ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:42

Super leuk al die foto's.

Bonte@ mag die C in het midden er ook af? En mag je de foto's wel gewoon afdrukken?

Stukje op Hart van Nederland was ook leuk om te zien!

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:48

ik zat de foto's te kijken. erg leuk! :D gister avond hart van nederland was ook leuk alleen beetje kort... maaarja! was er nou iemand van af gevallen gisteren? |(

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:59

ja een meisje, maar ze heeft gewoon meegedaan en is ook nog 2de geworden!! ;)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:00

kyrkelover schreef:
6 september kun je wel mee doen coentjuh.

Staat er ergens informatie erover? Ik heb dus totaal geen ervaring met dit, lijkt me gewoon een keer leuk voor de lol. Pony vind het ook geweldig.

Groenn

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:02

mogen er nou ook volwassenen mee doen met de ren van 6 sept. van de paarden? :o

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:44

Kkkaren schreef:
Meer foto's zijn te zien op http://www.karenfotografie.nl (pagina evenementen)

Hele mooi actiefoto's! Super gemaakt.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen de pony naar voren zit te schoppen, en van voren mega in hun mond zitten te trekken, zo gaat hij dus nooit harder he. Ik denk dat dat wel een puntje is waar na gekeken moet worden, vooral bij de jeugd moet ze dat toch goed aangeleerd worden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:12

romy_b schreef:
Bonte@ mag die C in het midden er ook af? En mag je de foto's wel gewoon afdrukken?

Nee, voor internet moet het zo blijven als die op mijn site staat. Er mag niet aan bewerkt worden. Voor afdrukken zijn de bestanden te klein. ;)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:15

Kkkaren schreef:

Karen. je foto's van Duindigt mag je niet verkopen. Ik lig al een tijd in de klins met Huybers. Hij is daar de proffotograaf en heeft het alleenrecht om de foto's van de banen te verkopen ;) .

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:48

Elliebelle schreef:
Kkkaren schreef:

Hele mooi actiefoto's! Super gemaakt.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen de pony naar voren zit te schoppen, en van voren mega in hun mond zitten te trekken, zo gaat hij dus nooit harder he. Ik denk dat dat wel een puntje is waar na gekeken moet worden, vooral bij de jeugd moet ze dat toch goed aangeleerd worden.

Ik zal het even uitleggen. Wat gebeurt er als je je pony niet in haar mond trekt tijdens de upcanter? Dit is natuurlijk verschillend per pony maar dan rent de mijne gewoon zo hard als ie kan, en dat is niet de bedoeling, want de upcanter moet een 'rustige' galop zijn, en daarnaast kan hij de ren (en ik spreek uit ervaring) echt niet meer voluit rennen als die upcanter zo hard gaat. Dus trekken in de mond van je pony is toch wel een beetje noodzakelijk, hoor ;)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:52

@ Elliebelle: Ik vind het trouwens wel een beetje jammer dat het lijkt alsof jij iets zegt waarvan je zelf weinig weet, en er vervolgens aangeeft dat het 'een puntje is waar naar gekeken moet worden' misschien kan je ons eerst even vragen waarom wij dat doen, in plaats van gelijk jouw mening geven?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:23

idd Kim,
anders had ik niet eens meer hoeve rijden, want dan was die helemaal moe.
maarja
super gave foto's!!!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:37

ook jammer dat er soms een beetje te grote ruiters op van die kleine pony's zitten....
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 29-06-09 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:42

Ik zal het even uitleggen. Wat gebeurt er als je je pony niet in haar mond trekt tijdens de upcanter? Dit is natuurlijk verschillend per pony maar dan rent de mijne gewoon zo hard als ie kan, en dat is niet de bedoeling, want de upcanter moet een 'rustige' galop zijn, en daarnaast kan hij de ren (en ik spreek uit ervaring) echt niet meer voluit rennen als die upcanter zo hard gaat. Dus trekken in de mond van je pony is toch wel een beetje noodzakelijk, hoor ;)[/quote]

Ik weet er misschien weinig vanaf, en had misschien ook niet gelijk mijn mening erover moeten geven.
Maar nu je zegt dat het noodzakelijk is om je pony in de mond te trekken, nou sorry hoor dan train je toch thuis even door zodat je hem op je zit terug kan rijden. Ik heb sommige foto's gezien waar het er wel erg hard aan toe gaat. Dat vind ik gewoon erg jammer.
De foto's van de kleine pony's daar in tegen waren wel weer erg fijn, lekker los teugeltje, oortjes naar voren..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:12

ja en die pony's waren op de terug weg waarschijnlijk minder snel dan in de upcanter, en iedereen MOET hier op een eenvouding trensje, dus dan is het niet met een rukje gedaan op een hete pony..

edit: waarschijnlijk zag je dat losse teugeltje op de race zelf en niet in de upcanter...

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:46

kyrkelover schreef:
natural_ schreef:
Ja, maar ze is nog niet zo lang ingereden, vandaar dat ik pas volgend jaar met haar mee wilde doen.. Al enig idee wanneer de volgende ponyrennen zijn?

Het gaat toch om die arabier van 6 jaar??
Heb je die pas laat gekregen of zo dan?
Uit interesse uiteraard he.

Ja ik heb haar net 2 maanden onder het zadel en ben sinds 2 weken serieus aan het trainen.. :)
Kan het niet maken om haar te laten rennen vind ik..

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:14

Ik zie allemaal super gave foto's! Ik zou ze heeeel graag uit willen laten vergroten, maargoed bij Bonte zijn de bestanden te klein en ik weet ook niet of dat mag? En bij Karen staat er een enorme copyright op en naja ik weet natuurlijk ook niet of dat mag xD

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:42

Citaat:
Ik weet er misschien weinig vanaf, en had misschien ook niet gelijk mijn mening erover moeten geven.
Maar nu je zegt dat het noodzakelijk is om je pony in de mond te trekken, nou sorry hoor dan train je toch thuis even door zodat je hem op je zit terug kan rijden. Ik heb sommige foto's gezien waar het er wel erg hard aan toe gaat. Dat vind ik gewoon erg jammer.
De foto's van de kleine pony's daar in tegen waren wel weer erg fijn, lekker los teugeltje, oortjes naar voren..

als je paard een renbaan ziet dan kan je mij niet wijsmaken dat zo een paard rustig blijft zeker niet met alle nieuwe indrukken, verder geef ik geen meningg want ik wil het graag gezellig houden hierzo :D, en zowizo heb ik nog niet mee gedaan dus kan ik niet oordelen :o maar ik ga 6 sept. mee doen :D dus daran akan ik mening geven XD haha
waar zijn nog meer foto's te vinden ? :D
trouwens, de foto's zijn leuk van karin fotografie :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:45

Iemand nog info over 6 september? Kun je dan ook mee doen als volwassenen 18+ met een pony (paard)?

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:06

dat weet ik niet.. eigenlijk,

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:08

Elliebelle schreef:
Ik zal het even uitleggen. Wat gebeurt er als je je pony niet in haar mond trekt tijdens de upcanter? Dit is natuurlijk verschillend per pony maar dan rent de mijne gewoon zo hard als ie kan, en dat is niet de bedoeling, want de upcanter moet een 'rustige' galop zijn, en daarnaast kan hij de ren (en ik spreek uit ervaring) echt niet meer voluit rennen als die upcanter zo hard gaat. Dus trekken in de mond van je pony is toch wel een beetje noodzakelijk, hoor ;)

De foto's van de kleine pony's daar in tegen waren wel weer erg fijn, lekker los teugeltje, oortjes naar voren..[/quote]

Hm je weet er inderdaad weinig vanaf! Op je zit terug rijden? Je moet staan, hoor! :+
En dat je dan nog beweert dat er beter moet worden getraint, bewijst nog even extra hard dat je er weinig van af weet. Is niet erg, we willen je gerust vertellen waarom dingen gaan zoals ze gaan ;)

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:25

doe eens gezellig XD haha, als je het ergens niet mee eens bent ga dan eerst zelf mee doen en kijk hoe jij het zle f doet, en anders ga je het toch aan de organisatie vragen ? :o lijkt mij.. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:50

achja, het was wel hartstikke tof, en mensen die alleen maar praten, en het niet eens gezien hebben of hetgeen hebben gelezen hoe het te werk gaat...
maarja laat ze maar :)
ze rijd zelf op een western bit en sporen, en dan zeggen : jullie trekken te hard in de mond (op een gewoon trensje) en schoppen ook. (zonder sporen)

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:52

haha :D achjoh, jij weet dan wel beter toch? :D hoeveel ben jij geworden suikermeisje ? :D x

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:58

Aan de ene kant snap ik wel waarom er zo gereageerd wordt. Ik ben het er mee eens dat op sommige foto's er erg veel druk op de teugels staat. Ik wéét hoe moeilijk het is om zo'n pony bij je te houden..Wat mij vooral stoort is dat veel ruiters hun handen zo hoog hebben, dat is namelijk niet nodig in de upcanter. Als je een brug van je teugels maakt en je handen op een plek zet, kun je het tempo controleren, maar ziet het er al een stuk minder trekkerig uit.

Daarnaast zie ik liever dat in de volle galop de teugels kort worden gehouden, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je er aan moet trekken of dat ie daardoor minder hard gaat. Als je met lange teugels rijdt en je pony struikelt, heb je niks om hem op te vangen. Met op maat gemaakte teugels heb je dan nog een kans.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:01

ja dat is wel zo, en misschien rijden ze thuis ook wel zo, maar met alle spanningen van zo een strijd is het best logisch als je iets vergeet :o :D