Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mendel schreef:Het komt me niet bekend voor. Als Bella druk doet laat ik de teugels vieren en geef ik mee. Dan wordt ze vrij snel weer rustiger. Zodra ik de teugels op pak wordt ze drukker, gaat ze veel te snel lopen met haar hoofd omhoog. Ik probeer veel op de volte te rijden met een lange teugel. Haar niet teveel tegen te werken. Rijd je veel bij je buren? Misschien is de ruimte voor haar te klein (moet ze nog wennen)? 20 bij 100 is wel erg groot. Ze heeft dan een hele mooie lange zijde. Lastig hoor..
Bella loopt heel anders op rechts dan op links. Ik ben dus ook geneigd om meer op links te rijden omdat ze daar lekkerder loopt (snijd de bochten minder af, loopt op een "normaal" tempo). Ik weet dat het slecht is want ik zou juist rechts om moeten trainen. Hebben jullie die neiging ook? Om te rijden op de zijde die lekkerder loopt? Nog tips om haar soepeler te krijgen?
Mendel schreef:Ik rij ook veel op stem. Praat sowieso de hele tijd tegen haarAlsof het een mens is. Hele verhalen.. Heerlijk.
Vandaag had ik een echt dressuurpaardDraf op de plaats bijvoorbeeld. Was niet geheel de bedoeling. Ze was nogal blij en fris.