Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:37

ruitje schreef:
Hey Dabo, leuk om daar eens een filmpje van te zien. Een van mijn oude merrie's komt daar vandaan, mooie omgeving :) .

Jaa Sofietje toch? Die stond samen met Bella op de trailer naar Nederland in 2005... ;)

Bella is trouwens ook maar een kippie hoor, 1,58 is ze, en ik ben ook maar 1.68, dus past perfect :D

We zijn weer thuis aangekomen, vanaf nu ga ik weer voor mijn eigen draver zorgen haha :)

Frummels

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:41

Germatje: Haha, denk dat ik dan ook mee kan rennen :+ Heb mazzel dat Flash lekker rond is van op de wei staan :D Als er ooit eentje voor mezelf komt dan moet het toch wel een paard van 1.75+ worden, niet zozeer voor het plaatje maar vind het toch wel fijn als ik m'n paard kan voelen met m'n kuit ipv knieholte haha.

@Dabo: Dat is een mooie maat voor jou! :) |ik dacht altijd dat ze veel groter was, maar dat komt waarschijnlijk omdat jij ook niet zo groot bent haha.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:54

Ja echt he, dat aansporen houd wat, gelukkig reageerd ze heel scherp dus ik hoef niet fanatiek te drijven.
Ik heb jaren een fries gehad, eigenlijk ook wat te klein voor mij, maar die liep dus niet bepaald vanzelf en voor de zijgangen had ik zwanenhals sporen, evengoed is dat funest voor mijn houding geweest...
Als er inderdaad ooit een paard komt wordt het een breed paard! hoeft niet zozeer groot te zijn...

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:34

Ik ben 1.89 en Bella is 1.65 dus ik vind mezelf ook vaak te groot, maar het valt heel erg mee. Iedereen zegt dat het prima past.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:27

Is dit eigenlijk echt alleen voor mensen die met dravers starten? Zo begon het wel nl? Ik liep er wel doorheen te wauwelen over mij bijrijd-dravertje die nooit gaat starten, maar daarna zag ik dat ik offtopic was. Of is dat ook toegestaan inmiddels?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 10:13

Ik ben dit topic begonnen met de vraag of er meer mensen zo 'hoog' in de dressuur rijden met hun draver hahha.
Dat zijn er dus maar héél weinig!
Zelf heb ik dit jaar ook geen wedstrijden gereden, en blijf toch meekletsen (maar dat mag he, het is mijn topic haha) :D
Als het maar over dravers en (een beetje?) dressuur gaat, vind ik het prima hoor Bo_Cassey :)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:05

Ah ok! Haha! Nou, in dat geval heb ik gister lekker gereden :-).
Normaal als ik hem laat verruimen wordt zijn lijf star en gaat die kop in de lucht. Tja, als ik foto's van de draverij zie snap ik dat wel (Sil heeft tot zijn 9e gekoerst). Dus hij moest aan de teugel verruimen op de lange zijde. Ik wilde hem voor de hoek terugnemen en normaal door de hoek rijden. Maar voordat ik zover was ging hij weer in koersmodus en sneed hij met recht lijf de hoek af. Hi hi, gek dravertje.
Maar het gaat steeds beter, ook al kan ik maar weinig rijden. Ik heb waarschijnlijk pas vanaf eind volgend jaar tijd om meer te rijden (omdat dan mijn dochtertje ook naar school gaat, dan laat ik de kids lekker overblijven zodat ik genoeg tijd heb), maar dan is het winter dus als de bak bevroren is wordt dat nóg later. En dan moet zijn eigenaar het ook nog goed vinden dat ik vaker rijd.... Ik zou het wel heel leuk vinden.
Ik heb eigenlijk niets met dravers, maar op de 1 of andere manier heb ik iets met dit paard. Ik vond hem meteen zo leuk toen ik hem zag! En ik hou wel van dit soort 'projectjes'.

Heeft jouw paard gekoerst, Dabo?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:56

Nee, alleen in training geweest. Maar ik weet nu wel dat ze bij de vorige trainers al 3x eerder voor de kwalificatie is geweest, toen ze 2 was al.. Toen moest ze dus al keihard aan het werk (met die kop in de lucht in koersmodus)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:09

Ik bedenk me net dat er twee Bella's zijn hier! Wat leuk :)

Ik heb vandaag niet veel gedressuurd (is geen woord denk ik :') ). We hebben even wat rustig gedraafd (dat deed ze zowaar uit zichzelf!) en daarna balkjes gedraafd. Uiteindelijk hebben we ook gesprongen. Ze vond het heerlijk. Liep wel heel erg op de voorhand en kwam als een snelheidsduivel uit de sprong (kon maar amper de bocht maken :') ). Ze kan erg goed springen denk ik. Alleen een parcours springen gaat moeilijk met die snelheid en plat door de bocht. Maar wel leuk, even afwisseling :).

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:16

Mijn Bella heet eigenlijk Narbella, maar ik noem haar altijd gewoon Bella. 3 lettergrepen is niet zo handig vind ik :D

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:58

Mijn Bella heet eigenlijk Isabella maar ik zeg ook gewoon Bella haha. Het klinkt ook leuker vind ik :D
Leuke naam hoor!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:04

Isabella is ook een hele mooie naam, maar wel 4 lettergrepen haha :)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:55

Kyara kan niet echt dressuur lopen,maar galopperen kan ze super! :)
Het gaat echt steeds beter.
In het begin kende ze alleen rengalop!
Afbeelding

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:18

@ Fireandice; yentl ging eerst ook erg hard in galop, maar dat is al enorm verbeterd, oefenen en oefenen ;)

Ik had vandaag weer wedstrijd, ze was erg braaf! Heb een filmpje die ik jullie natuurlijk niet ga onthouden;
http://www.youtube.com/watch?v=UsjGrEKj ... ture=g-upl

weet even niet hoe ik het als werkende link moet maken, maar knippen en plakken dus hha
Het resultaat van deze proef was 180, dus weer een punt erbij!
Als het terug kijk dan ga ik morgen meteen een gaatje bij de beugels erbij prikken; ze moeten een klein stukje korter weet ik uit ervaring, dan kan ik mn hakken wel uitdrukken! En ik erger me een beetje aan mn handen, zitten te veel bij me.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 17:36

Werkende link van maken is heel makkelijk, op youtube zie je onder je filmpje 'Delen' staan, als je daar op klikt verschijnt een link, kopieer die. en zet hier [video ] en dan hier de link, en sluit af met [ / video]
Dat alles zonder spatie en dan krijg je dit:

:)
Ziet er super goed uit joh!! Heel netjes gedaan, puntje echt verdiend! :D
Je beugels korter maken zou ik denk ik niet doen, .. maar je kunt het allicht proberen :D

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:44

Wauw, dat ziet er echt super uit!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:47

Thanks!! Ben er echt blij mee!
Ik kreeg commentaar dat ik mijn hakken optrek, ik heb de laatste maanden met mijn schoenen gereden en die hebben een dikkere zool, maar ik rij met mijn laarzen met dezelfde maat; het voelt ook niet zo stevig maar 1 gaatje korter is weer téveel! Lastig haha

@ dabo; dankje, dat kan ik zelf voortaan dus ook ;)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:01

Wat heeft Yentl een mooie volle staart!
Proefje ziet er top uit! _/-\o_

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:46

-is jaloers op de galop van Germatje-

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:46

hoooooooooooiiii nog steeds mede draver liefhebbers ik dacht ik stuur maar is een berichtje weer aangezien nu roi verkocht is betekent niet dat ik geen dravers meer dressuur rijd ;)
heb na roi een tijdje 2 dravers gereden bij mij op het werk waarbij ik 1 van de paarden heb omgeschoolt van oud koers dravertje tot dressuur beesie ik rijd buiten met hem i.v.m. peesblessure en niets van wedstrijden maar gewoon training. galop zit er nog niet in maar dat komt nog wel paard is 10 jaar koersend geweest ;)

andere draver is paard van een collega van mij en die rijd ik nu niet meer maar die reed ik soms buiten en beetje dressuuren.

maarja roi gaat super ook nieuwe eigenaarese doet leuke dressuur lesjes mee en springen dus echt top :)

ik heb het topic niet echt in de gaten gehouden door alle drukte op werk en met me nieuwe beesie maar ik ga weer meelezen :D
xxxxx

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:49

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:14

Bij ons staat ook een draver op stal die t best goed doet met de dressuur (in de bak niet op wdstrd)
Maar die merrie heeft veel moeite omde overgang van draf naar galop te maken en ze is vaak erg tegen de hand.maar verder doet die het ook prima en die is ook lekker voorwaarts haha xD Zou bij die van mij ook wel erg fijn zijn XD

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:30

Ik wilde laatst rechtergalop doen (moeilijke kant). Ik had bedacht dat dat op de lange zijde ging gebeuren, in enkele giga draafpassen was de lange zijde al voorbij. Haha!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:22

Bo_Cassey schreef:
Ik wilde laatst rechtergalop doen (moeilijke kant). Ik had bedacht dat dat op de lange zijde ging gebeuren, in enkele giga draafpassen was de lange zijde al voorbij. Haha!

Haha!Heel herkenbaar :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:41

Haha ja Flash vindt ook altijd dat dat op de lange zijde moet gebeuren, ik daarintegen vind altijd dat het in de hoek gebeurt en we daarna de volte op gaan. Maarja maak dat een 550 kilo wegend racemonster maar eens duidelijk :+