wie rijden dressuur met hun draver??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:07

Afbeelding

Afbeelding

Niks mis met een draver die dresuur matig gereden word, deze kerel heeft officeel L2 nivo gelopen met winst...

En werd getraind voor de M1

Knipoog

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:15

Wat een leukerd Amigootje! Ga je er ook mee starten?

Ik rij ook dressuur met m'n draver, ben nu net M1 gestart.
Foto's staan in m'n profiel.

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:24

Wauw, wat een lekker beestje !
Echt prachtig paard.

LoontjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:40

Heey!
Ik heb ook een dravertje. Heb hem gekocht toen hij 5 was, nu anderhalf jaar geleden.
Eigenlijk was ik niet echt op zoek naar een draver, maar was gelijk verliefd op m!
Kan ook niet zien aan m dat t een draver is, mijn stalgenootjes ook niet.
Die vonden het bijna allemaal een mooi paard. Totdat ze hoorde dat t een draver was.
Toen was ie gelijk al een stuk minder mooi/leuk. Ze dachten dat t een KWPN'er was.
We zijn druk bezig met rustig draven, nageeflijk en dat soort dingen.
De galop vind hij helemaal niet moeilijk, afentoe lijkt t alsof hij liever galopeert als draaft.
Voorlopig gaan we nog geen wedstrijden rijden, maar misschien ooit nog eens.
Ik ben in ieder geval super blij met mijn super paardje!
Groetjes Ilona

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:41

Hoe heet je draver?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:26

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:47

Misschien nog even een opsteker voor alle draver-dressuur-gekken: op de Olympische Spelen was de 6e plaats bij de dressuur voor een Orlovdraver (een Russisch draverras)! Cool

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:49

Nina_rex schreef:
Misschien nog even een opsteker voor alle draver-dressuur-gekken: op de Olympische Spelen was de 6e plaats bij de dressuur voor een Orlovdraver (een Russisch draverras)! Cool

nee, dat meen je niet!? hahaha super zeg, er is nog hoop! Haha! Haha! Haha!

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:48

ik rijd ook dressuur met mijn draver, ze kan ook al wijken enzoo,
ik ben 1/1,5 jaar bezig geweest met er een goede verzamelde galop in te krijgen ; dat was echt een ramp!
ik heb nu ook al 1,5 jaar / 2 jaar les op haar, daar schiet je heel veel mee op!
want ze is zo fit, bij mij springt ze alle kante van de bak op is overal bang van enzo, daarom ga ik geen wedstrijd met der rijden , maar ze kan het wel .

maarja, is de jouwe ook zo schrikachtig enzo?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:21

Nee, de mijne is een coole kikker Haha! Haha!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:41

ik heb ook een draver, en op de momenten dat ik durf te rijden Huilen rijd ik haar ook dressuurmatig.
we zijn dan vooral bezig met rechtrichten ( gaat goed) en stelling en buiging in een volte ( gaat niet goed Verdrietig _ ze valt dan helemaal naar binenn en krijgt hem niet meer mooi) hebben meer mensne dit gehad met hun draver en hoe opgelost???

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:48

Veel voltes, veel slangevoltes en overgangen. Je zou ook wat dingen in de bak kunnen zetten zodat je daar perse omheen moet rijden. Kan het paard daar ook wat steun aan hebben.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:54

Nina_rex schreef:

Dat vind ik echt vet, bewijst toch wel weer even wat. Haha!
Op een onderlinge wedstrijd waar ik was deed een meisje met haar
draver mee aan cross, en ze heeft gewonnen. Knipoog

Toen mijn verzorgster mijn draver net ging verzorgen, heeft een ander meisje gezegd
dat dravers niets kunnen, en dat ze lelijk zijn, en oud lijken.
Nou, toen ze hem zagen lopen, stonden ze wel even te kijken. Clown

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:02

@wendy bz. thx voor de tips. voltes doe ik idd erg veel. als ze naar buiten mag kijken kan ze het wel haha. morgen les om te kijken of ze blijft of verkocht word en als ze blijft ga ik daar denk is mee aan de slag

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:09

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 18:34

he allemaal,ik heb vandaag wedstrijd gehad.wat een ramp!!ik noem zeker geen naam,maar de jry die we hadden heeft over de hele middag maar 2 winstpunten gegeven.voor de rest tegen niemand wat gezged,ook tijdens de [pauze niet,wss met haar verkeerde been uit bed gestapt.het hoogste was 182 voor luwaniej1 die normaal in de 200 rijdt.nniet leuk dus.aangezien ik b+9 ben,wou ik vandaag heel graag me laatste puntje.Marius liep als een droom,en toch 4en en 5en waar verder niet eens commentaar achterstond,ja bij de middendraf die hij normaal perfect doet.nja me punten waren dus niet al te best en iedereen van de middag was sago,en iedereen in de ochtend had winst en waren dus erg blij.maargoed was 1 keer 1e met 178 en 1 keer 4e met 166.bij andere jury's zitten mijn punten tussen de 185-194.Mja t is gebeurd en deze jury komt denk ik niet meer bij ons jureren Tong uitsteken nja voor alsnog b+9.Marius word er helemaal gek van.Hij is helemaal klaar voor het L,de B is gewoon géén uitdaging meer voor hem.hij heeft die overstap gewoon nodig,aangezien hij graag werkt en dingen doet waar hij moeite voor moet doen en moet opletten.hij leert supergraag,en beheerst al zóveel.mjaa iniedergeval niet met lege handen,maar met een trots gevoel op mijn pony en een mooie beker naar huis.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:07

Hey allemaal!
Mijn verzorgpony (WelshxArabier)heeft ook op de drafbaan gelopen, voor zover ik weet voor een sulky.
Op het moment is ze 24 en rijd ik haar sinds 1,5 jaar.
Het eerste half jaar heb ik vooral heel hard mijn best gedaan om te blijven zitten Bloos .
Ze had een hele tijd stilgestaan en test je echt continu uit, elke keer verzint ze wel wat anders.
Gelukkig had ze op een gegeven moment door dat ik toch echt wel de baas was en toen konden we écht gaan rijden!
Ik ben begonnen met de overgangen, vooral stap draf, en de snelheid wat verminderen Clown . De galop gaat héél erg hard en aangezien de bak niet zo heel goed is doen we dat niet vaak omdat ik liever niet onderuit ga samen met haar.
Sinds een half jaartje ben ik bezig haar nageeflijk EN ontspannen te rijden, al vindt ze dat nog erg moeilijk!!
Maar het gaat steeds beter!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:29

welshxarab? Ik gok dat het gewoon een draver is, aangezien alleen dravers mogen koersen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:39

Ze is destijds verkocht als welshxarabier en er is toen ook verteld dat ze voor de sulky heeft gelopen. Meer weten we er ook niet van.
Zou best kunnen dat ze alleen getraind is en dat het hele verhaal over het lopen van koersen niet waar is.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:50

dat denk ik niet. Ik denk eerder dat ze gewoon niet wilden vertellen dat het een draver was.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:57

Zou inderdaad kunnen. Qua uiterlijk is het echt een welshxarabier. Jammer dat we daar heel moeilijk achter kunnen komen. Ben nu je dit zo zegt toch wel heel benieuwd!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:59

dravers worden gefokt op prestaties, niet op uiterlijk. Er zit ontzettend veel verschil in dravers. Kijk maar eens op www.dravers.nl, staan wel wat foto's ter vergelijking.

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:01

Een vriendin vam men klas, haar tante heeft van de manege waar die vriendin reed ook een draver gekocht, en men vriendin rijd daar dressuur mee, en dat lukt prima Lachen

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:06

Ja inderdaad, echt heel veel verschil.
De meeste zijn ook wat groter, zag paarden van 1.50/1.60. Zij is rond de 1.40, echt een pony. Is dat niet wat klein, of zijn er wel meer met die stokmaat?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:11

ik heb ze wel eerder gezien zo klein.