Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:27

Nou ik meld me ook weer even; ik ga volgende week zondag voor het eerst starten, ik verwacht zeker geen groot succes :+ Ze is op ander terrein zo wild als hooi haha, maar we moeten ergens beginnen...
@Flaskhy; die galop is bij mij ook nog een puntje, voltes zijn prima,maar balans rechtuit, het houdt wat! Maar ik moet dat ook oefenen door gewoon te doen, gaat steeds wat beter, ik moet niet anders gaan zitten en haar goed ondersteunen met buitenhand en sprong zien te houden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:02

En ik kom ook weer eens langs :) (hihi kan niet anders, het is mijn topic whaha)

met Bella gaan we nu echt vooruit, ben heel blij. Ik heb zelf zitles gehad, veel zonder beugels gereden, en dat heeft resultaat gehad. Ik kan nu beter zitten, mijn balans is beter, dus die van Bella ook.
Daardoor loopt zij ook weer beter :)
We zijn er nog niet, en of we dit jaar nog gaan starten... weet ik ook nog niet. Vind ik ook niet het belangrijkste. Jatochnietdan? haha

Galop op de lange zijde, gewoon steeds je voltes wat verleggen, dus niet een hele lange zijde, maar je begint bv op de volte bij A, ga je het lange stuk op, draai je gelijk bij B weer de volte op, en daarna naar C. :) Succes ermee!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:06

Fijn dat het weer een stukje beter gaat Dabo :)
spannend Germaatje!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:24

Heel lang hier niet geweest!

Heb eergisteren Utrechtse Kampioenschappen gereden, m'n draver x tuiger liep heerlijk. :)

Afbeelding

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:33

Ik meld me ook maar even. In het begin van het topic (pag 4 -5) heeft Sky_Sam_Floo gepost over Macho. Samen met mijn 2 dochters heb ik Macho overgenomen van haar. Hij staat nog steeds bij ons en we zijn erg wijs met hem. Hij is relaxter geworden, maar blijft erg werkwillig. Galop is en blijft moeilijk onder zadel, maar daar wordt aan gewerkt. We starten niet formeel met hem, maar de laatste onderlinge wedstrijd heeft mijn jongste dochter meegedaan, maar dan zonder galop. Sinds een aantal maanden hebben we een goede instructrice gevonden en sinds die tijd ziet iedereen de vooruitgang. Hij is rechter geworden, loopt ruimer en is nageeflijker geworden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:47

mooie foto xLoki :D
leuk MarjaG :) :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:30

@Germatje: succes zondag! En inderdaad, je moet ergens beginnen, dat was ook precies mijn idee voor 8 september haha.
@Dabo bedankt voor de goede tip! Daar was ik nog niet op gekomen. Woensdag meteen proberen :)
@xLokix mooie foto!
@MarjaG wat leuk dat jullie hem hebben overgenomen en dat hij het zo goed doet! :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:29

@Dabo: ik heb vandaag jouw tip toegepast en het ging GEWELDIG! Kon na twee keer de bak door gereden (dus 5 voltes) 2 zijdes rechtuit rijden! Hij ging nog wel iets te snel maar ik had nu in ieder geval controle over het tempo en het lag zeker 10 km/h lager dan eerst haha.

Vandaag heb ik Flash ook voor het eerst ingevlochten en die foto's wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. <3
Een stalgenootje was zo lief om Flash even helemaal opgetut vast te leggen op de camera, dankje Aladinnetje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:53

Super gaaf die knotten! Dat gaat mijn vriendinnetje zondag ook doen, ben erg benieuwd naar het resultaat!!
Vandaag was ze zo wild als hooi... zaterdag eerst nog les en zondag wedstrijd, nou aan de voorbereiding zal het niet liggen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:57

Germatje: thanks, vind het ook super mooi staan: net echt :+ haha.
Heel veel succes zondag!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 22:10

Wat goed dat de tip gewerkt heeft, Flashky! :) Dit kun je later dan steeds uitbreiden :) :)

Super leuke foto's! :) de knotten staan hem goed :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:14

Hij is ook zo knap <3

En ja inderdaad, blijf gewoon voltes draaien bij de A, B, C, en E tot ik het gevoel heb controle te hebben en dan probeer ik een lange zijde tot hij onstuimig wordt of terug dreigt te vallen. Dan draai ik de volte weer op . Nogmaals bedankt! :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:33

Nou ik heb vandaag nog even fanatiek les gereden, ze eindigde weer erg goed, hopelijk doet ze het morgen ook zo maar dat is iets te veel hoop denk ik :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:55

Neejoh dat komt vast wel goed! Een beetje vertrouwen in jezelf en je paard he :D
Heeel veel succes en laat weten hoe het is gegaan!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:17

Nou ik eindelijk thuis, dus eindelijk tijd om even wat te tikken...
De bak was zwaar ondergelopen na een enorme plensbui, maar het ging toch door... ze liep ook prima door het water heen dus gewoon rijden dacht ik! Ze liep best braaf met inrijden, lang ingereden om haar enigzins moe te krijgen :+ In de eerste proef liep ze erg gespannen, commentaar was dan ook dat ze telkens niet zuiver liep door de spanning, galop ging het beste ;)
De tweede proef ging beter, toen kon ik zelf ook meer ontspannen, jury vond het erg leuk dat ik probeerde met deze draver en zag dat ik mn handen vol had haha. Ze had zelf ook in de dravers gewerkt, dat schept een band he ;)
Resultaat; 165 en 170, ik ben absoluut tevreden en heel blij! Grappig hoe blij je kan zijn met zulke punten, dat was ik voorheen met mijn fries echt niet haha

VisionMeadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:57

Mijn paard lijkt sws niet op een draver, toch is het haar officiele ras.
Samen rijden wij M2

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 12:34

Wat een knappe draver heb jij ook, VisionMeadow! (mooie foto in je profiel!)
Knap hoor, M2.

Wij staan momenteel stil, heb al niet meer gestart sinds dec. vorig jaar. ;(

Fijn dat je lekker gereden hebt, Germatje, echt slecht waren je punten dus niet! Volgende x beter :)
Staat op jouw startkaart dat jouw paard een draver is dan? Oh, die jury had zelf in de dravers gewerkt, dus kent die namen natuurlijk wel.
Hoewel.. tegenwoordig rij je toch niet meer met coupons? Hoe weet die jury dan wie paps en mams van je paard zijn dan?
Oftewel, hoe wist die jury dat het om een draver ging? Of had je dat verteld? (kan natuurlijk ook nog haha) :D

VisionMeadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:31

Dabo schreef:
Wat een knappe draver heb jij ook, VisionMeadow! (mooie foto in je profiel!)
Knap hoor, M2.

Wij staan momenteel stil, heb al niet meer gestart sinds dec. vorig jaar. ;(

Fijn dat je lekker gereden hebt, Germatje, echt slecht waren je punten dus niet! Volgende x beter :)
Staat op jouw startkaart dat jouw paard een draver is dan? Oh, die jury had zelf in de dravers gewerkt, dus kent die namen natuurlijk wel.
Hoewel.. tegenwoordig rij je toch niet meer met coupons? Hoe weet die jury dan wie paps en mams van je paard zijn dan?
Oftewel, hoe wist die jury dat het om een draver ging? Of had je dat verteld? (kan natuurlijk ook nog haha) :D

Dankje wel! Wat rij jij met je draver? ;)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:15

Even een verslagje van onderlinge wedstrijd van mij en Dr. Diamond. Gister eindelijk een oefenwedstrijd bij ons op stal. Ik ben afgelopen tijd weer lekker aan het oefenen met D. na onze pech afgelopen half jaar. Diamond had rugproblemen maar dat gaat nu weer goed. Dus kon ik voor het eerst weer eens een proefje proberen. Het ging niet zo goed, ik was in de ring te gestrest en dat kan Diamond niet hebben, daardoor veel te snel en dat resulteerde in veel fouten van mijn kant. Ik was te streng en dan kruipt ie omhoog en kropt zich op, en wil dan graag galoperen :o haaha en dat voor een draver. Nou geen hoge punten dus maar erg leerzaam en goede adviezen gekregen van jury. Wel een aantal mooie stukjes hoor in de proef waarvan hier wat foto's. Kijk en reageer gerust.
Afbeelding
Stap
Afbeelding
draf
Afbeelding
jaja, galop
Afbeelding
halt helaas niet 4-kant
Afbeelding
mooie paardje in wedstrijdmode
Afbeelding
Toch blij na afloop en gesprek met jury.
Heb super genoten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 23:34

VisionMeadow schreef:
Dankje wel! Wat rij jij met je draver? ;)

Wij zijn L2+2 :D Maar nog lang niet terug op niveau hoor! :D

Mooie foto's, maximosa, ziet er netjes uit :)
en 4kant halthouden kan mijn merrie ook niet hoor haha. Die lacht me keihard uit met halthouden. Steekt (als ik niet oplet) ook gelijk dr snoet in de lucht! hahaha Kijk maar:
Afbeelding
En toch is ze zoooo lief <3 <3

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:36

Prachtig paardje is Narbella!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 09:36

hihi ja he, ben nog steeds vliefd op haar <3
Maar jullie dravers mogen er ook zijn!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:29

@ Dabo; de jury kon het er wel vanaf zien dat het een draver was; mijn overgang draf/galop was duidelijk met een goed drafstuk ;)
gisteren liep ze zo goed als nooit tevoren! Dus hopelijk biedt dat perspectief voor aankomende zondag!
@ Maximosa; ziet er leuk uit hoor ! blijft toch spannend zo'n wedstrijd ;)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:26

@Germatje inderdaad spannend zo'n wedstrijd. En Diamond kan het ook hoor een typische draversdraf eruit gooien. Het is best lastig af en toe. Vanuit de galop ook vaak erg ruim en dan moeilijk uit te zitten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:13

Wat een leuke foto's allemaal! Was op vakantie dus moest weer even bijlezen haha.
@Germatje: Gefeliciteerd! :) Tevreden zijn is belangrijker dan winst vind ik. Ik zou een gat in de lucht springen om flash vervolgens dood te knuffelen met zulke punten haha. Ons doel is boven de 150 :o Nog even de galop door oefenen tot zaterdag wat dat is nog steeds niet heel soepel haha. Heb besloten dat als het linksom de eerste keer niet gaat ik de galop gewoon laat zitten haha. :+
@Dabo: Flash doet dat ook hoor: Hoezo stilstaan? }:0