De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:47

Wie weet dus een kruising met, maar een volle is zeer onwaarschijnlijk. Stiekem een beetje jammer, maar dan weten we dat ook weer :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:53

Twee weken geleden dus eventingkamp gehad!
En mijn paardje is er echt voor gemaakt! :D Eerste keer vaste hindernissen, sprong hij alles! Ook al kan hij dom doen op gewone hindernissen. :+ Waterbak was de eerste keer echt drama! Maar volgende dag, deed hij het alsof hij het altijd al gedaan had. :P
Ook de bute/piano deed hij super!
Mijn instructeur zei dat het een volbloedje is, een crosspaard in hart en nieren! :D
We zullen zeker verder blijven trainen! :j Binnen een paar weken zullen ook eens een privéles vaste hindernissen volgen. :j Ik kijk er al naar uit! :D Hopelijk beeldmateriaal. :P
Van het kamp geen foto's! Enkel van de oortjes eens...
Afbeelding

Afbeelding

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:20

keona schreef:
FNews schreef:
Volbloeden zijn vaker wat schraler en nerveuzer dan andere rassen. Zou je wat meer over je volbloed kunnen vertellen? :)

ik denk ook dat dat komt door de omstandigheden die ze mee maken vaak.veel reizen veel opstal staan alleen maar trainen op de baan

Onze volbloed wordt alleen een week voor de koers 1 training snelwerk op de baan. Verder wordt ze alleen in het bos getraind. Reizen vind ze helemaal prima en ze staat overdag in het weiland en s nachts op stal.

Klopt dus niet helemaal wat je zegt ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:48

nou dat het bij jullie niet zo gaat vind ik heel mooi.maar ben toch op veel stallen geweest en ook veel gezien en dan word het toch vaak opdeze manier gedaan.en met reizen bedoel ik niet naar de wedstrijden alleen paarden die steeds van trainer wisselen en dan weer naar Dubai gaan en dan weer naar frankrijk moeten enz

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:55

Eerlijk gezegd vind ik de paarden op renstallen die volop in training zijn er vaak beter uitzien dan de gemiddelde particuliere recreatievolbloed.

De volbloeden bij ons hebben idd allemaal kleine voetjes. Ook de trakehnermerrie die ik gereden heb (50% volbloed) had de typische fijne volbloedvoetjes.

De trakehner
http://i7.photobucket.com/albums/y290/ngaparou/paarden/JaneandEmiliovisit0151.jpg

Volbloeden
http://i7.photobucket.com/albums/y290/ngaparou/knol/IMG_2830_zps2e465419.jpg
Verschillende types maar allemaal fijne pootjes.

Leuk dat het zo goed ging Hanne. Volgende keer actiefoto's? ;)

PaulineJerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:26

Afbeelding
Afbeelding

*\o/* *\o/* <3

Waar mijn pony gestald is wordt ook in volbloeden (hobby) gefokt. er staan er nu 7 en 2 in training in Sevenum. (Pubben voorheen)
Dit zijn Sir & Sarino, 2 van onze Engelse volbloeden, Sir is momenteel 8 en koerst niet meer maar gaat mee de weg op en Sarino is een 5 jarige hengst die wel nog koerst en afgelopen herfst Baden-Baden (DUI) gewonnen heeft. Sarino is een Sunlight Dancer (GB) x Tertullian en onze nieuwe nakomelingen (twenters nu) zijn van Toylsome. Eigenlijk hadden we afgelopen maand een veulentje verwacht uit Sunlight Dancer x Wiener Walzer ... helaas is ze met spoed naar de kliniek in Luik gebracht en aldaar zijn moeder en veulen overleden:( :(:)

Zelf vind ik het heerlijk op zondag mee te gaan naar de 'baan' in Duitsland en te kijken/wedden naar hoe 'onze' paarden worden uitgebracht door verschillende jockey's. (we zijn natuurlijk te herkennen aan 'onze' kleurtjes, rood met zwart V) Wat rijden betreft heb ik mijn pony maar zijn de volbloeden die te koop staan (leeftijd of blessureleed en daardoor niet meer geschikt voor te koersen) vind ik ook wel eens leuk. Ze gaan redelijk braaf mee naar buiten en vele van hun springen super goed! Wel zijn ze gauw nerveus, tikje opvliegend ook. maar als je ze kent dan weet je hoe daarmee om te gaan :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:30

keona schreef:
nou dat het bij jullie niet zo gaat vind ik heel mooi.maar ben toch op veel stallen geweest en ook veel gezien en dan word het toch vaak opdeze manier gedaan.en met reizen bedoel ik niet naar de wedstrijden alleen paarden die steeds van trainer wisselen en dan weer naar Dubai gaan en dan weer naar frankrijk moeten enz

Ik kom ook op renstallen hoor. Ze zijn lang niet allemaal goed maar zo is dat in de renwereld op de trainingsstallen. Het geld moet gewoon rollen. Ze willen zo weinig mogelijk aan het paard kwijt zijn en zo veel mogelijk prijzengeld hebben.

Vaak zijn de paarden op die stallen nummertjes. Stal uit, stapmolen in, stapmolen uit, zadel en hoofdstel aan, rondje op de baan, zadel en hoofdstel weer af, stapmolen in en weer op stal. En dan weer naar de volgende.

Jammer maar helaas gaat dit zo. Het gebeurt niet op iedere stal maar het komt wel vaak voor.

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:33

idd de paarden zien er meestal wel goed uit, want een slecht uitziend paard laten starten geeft een slechte naam. Maar niet alleen zijn de paarden "dingen die geld op moeten brengen" er heerst ook nog de mentaliteit dat ze veel moeten rusten om goed te kunnen presteren. Dus als ze al buiten mogen voor de moraal, dan is dit vaak maar een uurtje en dan moeten ze rusten...

kennis van mij werd gek verklaard dat ze hun renpaarden de dag voor de koers nog op de weide lieten EN samen met anderen.
Uiteindelijk is het maar wat ze gewend zijn. Ik kan best geloven dat een paard dat nooit buiten mag, na een dagje het land op echt wel moe is en de dag nadien absoluut niet fit. Hoe zou je zelf zijn als je alleen maar op je kamer bleef en eenmaal per dag blokje rond mag wandelen of lopen en plots naar een groot park een hele dag rondstruinen...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:12

Sommige paarden lopen 1 koers per week tot ze stuk zijn. Noem ik niet echt rusten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:22

feit, maar in het hoofd van de trainers en eigenaars wel. De EV die ik aan iemand voor horsball verkocht heb, kwam ook ve eigenaar die nog het maximale eruit wilde halen en liet dat paard ook elke week lopen, maar door de week deed dat paard alleen maar een uurtje stapmolen per dag, de rest was rust.

nu ja rust roest zeggen ze, dus goed heeft die niet echt meer gelopen. En die kon nochtans geweldig lopen, dat heb ik zelf kunnen ervaren na een winter overdag met maatjes de weide op. het was een heel ander paard.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:54

Koerswereld is een wereld op zich en je hebt overal goede en slechte.
Bij de dravers zijn er bvb nog trainers die vinden dat een paard bang moet zijn, loopt ie sneller. Dat je er dan met 4 man op moet vliegen om het tuig op te krijgen is een andere zaak.
Kom zelf meer op draverstallen en daar zie ik ze toch meestal buiten staan, idd wel zelden dag voor koers.
Maar zie bvb ook jonge paarden hele dag aangebonden op stal 'om het te leren'.
Bij dravers heerst ook helemaal niet die 'rust' mentaliteit. Nee, lopen moeten ze. Hup 6 dagen per week een rondje en klaarstomen voor de qualificaties/koersen.
Op die ene volbloedstal waar ik kom staan ze ook veel buiten, maargoed 'ken' dus maar 1 stal.

Mensen die er hun brood mee verdienen, sja daar moeten de paarden nu eenmaal opbrengen.
Zou trouwens niets voor mij zijn, ik ben recreatieruiter in hart en nieren en vind dagelijks rijden al veel, laat staan dagelijks meerdere paarden.
En het blijft me een raadsel waarom ze om 7u 's morgens getraind moeten worden *ok, eigenlijk ben ik gewoon lui :') *

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:16

als ik ze bij ons op stal moet geloven past dat in het plaatje ve hele dag rusten :roll: nu ja bij ons waren er stalruiters die voor hun werk komen trainen. heb dat zelf ook drie maanden gedaan. en als het donker was kreeg ik de uitleg. in't donker springen ze snel niet weg voor dingen in de struiken en ze zien beter dan jij

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:21

Doet me denken aan de trainer die z'n witte stalkat vervloekt als die weer eens langs de piste staat te mauwen.
Gegarandeerd dat de paarden rechtsomkeert maken, ook om 7u 's morgens _O- .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:00

nu ja een witte kat valt in het donker ook op eh, maar een vos niet. Veel vossen zien lopen in de ochtenschemering :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:14

oooooooh ik begin nu mijn slome ev te begrijpen, denk ik. Zij blijft rusten in afwachting van een koers.. :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:17

santos schreef:
oooooooh ik begin nu mijn slome ev te begrijpen, denk ik. Zij blijft rusten in afwachting van een koers.. :D

_O-
Ik vind, ondanks wat veel andere mensen zeggen, EV's de fijnste en hele rustige paarden. Met een paar uitzonderingen natuurlijk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:19

santos schreef:

:D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:27

Hihi.

De mijne is sloom zolang er geen zadel op ligt. Eenmaal onder het zadel moet alles snel als je het haar vraagt.
Verder wel braaf hoor.

Ik ken EV's ofwel als braaf en lief, ofwel als compleet kierewiet.

Die trakhener was m'n eerste ervaring met iets volbloedachtigs. Met rijden een handleiding om u tegen te zeggen, in omgang ook wel. Maar ik was gek met dat beest. Had ik toen het geld gehad...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:30

@Thioro: Dan is mijn EV, braaf, lief én compleet kierewiet! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:31

hihi de mijne ook :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:32

De meeste EV'S moet je naar mijn gevoel ook echt met respect behandelen. Mijn stiefmoeder heeft een EV gehad waar de jockey altijd lief tegen moest praten en haar moest behandelen als een prinses, anders kwam ze geen meter vooruit tijdens een koers :+

We hebben er al verschillende gehad, ze hadden allemaal een erg lief karakter. De ene met wat meer pit dan de andere. We hebben er nu eentje die meer pit heeft dan alle vorige bij elkaar. Als je normaal met haar omgaat dan is er niks aan de hand, maar als je per ongeluk iets te hard borstelt krijg je gegarandeerd een mep of een hap. Net zoals een klein tikje geven met de zweep, dan krijg je een bokje terug ~~}>

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:04

santos schreef:

Hahaha o dat is het :)* en ik maar denken dat het vandaag kwam omdat ze hengstig was.....

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:09

santos schreef:

Ik schrijf dit dus weer iets te snel :D . zodra zij het gevoel heeft dat ze alleen is, is gedraagd ze zich als een volbloed. Ik haalde haar vanmorgen uit het land en ze miste weer eens een ijzer |( , toch met de wagen naar les gegaan, maar helaas... meteen weer zeer onregelmatig. Haar dus maar terug op de wagen gezet, terwijl haar maatje door leste........pfffffff. De wagen stond te trillen op zijn grondvesten.. Ze bleeft hieper tot ze samen terug in het land stonden en toen ging de batterij weer in slo stand ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:12

@Thioro: hopelijk idd volgende keer wat actiefoto's of beelden van een crosstraining! :D

Mijne EV komt de laatste dagen wat in opstand! Echt niet fijn tijdens het rijden! Een echt karakterpaard oh jee! :Y) Maar zondag heb ik gelukkig dressuurles, we kunnen 't dan aanpakken. :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:18

Even heel erg ontopic. Maar wij hebben een huis met eigen grond gekocht :D . super natuurlijk. De paarden lopen nu bij ons huis, jeeeeeee. Zaterdag word er een bak aangelegt en van de zomer bouwen we de stallen.

Op de foto zie je onze schapen en heel in de verte zie je misschien 2 stipjes , dat zijn onze paarden.

Afbeelding