Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Een toevallige mutatie in een schimmelgen, denk dat de kans kleiner is dan 1%. Kleurgenetica is helemaal niet zo ingewikkeld, als je eenmaal weet hoe de kleuren werken. Zou het graag uitgebreid uitleggen, maar via mn telefoon krijg ik zere duimen :p
mltex schreef:wacht ff : http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... =pstamboom
Tuurlijk zit er dan ergens schimmel verderop in de lijn maar hoeveel generaties kunnen ertussen zitten dan?
Als ik zok door schimmel laat dekken heb ik dus grote kans op een schimmel (of vos...of bruin lol)
Zie net dat haar moeder EN haar oma schimmel zijn. Toch nog veel schimmels bij dravers
cyclo86 schreef:RianneH schreef:Een toevallige mutatie in een schimmelgen, denk dat de kans kleiner is dan 1%. Kleurgenetica is helemaal niet zo ingewikkeld, als je eenmaal weet hoe de kleuren werken. Zou het graag uitgebreid uitleggen, maar via mn telefoon krijg ik zere duimen :p
dat weet ik ik ken de kleurgenetica ookmar kleiner dan 1% is nooit 0
hoe denk j dat al die mooie kleuren van paarden ooit begonnen zijn? precies een mutatie waarna geslecteerd is op die kleur. Natuurlijk zal hier wss iets misgegaan zijn met de vader... maar uitsluiten dat het een mutatie is kan je niet
mltex schreef:Ja dat zou zowieso kunnen.
Maar dan zou je toch ook wel meer schimmels in het algemeen in de drafsport verwachten? Er zijn nog behoorlijk wat schimmelgenen in draversbloed, daarom vroeg ik me af in hoeveel generaties dat dan verdwijnt of juist ineens terug kan komen?
Persoonlijk zou ik graag een paars veulentje fokken