[HK] Ponyrennen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Re: [HK] Ponyrennen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:02

Vond het heel leuk je te zien op de BRS Yvonne! Hele fijne vakantie, lekker genieten van uitslapen :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:58

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:43

Bedankt voor de link Yvonne! Gelijk meerdere trainees om me heen in de commonroom kijkend naar het filmpje over Frank. Het is inderdaad echt een legend!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:49

Frank heeft me zoveel geholpen en was er altijd voor IEDEREEN die het even moeilijk had.
Verder heeft hij altijd zijn eigen manier om bepaalde dingen te doen en had hij zo af en toe lak aan de regels.
En zoals Frank altijd zij je kunt het niet fout doen je hebt gewoon nog niet geleerd hoe het wel moet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:58

kyrkelover schreef:
Frank heeft me zoveel geholpen en was er altijd voor IEDEREEN die het even moeilijk had.
Verder heeft hij altijd zijn eigen manier om bepaalde dingen te doen en had hij zo af en toe lak aan de regels.
En zoals Frank altijd zij je kunt het niet fout doen je hebt gewoon nog niet geleerd hoe het wel moet.

vind dat een erg goede uitspraak en daardoor blijf je je motiveren.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:21

Voorlopig deelnemersveld Ponyren Duindigt 30 oktober a.s.

1. Tanika Brandenburg Katayoun
2. Jeanne Verheyden Summerwind
3. Shirley Milatz Magic Spirit Speed

Zoals jullie zien hebben we er nog wel een paar nodig.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:28

Als iemand nog een pony weet?? :o :+

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:05

Frank: There are 3 ways to do it: The right way, the wrong way and my f#c%ing way.
Frank is geweldig, ga hem zo erg missen na deze 2 weken :(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:28

Jha die is ook goed kim!
Of When I was the boss I should send you around with blowers not f*cking brooms.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:26

Ik twijfel nog om te komen.. Maar het is een beetje 'zinloos' :D
Wij hebben een gewone pony (Fjord), die legt het natuurlijk gewoon af haha.

Dus ik hoop dat er ooit weer een pony / koudbloed ren komt

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:54

Beste Amber,

Het is sowieso al geweldig om een keer op de renbaan te gallopperen. Dus ik zou gewoon komen.
En hoezo "zinloos". Al zal je geen eerste worden, dan is het toch een ervaring om nooit te vergeten en als je niet meedoet kan je zeker niet winnen.

Hoop je te zien de 30e oktober.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:05

Erik ik dacht dat de maximum leeftijd 18 jaar was?

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:35

Dat klopt Yvonne, ging ervan uit dat Amber onder de 19 was, maar dat is voor haar helaas niet zo, dus mag ze helaas niet mee doen. Reageerde even in de pauze op mijn werk en had niet de moeite genomen om te kijken hoe oud ze was.
Dus Amber je bent te oud om mee te doen aan de ponyren maar bent wel welkom om te komen kijken

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:44

Ik rij ook niet mee ;) Maar mijn bijrijdster van 15

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:18

Dat is inderdaad ook altijd nog een optie.
Ik zou zeggen doe gewoon voor de leuk mee en niet om te winnen.
Het gaat om het plezier!!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:14

kyrkelover schreef:
Dat is inderdaad ook altijd nog een optie.
Ik zou zeggen doe gewoon voor de leuk mee en niet om te winnen.
Het gaat om het plezier!!

Idd het is zo´n gave ervaring! En helaas is het deelnemersveld voor de ´gewone´ ren al niet groot, dus dat er nog een een koudbloedren komt lijkt mij niet aannemelijk.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:54

Zoals het er nu uitziet hebben we 9 deelnemers voor de ponyren van 30 oktober a.s. Er kan nog ingeschreven worden tot vrijdag 21 oktober 18.00 uur. Alle deelnemers moeten wel zorgen dat voor vrijdag 21 oktober 18.00 het inschrijfgeld op rek. nr. 8423037 is gestort met naam deelnemer en pony erbij.
Er wordt gestart met elastiek voor de ponies die groter zijn als 139 cm. De kleinere ponies starten daar 30 meter voor. Ponies met kinderen onder de 14 jaar mogen ook lopend naar de start met een begeleider. Na vrijdag wordt het definitieve prijzengeld bekend gemaakt. Houd deze site in de gaten voor aanvullende informatie.

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:47

@ ponyrenfan kan je zeggen wie er allemaal meedoen?

ik heb er echt heel erg zin in!!

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:22

@tanika, nee dat ik nog niet want tot nu toe heb ik nog van niemand het inschrijfgeld binnen. Maar de volgende deelnemers hebben zich aangemeld. Jeanne Verheijden met Summerwind, Tanika Brandenburg met Katayoun, Liam de Vries met Diamond, Joëlle Veenstra met Gino, Lincey Milatz met Magic Spirit Speed, Bo van Dijck uit België met Luna, Ebbe Verhestraeten uit Belgie met Denny Boy, Maxime Vogels met Mascha en Serena van Steen (inschrijfformulier moet nog binnen komen, dus naam pony nog onbekend) en het is nog onzeker of er 2 deelnemers van de fam. Ehm komen uit Duitsland

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:43

oke leuk, dank je!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:22

Ik heb niet veel verstand van de rennen, meer van drafsport, vandaar dat ik een vraag stel. :)
Moeten mensen ouder dan 18 een licentie halen om mee te mogen doen aan een ren? Ik zie hier steeds berichten over rennen voor onder 18 en hier kan iedereen aan deelnemen.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:06

@terlygert: bovenstaand onderwerp gaat over een ponyren op duindigt waar jongens en meisjes van 8 tot 18 jaar met een pony tussen 128 cm en 150 cm aan mee kunnen doen. Om aan de echte rennen te mogen deelnemen moet je minimaal 16 zijn, een rijproef en een theorie examen hebben afgelegd met positief gevolg. Daarna kun je een licentie aanvragen als amateurjockey of profjockey en vervolgens moet je dan ook nog ritten aangeboden krijgen van een trainer of deelnemen met je eigen koerspaard. Hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is.

Voor de ponyren hoef je dus alleen aan de leeftijd- en de stokmaat eisen voor je pony te voldoen en verder over voldoende rijvaardigheid te beschikken en € 25,= inschrijfgeld te betalen.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:40

Bedankt voor de info! Dat is zeker meer dan genoeg.
Best krom dat er voor de ponyrennen geen rijproef oid is eigenlijk. De snelheid en daarmee risico's lijken me daar ook niet mis.. (of is het heel raar dat ik dit zeg? ;))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:38

zodra de startlijst bekend is laat maar weten dan kan ik het zo op de site zetten.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:12

We hebben 14 aanmeldingen en zijn aan het kijken om de ponyren te splitsen in 2 ponyrennen van 7 vanwege de veiligheid. Dit is echter afhankelijk hoeveel echte rennen en draverijen er zijn en dat weten we pas uiterlijk dinsdag na de aangiftes. Daarna wordt de deelnemerslijst en starttijd hier gepubliceerd. Als de ponyren gesplitst wordt komt er een ponyren voor "gewone" ponies en een voor echte "renponies". In de ponyren voor echte renponies start de top van belgie en duitsland dus dat beloofd een "spektakel" te worden. Even voor alle tegenstanders van de rensport, de kinderen rijden zonder zweep en sporen. Tevens zijn er deze dag ook nog 2 pony mini draverijen dus genoeg te zien voor de kids op 30 oktober a.s.