Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elliebelle schreef:Ik zal het even uitleggen. Wat gebeurt er als je je pony niet in haar mond trekt tijdens de upcanter? Dit is natuurlijk verschillend per pony maar dan rent de mijne gewoon zo hard als ie kan, en dat is niet de bedoeling, want de upcanter moet een 'rustige' galop zijn, en daarnaast kan hij de ren (en ik spreek uit ervaring) echt niet meer voluit rennen als die upcanter zo hard gaat. Dus trekken in de mond van je pony is toch wel een beetje noodzakelijk, hoor
Esile schreef:Aan de ene kant snap ik wel waarom er zo gereageerd wordt. Ik ben het er mee eens dat op sommige foto's er erg veel druk op de teugels staat. Ik wéét hoe moeilijk het is om zo'n pony bij je te houden..Wat mij vooral stoort is dat veel ruiters hun handen zo hoog hebben, dat is namelijk niet nodig in de upcanter. Als je een brug van je teugels maakt en je handen op een plek zet, kun je het tempo controleren, maar ziet het er al een stuk minder trekkerig uit.
Daarnaast zie ik liever dat in de volle galop de teugels kort worden gehouden, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je er aan moet trekken of dat ie daardoor minder hard gaat. Als je met lange teugels rijdt en je pony struikelt, heb je niks om hem op te vangen. Met op maat gemaakte teugels heb je dan nog een kans.
suikermeisje schreef:ja en die pony's waren op de terug weg waarschijnlijk minder snel dan in de upcanter, en iedereen MOET hier op een eenvouding trensje, dus dan is het niet met een rukje gedaan op een hete pony..
edit: waarschijnlijk zag je dat losse teugeltje op de race zelf en niet in de upcanter...