning
- Aan het been zijn/hulpen zijn

Dus wil graag de bovenstaande punten gaan verbeteren, en hoop toch ooit een nette Bproef te kunnen rijden :))

Paard:
Yankee Royal
9 jaar (21-05-2003)
Sinds september 2008 bij mij :j

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:25

Veel succes 3 Februari! Ik heb ook zo van die fouten die ik automatisch maak zonder dat ik het zelf door heb.
Maar je hebt nog tijd om te oefenen dus het zal wel lukken!

Vandaag zijn we weer op straat gegaan met Darco, maar hij had eerder een terugvaal, hij verstijfde van stilstaande dingen (wat hij de vorige keer niet deed). Ach ja 2stapjes vooruit, 1achteruit :)
Volgende week maandag gaan we terug. :)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:44

Blijven oefenen met Darco!
Ik ga met Kyara aan de slag om haar angst voor waterplassen aan te pakken. :j
Ze vertikt het gewoon om er doorheen te lopen!
En dat met de plassen die nu over de hoefslag zijn gaan vormen door de regen...
Even een kleurrijke foto tussendoor :)
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:05

Bedankt allemaal! Heb er nu al zin in. Lekker de tijd om nog rustig door te oefenen.
Jij ook succes Germatje! :)
En FireAndIce natuurlijk ook met de waterplassen :j
Wij hadden les in een zwembad vandaag haha. Maar gelukkig vond Flash het niet zo erg.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:45

Succes Frummels, lekker bezig! Gaat vast helemaal goedkomen.

Welkom (terug) Celien!

Ik rij onregelmatig, de bak is na alle regenval maar voor een te klein gedeelte goed te rijden. Dus staat het trainen op een lager pitje. Is soms even balen, maar Nevele vind het helemaal niet erg gelukkig.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:15

Ja het is allemaal wat met die regen, gelukkig hebben wij een mooi drafbaantje bij stal die altijd goed bijgehouden wordt dus daar kunnen we lekker op rijden!
Is heel goed voor het rechtrichten, gelukkig wordt Yentl wel al rustiger op de baan want voorheen was het niet bepaald ontspannen rijden ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:17

Calli heeft gister voor het eerst losgesprongen.
Paard wist niet wat hem overkwam, maar lukte toch :').
Was wel goede achterhand training voor hem ben ik achter gekomen :+.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:19

leuk zeg, dat is ook nog een goed idee om een keer te doen! We moeten alleen een keer hindernismateriaal zien te regelen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:20

Hmm.. Marktplaats?
Balken is niet zo moeilijk, wij hebben een aantal palen van de omheining, daar die stroomdingetjes afgehaald en gelakt :).

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:27

Ja is ook zo, maar op een of andere manier kom ik er gewoon niet aan toe! Ik ga binnenkort eerst een springlesje nemen op een andere stal, even kijken hoe groot het talent is haha