eej! Ik wil ff zegge dat ik ook helemaal weg ben van racen en lijkt me super vet om jockey te zijn, ookal is het zwaar. Ik weeg 40 kilo en groei nouwelijks meer, dus qua gewicht zal het wel kunnen(ben 15 jaar). Ik zal er graag een opleiding voor willen volgen, maar er zijn toch niet echt opleidingen?
Ik meen dat ik laatst gehoord heb dat 56kg het minimale gewicht is wat een paard kan krijgen. Tel daar wel even je zadel etc bij op. Dus een 54kg is denk ik het minimale. (goh, laat ik dat nou net wegen )
60 kg - de ontheffing van de amateurs met de maximale van -4 (dus 56) is het minimale gewicht in amatrice/teurs koersen .. in jockey koersen is het 52 kg, + het ontheffing van de leelingjockey... dus met mijn 51 kg een goeie leerling
Mij lijkt het ook ZO cool, jockey Ik ben alleen niet zo ligt als jou kimbosman Ik weeg ongeveer 41 kg, en ben bijna 14 Dan duurt het voor mij wat jaartjes...
je kan je toch ook gewoon aanmelden zeg maar bij een trainer.. ik bedoel, hij leert je dan de kneepjes en geeft je op voor die renproef. (voor zowel prof of amateur..) Grappig,, nu is het opeens omgkeerde wereld: eerst is iedereen te zwaar, nu moet het zwaarder..