ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:03

Ja, tuurlijk komt er een spanningselement bij kijken. Maar op dat soort dingen kun je juist trainen. Het moet zo'n automatisme worden dat je er niet meer over na hoeft te denken en het dus ook niet kan vergeten door de spanning.

Groenn

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:24

ja oke, dat is ook zo, je moet ook proberen zo min mogelijk zoiets te doen! maarjaa!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:24

Tja er zijn er zeker een aantal die niet veel ervaring met rennen hebben, en sommige ruitertjes zijn echt jong en hebben weinig kracht. Sommigen doen een keertje mee voor de lol, anderen trainen er heel serieus voor en willen er mee door, dat zie je er ook aan af, maar naar mijn idee hoort dat er een beetje bij. Zo zullen de meesten die een (aantal) keer meedoen voor de lol nog nooit van een brug gehoord hebben.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:27

ik wil mee doen omdat het me super gaaf lijkt om daar te mogen renne op duindigt, maar ik weet ook niet wat een brug is, dus weet je er veel van af mag ej altijd me dingen leren :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:50

Elliebelle schreef:
Ik zal het even uitleggen. Wat gebeurt er als je je pony niet in haar mond trekt tijdens de upcanter? Dit is natuurlijk verschillend per pony maar dan rent de mijne gewoon zo hard als ie kan, en dat is niet de bedoeling, want de upcanter moet een 'rustige' galop zijn, en daarnaast kan hij de ren (en ik spreek uit ervaring) echt niet meer voluit rennen als die upcanter zo hard gaat. Dus trekken in de mond van je pony is toch wel een beetje noodzakelijk, hoor ;)

Ik weet er misschien weinig vanaf, en had misschien ook niet gelijk mijn mening erover moeten geven.
Maar nu je zegt dat het noodzakelijk is om je pony in de mond te trekken, nou sorry hoor dan train je toch thuis even door zodat je hem op je zit terug kan rijden. Ik heb sommige foto's gezien waar het er wel erg hard aan toe gaat. Dat vind ik gewoon erg jammer.
De foto's van de kleine pony's daar in tegen waren wel weer erg fijn, lekker los teugeltje, oortjes naar voren..[/quote]De heenweg wordt er inderdaad nogal getrokken.
Dit komt omdat er in die categorie veel pony's waren die weten wat er te doen is.
Ik spreek uit ervaring en je HOOPT dan maar dat je rustig naar de start kunt.
Dit is erg moeilijk om te oefenen want thuis heb je niet nog 10 andere pony's die als een debiel langs je oprennen, en al helemaal niet die stress.
ALs ik aan een koers begin ben ik het bangste voor de upcanter.
Dit omdat het elke keer maar weer de vraag is hoe het gaat, en dit ook het moment is waar je veel kruit kunt verschieten.
Je moet niet vergeten dat de pony's het geweldig vinden, en ze weten maar al te goed dat ze de terug weg volop vrijheid in d emond krijgen.
Maar een losse teugel zoals jij zegt is eigenlijk niet goed, er moet altijd spanning op staan.
Al was het nu wel veel richting start, maar je zou eens moeten weten wat een explosie je onder je kont hebt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:51

Coentjuh schreef:
Iemand nog info over 6 september? Kun je dan ook mee doen als volwassenen 18+ met een pony (paard)?

Ja coentjuh dan kun je mee doen als volwassen persoon.
Je komt dan in een speciale ren waarin ook paarden mee doen, maar de pony's krijgen voorsprong.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:53

nou ik geef toe ik hield me teugels te hoog, maar hij schoot opeens weg, dusja dan vergeet je dat (vlak ervoor was die nog zo dood als wat :P)
en de pony's galoppeerden opeens weg zonder dat er iets gezegt was laat maar zeggen, dus het liep een beetje rommelig.
maarja ik deed voor de "lol" mee, gewoon omdat het een soort van droom was een keer op de renbaan te kunnen racen. dusja. en ik kan thuis niet oefenen en dat mn pony opeens heet wordt, omdat die dat niet zo snel wordt, hij wil weleens hard erachter aan, maar dan is die toch anders dan daar. ik wil best nog een keer meedoen, maar dan weet ik eerder wat mn pony zal doen, dus dan kun je erop voorbereiden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:56

Esile schreef:
Aan de ene kant snap ik wel waarom er zo gereageerd wordt. Ik ben het er mee eens dat op sommige foto's er erg veel druk op de teugels staat. Ik wéét hoe moeilijk het is om zo'n pony bij je te houden..Wat mij vooral stoort is dat veel ruiters hun handen zo hoog hebben, dat is namelijk niet nodig in de upcanter. Als je een brug van je teugels maakt en je handen op een plek zet, kun je het tempo controleren, maar ziet het er al een stuk minder trekkerig uit.

Daarnaast zie ik liever dat in de volle galop de teugels kort worden gehouden, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je er aan moet trekken of dat ie daardoor minder hard gaat. Als je met lange teugels rijdt en je pony struikelt, heb je niks om hem op te vangen. Met op maat gemaakte teugels heb je dan nog een kans.

Dit is inderdaad een punt die ik de volgende keer aan de ruitertjes wilde vertellen.
Die zwabberende teugels vind ik maar niks.
En de teugels bij je ogen heb je ook niks aan.
Maar vergeet niet het zijn kinderen wwaarvan de meeste mensen eigenlijk zo goed als nooit rennen buiten een keer op buitenrit.
En ik moet zeggen het is nu de vierde keer dat wij het georganiseerd hebben maar je ziet bij de ruitertjes die er al vaker zijn geweest toch echt wel verbetering, en dara gaat het om.
Zo hadden wij vorig jaar een meisje uit Limburg waarvan de ouders zeiden nou voor deze ene keer komen we maar voor de rest niet meer.
Ondertussen is ze toch echt bezig met op volbloeden te rijden en reed ze gister ook over de baan met dat zwarte beauty!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:58

Thanks Kyrkelover. Bestaat er een site ofzo waar info op staat?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:59

www.everyoneweb.com/ponyracingnl
je moet dan wel even bedenken dat het hele reglement op de normale ponyrennen slaat maar dat 99% ook van toepassing is op 6 september.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:03

Thanks. Maar pony mag niet ouder zijn als 18 jaar? Nu weet ik niet hoe oud mijn huurpony is maar zal rond de 18 zijn. Hij was 9 of 10 of 11 of 12 toen hij bij ons op stal kwam en dat was in 2002. Hij voelt zich gelukkig nog 6 :)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:14

wat een gedoe over wie er wel en niet trekt.
trekken heeft bij de pony waar ik op reed niet zoveel zin, maar dat merkte ik ook wel tijdens de race. Hij was behoorlijk moe van het druk doen en de snelle upcanter, hij moest en zou iedereen inhalen! :+
Gelukkig doe ik het voor de lol!

Ik vond het in iedergeval geslaagd,

owja en Bonte@ het is dus niet mogelijk om de foto af te drukken?
kan je hem ook niet in groter formaat geven en dan met je naam en zonder de c?

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:15

oeeh, moet ik op 6 sept. tegen volwassenen racen ? :wow:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:19

En voor dat filmpje van sbs 6 hebben we nogal lang voor aap moeten staan hahahahahhaha.
We hebben een 15 min zo gestaan zoals in het begin waar die pony's om ons heen liepen.
En kimmiej het hoofd van Lady vol in beeld haha.SBS 6
http://www.hartvannederland.nl/item/244 ... nwedstrijd
En Kim je was een mooie achtergrond hoor!!
Ponyren 1:
http://www.youtube.com/watch?v=i0_6rtO6NfI
ponyren2:
http://www.youtube.com/watch?v=gB3MV_kAkSI

uitslagen komen er vandaag ook op.
Ennuh anoukoaky gaat makkelijk ik rijdt ook altijd tegen volwassenen.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:28

ja oke, maar dan word ik alleen een stuk meer zenuwachtig XD haha maarja, wel cool :D hoe lang rijd jij al races?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:57

Filmpjes zijn leuk! :j Maakt me zenuwachtig. Kan niet wachten tot ik weer kan trainen met Olivier..

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:11

@kyrkelover: Hahaha ja dat filmpje van sbs heb ik ook hard om gelachen, jullie lekker vertellen en lady wilde echt niet stilstaan, ik hoop dat ik jullie 'moment of fame' niet verpest heb :P

Toch leuk dat de moeite van iedereen die een mailtje gestuurd had, beloond wordt :D .

Nu kunnen we elkaar mentaal steunen in ons citroenendieet voor de komende weken tot 12juli }:0

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:28

hahahhahaha Kim!!!!!
ik rijdt nu ongeveer 8 jaar races.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:27

oke wat cool! :D
ik heb het nog nooit eerder gedaan :o heb er echt zo veel zin in! :D

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:38

Ik heb ook wel gelachen om je pony Kim! :+

_O-

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:59

suikermeisje schreef:
ja en die pony's waren op de terug weg waarschijnlijk minder snel dan in de upcanter, en iedereen MOET hier op een eenvouding trensje, dus dan is het niet met een rukje gedaan op een hete pony..

edit: waarschijnlijk zag je dat losse teugeltje op de race zelf en niet in de upcanter...

Wat doet dat meisje op zo'n vosje dan met een pelham erin?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:09

romy_b schreef:

_O-

Mag ik mee lachen?
Wat was er gebeurd dan ? :o

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:11

JustaLive schreef:
romy_b schreef:

_O-

Mag ik mee lachen?
Wat was er gebeurd dan ? :o

als je dat filmpje ziet van Hart van Nederland zie je op dat begin stukje elke keer zo'n pony voor de camera. dat was de pony van Kim, die niet zo graag stil wilden staan geloof ik.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:11

:=

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:12

echt leuk die filmpjes, heb hem ff een paar keer gekeken, op het begin ging het wel goed. Werd zelfs nog genoemd :P
jammer dat we het niet vol konden houden :o