[HK] Ponyrennen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

@ponyrenfan : inderdaad lekker meedoen voor de fun!
Ik word dit jaar 16, als alles zou gaan zoals het hoort mag ik volgend jaar als amatrice gaan starten met het paard van mijn werk. Dus dan zou dit wel een leuk opwarmertje zijn met mn eigen pony.

Mag ik trouwens zo brutaal zijn om te vragen hoe jullie trainingschema / voerschema eruit ongeveer ziet?

ponyrenfan

Re: [HK] Ponyrennen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:16

Ik train veel op conditie, gewoon rustig galopperen of aan de longe een minuut of 20. 1x per week naar de baan galopperen en eindigen met 500 meter sprint. Kokki krijgt elke ochtend en avond een schep haver met vitamines en peen en de hele dag hooi. Je kan ook op onze site kijken: http://www.everyoneweb.com/verheijstables/

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:36

ponyrenfan schreef:
@hans; de rest bleef staan, volgens mij bleven er maar 2 ponies staan en dat komt omdat ze die ponies beter moeten trainen, er starten er 5 wel en die versloeg hij met 17 lengtes, maar morgen in krefeld loopt hij weer tegen die 2 ponies die bleven staan. Ik in ieder geval genoten van de erehaag van een paar duizend man die voor ons stonden te klappen.
@Janedieene: ff opmeten en gewoon meedoen al is het maar voor de fun en de ervaring om een keer op een renbaan te hebben gereden

Die hebben hun pony's snel goed getraind nu 1e en 2e.

Uitslag krefeld van vandaag:
1. Socks met Robin Weber
2. Montini met Laurenz Schiergen
3. Zita met Gino Staes

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:13

bedankt ponyrenfan,
wij hebben zelf de luxe niet om de paarden op stal te zetten, bij ons staan ze 24/7 buiten met een inloopstal.
Ik zie hier zelf niet erg veel problemen of hinder in.
Verder rijdt ik denk ik 3x per week, alle 3 buiten, dat is 20 minuten draven, 10 minuten rustig galopperen en een sprint van 600 meter (1 a 2 x per week sprint) en verder gewoon stappen.
Door de week zet ik hem nog wel eens 20 minuten aan de longe.
Verder heeft hij beperkt gras, ruwvoer en 1,5 kg muslie/prestatiebrok per dag.

Ik denk dat ik dan eens zou moeten kijken hoe hij reageert op wat meer haver, en dat combineren met wat meer rijden.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:44

@kyrkelover: beetje jammer dat je dit opschrijft, daarmee laat je zien hoeveel verstand je ervan hebt, als je de koers gezien hebt had je gezien dat de start ontzettend oneerlijk ging en dat de duitse starter de start gaf nadat hij mij om liet draaien. Ik stond dus de andere kant op en toen gaf hij snel de start. Vervolgens startte kokki 40 meter achter socks en montini en de rest. Iedereen had het erover in Krefeld dat het ontzettend oneerlijk ging en summerwind en wesley verongelukte bijna door deze starter. Jij weet net zo goed als ik dat normaal Zita Kokki nooit kan verslaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:47

Gaat het daar dan om Erik nee.
De start in Baden was ook oneerlijk ik zeg niet dat daarom Kokki gewonnen heeft maar in Baden waren ook maar 2 pony's goed weg.
Maar om er op te zetten dat ze de pony's dan maar beter moeten trainen?!?!?

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:42

@kyrkelover:
In baden baden was in het reglement bepaald dat die 2 50 meter moesten geven, als je het reglement van VSR kent had je dit geweten. Je begrijpt er echt niets van he, in baden baden ging de start wel eerlijk, alleen bleef socks staan en de jockey van montini viel eraf. Iedereen die het filmpje van baden bekijkt kan dit zien. Maar ik ga na deze reactie niet meer reageren op jou want jij bent toch alleen maar jaloers op onze resultaten. Ga nou eerst zelf maar eens wat presteren in de junior cup, dan praten we wel verder. Ik ga het volgen de 27e op de computer. Maak je misschien gelijk mee dat de start in duitsland heel vaak heel oneerlijk gaat.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:00

hahahahahahahahaha jaloers nee helemaal niet.
Maar had toch wel een professionelere reactie verwacht van een volwassen man.
En wat heeft handicap nu weer te maken met het hele gebeuren.
Millenium had geen handicap maar was niet goed weg, Ashanti had geen handicap en was niet goed weg doordat die steigerde. Die andere pony helemaal aan de binnenkant blijft ook eerst staan.
De ene ponyren heeft de 1 geluk en de andere ponyren de andere.
Jij bent dan zo kinderachtig om te zeggen dat andere hun pony's beter moeten trainen.
Moeten hun dat nu dan gaan roepen over jou pony??? Immers de start is enkele seconden en nog maakt en breekt de start de hele koers.
Zowel voor een pony die blijft staan als een pony die achterstevoren staat.
Nu was het geluk aan hun kant en niet aan die van jou.
Zo gaat dat nu eenmaal. Volgende keer worden de kaarten opnieuw geschut.
In Baden is de koers niet overnieuw gedaan door de slechte start maar in Krefeld ook niet.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:13

Sorry, maar kunnen jullie dit niet via PB of via een andere manier uitvechten wie er gelijk heeft? Lijkt me niet echt aantrekkelijk als er een bokt lid komt die geïnteresseerd is deelname aan de ponyren en deze pagina als eerst leest.

Zijn er al veel inschrijvingen voor de aanstaande pony ren op Duindigt?

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:26

[quote="Janedieene"]bedankt ponyrenfan,
wij hebben zelf de luxe niet om de paarden op stal te zetten, bij ons staan ze 24/7 buiten met een inloopstal.

Wij hebben een renstal en onze paarden staan zomer en winter 24/7 buiten ;)

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:27

ik wil me eigenlijk helemaal niet bemoeien in deze situatie, maar yvonne moet wel zeggen dat ik deze reactie zwaar triest vind. Je hebt het er over dat je een professionelere reactie had verwacht van een volwassen man, maar volgens mij hoor jij ook volwassen te zijn??!! helaas blijkt het tegendeel uit je reactie..
Ik kan verder nog een opsomming geven aan negatieve punten aan jou maar met mijn 17 jaar ben ik gelukkig volwassener dan jou! Fijne avond ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:32

noomie1 schreef:
ik wil me eigenlijk helemaal niet bemoeien in deze situatie, maar yvonne moet wel zeggen dat ik deze reactie zwaar triest vind. Je hebt het er over dat je een professionelere reactie had verwacht van een volwassen man, maar volgens mij hoor jij ook volwassen te zijn??!! helaas blijkt het tegendeel uit je reactie..
Ik kan verder nog een opsomming geven aan negatieve punten aan jou maar met mijn 17 jaar ben ik gelukkig volwassener dan jou! Fijne avond ;)

Dus jij vindt het normaal dat iemand over het internet zegt dat andere hun pony beter moeten trainen omdat deze per ongeluk een keer blijft staan of een keer niet de juiste kant op gaat. Hun hadden nu eenmaal in Baden pech en Kokki liep daar super.
Nu hebben jullie met Kokki in de start pech en lopen Montini en Socks een goede koers.
Zo gaat dat nu eenmaal. Iedereen traint op zijn eigen manier en iedere combinatie of pony heeft er een keer een slechte dag tussen zitten.
Volgende ponyren zijn misschien alle 3 deze pony's er niet bij en hebben andere het geluk.
Als je dan elke keer moet gaan roepen dat andere beter moeten trainen?

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:41

Yvonne, snap niet waar je je druk om maakt want volgens mij heb jij niks met socks of montini te maken dus snap niet waarom je je zo druk maakt om die reactie?! Vind het ook een beetje triest dat elke keer als kokki wint of een goede koers loopt er reacties van jou kant komen als; ja montini miste de start, montini had achterstand.... Dit wordt toch een welles-nietes spelletje dus ga er verder ook niet mee door... maar het zou fijn zijn als je voortaan dat betweterige gedrag achterwege laat. ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:53

Als je goed leest was die reactie niet eens van mij.. tenzij ik omgebouwd ben tot man en meer als dubbel zo oud geworden ben.
En ik heb niets met geen enkele pony van de ponyrennen.
Zal mij zelfs een zorg zijn wie er wint want gun het iedereen evenveel.
Wat ik jammer vindt is dat het bij veel mensen alleen nog om het winnen gaat en niet gewoon om de fun.
Heeft de een gewonnen ging het oneerlijk want pony is te groot klein dik zwaar rond weet ik het allemaal niet veel/ dan weer valse start/dan moeten andere weer beter trainen. en weet ik wat allemaal meer de revue passeert.
Dit komt overigens niet alleen van jullie kant af maar ook van andere mensen in de ponyrennen.
En als je er dan een keer een opmerking over maakt is de hut te klein.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat het niet per se om jullie gaat maar om meerdere personen en niet alleen om Baden en Krefeld maar om iets wat al jaren speelt.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 20-05-12 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:15

oh ja btw Saarbrucken gaat waarschijnlijk niet door en als het al door gaat win ik zowiezo normaal niet want kom minimum 2 weken te vroeg die koers. Maar ja volgende is helaas pas 17 juni op een plek waar ik niet wil koersen aangezien die baan niet geschikt is voor mijn paard. Dus dan komt 1 juli pas weer wat wel heel laat is. Dus als ik netjes bij het veld blijf en het liefst nog net in de prijzen loop ben ik dik tevreden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:57

Janedieene schreef:
bedankt ponyrenfan,
Ik zie hier zelf niet erg veel problemen of hinder in.
Verder rijdt ik denk ik 3x per week, alle 3 buiten, dat is 20 minuten draven, 10 minuten rustig galopperen en een sprint van 600 meter (1 a 2 x per week sprint) en verder gewoon stappen.
Door de week zet ik hem nog wel eens 20 minuten aan de longe.
Verder heeft hij beperkt gras, ruwvoer en 1,5 kg muslie/prestatiebrok per dag.

Ik denk dat ik dan eens zou moeten kijken hoe hij reageert op wat meer haver, en dat combineren met wat meer rijden.

Nog als reactie op je vraag.
Ook mijn paarden staan allemaal buiten en verder nog geen nadeligheid van gehad. De volbloed is er juist behoorlijk van opgeknapt.
Schijnt voorheen heel erg onrustig te zijn geweest in stal etc. Daar heb ik nu natuurlijk geen last van.
Dus dat hoeft echt geen probleem te zijn.
Ik zelf houdt minimum 1 rustdag in de week aan zowiezo 2 rustige dagen, 2 dagen waarop ik wat meer vraag en de andere 2 dus een normale training.
Verder kun je nooit een 100% kloppend schema aan iemand anders doorgeven aangezien ieder paard/pony anders is en je steeds moet blijven kijken naar de pony zelf.
Weersveranderingen bijvoorbeeld kunnen van grote invloed zijn op een prestatie die een pony kan leveren.
Als het bijvoorbeeld heel benauwd is kan 600m sprinten al veel te veel zijn terwijl op een andere dag hij het met 2 vingers in de neus doet.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:28

krykelover & ponyrenfan, maak je geen zorgen, zodra sinobe en ik ons hebben ingeschreven maken jullie toch geen kans meer.. :+

Nee grapje, het zal wel het tegenover gestelde zijn, maar, iig, wel iets leuks om naar toe te werken ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:24

Nou mij versla je zeker weten want ik doe niet mee. ik te oud paard te groot en een buitenlander en waarschïjnlik nog veel meer zaken waarom ik niet mee kan doen.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:52

Voor alle liefhebbers hierbij de uitgebreidere versie van de ponyren in baden baden met slow motion, van de baan naar de winnaarsring door een haag van publiek en de prijsuitreiking.

http://www.youtube.com/watch?v=nB4yHOLLASE

Om in Baden Baden te komen ben ik om half 10 woensdagavond weggereden uit Den Haag naar Keulen, daar kwam ik om half 2 's-nachts aan, even in de auto geslapen en om 5 uur de pony overgeladen in een duitse transportauto die ons samen naar baden baden bracht alwaar we om 10 uur 's-morgens aankwamen. Om 15.00 uur was de ren en om half 10 's-avond weer met de duitse transporter terug naar keulen, aldaar kokki weer in mijn eigen wagentje geladen om 3 uur 's-nachts en naar huis gereden alwaar ik om 7 uur 's-morgens aankwam. Zoals jullie zullen begrijpen kost het behoorlijk geld en moeite om zoiets te ondernemen en vandaar mijn irritatie als er dan door mensen wordt gereageerd hier die dit zelf nog nooit hebben gepresteerd, terwijl wij al 4 jaar op het hoogste niveau presteren in Duitsland en bijna op alle banen waar ponyrennen worden gehouden hebben gewonnen. (Mannheim 2x ponyderby, Hamburg, Krefeld ponyfinale, Keulen, Dortmund, Saarbrucken enz) Ik doe dit zeker voor mijn hobby en vind meedoen en plezier net zo belangrijk als winnen, heb zelfs al zeker 6 verschillende kinderen de gelegenheid gegeven om onze ponies in de koers te rijden, alleen om dit vol te blijven houden is het noodzakelijk dat er af en toe gewonnen wordt en geld wordt terugverdiend. Het verschil met de duitse deelnemers is dat wij om mee te doen iedere keer 4 a 500 kilometer moeten reizen en zij relatief dicht bij de meeste banen wonen. Mijn paardenwagentje rijd helaas niet op water.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:57

Chrissie schreef:
Sorry, maar kunnen jullie dit niet via PB of via een andere manier uitvechten wie er gelijk heeft? Lijkt me niet echt aantrekkelijk als er een bokt lid komt die geïnteresseerd is deelname aan de ponyren en deze pagina als eerst leest.

Zijn er al veel inschrijvingen voor de aanstaande pony ren op Duindigt?

Je hebt gelijk Chrissie, sorry maar was een beetje geirriteerd na de oneerlijke start in Krefeld gister en het betweterige toontje van kyrkelover.

Ik heb pas 1 inschrijving maar heb vandaag de uitnodiging en inschrijfformulier naar de organisatrice van de Ripse ruiterdagen gestuurd die deze voor mij gaat doorsturen naar al haar deelnemers, dus daar verwacht ik ook wel enige inschrijvingen van te krijgen. En ga deze week de uitnodiging verspreidden onder haagse maneges. Op verzoek kan ik de uitnodiging naar iedereen sturen die deze in zijn manege wil ophangen. Groetjes

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:16

Ik hoop dat iedereen veel plezier heeft op 3 juni bij de Ripse Ruiters waar toch weer heel wat bekende mee doen! Het zou toch mogelijk moeten zijn om deze mensen ook naar Duindigt te krijgen?!?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:30

@ponyrenfan Junior Cup Saarbrücken gaat niet door.

carlysunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:11

Ik ga 22 juli voor het eerst met mijn pony ponyrennen..
Ik heb er zo veel zin in:)
Gelukki heb ik een goede vriendin om mee te oefenen:)
zij heeft een daver dus sun moet wel hard lopen om hem kunnen bij te houden:)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:12

Veel plezier Carly, waar ga je mee doen?

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:14

Ik denk in Stompwijk,want daar zijn ponyrennen op 22 juli 2012. Veel succes daar. Wel jammer dat je 17 juni niet meedoet op duindigt.