Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:07

En zo is ieder mens verschillen, zo ook ieder paard..
Ik heb ooit (25 jaar geleden) ook een paard verkocht omdat ik graag wedstrijden wilde rijden. Ander paard gekocht, tot de L gereden, en toen was compleet de zin eraf! :o Kan zomaar gebeuren..
Paard nr. 2 ook verkocht. 20 jaar geen paard aangekeken, en dan is zomaar dat slapende virus weer actief. Nu kijk ik er heel anders tegenaan, mijn merrie gaat NOOIT meer weg, WAT er ook gebeurd. Maar ik kan me dus wel indenken dat mensen toch wel om die reden hun paard verkopen hoor ;)

Met Bella gaat het al een stuk beter, we zijn druk met revalideren aan de longe, en onder het zadel. Wedstrijden heb ik dit jaar nog niet gereden, en die boeien me op dit moment totaal niet. Eerst zij maar weer 100% toppie, dat is het allerbelangrijkste :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:41

Ik heb gisteren mijn aller eerste ''impuls'' wedstrijd met mijn paard gedaan.
Het was voor ons beide de eerste keer, dus wel spannend!
Voor de eerste keer heeft hij het erg goed gedaan.
Maar er zijn zeker nog wel wat punten waar we aan moeten werken,
maar daarvoor is het ook impuls ;)
Sowieso moeten mijn beugels korter (tip van de jury)
en mag soms de achterhand wat meer geactiveerd worden.
Bij deze een paar foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:00

Ziet er netjes uit, Grace!
Hier zijn we er nog steeds niet uit wat we doen met spriet.
We gaan nu kijken of een nichtje van ons ( die heeft nu alleen wat verzorgpaardjes) het wat vind om haar rijden en verzorgen.
Ze woont in brabant, spriet gaat dan daar heen en ze kan dan met spriet doen of het haar eigen is.
En als ze dan niet meer zou willen, kunnen we haar terug halen.
Ik vertelde het vrijdag aan manlief, dat ik haar wilde wegdoen, maar ik was zo overstuur, dat hij zei: ze gaat niet weg, we kijken wel of we iets anders kunnen regelen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 18:19

Nette foto's hoor Grace! :)

Hopelijk vind je zo een goede oplossing, Espritje, klinkt goed, bij je nichtje, mocht zij of jij twijfelen.. kun je haar zo weer terug halen :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:06

Daarom ook! De zin in rijden is totaal vervlogen, maar wie zegt dat dat niet weer terug komt.
En ik ben zo gek met mijn meisje.
Manlief gaat dit weekend weg met zijn broer ( motorweekend) en dan zullen we horen of ze het willen.
Anders gaan we kijken of ze hier bij een speciale stal, werken moeilijk opvoedbare kinderen, plaats hebben.
dan kunnen hun haar beweging geven en kan ik haar gewoon komen knuffelen en poetsen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:34

Mooie foto's Grace, ik vind het er al heel netjes uitzien hoor! :j

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:07

Sinds gisteren een draver erbij om te verzorgen. Hij kan links en rechts. En de gangen. Voorderest moet hij alles nog leren.

SitaJackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:21

Hallo allemaal,

Sinds 3,5 in het bezit van een lieve draver merrie..Kon links, rechts alle gangen maar heel erg vlak. En racen natuurlijk, heeft tot haar 8ste op de korte en lange baan gelopen. Heel veel tijd gestoken in terugrijden naar een rustig tempo, wat nu onder controle is. Longeren met dubbele touwtjes van Lammert, werkt perfect..Heel veel geduld en de tijd nemen...Ze springt 1:10 en vind ze erg leuk. We rijden dressuur, springen, buitenritten, eigenlijk doen we alles met haar..Dressuur gaat steeds beter, mijn dochter rijd de F proeven met haar.. xxx

Afbeelding
Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:33

Ze ziet er goed uit SitaJackie :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 19:18

haha die onderste foto, giegel vol met riet :P

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:36

Wat een knapperd, SitaJackie!
Voor spriet is er inmiddels een oplossing, een betere had ik me niet kunnen wensen.
Eind juni mag ze gaan verhuizen naar mijn instructrice!!!
Zij gaat haar dan een keer of 3 per week rijden, verder lopen er allemaal meiden op stal rond die het heerlijk vinden om te tutten en verzorgen.
Het is lekker dichtbij huis, dus als ik zelf weer eens zin heb om te rijden, ben ik er met 5 minuten!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:31

hoi mensen, ik moet zeggen dat er erg mooie dravers (foto's) bij zitten, als ik zo dit topic door kijk. Ik ben zelf ook in het bezit van een draver, die volgens mij wel bekend is in de draf wereld. Profiler, het is een mega schat! Een liever dier had ik me niet kunnen wensen! Ik heb hem nu ongeveer een maand of 9 (schat ik)? We kunnen momenteel niet rijden omdat het zadel niet past en de zadel maker dus nog moet komen. Daarom longeer ik hem nu, en wandelen we lekker buiten. Balkjes draven vond hij in het begin dat ik hem had erg spannend... Maar nu doet hij het erg netjes! Foto's zal ik wel hier neer willen zetten maar ik heb geen idee hoe ik dat doe... :o :o We rijden niet echt dressuur, we hobbelen meer... En rijden lekker buiten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:32

Ik wist helemaal niet dat Profiler een nieuw baasje had gekregen :+ Gefeliciteerd, leuk :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:35

Hoi, ja prof heb ik nu alweer een tijdje... Het is echt een dropje! Heeft een ondeugend hoofdje, maar zooo lief! :-) En echt een knuffeldier! Zal is kijken of ik een poging kan doen om een foto van hem te plaatsen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:07

Oh dat wist ik ook niet, verrassend! Maar gefeliciteerd ermee, lijkt me altijd een heel leuk paard. :j

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:49

hoezo verrassend? Het is idd een heel leuk paard... Zal eens proberen een foto te plaatsen...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:48

espritje schreef:
Wat een knapperd, SitaJackie!
Voor spriet is er inmiddels een oplossing, een betere had ik me niet kunnen wensen.
Eind juni mag ze gaan verhuizen naar mijn instructrice!!!
Zij gaat haar dan een keer of 3 per week rijden, verder lopen er allemaal meiden op stal rond die het heerlijk vinden om te tutten en verzorgen.
Het is lekker dichtbij huis, dus als ik zelf weer eens zin heb om te rijden, ben ik er met 5 minuten!

Wat een SUPER oplossing! :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:54

Afbeelding
Afbeelding
Dit is prof voor ongeveer 1 a 2 maand geleden

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:31

Beauty26 schreef:
hoezo verrassend? Het is idd een heel leuk paard... Zal eens proberen een foto te plaatsen...

Omdat het me echt een paard leek dat onderdeel was van het gezin, ik had niet verwacht dat ze hem weg zouden doen. :) Niet dat ik ze verder goed ken ofzo hoor, helemaal niet. Maar ik was gewoon verrast dat hij verkocht was.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:32

Prof was ook echt een onderdeel van het gezin, maar soms kan je niet anders dan je paard verkopen. Het was ook erg moeilijk toen we hem ophaalden. Het is ook niet zo dat hij aan de eerste de beste koper verkocht werd, ze waren er toch wel kieskeurig in, wat hun goed recht is natuurlijk want het is wel een dier wat je verkoopt. De reden dat wij hem konden/mochten kopen is omdat wij meteen een klik met hem hadden...! En we hebben nu nog contact met de vorige eigenaar, zodat ze weet hoe het met hem gaat...Ik stuur ook regelmatig foto's etc...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:44

Zoiets had ik ook wel verwacht ja! :j Wel een fijne manier om zo een paard te kunnen kopen, en ook voor de verkopers.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:37

Dit was de 1e dressuurles van Kyara en mij.
Ze vindt het erg moeilijk om in arbeidsdraf te blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:00

Ik heb 2 weekjes terug met Mazzel een dressuurlesje genomen met Mazzel en het ging super goed! We hebben aan een regelmatige aanleuning gewerkt dus daar kan ik nu voorlopig mee aan de slag. Ze heeft vorige week vrij gehad omdat ik op vakantie was, deze week pak ik haar rustig weer op en dan ga ik (helaas :P ) nog 2 weken op vakantie. Dat wordt dus na de zomer weer echt aan de bak. Verder gaat ze wel erg goed en het kriebelt toch wel om eens een onderling wedstrijdje met haar te gaan rijden, maar daar gaat nog wel wat tijd overheen voordat dat zover is. Nouja, weer eens een update dus ... ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:08

8 september is het zo ver. Flash en ik maken ons debuut in de B dressuur! :j
De galop gaat ondertussen stukken beter, op de volte doet hij het super netjes en gecontroleerd.
Nu nog rechtuit :=
Nog even drie weken lekker oefenen dus. Iemand tips om de galop rechtuit voor hem makkelijker te maken?
Ik begin nu meestal op de volte tot er controle is over het tempo en zijn balans en dan rij ik hem op de lange zijde de gehele zijde naar voren.
Wat resulteert in een onstuimige snelle galop :+ Zo zijn we op de volte ook begonnen dus ik denk dat hij dit na een aantal keer wel makkelijker gaat vinden.
Heeft iemand dit anders geprobeerd? (met succes)
Buiten is geen optie, dan valt hij pas in galop vanuit een rendraf en is met geen mogelijkheid van een arbeidsdraf in de galop te krijgen.

Voor we nu commentaar krijgen dat we dan dus nog niet klaar zijn voor een B proef: hier ben ik van op de hoogte.
Het is puur voor de gezelligheid (er gaan meerdere stalgenootjes) en de ervaring op vreemd terrein. We hebben ook absoluut geen ambities en doen dit gewoon voor de lol. :) Ik zal dus ook geen traantje laten als we niet boven de 140 punten rijden ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 03:54